Onko kellään kokemuksia tosi sitkeän hiivan hoidosta ja varsinkin siitä parantumisesta?
Olen antibioottihoitojen jälkeen kärsinyt hiivasta alapäässä jo 4 kk ilman apua mistään lääkkeestä, ja jonkin aikaa on jo suussakin ollut sammasta.
Aloitin Candida Forten ja olen syönyt siitä 1/3, lisäksi syön vitamiineja ja Omega3:sta (kalanmaksaöljyä) sekä jotain maitohappobakteeria (bifido ja enterococcus). Lisäksi otan Molkosania, jonka kanssa nyt ronkin hammasharjalla myös kieltä mahdollisimman syvältä.
Kurkkukipuakin ollut ja nivelkipuja, nämä kuulema hiivasyndrooman oireita.
Ruokavaliota olen rukannut, sokeria ja vehnää en syö, enkä mitään hedelmiäkään.
Kuinkahan kauan kestää että hiivasta pääsee, jos siitä edes pääsee, ja onko joku aine mikä on teille auttanut erityisesti?
Hiivainfektio
12
11561
Vastaukset
- PÄÄSEE
aLL-IN-1000-jogurtti
- haluaa kokeilla
Mistä kyseistä tuotetta saa ostaa ja onko kovinkin kallista?
- ......-.......
Oletko keskustellut lääkärin kanssa? Luulen, että nyt olisi aika pyytää resepti oikealle hiivalääkkeelle (ellet sitä jo ole tehnyt), koska varsinkin antibiottihoito vaikuttaa hiivaan. Normaali bakteerikanta tuhoutuu ja hiivat pääsevät lisääntymään. Noita mainitsemiasi pitäisin lähinnä hyvinä estohoitona, mutta koska olet kärsinyt oireesta jo noin kauan, niin suosittelisin kyllä ihan reseptillä olevaa täsmälääkettä.
Oletko muuten varma, että kärsit edelleen vain hiivasta? Toisinaan hiivatulehdukseen viittavia oireita saattaa liittyä myös toisenlaiseen emätintulehdukseen. Lääkärin tekemä viljely olisi varmasti paikallaan, joten ainakin voisi sitten poissulkea tietyt tulehdukset ja pääsisit hoitamaan hiivan pois. Bakteeriperäisen tulehduksen voi itsekin havaita mm. vuodon hajun ja ulkonäön perusteella (hiivan aiheuttama valkovuoto ei juurikaan haise, bakteerin taas haisee).
Ajattelin vain kirjoittaa, en tiedä oleko käynyt lääkärissä ja oletko käyttänyt hiivalääkkeitä, enkä asenteitasi lääkehoitoa kohtaan... Toivottavasti saat apua :-).- Ymmyrkäinen
Käytin kolme eri lääkettä (yksi näistä Diflucan) alapäähän, sitten sain bakteeritulehduksen joka hoidettiin antibiootilla, sitten sain taas hiivaa ja käytin yhtä lääkettä ja nykyisin on sammasta JA hiivaa.
Näiden 4 - 5 lääkkeen jälkeen alan vakuuttua siitä että lääkkeet eivät enää auta. Toki jokaisen lääkkeen jälkeen sain olla tasan viikon rauhassa, mutta sitten vaiva alkoi taas.
(Lab.näytteessä Candida albicans.) - äskeinen
Ymmyrkäinen kirjoitti:
Käytin kolme eri lääkettä (yksi näistä Diflucan) alapäähän, sitten sain bakteeritulehduksen joka hoidettiin antibiootilla, sitten sain taas hiivaa ja käytin yhtä lääkettä ja nykyisin on sammasta JA hiivaa.
Näiden 4 - 5 lääkkeen jälkeen alan vakuuttua siitä että lääkkeet eivät enää auta. Toki jokaisen lääkkeen jälkeen sain olla tasan viikon rauhassa, mutta sitten vaiva alkoi taas.
(Lab.näytteessä Candida albicans.)Voi olla tyhmä kysymys, mutta kai otit Diflucanin suun kautta? On tapahtunut sitäkin, että se on laitettu emättimeen, kun on ajateltu, että sitähän sillä hoidetaan...
Kuulostaisi siltä (en ole lääkäri, vaan farmasisti), että lääke ei ole ehkä ehtinyt tehota. Se on jonkin verran tehonnut, mutta hiiva on taas saanut yliotteen kuitenkin. Diflucan on yleensä tehokas ja helppo suun kautta otettava hiivalääke (vaikka se vaikuttaakin alapäähän). Kapseli niellään kerran viikossa ja hoitoa jatketaan lääkärin ohjeen mukainen aika (jopa useampi viikko). Jos olet käyttänyt paikallisvalmisteita, kuten esim. Canesten tai Gyno-Daktarin, niin kapseleiden ohella voi käyttää ulkosynnyttimiin (ja myös peräaukolle asti, toisinaan hiiva voi vallata sielläkin alaa!) saman valmistajan voidetta. Pakkauksesta näet suosituksen hoidon kestolle, tässä lääkäri voi myös arvioida ajan uudelleen.
Ajattelin vain, että onko lääkitystä vaihdettu turhan usein, jolloin yksi lääkeaine ei ole tarpeeksi tehonnut. Eli käytännössä hoito on jäänyt kesken. Riittävän pitkä hoito (edelleen korostan; lääkärin opastuksella) yhdellä valmisteella ja samalla olisi hyvä ottaa huomioon edellä mainitsemasi ravinnolliset yms. konstit (vähän sokeria, käyttöön esim. jugurttia tai muuta hapanmaitovalmistetta sekä kannattaa välttää kireitä housuja).
Sammas on muuten myös hiivaa, joten sama vaiva tavallaan on kysessä.
Älä lannistu, eiköhän apua löydy. Tässä sinulle YTHS:n sivuille linkki, jossa on kerrottu hiivasienestä.
http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2504&article=1899&index=A&page=1#hoito
Ja Canestenin sivuilta löytyy myös tietoa:
http://www.canesten.bayer.fi/bayer/Internet_canesten.nsf/content/0946?OpenDocument - Ymmyrkäinen
äskeinen kirjoitti:
Voi olla tyhmä kysymys, mutta kai otit Diflucanin suun kautta? On tapahtunut sitäkin, että se on laitettu emättimeen, kun on ajateltu, että sitähän sillä hoidetaan...
Kuulostaisi siltä (en ole lääkäri, vaan farmasisti), että lääke ei ole ehkä ehtinyt tehota. Se on jonkin verran tehonnut, mutta hiiva on taas saanut yliotteen kuitenkin. Diflucan on yleensä tehokas ja helppo suun kautta otettava hiivalääke (vaikka se vaikuttaakin alapäähän). Kapseli niellään kerran viikossa ja hoitoa jatketaan lääkärin ohjeen mukainen aika (jopa useampi viikko). Jos olet käyttänyt paikallisvalmisteita, kuten esim. Canesten tai Gyno-Daktarin, niin kapseleiden ohella voi käyttää ulkosynnyttimiin (ja myös peräaukolle asti, toisinaan hiiva voi vallata sielläkin alaa!) saman valmistajan voidetta. Pakkauksesta näet suosituksen hoidon kestolle, tässä lääkäri voi myös arvioida ajan uudelleen.
Ajattelin vain, että onko lääkitystä vaihdettu turhan usein, jolloin yksi lääkeaine ei ole tarpeeksi tehonnut. Eli käytännössä hoito on jäänyt kesken. Riittävän pitkä hoito (edelleen korostan; lääkärin opastuksella) yhdellä valmisteella ja samalla olisi hyvä ottaa huomioon edellä mainitsemasi ravinnolliset yms. konstit (vähän sokeria, käyttöön esim. jugurttia tai muuta hapanmaitovalmistetta sekä kannattaa välttää kireitä housuja).
Sammas on muuten myös hiivaa, joten sama vaiva tavallaan on kysessä.
Älä lannistu, eiköhän apua löydy. Tässä sinulle YTHS:n sivuille linkki, jossa on kerrottu hiivasienestä.
http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2504&article=1899&index=A&page=1#hoito
Ja Canestenin sivuilta löytyy myös tietoa:
http://www.canesten.bayer.fi/bayer/Internet_canesten.nsf/content/0946?OpenDocumentEn kai minä puhuisi täällä hiivaSYNDROOMASTA ellei minulla olisi takana pitkä putki turhia lääkekuureja ja turhautumista...? En kyllä olisi voinut kuvitellakaan että joku edes saa päähänsä arvella että työntelen lääkkeitä väärään reikään...
Ei voida sanoa että lääkekuuri jää kesken jos sitä käyttää juuri sen verran kuin ohjeissa sanotaan. Itse olen ainakin olettanut että antibioottikuurien jälkeen on kehossani muodostanut sellainen hiiva joka ei enää reagoi tavanomaisiin lääkkeisiin. Olen netistä lukenut ihmisistä jotka ovat puoli vuotta syöneet Diflucania viikottain ilman apua. En siis ole ainoa jolle on käynyt niin että mikään ei tunnu enää auttavan, itse en vain tiedä kuinka pitkään minun pitäisi myrkkyjä vetää ja tuhlata rahojani kun parantumisesta ei ole mitään takeita.
Voiteita alapääni ei enää kestä, kaikki kirveltää. Välillä vesikin tekee pahaa.
Olen lisäksi lukenut että hiivalääkkeitä EI saa vetää useampia peräkkäin, ja minähän tietenkin tein niin ennenkuin tiesin paremmin.
Naisten kertomukset netissä viittaavat siihen että useat lääkehoidot laittavat limakalvot sellaiseen kuntoon että paranemisesta tulee milteipä mahdotonta. Monet vahvat voiteet ohentavat ihoa, ja lopulta jos itse hiiva olisikin voitettu, saattaa olla hermostoperäistä kipua. Jonka saattavat aiheuttaa lääkkeetkin, esim. yksi käyttämäni antibiootti on sellainen että sitä ei saisi syödä jos on hermovikoja. Mistäpä senkään taas etukäteen tiesin.
Lääkärien taholta viimeisin kommentti oli että käytä yksi(!) Diflucan ja laita jogurttia. Ei kiinnosta enää muita semmoisia kommentteja kuulla, kun jogurtista ei ole ollut mitään hyötyä missään vaiheessa.
Joten senpä takia sitten kyselen jotain luonnonaineita joista olisi ihan totista hyötyä. - Anteeksi...
Ymmyrkäinen kirjoitti:
En kai minä puhuisi täällä hiivaSYNDROOMASTA ellei minulla olisi takana pitkä putki turhia lääkekuureja ja turhautumista...? En kyllä olisi voinut kuvitellakaan että joku edes saa päähänsä arvella että työntelen lääkkeitä väärään reikään...
Ei voida sanoa että lääkekuuri jää kesken jos sitä käyttää juuri sen verran kuin ohjeissa sanotaan. Itse olen ainakin olettanut että antibioottikuurien jälkeen on kehossani muodostanut sellainen hiiva joka ei enää reagoi tavanomaisiin lääkkeisiin. Olen netistä lukenut ihmisistä jotka ovat puoli vuotta syöneet Diflucania viikottain ilman apua. En siis ole ainoa jolle on käynyt niin että mikään ei tunnu enää auttavan, itse en vain tiedä kuinka pitkään minun pitäisi myrkkyjä vetää ja tuhlata rahojani kun parantumisesta ei ole mitään takeita.
Voiteita alapääni ei enää kestä, kaikki kirveltää. Välillä vesikin tekee pahaa.
Olen lisäksi lukenut että hiivalääkkeitä EI saa vetää useampia peräkkäin, ja minähän tietenkin tein niin ennenkuin tiesin paremmin.
Naisten kertomukset netissä viittaavat siihen että useat lääkehoidot laittavat limakalvot sellaiseen kuntoon että paranemisesta tulee milteipä mahdotonta. Monet vahvat voiteet ohentavat ihoa, ja lopulta jos itse hiiva olisikin voitettu, saattaa olla hermostoperäistä kipua. Jonka saattavat aiheuttaa lääkkeetkin, esim. yksi käyttämäni antibiootti on sellainen että sitä ei saisi syödä jos on hermovikoja. Mistäpä senkään taas etukäteen tiesin.
Lääkärien taholta viimeisin kommentti oli että käytä yksi(!) Diflucan ja laita jogurttia. Ei kiinnosta enää muita semmoisia kommentteja kuulla, kun jogurtista ei ole ollut mitään hyötyä missään vaiheessa.
Joten senpä takia sitten kyselen jotain luonnonaineita joista olisi ihan totista hyötyä.Anteeksi, yritin vain auttaa :-(. Ymmärrän, että olet turhautunut tilanteeseen. Ei ollut tarkoitus loukata, puhuin vain siitä, mitä ON tapahtunut oikeasti, kaikki asiat eivät ole itsestäänselvyyksiä. Toivottavasti löydät avun.
- hiivan esiintymiseen elimis...
Anteeksi... kirjoitti:
Anteeksi, yritin vain auttaa :-(. Ymmärrän, että olet turhautunut tilanteeseen. Ei ollut tarkoitus loukata, puhuin vain siitä, mitä ON tapahtunut oikeasti, kaikki asiat eivät ole itsestäänselvyyksiä. Toivottavasti löydät avun.
Jos sinulla on sisäilma-ongelmainen asunto tai työpaikka, saat myös elimistöösi hiivakasvuston !!!
- Ymmy
Anteeksi... kirjoitti:
Anteeksi, yritin vain auttaa :-(. Ymmärrän, että olet turhautunut tilanteeseen. Ei ollut tarkoitus loukata, puhuin vain siitä, mitä ON tapahtunut oikeasti, kaikki asiat eivät ole itsestäänselvyyksiä. Toivottavasti löydät avun.
Juu, kaikki nuo "alkeistason" jutut kuten tiukat pöksyt sun muut on tullut kuultua niin moneen kertaan että kieltämättä alkaa vähän kyllästyä... Mutta matka jatkuu. Jospa vielä joku päivä löytyy joku kikka kolmonen.
- ......
Ymmy kirjoitti:
Juu, kaikki nuo "alkeistason" jutut kuten tiukat pöksyt sun muut on tullut kuultua niin moneen kertaan että kieltämättä alkaa vähän kyllästyä... Mutta matka jatkuu. Jospa vielä joku päivä löytyy joku kikka kolmonen.
- oli se
http://terveyskauppa.net/products.php?p=599717
tyttö kun oli 4 vee ja muutama antibiootti kuuri taka niin alapääkirveli koko ajan ja oli kaikenlaista. No lääkäriltä kysyin mitä teen ja jotain lääkettä määräsi jota laitetaan emättimeen. Okei siinä oli asennus tuubi ja kun alin laittaan niin tuli mieleen, että mihinkäs reikään tämä suuri tuubi työnnetään!?? Kun emättimeen ei mahdu, lääkärin ja apteekkarin vakuutteluista huolimatta. No sitten tyttö sai ohjeen sokeri, vehnäjauhot, hiivatuotteet pois. Siis yleisesti ottaen kaikki jauhovellit ja teollinen ruoka, kuten murot jne. maitohappobakteereja suun kautta ja joitain vitamiinejä otti kun oli puutetta ja oliivinlehtiuutetta kolmesti per pvä. Kyllä se siitä on mennyt ja tyttö on nyt tosi terve, kun on lopetettu lääkärissä juokseminen.
Itellä oli jotain renkkaa alapäässä jokuaika sitten ja soitin terppakeskukseen saadakseni yhden testin tilannetta varten. Ilman näkemättä hiivakuuri apteekista ja lääkärille ei moisen syyn takia saa aikaa. Oli tosi inhottava olla kun syyhysi ja sattui niin pirusti. No menin luontaistuote liikkeeseen ja ostin ne alapään bakteerit ja muutaman tunnin päästä helpotti. Ei kyllä tulis mieleenkään alapäähäni työntää mitään canesteenia tai muuta ärtsyä kamaa! Tuo ruokapuoli pitää myös olla kunnossa. Siitä et tainnut mainita kirjoituksissasi.- sori
ois pitänyt lukea uudestaan olihan siellä tuo ruoka puoli! Sori!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1514509Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1983959Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi342689Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102472100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es342209Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks61794Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut1131568Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491454Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241321- 341315