XP Pro sp2 ja kadonneet kortit

kohta kaljukin harmaantuu

Emolevynä Abit BD7III jossa on 3com:n verkkokortti ja sp2:n asennuksen jälkeen ko. kortti häviää laitehallinta sivulta. Samalla katoaa kohta verkkosovittimet. Kuitenkin kortti näkyy jos valitaan "näytä piilotetut laitteet" paketinajoituksen miniporttina. Korttia olen yrittänyt asentaa käsin jolloin tulee ilmoitus, että laitetta ei voi käynnistää. Kortti toimii ongelmitta toisessa koneessa ja toista pci väylääkin on kokeiltu.
Suurin haitta ongelmasta on kotiverkon luominen. Ohjattu toiminto ei saa muodostettu kuvaketta verkkoyhteyksiin. Komentokehotteessa kyllä löytyy kortti ja ip. Onko ainut vaihtoehto tehdä verkon säätäminen komentokehotteen kautta, vai purkaa sp2 asennus?

6

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näppylöitä

      Järjestelmä-> Laitteisto-> Laitehallinta-> klikkaa avautuvasta puusta ongelmallista laitetta hiirikakkosella-> Ominaisuudet-> Resurssit-> Määritä kokoonpano itse-> Täppä pois kohdasta "Käytä automaattisia asetuksia"-> Klikkaa asetusta, jonka asetus on "?"->Muuta asetusta-> Muuta arvoa, kunnes "Ristiriidan tiedot" ilmoittaa, "Ei laitteistoristiriitoja"-> OK-> OK -> Kyllä-> Jos vielä ilmoittaa, ettei voi käynnistää-> Muuta asetukselle toinen ristiriidaton arvo, kunnes toimii (muutat kokajan samaa muuttujaa, jonka perässä alunperin oli ?-merkki)...

      • kohta kaljukin harmaantuu

        Muuten hyvä, muttei ole mitään laitteistoristiriitoja. Ilmoittaa vain ettei laitetta voi käynnistää (koodi 10). Eikä laitteella ole edes resurssit välilehteä. Olen myöskin kokeillut ottamalla biossista automaattimääritykset pois, mutta ei sekään tuonut ratkaisua.


    • Käynnistä kone vikasietotilaan niin laitehalintaan tulee näkyviin kaikki mahdolliset asennetut kortit (sellaisetkin mitkä ei enää koneessa).
      Poista laitehallinasta kaikki verkkokortit ja käynnistä kone uudelleen (normaalitila). Käynnistyksen jälkeen winukka sitten löytää tuon kortin ja asentaa ajurit uudelleen (xp sisältää 3 Com ajurit jos ei nyt aivan eksoottinen malli ole).

      • kohta kaljukin harmaantuu

        Olen poistanut kortin kokonaan ja käynistänyt koneen ilman korttia ja sitten kortti takaisin, mutta edelleenkin kortti löytyy vain paketinajoituksen miniporttina (tämän windows asentaa ite). Laitehallinta sivulla ei ole yhtään Verkkosovittimet kohtaa ollenkaan ennekuin valitsee näytä piilotetut laitteet. Olen yrittänyt poistaa rekisteristä myöskin käsin kaikki viittaukset korttiin, mutta muutamaa avainta ei saa poistettya edes vikasietotilassa.

        Seuraavaksi edessä on format C: ja parintunnin työt.


      • Näppylöitä
        kohta kaljukin harmaantuu kirjoitti:

        Olen poistanut kortin kokonaan ja käynistänyt koneen ilman korttia ja sitten kortti takaisin, mutta edelleenkin kortti löytyy vain paketinajoituksen miniporttina (tämän windows asentaa ite). Laitehallinta sivulla ei ole yhtään Verkkosovittimet kohtaa ollenkaan ennekuin valitsee näytä piilotetut laitteet. Olen yrittänyt poistaa rekisteristä myöskin käsin kaikki viittaukset korttiin, mutta muutamaa avainta ei saa poistettya edes vikasietotilassa.

        Seuraavaksi edessä on format C: ja parintunnin työt.

        ei mitään keskeytyspyyntöjäkään? Mähän en tuommoista laitetta ole käpistellyt, mutta muistelisin, että varsinkin jok'ikinen muu erillinen eli kortillinen tietokoneeseen kytkettävä laite käyttänyt tietokoneen resursseja. Onko sulla varmasti oikeat ajurit siihen laitteeseen: pakkohan sen on jotain käyttää...


      • kohta kaljukin harmaantuu
        Näppylöitä kirjoitti:

        ei mitään keskeytyspyyntöjäkään? Mähän en tuommoista laitetta ole käpistellyt, mutta muistelisin, että varsinkin jok'ikinen muu erillinen eli kortillinen tietokoneeseen kytkettävä laite käyttänyt tietokoneen resursseja. Onko sulla varmasti oikeat ajurit siihen laitteeseen: pakkohan sen on jotain käyttää...

        Siis windows ei löytänyt sitä korttia. Se näkyi vain, kun valitsi näkymään piilotetut laitteet paketinohjauksen miniportti lisukkeella. Ilman näytä->näytä piilotetut laitteet valintaa ei näkynyt edes verkkosovittimet kohtaa listassa.
        Formatointi ja xp:n uudelleen asennus ilman sp2:sta korjasi tilanteen. Nyt kortti näkyy oikein ja verkon luominen onnistui helposti. Jostain syystä sp2 sotkee ko. emolevyn vaikka siihen on asennettuna emon omat ajurit oikein. Ei ollut eroa oliko asennettuna emon mukana tulleet ajurit vai uusimmat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe