Niin siis jos hakee yliopistoon ja pääsee sisään, niin voiko sitten anoa sitä opintojen aloituspäivää myöhemmäksi?Kun siis itse olen menossa ulkomaille välivuotta viettämään, niin jos haen kuitenkin nyt ja pääsen sisään, niin voiko sitä lykätä niin, että sitten kun tulen takaisin, minulla on jo opiskelupaikka?
Yliopisto+opintojen aloituksen lykkäys?
5
1269
Vastaukset
- Pro patria
Kyllä voi, ja on yleistäkin, koska monet meistä miehenpuolikkaista menevät lukion jälkeen - opiskelupaikan jo saatuaan - armeijaan, eli tarvitsevat sen ensimmäisen opiskeluvuoden vapaaksi. Ilmoitat ottavasi paikan vastaan ja samalla ilmoittaudut poissaolevaksi ensimmäisenä vuotena.
Ei ongelmaa. No problemo.- tuohon
lykkäämiseen pitäsi olla hyvä peruste? Se, että haluaa viettää välivuoden muuten vain ei varmastikaan riitä?
- melkein
Lykkäämiseen vaaditaan vaativa peruste ja tuo ei ole sellainen.
MUTTA voit ottaa opiskelupaikan vastaan ja ilmoittautua poissaolevaksi. Tällöin tilanne on täysin sama. - asiallinen_tuntija
Useissa yliopistoissa uusien opiskelijoiden ON ilmoittauduttava läsnäolevaksi ensimmäisellä lukukaudella. Lykkäystä saa vain äitiysloman tai armeijan takia, ei välivuoden tai ulkomaanmatkan takia.
On aika todennäköistä, että menetät paikkasi jos lykkäystä tuolla perusteella haet.
Mieti nyt vähän! Suomi on täynnä nuoria, jotka eivät mitään muuta maailmassa haluaisikaan kuin paikan yliopistossa ja aloittaa opinnot! Sinä taas kohtelet paikkaa kuin mäkkäriä - "meen jos huvittaa ja sit kun huvittaa". Pilalla hemmoteltu taidat olla.- minä taas
Eli siis en minä "muuten vaan" välivuotta halua, töihin olen menossa, ja kunnioitan kyllä yliopistoa siinä missä muutkin. Haluan sinne opiskelemaan, mutta vasta ulkomailla työskentelyn jälkeen ja tässä siis vaan pohdin, onko minun mahdollista hakea nyt ja siirtää aloitusta vuodella, kun sieltä ulkomailta on hankala tulla pääsykokeisiin jne. En mitenkään "pidä ylipostoa mäkkärinä" tai ole sen pilalle hemmotellumpi kuin kukaan muukaan, enkä todella edes osota pääseväni sisään ensimmäisellä kerralla, joten turha haukkkua minua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2122738
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1081946Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171661Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141545Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2791400Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471217- 471156
- 1061011
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan53923- 85895