Bioteekin Puhdistuskuuri-jauhe

Se pierettää!

Ohjeen mukaan yritin käyttää ja oli pakko lopettaa kuuri kesken kun eihän sitä mahdotonta kaasunmuodostumista kestänyt. Sen pitäisi muka puhdistaa suolistoa, mutta minusta tuo ei kovin terveelliseltäkään vaikuta kun se aiheuttaa liiallista kaasun muodostumista suolistoon. Vai olisiko tuohon ollut joku ratkaisu? Onko teillä vinkkejä tai hyviä kokemuksia tästä tuotteesta?

Minä sekoitin jauheen aina kuumaan teehen.

9

24082

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsika

Joo siinä Bioteekin tuotteessa on psylliumia ja sehän ei näyttäisi suurelle osalle porukasta lainkaan sopivan. Parempia vastaavia kuituja ovat omenakuitu ja aika eksoottinen ARA elikkä lehtikuusen arabinogalaktaani. Luumuistakaan ei liene haittaa. Pellavansiemenet toimivat mielestäni hiukan eri tavalla kuin nämä muut, mutta taitavat kyllä auttaa suoliston puhdistamisessa - minulla ainakin ihan päivittäinen ravintolisä. Siinä käyttämässäsi tuotteessa on myös magnesiumia ja joitakin yrttejä. Ainakin Ayurvedan trifala pitäisi sopia kaikille tässä puhdistustarkoituksessa ja miksei magnesium myöskin ainakin hyvin kohtuullisesti annosteltuna - kalsiumia pitäisi syödä sitten myöskin sellainen tuplamäärä magnesiumiin nähden tasapainon vuoksi. Ei olisi haitaksi syödä jotakin pii-pitoista ja helposti imeytyvää myöskin kuten nokkosta tai vaikka peltokortteesta tehtyä teetä. Mä olen käyttänyt sellaista kotimaista nestemäistä piitä, missä on myös vatsaa hellivää karmelloosia. Käsittääkseni tuosta tuotteesta se pii ei kuitenkaan juuri imeydy vaan muodostaa suojakerrosta suoliston pinnoille. Useat puhdistustarkoituksessa käytetyt yrtit kuten vaikkapa voikukka taitavat lisätä vatsahapon eritystä, joten eivät ehkä aivan sovi sellaiselle, jolla tuota happoa erittyy muutenkin aivan tarpeeksi.

• puhdistuskuuri sopii

Minulla on puolestani vain hyviä kokemuksia Bioteekin puhdistuskuurista.
      Muistit kai aloittaa vain yhdellä ruokalusikallisella pari kertaa päivässä, etkä heti ottanut kolmea lusikallista kerralla?
      Minä sekoitan jauheen aina kylmään veteen ja juon sen ennen aamu- ja ilta-ateriaa.
      Minulle tulee aina ensimmäisen viikon aikana muutamaksi pöäiväksi vaihe, jolloin vatsa toimii normaalia useammin, mutta en ole itse ilmavaivoista kuitenkaan kärsinyt.

• 1:llä ja lisäsin hitaasti

kahteen ja kolmeen, mutta ilmavaivat eivät loppuneet, niin päätin lopettaa koko kuurin. täytyy kai kokeilla noita muita keinoja... kiitos vastauksista..

• Puhdistaja

Ohjeessa purkin kyljessä on ohjeena TEELUSIKALLISIA (ei siis ruokalusikallisia)... ihmekös tuo, jos on oireita, jos vetää moninkertaisia annoksia...

• inka

Minulle puhdistuskuuri ei myöskään sopinut lainkaan. Ilmavaivat, suoliston murina ja refluksitaudin oireet tulivat kuurin myötä. Minulla on laktoori-intoleranssi en tiedä olisiko se vaikuttanut, koska työtoverini käytti saman kuurin ja hänelle ei tullut mitään oireita.

• ei puhdistuskuureja

Minä yritin aloittaa, suolisto kramppasi toden teolla ja tärisin.
        En uskalla enää kokeilla, oireet olivat sen verran rajut. Ilmavaivat, kuvotus
        kuuluivat myös oireisiin. Helpotti kyllä muutamien tuntien kuluttua.
        Minullakin on laktoosi-intoreranssi, en tiedä olisiko vaikuttanut asiaan.
        Päivystyspoliklinikkakäynti tuli tehtyä.

• kokemusta on

Hei! Kun mahaan menevä tavara vaihtuu, oli se sitten ruokaa tai jotakin terveysjuttua, pitää aloittaa pienellä määrällä. Suoliston bakteerifloora saattaa reagoida yllättävästi, esim. tuhdeilla ilmavaivoilla. Kun bakteerit tottuvat annettuun ravintoon, voi määrää lisätä suositeltuun annokseen. Monesti käy niin, että hyvänlaatuiset bakteerit kasvavat huonolaatuisten mädättäjien sijaan ja sehän on tarkoitus. Ei sen ihmeemmästä ole kyse. Terv. Kokemusta on!

• marijane

Kuinka kauan Bioteekin puhdistuskuuri yleensä kestää jos käyttää jauhetta 2 teelusikallista päivässä? Itse olen aloittanut ensin yhdellä teelusikallisella päivässä ja siirtynyt neljäntenä päivänä kahteen teelusikalliseen.

• bioteekin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      204
      1682
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67