Hei!
Minulla on monia ilmaisjakelutulitikkuaskeja. Niistä kaikkein huonoin on Vasemmistonuorten tikkuaski. Se on ihan susi. Hyvä jos joka toinen tikku syttyy. Missä nämä tikut on tehty? Neuvostoliitossa vai?
Tikkuaskin takana lukee "Vastarinta on luvallista. Jopa toivottavaa." Ketä te vastustatte? Halosta vai hallitusta?
Vasemmistonuorille
4
190
Vastaukset
- Santero
Tiesitkö nämä tosiasiat?
SDP ja SKDL (SAK) neuvottelivat 1968-1971 tiukasti työsuhteiden ehdoista. Tes neuvottelu. Neuvottelut olivat tiukat, koska SKDL oli vastusti huonompaa sopimusehtoa SDP. Neuvottelut kariutuivat iltamyöhäällä.
Työnantajapuoli kuiskutteli salaa SDP:n neuvottelijoille, että haluaisivat vielä neuvotella kahden kesken heidän kanssaan. Tapahtui niin, että sosdemit tekivät lumelähdön ktiin SKDL:n neuvottelijoiden kanssa. Mutta palasivat lähes saman tein takasin työnantjapaltsiin neuvottelemaan ohi SKDL:n. Tuossa yö neuvottelussa työnantaja tarjosi sosdemeille typaikoilla suositummuusaseman mikä tarkoittaa, että sostemityöntekijöitä valitaan laajasti työpaikoilla sosdemien antamien suositusten mukaan johtotehtäviin. Vastapalveluksi työnantaja vaati SKDL:ää eliminoivaa politiikkaa työpaikoilla ja SAK:a. Tämä tarina on tosi. Ja tästä aiheutuvan syrjinnän, henkiset kärsimykset ja työn raskaudet ovat kansandemokraatit saaneet kärsiä nahoissaan.
Nuorena olen itsekin saanut kärsiä tästä poliittisesta kavalluksesta ja demarisyrjinnästä koko 70-luvun. Sanoisin, että ne työntekijät, jotka onnistuivat piilottamaan poliittiset mielipiteet ja ajatuksensa, pääsivät ehkä helpommalla. Olin tuohon aikaan mieleltäni lähinnä kansandemokraatti ja paljon kosittu demarileiriin, mutta sitten jätin molemmat jäsenjutut ja olen saanut hengittää vapaasti. Alkuun pelkäsin oikeistolaisten alkaa keittämään minua, mutta sellaista ei ilmennyt ollenkaan. ja olen saanut hegittää vapaasti täällä oikealla. Minun ehdokkaani on Sauli Niinistö. Olen sen verran pienituloinen ettei minulla ole varaa rakentaa köyhyyttä. Tulee ymmärtää ettei tuloerot ole yksin Kok syytä, vaan siihen on yhtälailla syyllistynyt koko ajan myös demarit. Lisäksi demarit huijaa nykyisinkin Vasemmistoliittolaisia.- aave
Tämä kaikki on täytynyt olla sinulle traumaattinen kokemus. Otan osaa. Kuinka oletkaan voinut elää sen kanssa kaikki nämä vuodet. Et muuten sattusi muistaan neuvottelijoiden nimiä. Olisi ollut valaisevaa tietää, jos vaikka olisivat matkalla muuttuneet. Juttus nimittäin ei tunnu lainkaan koetun oloiselta. Sori vaan.
aave kirjoitti:
Tämä kaikki on täytynyt olla sinulle traumaattinen kokemus. Otan osaa. Kuinka oletkaan voinut elää sen kanssa kaikki nämä vuodet. Et muuten sattusi muistaan neuvottelijoiden nimiä. Olisi ollut valaisevaa tietää, jos vaikka olisivat matkalla muuttuneet. Juttus nimittäin ei tunnu lainkaan koetun oloiselta. Sori vaan.
toinen vellihousu vastaa kysymykseesi. Neuvottelijoina olivat mm. Niilo Hämäläinen (sd) (SAK:n puheenjohtaja!) ja Arvo Hautala (SKDL). Kuriositeettina voisi mainita, että juuri tuo petetty neuvottelija, A. Hautala, oli ratkaiseva henkilö SAK:n yhdistymisessa 1969!!! Lue SAK:n historiaa, jos haluat varmistua asiasta!!
vom- santero
aave kirjoitti:
SOKEASSA SOSIALISMIN USKOSSA EI NÄE EDES OMIA TASKUJAAN. NÄIN TÄYTYY SANOA. Neuvottelijat itse linee jo manalle menneitä. Se ei kuitenkaan estä oikean tiedon olemassa oloa. Kirjoittamani oli faktaa, mitä totisinta totta. On selvää että, tämäkin demarien teko on huolellisesti suojattu, eli sitä tietoa ei löydy SAK:n historiasta. Olen saanut etuoikeuden haastatella sen ajan ihmisiä, joille tämä asia on ollut päivän polttava. Ja minulle itsellekin on tarjottu "näitä työnantajan lupauksia" kun vaan tulet demariksi. Demarien huijaussopimus työnantajien kanssa SKDL:n seläntakana ilmenee mm. Tapani Kahrin muistelmista, "Viheltääkö pilli?". Muista tietolähteistä en mainitse. SDP:n puoluejohtajana tuolloin on ollut Rafael Paasio. SAK:n ensimmäisenä johtajana Niilo Hämäläinen ja toisena Arvo Haitala. Muut nimet saa kaivaa esiin, ketä asia kiinnostaa. Mutta kirjoittamani on tosi viimeistä kirjainta myöten. Ei siinä auta vaikka kuinka haukutte.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1836513Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto935422Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost173772Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1233397Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT2273223Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat832381Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku12108Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne191716Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val461701Läppärit kahviloissa
Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi441399