Hei matkailijat,
Suunnittelemme kaverin kanssa viikon reissua joko Kreikkaan tai Espanjaan, ajankohta olisi toukokuun loppupuolella.
Kreikassa olemme käyneet kerran aiemmin (Korfulla), josta pidimme paljon. Espanja on vielä täysin kokematon maa. Kreikasta olemme miettineet Haniaa tai Falirakia, Espanjasta Kanarian saaria ihan senkin takia, että ainakin näihin kohteisiin on suorat lennot Kuopiosta/Oulusta.
Olisi kiva löytää paikka, jossa olisi tuohon aikaan lämmintä. Pelkkä rantaloma puuduttaa; kauniit maisemat ja aktiviteetit (mm.patikointi) kiinnostaisivat kovasti. Puerto de la Cruzissa tuntuisi ainakin olevan paljon nähtävää.
Kommentteja, ehdotuksia? Varaamme matkat mahdollisimman pian. Kiitos :)
Kreikkaan vai Epsanjaan?
7
1611
Vastaukset
- saarille!
Ihan kokemuksesta suosittelen sitä Kreikkaa. Viime vuosina olen siellä säännöllisesti toukokuun puolivälin keppeillä käynyt ja niin nyt ensi toukokuussakin.
Kreikassa suosittelen kylläkin mieluummin eteläisiä Aigeianmeren saaria ihan siksi, että vesi ja ehkäpä ilmastokin on siellä lämpimämpää kuin Korfulla - Espanjan rannikosta nyt puhumattakaan.
Kreeta lienee hyvä valinta, koska siellä lääniä rittää ja vaeltamaan pääsee taatusti vuoristoissa ja rotkoissa, jotka ovat aivan eri luokkaa kuin jossain Rodoksella/Falirakissa.
Hania on kyllä liikuntaa haluavalle siis erinomainen kohde. Vuoristoon ei ole pitkä matka. Tai Samarian rotkolle pääsee bussilla noi 1.5 tunnissa ja näkymät matkalla on hulppeita - ylös kun noustaan! Puerto de la Cruzissa käyneenä voin sanoo,ettei ole kovin ihmeellinen paikka,tosin paras kohde Teneriffalla.Muutenkin olen sitä mieltä,että Espanja ja espanjalaiset eivät ole niin hienoja kuin Kreikka ja kreikkalaiset!Kreikkalaiset ovat mielestäni paljon ystävällisempää ja rehellisempää kansaa.Rodosta/Falirakia en pidä niinkään hyvänä vaihtoehtona kuin Kreetan Haniaa tai Rethymnonia.Kreetalla on paremmat mahdollisuudet tuohon patikointiinkin tai ainakin huikeammat näkymät ja lämpötila toukokuussa on jo ihan tarpeeksi korkea meille kylmästä pohjolasta tulleille.Mutta jos kauniit maisemat ja patikointi kiinnostaa,ykkösvaihtoehto on kyllä Madeira,siitä ei maisemat enää parane!!!
- matkustelija
Kreikkaan ehdottomasti. Espanjalaiset eivät todellakaan toivota sinua tervetulleeksi vaan sinun rahasi.
- ihmisiä
matkustelija kirjoitti:
Kreikkaan ehdottomasti. Espanjalaiset eivät todellakaan toivota sinua tervetulleeksi vaan sinun rahasi.
Totta. Mielestäni Espanja on muuten ihan kiva paikka mutta ihmiset vähän tylyjä eivätkä edes yritä ymmärtää englantia.
sieltä löytyy mielestäni jokaiselle jotakin. Kaunista monimuotoista luontoa, muinaista historiaa kaivauksineen, pieniä viehättäviä kyliä, hyvää ruokaa, ystävällisiä ihmisiä ym. Jos mielellänne patikoitte, ehdotan Kreetaa ja siellä ainakin Samarian rotkoa. Takaan, ettette koskaan unohda sitä elämystä. Sieltä löytyy myös laakso, jonka yläpuolella voi nähdä neljän eri haukkalajin leijailevan. Jos olette reippaita omatoimimatkailijoita, suosittelen Samarian rotkovaelluksen jälkeen yöpymistä sen eteläpuolisessa kylässä ja kotimatkaa laiva bussi -yhdistelmällä. Kun tietää, mitä haluaa, paikallinen turisti-info opastaa ja yhteydet toimivat ilman odotusaikoja.
Innokkaille patikoijille voisin suositella myös Madeiraa ja erityisesti levada-vaelluksia siellä. Madeirakin kannattaa mielestäni "säästää" kesäkauden ulkopuolella tehtävään lomaan.
Minusta kreikkalainen ystävällisyys on ihan omaa luokkaansa espanjalaiseen turistien palvelemiseen verrattuna.
Ihmettelin itse Gran Kanarialla hiekkakuoppien reunoille rakennettuja hotellialueita ja melkein koko saaren koluttuamme löysin sieltä yhden kauniin kylän, jossa olisin voinut kuvitella haluavani asua, jos uudelleen sinne matkustaisin. Olen kuullut että muut Kanarian saaret ovat vehreämpiä, niistä en vielä tiedä mitään. Itse en keksi yhtään syytä lentää toukokuun lopulla Kanarialle asti. Välimerellä on silloin ihan yhtä todennäköisesti lämmintä ja kaunista.
Ystävällisiä ihmisiä kohtaa mielestäni eniten Kreikan saaristossa, Kyproksella ja Portugalissa.
Toukokuussa Espanjan etelärannikolla on paljon mielenkiintoisia ja tutustumisen arvoisia alueita. Jokaiselle löytyy jotain ja Aurinkorannikolta tehdään retkiä Afrikan puolelle Marokkoonkin.- molemmissa käynyt
Kaikki näyttää kehuvan Kreikkaa
ja niin minäkin
Viimeksi olin upealla Skiathoksen saarella
Kreikka on jotenkin rennonpi, rauhallisempi, ystävällisempi mutta toki voit Espanjaan mennä
onhan sekin ihan hyvä suurin ero on ehkä
tekemällä tehdyn tuntuinen miljöö joka kreikassa taas on aidompi - Anneli
Suosittelen Kreetaa. Sinne on tulevana kautena ainakin Aurinkomatkoilla ja Finnmatkoilla suorat lennot Oulusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?751438Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,13967Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79882Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.90828Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51704- 53664
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv50619Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs47613Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot134608Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.50574