Tytöltä

kokemuksia?!

vedettiin koulussa housut alas! Seuraanko tilannetta ja odotan toista kertaa vai toiminko jo ekakerralla?! Onks muilla samanlaisia

11

2201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mv

      kehottaisin toimimaan heti, koska tyttö tuskin on viimeinen jolle tehdään noin, jos siihen ei kukaan heti puutu.

      inhottavaa tuollainen, se loukkaa tyttöä ja on hänen itsetunnolleen ja kouluviihtymiselleen iso kolaus

      tiedän omasta lapsuudestani että kiusatuksi joutuminen on pahinta ja voi pilata koko kouluajan, joten ota opettajaan yhteyttä ja kehoita puuttumaan asiaan.

      muuten siihen ei loppua tule.

      • millie

        ei todellakaan lopu, varsinkin jos kyseessä on ala-aste, ennenkuin siihen aikuiset puuttuvat. Olen itse joutunut useammankin kerran soittamaan lasteni kiusaamisesta koululle. Opettajat ovat joka kerta olleet tyytyväisiä että otin yhteyttä. Vain siten opettajat voivat puuttua asiaan - ammattitaitoa kyllä heiltä löytyy asiaa käsittelemään.
        Mikään ei todellakaan ole niin kauheaa lapsen koulun käynnissä, kuin se että häntä mahdollisesti kiusataan !!
        Vanhin tyttäreni siirtyi yläasteelle tänä syksynä. Sielläkin on jo ilmaantunut nimittelyä ym. henkistä väkivaltaa. Heti kun tyttäreni kertoi siitä minulle, päätimme ottaa koulun kuraattoriin yhteyttä. Vielä ei ole kuulunut asian tiimoilta mitään, mutta yhteydenottomme tapahtuikin vasta viime viikolla.
        Muista että sinä olet viime kädessä lapsesi paras puolustaja ja tee se tarvittaessa kuten NAARASLEIJONA, sillä oppilaat voivat olla todella julmia.
        Minun on väliin pitänyt näin toimia, mutta onpa kiusaaminenkin loppunut. Olen soittanut vanhemmille joiden lapsi on kiusannut omaani ja he ovat olleet hyvillään, kun olen asiasta kertonut. Näin on saatu mahdollisen tulevan kiusaajan taival katkaistua jo heti aloitusvaiheessa.
        Kaikki se, mikä tuottaa toiselle pahan mielen on kiusaamista. Leikkimielistä kiusoittelua lasten on hyväkin oppia sietämään mutta ei KIUSAAMISTA ja sinun kertomasi esimerkki ei ollut todellakaan kiusoittelua...


      • Anonyymi

        Joo-o. Täällä tulevaisuudessa vuonna 2022 vedetään tytöiltä yhä housuja.


    • Ulla

      Omilta lapsiltani on molemmilta vedetty housut alas ja toinen lapsestani oli kauan aikaa koulukiusattu, nyt molemmat ovat aikuisia. Annukalta(19) vedettiin kolmannella luokalla housut alas, vetäjä oli kuudesluokkalainen. Annukka seisoi jouluesitelmässä enkelinä lavalla ja kyseinen poika oli lavan vieressä tai no takanakin vähän. Yhtäkkiä poika vetäisi Annukan housut alas ja juoksi omalle paikalleen. Annukka huomasi asian ja vetäisi housut takaisin jalkaansa ja juoksi pois lavalta pukuhuoneisiin. Pukuhuoneessa Annukka itki ja itki. Häntä oli nöyryytetty. Muuta minun tietooni ei ole Annukan kiusaamisesta tullut kyllä ja Annukka oli kuulemma kostanut pojalle koulussa vetämällä hänen housunsa alas...Toinen tyttäreni, Kathrinalta(22) vedettiin housut alas kun hän oli lukiossa, mutta se oli pelkkää pilaa sillä hänen pikkuhousuissaan luki "MOPO". Kathrinaa kiusattiin koko ala-asteen ajan, mutta tilanne muuttui kun hän meni ylä-asteelle. Ala-asteelle ja opettajille valitin monta kertaa Kathrinan kiusaamisesta, mutta opettajat sulkivat silmänsä tälläiseltä...Kerran asia oli niin pahassa jamassa, että Kathrinaa oli heitetty kanamunalla ja seuraavana päivänä hän jäi kotiin kanssani...

    • äiti

      Minun pojalatani kans vedeltiin useamman kerran housut nilkkoihin, otin rehtoriin yhteyden.. joutuivat jälki-istuntoon ja puhutteluun..
      poikaani on myös potkittu mahaan, ja pari vuotta sitten (3lk:lla ) häntä kuristi kaksi poikaa.. toinen oli opettajn poika..!
      Poika sairastui kuolemanpelkoon ja sai paniikkikohtauksia, huusi tuskaansa illat. Opettajt panivat tämän minun syykseni; oletko pelotellut kuolemalla? psykiatrillehan tuommoinen poika joutaisi..
      Vanhemmat: se oli leikkiä, eihän sille jäänyt jälkiäkään..
      Pojat eivät saaneet MITÄÄN rangaistusta, asiasta puhuttiin vain yleisesti luokan edestä.
      Olisin tehnyt valituksen opettajista lääninhallitukseen, mutta mieheni ei antanut..onneksi se ope oli viimeistä vuottaan opettajan!
      Minun vaatimuksesta pidettiin ylimääräinen vanhempainilta, jossa psykologi alusti kiusaamiskeskustelua, mutta tyyli oli aina on kiusattu..
      Keskustelua ei syntynyt,mutta minä kerroin tapahtuman siellä.
      Myöhemmin sain kuullaettä täällä ei uskalleta sanoa opettajille mitään, koska lapsilta tippuu numerot, mua pidettiin rohkeana?! En kyllä ymmärrä tämän paikan ihmisiä lainkaan..
      Niin ne numerot ei tippuneet, olivat kai kuulleet et olin hilkulla sen valituksen kanssa..
      Psykologin ja minun luvalla pojalla on nyt lupa tarvittaessa käyttää nyrkkejään (tämä on kriisikeskuksen psykologi,kävimme kriisiterapiassa.. kun kaupungin psykologit pitivät tilannetta niin pahana) omasta psykologista ei ollut mihinkään, alkoi tekeen pojalle vain jotain puheenkehityksen testejä.. kait siksi kun toinen poika on dysfaattinen

      • Pekka perkele

        Olisin tehnyt valituksen opettajista lääninhallitukseen, mutta mieheni ei antanut..onneksi se ope oli viimeistä vuottaan opettajan!


        Miehes on nahjus , mistähän moisen vilttitossun oot löytänyt , jotenkin ihmetyttää etteivät ihmiset saa hoidettua näitä pois päiväjärjestyksestä kun kerran on tietoa , ite hoitaisin asian seurauksista välittämättä sillä tärkeintä on kumminkin että luottamus vanhempiin säilyy ! Se että opettaja lopetti opettamisen ei ole mikään puolustus nahjusmaisuudelle !


      • Saamilkaispakareminen
        Pekka perkele kirjoitti:

        Olisin tehnyt valituksen opettajista lääninhallitukseen, mutta mieheni ei antanut..onneksi se ope oli viimeistä vuottaan opettajan!


        Miehes on nahjus , mistähän moisen vilttitossun oot löytänyt , jotenkin ihmetyttää etteivät ihmiset saa hoidettua näitä pois päiväjärjestyksestä kun kerran on tietoa , ite hoitaisin asian seurauksista välittämättä sillä tärkeintä on kumminkin että luottamus vanhempiin säilyy ! Se että opettaja lopetti opettamisen ei ole mikään puolustus nahjusmaisuudelle !

        Surullista kun nykyään niin moni lapsi tai nuori tulee koulu kiusatuksi. Minusta vanhemman pitäisi ottaa yhteyttä kouluun ja kiusaajan vanhempiin. Haluan vain sanoa että puhukaa lapsenne puolesta ja kannustakaa lapsianne ajattelemaan kunnolla. Jos taas lapsesi kiusaa puhukaa sitä miltä toisesta tuntuu ja pitäkää kunnon luento. Ei väkivaltaa. Lapsesi ei pitäisi pelätä kertoa sinulle mitään mitä hän on tehnyt tai mitä hänelle on tehty!


      • sakkasontiainen
        Saamilkaispakareminen kirjoitti:

        Surullista kun nykyään niin moni lapsi tai nuori tulee koulu kiusatuksi. Minusta vanhemman pitäisi ottaa yhteyttä kouluun ja kiusaajan vanhempiin. Haluan vain sanoa että puhukaa lapsenne puolesta ja kannustakaa lapsianne ajattelemaan kunnolla. Jos taas lapsesi kiusaa puhukaa sitä miltä toisesta tuntuu ja pitäkää kunnon luento. Ei väkivaltaa. Lapsesi ei pitäisi pelätä kertoa sinulle mitään mitä hän on tehnyt tai mitä hänelle on tehty!

        Surullista kun nykyään niin moni lapsi- ja isä tulee Raision kaupungin "lastensuojeluviranomaisten- ja lapsen äidin" kiusatuksi-, tarkoitushakuisesti vieraannutetuksi Raision kaupungin perättömin "viranomais" selvityksin, lausumin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista. Minusta poliisin- ja valvovien viranomaisten pitäisi heti puuttua viranoamis vieraannuttamiseen ja Raiison "viranomaisten" toimesta tapahtuvaan huoltokiusaamiseen. Haluan vain sanoa
        että puhukaa lapsenne puolesta- ja kannustakaa lapsianne ajattelemaan kunnolla. Jos taas viranomainen ja lapsen äiti kiusaa puhukaa sitä miltä toisesta tuntuu
        ja pitäkää kunnon luento valehtelevalle äidille- ja viranomaisille. Ei väkivaltaa. Vieraannuttaja "viranomaiset" ja äidit kuriin; voisi tuomioistuin ja valvovat viranomaisetkin edes vähän ajatella mitä lapselle ovat tehneet eikä ainoastaan kopioida sanasta sanaan Raision kaupungin peerätöntä selvitystä, lausumaa tuomioistuimessa lapsen olosuhteista omaksi päätöksekseen..


      • uetykuieuki

        "toinen oli opettajan poika! herranen jumala eikö opettajan lapsi voi olla kiusaaja tai ilkeä?


    • Anonyymi

      Ok.

    • Anonyymi

      Minun tyttäreni kertoi, että joku toinen tyttö aina tyrkkii. Neuvoin, että pamauta takaisin ja vielä lujempaa, niin lopettaa sen tyrkkimisen. Teki niin ja rauha palasi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      290
      3244
    2. 202
      2908
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2494
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      223
      1958
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      15
      1398
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      162
      1231
    Aihe