paras musikaali?

Christine

Musikaalien ystävänä kysyn, mikä on sinusta paraa musikaali?
Mikä on taas ollut huonoin näkemäsi musikaali?

Minusta Oopperan kummitus on ihana. Musiikki on niin kaunista!
Itse en pitänyt Hair-musikaalista. Tosin siihen vaikutti varmasti myös se, että esitys oli saksaksi..enkä kieltä osannut. Musiikissa ei vaan ollut mitään erikoista.

12

3947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ittaka

      Paras musikaali katsoa on ehdottomasti Cats. Kauniit laulut ja mahdollisuudet vaikka minkälaisiin koregrafioihin.
      Näyttelemisen kannalta oma suosikkini on Viulunsoittaja katolla. Siinäkin paljon musiikkia ja mahdollisuus saada yleisöstä vaikka minkälaisia reaktioita.

      • Crais

        Paras musikaali on ehdottomasti RENT. Näin sen Tampereen Teatterissa vuosina 98-99. Olen nähnyt niin monta musikaalia, mutta huonoinpia on ollut mm. Hair, Saturday Night Fever ja Hairspray.


      • aulikatherine

        Cats on ehdottomasti musiikillisesti paras. Evitan näin elokuvana ja uskon, että sekin on hyvä musikaalina, mutta Lontoossa. Oopperan kummitus oli mahtava Lontoossa, mutta saa seurakseen Les Miserables molemmat myös Lontoossa nähtyinä.


    • Santtu

      Oma suosikkini on ehdottomasti CHICAGO. Loistavaa musiikkia, hyvä tarina... ja näyttelijälle myös "mehukkaat" roolit. Varsinkin tällä hetkellä Lontoossa ja New Yorkissa pyörivä revival-versio on ihan huippu. Elokuva oli näyttämöversiosta vähän erilainen.

      Huonoin näkemäni musikaali on NOTRE-DAME-DE-PARIS. Surkeaakin surkeampi. Ajan ja rahan tuhlausta.

      • Hei Santtu. Löysin vanhan viestisi. Onko sulla tai jollakin muulla tietoa keskustellaanko netissä vielä jossain musikaaleista? Viimeksi näin tehtiin vuonna 2019 .....


    • angie

      Minun mielestäni Oopperan kummitus on myös ihana, mutta muita mahtavia musikaaleja on mm. Jesus Christ superstar, Saturday night fever,Grease ja We will rock you

      • ***

        Moulin Rouge todella hyvä, näyttelijät yllättivät täysin lauluäänellään. Chicago oli myös yllättävän hyvä.


    • ANNIE

      Paras musikaali jonka olen nähnyt on ehdottomasti
      PORIN TEATTERIN BEATLES STORY.!! kävin katsomassa sen useampaan kertaan, suosittelen jos se vielä johonkin muuallekin tehdään!!!! CRACY FOR YOU on myös todella hyvä!!! tosi huonoa on todella vaikea nimetä...

    • Lauri

      On tässä: (olen kuusinkertainen Lontoon kävijä, älkää siis inttäkö vastaan)

      1. Les Miserables
      2. The Blood Brothers (Tulossa muuten Helsinkiin, Veriveljet nimisenä kulttuuriareena Gloriaan Toukokuussa!!!)
      3. The Phantom of the Opera (elokuva oli häväistys)

      4. Billy Elliot ( Huikea poliittinen musikaali!)

      5. Evita, Cats, JCS, The producers, whistle down the wind

    • sinttu

      Syyskuussa -05 nähty Eppujen biiseihin pohjautuva Linnunradan laidalla musikaali (Hesan Peacockissa) teki kyllä lähtemättömän vaikutuksen ja jäi ikuisiksi ajoiksi sydämeeni! Eli se on paras musikaali!

    • Moi

      Cats on peruskamaa, erityisesti Webberin tuotannossa :) Mutta sitten on Rebecca, Wicked, Les Mirables ja vakavasta aiheesta poiketen Mel Brooksin Spring time for Hitler ja sitten tietty Phantom of The Opera :) Näin ensin alkuun... olen melkoinen musikaalien fani ;)

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1479
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1096
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      45
      924
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      174
      801
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      710
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      585
    8. 52
      571
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      568
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe