paras musikaali?

Christine

Musikaalien ystävänä kysyn, mikä on sinusta paraa musikaali?
Mikä on taas ollut huonoin näkemäsi musikaali?

Minusta Oopperan kummitus on ihana. Musiikki on niin kaunista!
Itse en pitänyt Hair-musikaalista. Tosin siihen vaikutti varmasti myös se, että esitys oli saksaksi..enkä kieltä osannut. Musiikissa ei vaan ollut mitään erikoista.

12

3402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ittaka

      Paras musikaali katsoa on ehdottomasti Cats. Kauniit laulut ja mahdollisuudet vaikka minkälaisiin koregrafioihin.
      Näyttelemisen kannalta oma suosikkini on Viulunsoittaja katolla. Siinäkin paljon musiikkia ja mahdollisuus saada yleisöstä vaikka minkälaisia reaktioita.

      • Crais

        Paras musikaali on ehdottomasti RENT. Näin sen Tampereen Teatterissa vuosina 98-99. Olen nähnyt niin monta musikaalia, mutta huonoinpia on ollut mm. Hair, Saturday Night Fever ja Hairspray.


      • aulikatherine

        Cats on ehdottomasti musiikillisesti paras. Evitan näin elokuvana ja uskon, että sekin on hyvä musikaalina, mutta Lontoossa. Oopperan kummitus oli mahtava Lontoossa, mutta saa seurakseen Les Miserables molemmat myös Lontoossa nähtyinä.


    • Santtu

      Oma suosikkini on ehdottomasti CHICAGO. Loistavaa musiikkia, hyvä tarina... ja näyttelijälle myös "mehukkaat" roolit. Varsinkin tällä hetkellä Lontoossa ja New Yorkissa pyörivä revival-versio on ihan huippu. Elokuva oli näyttämöversiosta vähän erilainen.

      Huonoin näkemäni musikaali on NOTRE-DAME-DE-PARIS. Surkeaakin surkeampi. Ajan ja rahan tuhlausta.

      • Hei Santtu. Löysin vanhan viestisi. Onko sulla tai jollakin muulla tietoa keskustellaanko netissä vielä jossain musikaaleista? Viimeksi näin tehtiin vuonna 2019 .....


    • angie

      Minun mielestäni Oopperan kummitus on myös ihana, mutta muita mahtavia musikaaleja on mm. Jesus Christ superstar, Saturday night fever,Grease ja We will rock you

      • ***

        Moulin Rouge todella hyvä, näyttelijät yllättivät täysin lauluäänellään. Chicago oli myös yllättävän hyvä.


    • ANNIE

      Paras musikaali jonka olen nähnyt on ehdottomasti
      PORIN TEATTERIN BEATLES STORY.!! kävin katsomassa sen useampaan kertaan, suosittelen jos se vielä johonkin muuallekin tehdään!!!! CRACY FOR YOU on myös todella hyvä!!! tosi huonoa on todella vaikea nimetä...

    • Lauri

      On tässä: (olen kuusinkertainen Lontoon kävijä, älkää siis inttäkö vastaan)

      1. Les Miserables
      2. The Blood Brothers (Tulossa muuten Helsinkiin, Veriveljet nimisenä kulttuuriareena Gloriaan Toukokuussa!!!)
      3. The Phantom of the Opera (elokuva oli häväistys)

      4. Billy Elliot ( Huikea poliittinen musikaali!)

      5. Evita, Cats, JCS, The producers, whistle down the wind

    • sinttu

      Syyskuussa -05 nähty Eppujen biiseihin pohjautuva Linnunradan laidalla musikaali (Hesan Peacockissa) teki kyllä lähtemättömän vaikutuksen ja jäi ikuisiksi ajoiksi sydämeeni! Eli se on paras musikaali!

    • Moi

      Cats on peruskamaa, erityisesti Webberin tuotannossa :) Mutta sitten on Rebecca, Wicked, Les Mirables ja vakavasta aiheesta poiketen Mel Brooksin Spring time for Hitler ja sitten tietty Phantom of The Opera :) Näin ensin alkuun... olen melkoinen musikaalien fani ;)

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe