Kolme ja puoli viikkoa sitten tuli kompuroitua sen verran, että jalkapöytä kipeytyi ja hiukan turposi. Jalalla astuminen tekee kipeää jalkapöytään ja jalkapöytä on myös kosketusarka, lisäksi nilkassakin tuntuu ikävältä ja joku nilkassa "naksuu". Jalalla ei pysty astumaan kuin tietyllä tapaa koska kävely sattuu ja olenkin linkannut jalalla mitenkuten nämä kolme viikkoa, luulisin että nilkka on tästä rasittunut ja siksi kipeytyy sekin. Terveyskeskuksessa sanottiin viikko sitten, että jalka on vain nyrjähtänyt ja on jonkun aikaa kipeä, mutta paranee itsellään. Olen siis ollut töissä päivittäin ja joudun työssäni olemaan paljon jalkojen päällä ja liikkumaan. Jalka on työpäivien päätteeksi kipeytynyt ja sekä jalkapöytää että nilkkaa särkee. Kompuroinnista on kuitenkin jo kolme viikkoa, joten mietin että miten pitkään tämä vaivaa ennenkuin menee ohi ? Vai olisiko mahdollista, että terveyskeskuksessa olisi erehdytty ja tämä vaatisikin jotakin muuta ? Luulisin, että lepo nyt ainakin auttaisi, koska viikonloppuisin on vähän parempi olla, kun jalkaa ei joudu rasittamaan kuten töissä.
Jalkapöytä kipeä
6
11203
Vastaukset
- tutkittiin?
Miten siellä tk:ssa tutkivat? Kuvattiinko sitä? Tuo meinaan vaikuttaa siltä, että jossain jalkapöydän luussa on murtuma..
- merja
Ei kuvattu, jalkaa tunnusteltiin ja sen perusteella vaikutti kuulemma olevan ok (= ei murtumia ainakaan).
- paremmalle lääkärille!
merja kirjoitti:
Ei kuvattu, jalkaa tunnusteltiin ja sen perusteella vaikutti kuulemma olevan ok (= ei murtumia ainakaan).
Itselläni samantapainen vaiva.
Menin terveyskeskukseen ja siellä sanoivat, että diagnoosi on limapussintulehdus lonkassa, kortisonipiikki ja kotiin, muutamassa päivässä kunnissa.
Nyt siitä muutamasta päivästä on mennyt 3 viikkoa ja jalka edelleen kipeä, kävin yksityisellä ja hän epäili mulla reidessä rasitusmurtumaa, kuvattiin, mutta ei ainakaan vielä näkynyt..laittoi jatkotutkimuksiin sairaalaan.
Joten VAADI hoitoa!
- Jäsenkorjaaja
jos ei murtumaa/revähdystä, niin nilkan saa kivuttomaksi ja turvotuksen pois manipulaatiolla!
ehkä 90% saa nopean avun!...riskit/haitat tosi pienet,kannattaa varmistaa puhelimessa, onko nilkan manipulointi tuttua. - Urheiluhullu olen
Itselläni ei sattunut mitään varsinaista tapaturmaa, jalkapöydän suurin luu, eli sisimpänä oleva (isovarpaalle johtava), alkoi vaan pikkuhiljaa kipeytyä, pian normaali astuminenkin teki pahaa ja kipua tuntui myös kun paineli luuta sivusta tai päältä, tai kun varpaita nosti mahdollisimman ylös, eli jokin ei selvästikään pitänyt pienestäkään rasituksesta. Ajattelin, että ainoa mahdollinen aiheuttaja on ollut luistelu, jota muutamia kertoja olin harrastanut. Ja kipeimmillään jalkapöytä oli noin 1,5 viikon kuluttua viimeisestä luistelukerrasta. Kaivoin internetistä tietoa ja uskoin, että kyseessä on pelkkä rasitusvamma, joka menisi kyllä ohi. Käytin mobilaattia ja kylvetin jalkaa pari kertaa päivässä kuumassa vedessä. Myöhemmin huomasin, että kylmähoito on tehokkaampaa, lunta siis pussiin ja jalka viileäksi n. 10min. (ainakin sukka välissä), ettei ihan kokonaan jäädy. Nyt vihdoin alkaa tuntua siltä, että ollaan voiton puolella, ja kipu alkaa hellittää. Mahdollisimman pienellä rasituksella olen elänyt, kävellyt klenkaten jalan ulkosyrjällä, välttäen rasitusta. Pari viikkoa nyt mennyt siitä, kun huomasin, ettei jalkapöytä ihan terve ole. Aluksi kävin jopa juoksulenkillä, mitä ei olisi pitänyt tehdä. Mutta eiköhän tämä tästä kesäksi muutu, ja vielä ehtii kovaa treeniä vetämään ennen kuin rantakelejä tulee :)
- japan päällystä arka
Jalkaaani tuli isonvarpaanpuolelle limapussi, hain kortisonia pari kertaa, se auttoi vähän aikaa, mutta ei kauan. teetin lääkärin kehoituksesta pohjalliset, joita käytin n. 10 kk. mutta pahemmaksi kävi kipu, aloin kävellä jalan ulkoreunalla, joka myös kipeytyi. Ortoberi käski heti pohjallisen pois, siinä tuli li holvikaaren liian korkeuden vuoksi jalkateräni väärä asento. Nyt on jalanpäällystä niin arka, ettei jalanpäältä voi laittaaa mitää remmikenkää. lenkkarikin pitää olla lähes nauhaton. mikä kipeytti ihon ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855