Hyvät palstalaiset!

Aion poistaa Kysymys-viestini. Yritän pysyä poissa palstalta niin hyvässä kuin pahassa.

Ei palsta näytä löytävän tietä järkevään toimintaan.

Hoitakaa keskustelut hyvin!

33

5401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hintriika

Olet poistanut jo niin monta aloittamaasi ketjua, että voisit ystävällisesti heti alkuun laittaa niihin varoituksen: Älkää vaivatuko kirjoittamaan tähän, koska kuitenkin poistan ketjun.

Minusta se on väärin kanssaihmisiä kohtaan.

• Rekisteröityneillä on oman viestin poistomahdollisuus.

En saanut vastausta, vain riitaisia viestejä.

• Maalaismies*

Tulin, näin ja YMMÄRSIN!

• fiiuliN

Tuntuu siltä että olet vakavissasi, mutta jos palaat niin vastaanotto ei ole poistyöntävä.

Kuulut palstalla kauimmin kirjoittajien joukkoon, enkä en ole kanssasi samaa mieltä että nyt olisi sinun poislähtösi aika.
      Koska olet näinkin kauan jaksanut täällä kirjoitella, niin yritäppä edelleenkin.

Uudempia keskustelijoita on tullut mukaan, toiset eivät ole jaksaneet kuin pienen ajan ja väistyneet tuonne pusikoihin. Älä ihmeessä tee heidän laillaan, vaan näytä kaikille että meidänkin sanomisillamme on vielä jonkunlainen arvo.

Tuo, ettei ketjuusi tullut vastauksia, johtunee kai osittain siitä kun vastattavia on enemmän kuin ennen, ei ehditä kaikkialle.
      Etkä sinäkään useasti vastaile toisten viesteihin.

Itse olen hieman hämmentynyt kanssasi, koska olet suoraan sanonut ettei sinulla ole ollut kiinnostusta vastata esittämiini asioihin.
      Karttelen hieman sinun ketjujasi, samoin kuin kahvitupaakin koska tunnen olevani siellä myös epäsuosiossa.
      Kai se johtuu kirjoittamistavastani kun en ole suosiossa.

Mutta pyydän sinua joka tapauksessa ajattelemaan ja perumaan poislähtösi, sillä kaikki me olemme vajavaisia taidoissamme ja kirjoitamme vain kirjoittamisen halusta.

• kahvitupaa

Ovatko he tulleet lapseksi jälleen?

• Hintriika
        kahvitupaa kirjoitti:

Ovatko he tulleet lapseksi jälleen?

Ehkä meitä kaikki joskus vähän lapsettaa. Ruuneperikin uhkaa parin kuukauden välein lyödä hanskat tiskiin ja sanoo, ettei hän näille palstoille enää tule. Joka kerta iso joukko palstalaisia rukoilee jäämään.

Jokaisen panos täällä on arvokas (ellei ryhdy häiriköksi). Yhtälailla minä olen kiinnostunut lukemaan, mitä se Ruuneperi nyt sanoo! Mutta hänen lähtöuhkauksiinsa en ole uskonut enää aikoihin! Muistelkaapa, miten pienenä uhkasimme karata kotoa, jos emme saaneet läpi omaa tahtoamme!

Kaikella ystävyydellä Ruuneperiä kohtaan.

• Hintriika kirjoitti:

Ehkä meitä kaikki joskus vähän lapsettaa. Ruuneperikin uhkaa parin kuukauden välein lyödä hanskat tiskiin ja sanoo, ettei hän näille palstoille enää tule. Joka kerta iso joukko palstalaisia rukoilee jäämään.

Jokaisen panos täällä on arvokas (ellei ryhdy häiriköksi). Yhtälailla minä olen kiinnostunut lukemaan, mitä se Ruuneperi nyt sanoo! Mutta hänen lähtöuhkauksiinsa en ole uskonut enää aikoihin! Muistelkaapa, miten pienenä uhkasimme karata kotoa, jos emme saaneet läpi omaa tahtoamme!

Pyrin pysymään poissa! Kovin näytät tiivistäneen poistumisuhkani.

• fiiuliN
        Ruuneperi kirjoitti:

Pyrin pysymään poissa! Kovin näytät tiivistäneen poistumisuhkani.

Mutta vastaan kuitenkin.
        Siinä taas huomaa kuinka ymmärrämme näitä kirjoituksia.
        Vasta selvityksen jälkeen tämäkin asia tuli ymmärrettyä niinkuin se oli tarkoitettukin.

Pyydän anteeksi tuppautumistani.

• fiiuliN
        Hintriika kirjoitti:

Ja se lapsettaminen on aivan oikein.
        Ja ne joita ei lapseta, osaavat kai pysyä pois leikkikehästä.

Ei valitustakaan jokainen tunnu sietävän.

• kullero

viestisi on toiseksi luetumpia täällä, moni antaa arvoa kirjoituksillesi- minä ainakin, nouse yläpuolelle turhaantumisesi ja jatka kanssamme!

• Sinikynä

Aion toimia samoin, kun Ruuneperi.
      Olin sinisilmäinen, jopa naivi, kun kuvittelin, että täällä voisi yksinäinen leskimies tuulettaa tuntojaan.
      Nyt olen lähes vuoden aikana saanut huomata, että täällä vallitsee pikkusieluinen ilmapiiri, jossa toraillaan ja heitetään lokaa toisten päälle.
      Palaan palstalle, jos täällä tapahtuu mynteistä kehitystä.
      Tämä ei muuten ole ainoa palsta, joka vähitellen sammuu omaan mahdottomuuteensa,
      Suomalainen keskustelukulttuuri on vielä lapsenkengissä, siin pienten lasten. Siitä nähtiin esimerkkejä jopa pressanvaalikeskusteluissa.

• Elviira

Aion toimia juuri samoin.

• fiiuliN

Vaikka hyviä keskusteluja kaipaavat häipyisivätkin täältä, niin kirjoitushaluisia tulee aina tilalle.

Skillan puhuu asiaa, me kaikki emme osaa keskustella jokaisen mielenmukaisesti ja vakavasti, mutta mekin haluamme kirjoittaa mielipiteitämme sillä tavoin kuin osaamme.

Te asiallisemmain osaavat, koettakaa ymmärtää meitä pienempiäkin, sillä sanotaanhan "maasta se pienikin ponnistaa"

• Helena04 ejk.

Mikä on? Mihinkäs Sinä?
      Kyllähän mielemme välillä vaihtelee, mutta
      huomenna on taas uusi päivä...

Ystävällisin terveisin
      Helena
      (matkoiltaan tässä tervehtimässä)

• En tehnyt ilmoitustani saadakseni myötätuntoa.

Ehkä vielä jossain välissä näette Ruuneperinkin kirjoittavan ja nimenomaan Ruuneperin.

• olet laittanut,mitä odotat,mitä on se keskustelu mikä tyydyttää tai kattaa hyvän kirjoituksen normit.

Mielestäni aloituksia on enemmän hyväalkuisia, kuin huonoja,miksi et osallistu.
      Laitat hyviä ketjuja alulle ja lopetat tai et itse osallistu, mikä syy??
      Nyt aiot iskeä hanskat pöytään, silläkö asiat paranee.
      Osallistuminen/kirjoittaminen on meistä itsestämme ja siihen ei väsy,kun on into kirjoittaa asioista ja niiden vierestä.

Asioista puhumme jokainen omilla taidoillamme,kaikilla ei taitoja/tietoja riitä, haluja kirjoittaa sitä enemmän.
      Tähän meillä kaikilla on täällä tilaisuus, miksi et sinäkin kirjoittaisi, aina on kiinnostusta ollut, väliin tulee ehkä juttua sinunkin mieleen.

Minä olen ymmärtänyt että kahvipirtti tyyppinen kirjoittelu ei ole sinulle mieleen,mutta tilaa riittää muunkinlaiselle.

Jokainen ratkaisee kohdaltaan,mitä tekee,mutta soisin sinun jatkavan, aina olen kirjoitksesi lukenut,vastata en ole osannut,tai ainakin hyvin harvoin jotakin tyhjänpäiväistä.

Älä nyt lannistu,vaan pysy mukana.

• matteus

eikä mitään erityisen tärkeätä tässä ole, joten anti mennä vaan.

Toivotaan, että kun Suomeen on saatu puolen kansan presidentti (kumpi sitten lieneekin), palstan ilmapiiri paranee.

• fiiuliN

Mitä kärttyisää nyt näet tässäkin ketjussa?
        Vain yksi "pillipiipari" sekoilee joukossa.

Eikä kaikki aina tarvitse ollakaan tärkeää kyllä hupiakin olla täytyy.

Tärkeät asiat päätetään eduskunnassa ;-))

• Viime päivien kiireet ja sitä edeltäneiden viikkojen haluttomuus.... vähän olen täällä palstoilla kirjoitellut, mutta taustalla lukenut aina kun aikaa on liiennyt.

Harvemmin Sinäkin olet täällä kirjoitellut, mutta eihän aina voi olla kiinnostavaa ja innostavaa asiaa, vaikka aiheita ja aloituksia riittääkin.

Pysy vain mukana, innostava kirjoittajana olet, vaikka, ja taas vaikka, aina ei kaikkia voi miellyttää, eikä se ole kai tarkoituskaan, sillä keskustelua ei synny pelkällä myötäilyllä.

Ihailtavasti on uuttakin joukkoa ilmaantunut.
      Täällä olen minäkin, vaikka ei kaivattaisikaan, sillä mielipiteen kirjoittaminen on aina kuitenkin kannanotto asiaan, nyt tähän.

Pysytään kuin taikina kynsissä.
      Pestään pois välillä ja leivotaan uudelleen.

• tai vähentämisen pyrkimys.

Keksikää sitten joku korvaava harrastus.

Tässä on vähän netti- ja palstariippuvaiseksi itse kukin heittäytynyt.

Jäänyt niin sanotusti koukkuun eli loukkuun.

Josko on tullut lunta tupaan, niin lakaistaan pois.

Ehdotuksia otetaan vastaan.

• Koukussahan tässä ollaan. Muistan "lopettaneeni liikuttuneessa mielentilassa" eikä sellaisia laskettane.

Nyt yritän vain pysyä poissa.

Lunta on tullut tupaan ja joskus joku lämmin löyhäsdyskin.

Josku tuntuu, että on kunnia-asia haukkua Ruuneperia, sillä saa ikäänkuin sulan hattuun, lisää palstasuosiotaan.

Katsotaan kuinka käy täällä palstan reunalla roikkuen.

• señora lyyli
        Ruuneperi kirjoitti:

Koukussahan tässä ollaan. Muistan "lopettaneeni liikuttuneessa mielentilassa" eikä sellaisia laskettane.

Josku tuntuu, että on kunnia-asia haukkua Ruuneperia, sillä saa ikäänkuin sulan hattuun, lisää palstasuosiotaan.

jokkainen joskus kyllästyy hetkittäin, miust on ihme että tällasella palstalla pyssyy väki näinkin hyvin.

ihan hyvästei ei kannata jättää, sano vaa näkemiin ,tuun ko tekkee taas mieli kirjottaa ja lukkee.:))

näistä kannan otoista mie oon tullu siihe tuloksee ,että seriffii ei tarviis olla. mie itekkii olin alussa mmyötäilemässä ko siit puhuttii. nyt oon tullu muihi aatoksii.

luulin seriffin viran olevan vähä toisenluontonen. että hää olis keskustelujien virittäjä ja jos tullee joku semmonen kirjotus mikä ei kestä julkasuu, vähä samalviisii ko lehdissäkkii. hää puttuu asiaan. en ole seriffin aikan lukent yhtäkää joka mielestäin pitäs poistaa.

kyllä ihmisille merkkaa se ,että hänen sanominen poistetaa, jos hää ei katso sitä aiheelliseksi.
        sehä loukkaa ,ettei sinulle anneta keskutelussa suunvuoroo jonkuu toimesta.

juttujen siirtäminen niille lokeroituuhin osastoihi on myös huono ajatus ikäryhmissä.
        jos täällä puhhuu pissavaivoista ne kuuluu tähän ikkään ja soppii täällä puhuttavaksi.

jos siirrellä pitäs niin vaalit olis kuulunu politiikka osastoo ennen, ko 70 ikäsen pissavaivat. ;)))

mutta minust politiikkakii soppii tänne, tänne pitäs soppii kaikki aiheet mistä tän ikäset tahtoo puhua.

kenenkää ei tarvii tuntee itseää täällä ulkopuoliseksi, tämä on vähän ko yleinen puisto missä jokkainen voip piipahtaa, täällä voip sannoo jottain ohimännessää tai jäähä istuskelemaa, eikä tarvii ees esittäytyy jos ei taho.:))

fiiulin sanokii tuosta että jos ei aina saa vastauksii, johtuu siitä ko kirjotuksii on toisinaa lähemmäs sata ,mite niihi jokkaisee ehtii vastata.siitä ei piä ottaa itseensä.

tuo on hyvä olemassa että voip poistaa oman viestin, se on hyvä. ihminen ko on vastuussa vaan omast sanomisestaa.

jos joku sannoo rumast toisesta ihmisestä, se ei alenna sitä ihmistä ,vaan rumast puhuja antaa luonteestaan kuvan ,että hänen pittää arvostella muita ihmisii.

riitelyy ei tarvii pelätä ,siihe tarvitaa kaksi ihmistä, kukkaa ei kauaa riitele yksinää, riitaa ei ole jos et taho.:))j ja jos nyt kaks ihmistä tahtoo kinastella keskenää tehköö niin, kyllä hyö siit tasaantuu, muien ei tarvii olla tietääkseenkää:))

onha tietyst niinki et joskus jokkuu tahtoo päästää liikoja höyryjää ulos, minust se ei ole vaarallista.
        myö voiaa suvaitsevaisuuella auttaa , hänel ehkä männee sen jälkee paremmin livenä läheisten kanssa. :))

suomi 24 ylläpittoon voimme sannoo mielipitteen seriffin virasta jos tahomme.

minul ei bilmannii vastaa sinänsä ole mittää, virka vain ei mielestäin sovi tän ikästen palstalle.

rauhallista pyhää
        toivoo lyyli

• Ruuneperi kirjoitti:

Koukussahan tässä ollaan. Muistan "lopettaneeni liikuttuneessa mielentilassa" eikä sellaisia laskettane.

Mihis jäätiinkään?

Niihin reunoilla roikkujiin.

Ei me keskellä pysyttäisikään,
        pääasia on ettei paljoa lipsuta.

Kirjoittaminen on tärkeä itsensä ilmaisun keino,
        purkaa tunteita eli ”päästää höyryjä.”

Tarve kirjoittaa. Periksi ei anneta.

Kyllä se kevät ne loput lumet sulattaa.

Tuuletetaan ja tuuletellaan!

• ryyneperia lukenut
        Ruuneperi kirjoitti:

Taitaa Ruuneperi olla mielissään, kun ilmoittaa ensin kuten itsekin on sanonut - liikuttuneessa tilassa - että lopettaa kirjoittelun. Sitten lukijoiden letka hyvittelee ja maanittelee, ettei hän nyt vaan toteuttaisi turhaa uhkaustaan.

Tuntuu varmasti mukavalta, kun kokeilee silloin tällöin, vieläkö maanittelijoita riittää. Ja aina on riittänyt.
        Aina joku kertoo kaipaavansa. Aina joku ottaa tosissaan, että uhkailija on turhautunut ja tuntee, ettei häntä arvosteta. - Siihen tunteeseen yhtyy muuten aika iso porukka niitä, jotka ovat yrittäneet avata jonkun keskustelun ja joutuneet näiden palstalla asuvien tyrmäämäksi.

Tämä kun ei ole keskustelupalsta, vaan virtuaaliystävien kerho, johon ihan kuuluukin pullakahvit ja juoruaminen kahvipirtissä.

• ryyneperia lukenut kirjoitti:

Taitaa Ruuneperi olla mielissään, kun ilmoittaa ensin kuten itsekin on sanonut - liikuttuneessa tilassa - että lopettaa kirjoittelun. Sitten lukijoiden letka hyvittelee ja maanittelee, ettei hän nyt vaan toteuttaisi turhaa uhkaustaan.

Tuntuu varmasti mukavalta, kun kokeilee silloin tällöin, vieläkö maanittelijoita riittää. Ja aina on riittänyt.
        Aina joku kertoo kaipaavansa. Aina joku ottaa tosissaan, että uhkailija on turhautunut ja tuntee, ettei häntä arvosteta. - Siihen tunteeseen yhtyy muuten aika iso porukka niitä, jotka ovat yrittäneet avata jonkun keskustelun ja joutuneet näiden palstalla asuvien tyrmäämäksi.

Tämä kun ei ole keskustelupalsta, vaan virtuaaliystävien kerho, johon ihan kuuluukin pullakahvit ja juoruaminen kahvipirtissä.

Ei täällä asuta, ollaan vaan käymässä,
        ja tähän ei hautaa kaiveta.

En usko, että kukaan, ainakaan tietoisesti haluaa ketään tyrmätä.

Sana on vapaa kulkemaan sinne tänne.

Lennätellään sanoja!

• Veit sanat suustani!
        señora lyyli kirjoitti:

jokkainen joskus kyllästyy hetkittäin, miust on ihme että tällasella palstalla pyssyy väki näinkin hyvin.

ihan hyvästei ei kannata jättää, sano vaa näkemiin ,tuun ko tekkee taas mieli kirjottaa ja lukkee.:))

näistä kannan otoista mie oon tullu siihe tuloksee ,että seriffii ei tarviis olla. mie itekkii olin alussa mmyötäilemässä ko siit puhuttii. nyt oon tullu muihi aatoksii.

luulin seriffin viran olevan vähä toisenluontonen. että hää olis keskustelujien virittäjä ja jos tullee joku semmonen kirjotus mikä ei kestä julkasuu, vähä samalviisii ko lehdissäkkii. hää puttuu asiaan. en ole seriffin aikan lukent yhtäkää joka mielestäin pitäs poistaa.

kyllä ihmisille merkkaa se ,että hänen sanominen poistetaa, jos hää ei katso sitä aiheelliseksi.

juttujen siirtäminen niille lokeroituuhin osastoihi on myös huono ajatus ikäryhmissä.
        jos täällä puhhuu pissavaivoista ne kuuluu tähän ikkään ja soppii täällä puhuttavaksi.

jos siirrellä pitäs niin vaalit olis kuulunu politiikka osastoo ennen, ko 70 ikäsen pissavaivat. ;)))

mutta minust politiikkakii soppii tänne, tänne pitäs soppii kaikki aiheet mistä tän ikäset tahtoo puhua.

kenenkää ei tarvii tuntee itseää täällä ulkopuoliseksi, tämä on vähän ko yleinen puisto missä jokkainen voip piipahtaa, täällä voip sannoo jottain ohimännessää tai jäähä istuskelemaa, eikä tarvii ees esittäytyy jos ei taho.:))

fiiulin sanokii tuosta että jos ei aina saa vastauksii, johtuu siitä ko kirjotuksii on toisinaa lähemmäs sata ,mite niihi jokkaisee ehtii vastata.siitä ei piä ottaa itseensä.

tuo on hyvä olemassa että voip poistaa oman viestin, se on hyvä. ihminen ko on vastuussa vaan omast sanomisestaa.

jos joku sannoo rumast toisesta ihmisestä, se ei alenna sitä ihmistä ,vaan rumast puhuja antaa luonteestaan kuvan ,että hänen pittää arvostella muita ihmisii.

riitelyy ei tarvii pelätä ,siihe tarvitaa kaksi ihmistä, kukkaa ei kauaa riitele yksinää, riitaa ei ole jos et taho.:))j ja jos nyt kaks ihmistä tahtoo kinastella keskenää tehköö niin, kyllä hyö siit tasaantuu, muien ei tarvii olla tietääkseenkää:))

onha tietyst niinki et joskus jokkuu tahtoo päästää liikoja höyryjää ulos, minust se ei ole vaarallista.
        myö voiaa suvaitsevaisuuella auttaa , hänel ehkä männee sen jälkee paremmin livenä läheisten kanssa. :))

minul ei bilmannii vastaa sinänsä ole mittää, virka vain ei mielestäin sovi tän ikästen palstalle.

rauhallista pyhää
        toivoo lyyli

!!!

• ryyneperia lukenut kirjoitti:

kysymään,kenestä pirtissä "juorutaan"?
        Eikös juoruaminen ole sitä,että puhutaan pahaa toisista ja usein vielä perättömiä juttuja.
        Tätä en ole huomannut pirtissä tehtävän.

Eikö myös virtuaaliystävä ole hyvä juttu?

• merimona1
        señora lyyli kirjoitti:

rauhallista pyhää
        toivoo lyyli

että juuri nyt palstalla ei tarvittaisi sheriffiä, siihen tarkoitukseen mihin hänellä, tai oikeammin sheriffin viralla oli kysyntää.
        Silloin, sitä vastoin kun palstan valvojan tehtävä oli aivan välttämätön, virka pantiin hakuun ja täytettiin.
        Kirjoitusrauha palasi ja häirikkö, joka loukkasi mitä törkeimmällä tavalla muita kirjoittajia saatiin asettumaan.
        En tiedä seurasitko palstaa noina aikoina, jolloin lähes jokaiseen puheenvuoroonsa sai "vastauksen."
        Joku kuuli olevansa loppuun nussittu rotan nahka.Itse sain kuulla olevani mielisairaalan suljetun osaston potilas, joka välillä taas muka hoitajana "naitatin itseäni potilailla."
        Käärme, kana, kanan pää,olivat lievimpiä nimityksiä. Vaipan vaihtoon ja lääkkeiden ottoon kehoitettiin palstalaisia päivittäin. Törkeydet ovat tulostettuina, jos joku epäilee, ettei sellaisia ole ollutkaan. Mikä kauheinta, meno oli jatkunut vuosikausia.
        Mielestäni sheriffiä tarvitaan palstalla ehdottomasti.
        Viestien tarpeettomista poistoista en pysty sanomaan mitään, sillä en ehdi ja viitsikään lukea kaikkea tänne kirjoitettua. Luulisin kuitenkin, että työ neuvoo tekijäänsä ja aiheettomat poistot vähenevät ja loppuvatkin ajan myötä.

Tämä kirjoitukseni on tavallaan testi:
        Katsokaamme, jos vaikka kymmenen päivääkin menee, ettei nimettömiä solvauksia ilmaannu tähän kirjoitukseeni vastaamaan, niin häirikkö on rauhoittunut ja siistinyt käytöstään.

Me kirjoittajat olemme erilaisia, erityyppisen luonteemme kanssa. Kaikki eivät ole henkiseltä rakenteeltaan kuin pehmeitä pumpulipalloja, jotka rakastavat vanhoja ruostuneita kuokkia, auton romuja ynm.
        Sinä olet poikkeuksellinen persoona, viisaudessasi,hyvyydessäsi ja suvaitsevaisuudessasi. Uskon, että monet ovat tavanneet sinut henkilökohtaisestikin ja voivat allekirjoittaa sen, ettet vain kirjoita rakkaudesta, vaan olet face to face kanssakäymisessäkin herttainen, lempeä ja viisas.

Itseni kaltaisen sähikäisen tyyppiset taas aiheuttavat joskus kaaosta ja levottomuutta ja siksi balanssin säilymisen kannalta meillä kaikilla on paikkamme maailmassa ja yhteisössä missä elämme ja toimimme. Sairas häirikkö on luku erikseen, hänen kaltaisiinsa eivät päde mitkään säännöt, ei toisten tunteiden huomioiminen,eikä ne normit, jotka edellyttävät tasa-arvoista vuorovaikutusta ihmisten kesken. Ainoastaan :"Minä olen paras, minä olen aina oikeassa"jne.
        Katsotaanpa nyt muutama päivä tarvitaano sheriffiä, vai ei.

• Tarvitaanko?
        merimona1 kirjoitti:

että juuri nyt palstalla ei tarvittaisi sheriffiä, siihen tarkoitukseen mihin hänellä, tai oikeammin sheriffin viralla oli kysyntää.
        Silloin, sitä vastoin kun palstan valvojan tehtävä oli aivan välttämätön, virka pantiin hakuun ja täytettiin.
        Kirjoitusrauha palasi ja häirikkö, joka loukkasi mitä törkeimmällä tavalla muita kirjoittajia saatiin asettumaan.
        En tiedä seurasitko palstaa noina aikoina, jolloin lähes jokaiseen puheenvuoroonsa sai "vastauksen."
        Joku kuuli olevansa loppuun nussittu rotan nahka.Itse sain kuulla olevani mielisairaalan suljetun osaston potilas, joka välillä taas muka hoitajana "naitatin itseäni potilailla."
        Käärme, kana, kanan pää,olivat lievimpiä nimityksiä. Vaipan vaihtoon ja lääkkeiden ottoon kehoitettiin palstalaisia päivittäin. Törkeydet ovat tulostettuina, jos joku epäilee, ettei sellaisia ole ollutkaan. Mikä kauheinta, meno oli jatkunut vuosikausia.
        Viestien tarpeettomista poistoista en pysty sanomaan mitään, sillä en ehdi ja viitsikään lukea kaikkea tänne kirjoitettua. Luulisin kuitenkin, että työ neuvoo tekijäänsä ja aiheettomat poistot vähenevät ja loppuvatkin ajan myötä.

Katsokaamme, jos vaikka kymmenen päivääkin menee, ettei nimettömiä solvauksia ilmaannu tähän kirjoitukseeni vastaamaan, niin häirikkö on rauhoittunut ja siistinyt käytöstään.

Me kirjoittajat olemme erilaisia, erityyppisen luonteemme kanssa. Kaikki eivät ole henkiseltä rakenteeltaan kuin pehmeitä pumpulipalloja, jotka rakastavat vanhoja ruostuneita kuokkia, auton romuja ynm.
        Sinä olet poikkeuksellinen persoona, viisaudessasi,hyvyydessäsi ja suvaitsevaisuudessasi. Uskon, että monet ovat tavanneet sinut henkilökohtaisestikin ja voivat allekirjoittaa sen, ettet vain kirjoita rakkaudesta, vaan olet face to face kanssakäymisessäkin herttainen, lempeä ja viisas.

Itseni kaltaisen sähikäisen tyyppiset taas aiheuttavat joskus kaaosta ja levottomuutta ja siksi balanssin säilymisen kannalta meillä kaikilla on paikkamme maailmassa ja yhteisössä missä elämme ja toimimme. Sairas häirikkö on luku erikseen, hänen kaltaisiinsa eivät päde mitkään säännöt, ei toisten tunteiden huomioiminen,eikä ne normit, jotka edellyttävät tasa-arvoista vuorovaikutusta ihmisten kesken. Ainoastaan :"Minä olen paras, minä olen aina oikeassa"jne.

Panit tosi pahan!
        Näytön paikka häirikölle.
        Eikö "koeaika" kuitenkin voisi olla ainakin kuukauden mittainen?
        Kymmenen päivää kuka tahansa pystyy olemaan, vaikka aidan vitsaksena.

• señora lyyli
        merimona1 kirjoitti:

jos tuommosta toisen ihmisen nimittellyy on ollu , niin siin on seriffikkii paikallaa. semmoset viestit pittää poistaa. ennehän viestit poisti ylläpito ko sinne ilmotti asiaattomasta viestistä.

en tiiä missä olen olt ko ei ole minun silmii tuollasii solvaus kirjotuksii tullu,se on kyllä paha. en kyllä ehi lukkee nykyää ennää kaikkii viestii.

tämän kuuen vuoten aikan jona olen täällä lukenu kirjotuksii, niin sillon tällön putkahttaa häirikö esiin ja site taas häviää, mutta kokonaisuuessaa tykkään että nämä vanhemman ikäluokan palstat on olt aika rauhallissii.

mie en ole ollenkaa poikkeus ihminen. en ole mikkää pumpulimummo;)) kyl minnuukin välil sapettaa ihmisten sanomiset ja manaankin heitä.

enkä tiiä oikeassa oloa, sanoin vaa näkemyksein ko niin moni valittaa että heitän viestit on poistettu, heiän mielestää syyttä.

mie kuitenkin pyrin ajatuksissain rakastammaa #ei aina niin miellyttävvääkää ihmistä#, se tuop itselle sisäsen rauhan, ko olen sovussa kaiken ympärillä olevan kanssa.

ja ajatus ko on energiiaa niin se saattaa saavuttaa myös toisenkin osapuolen, ja sehä ei saa muuta ko hyvvää aikaseks.:))

ole sie vaa sähikäinen;)))hyö monast piristää miun kaltasen yksoikosen ihmisen elämää.
        terveisin lyyli

• merimona ejk

Sinuapa hyvinkin tarkoitin.
        Sitten sinua vielä jotkut pitävät tyhmänä!
        Siinäkin "törkeänä" poistetussa kirjoituksessani viittasin sinuun. Moni ei olisi huomannutkaan, mutta kun käytin sanaa "viisas", niin huomasithan sinä heti, ettei ketään muuta siinä voitu tarkoittaa.

"Aivan alussa mm. Hajupoika-nikillä rekisteröityessäni annoin yhteystietoni kuten sitten kaikilla muillakin, jotta asiat voitaisiin keskustella kahdenkesken - siis ne jotka eiät kuulu varsinaiseen keskustelun aiheeseen."

Tuon yllä olevan perusteella et voi syyttää ketään muuta kuin itseäsi seksuaalisesta häirinnästä, minkä kohteeksi joudut satoja kertoja päivässä. Ei pitäisi antaa monen rekatun nikkinsä yhteystietoja!

Ne naiset, ne naiset!

• ii-li

Kirjoituksiasi on hauska lukea. Täällä on monia hyviä kirjoittajia.

En ole ollut palstoilla niin kauan (olen ollut syyskuusta), että minulla olisi todellista vertailukohtaa, enkä siksi osaa sanoa, miten palstat ovat huonotuneet. Kausivaihtelua olen kyllä huomannut.

Tietysti nyt vaaliaikana täällä on ollut iso määrä kirjoituksia, jotka on poistettu ihan ymmärrettävistä syistä. On ollut myös sellaisia, joista en ole ehtinyt päästä selville, miksi ne on poistettu. - On ollut joitakin minun mielestäni asiattomia, vaaleihin liittyviä massaviestejä, joita olen itsekin pyytänyt poistettavaksi.

Kun aloitin, niin en ajatellutkaan täällä olevan kovin "syvällisiä" aiheita, vaan jutustelua. "Syvälliset" aiheet ilman pilkantekoa ja ilkeilyä ovat varmaankin mahdottomia tällaisessa ympäristössä, jonne kuka tahansa saa ja voi möläyttää mitä tahansa.

Joka tapauksessa tänään saamme tietää vaalien tulokset. Tällä kertaa vaaliohjelma on taas kerran hyvin mielenkiintoinen, kun kannatukset ovat olleet niin lähellä toisiaan. Voisin veikata, että äänestysprosentti nousee edellisestä kerrasta. Onhan tämä kutkuttava tilanne. Kävi niin tai näin, niin ainakin minä toivon maan päämiehen tai -naisen saavan kaiken sen arvostuksen, joka hänelle kuuluu.

• mummeliini2

tultu!

Antaa nyt niiden menneiden olla menneitä ja eletään tätä päivää. Mitä turhia haikailemaan kenenkään sanomisiin.

Kivempi, kun sinäkin vain kertoilisit jokapäiväisistä puuhistasi ja löytöretkistäsi siellä kirjallisuuden parissa.

Ketjusta on poistettu 78 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7659
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1903
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      799
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241
      767
    Aihe