Kiinalaiset voivat synnyttää kaksi lasta/aviopari. 3. lapsesta eteenpäin pariskunta maksaa sakkoja "yhteiskuntarikkomuksesta." Kiinassa on siis tilanne, että he ovat alkukertomuksen mukaan lisääntyneet ja täyttäneet maan, jonka seurauksena hallitus on päätynyt johtopäätökseen, että maan kantokyky ei enää kestä väestön lisääntymistä. Väestölle opetetaan ehkäisyn käyttöä, jotta lisää lapsia ei syntyisi, kuin tuo sallittu 2/talous.
Kysymys kuuluu, onko Kiinalaisilla edes teoreettista mahdollisuutta päästä taivaaseen vl:ien käsityksen mukaan. Jos he tottelevat omaatuntoaan, eivätkä ehkäise, seurauksena on kovenevat sakot, voisin kuvitella, että perheenpää olisi jo kymmenennen lapsen kohdalla vankilassa, tai sterilisaatiossa. Jos he ehkäisevät, seurauksena on siis taivaspaikan menettäminen, koska se ei ole vl-opin mukaan Raamatun mukaista.
Heitetäänkö nyt 1,1 mrd ihmistä helvettiin, vain sen vuoksi, että he sattuvat olemaan Kiinalaisia. Perimmäinen kysymys on, sallitaanko Kiinalaiselle ehkäisyn käyttö perusteena hallituksen määräys liikakansoituksen estämiseksi. Vai onko niin, että se on vl-käsityksen mukaan synti myös Kiinalaisille?
Onko siis ehkäisy synti?
Kuittaatko asian olankohautuksella: "Mitä sitten?" Onko sinun sielusi arvokkaampi kuin Kiinalaisen sielu Jumalan edessä? Mitä neuvot Kiinalaiselle lähimmäiselle, joka heränneenä pohtii saamaansa Kristuksen ilosanomaa?
Kiinalaiset ja taivas
19
1134
Vastaukset
- Tsing Tsok
Tosi kiinalainen juttu mutta kyllä se Ukko Ylijumala sumplii tämänkin homman parhain päin. Eli, ei muuta kuin laput silmille äläkä kysele joutavia, usko ei ole järjen asia ja katso itse eteesi.
- Tao Tao
...Aplodit! Vastasit juuri niin kuin pitääkin. Kannattaakin kaikenlaisia kannanottoja ja turhia miettimisiä välttää, kunhan se oma taivasosuus on turvattu.
Annat minusta väärän todistuksen väittämällä, että kyselen joutavia. Se on synti siinä kuin ehkäisykin. Jos olet muuten sitä mieltä, että Ukko Ylijumala asian hoitaa, muista siinä tapauksessa pyytää iltarukouksessasi suojelusta ja varjelusta kaikille Kiinalaisille kristiyille. Joita muuten taitaa kohta olla enemmän kuin Suomessa asukkaita.
Usko ei ole järjen asia, tiedän ja tunnen sen monasti, mutta varoitus "katso itse eteesi" on myös sen kuuloinen, että haluat kertoa minulle jotakin, ehkä sen suuntaista, että olen mielstäsi väärässä.
Olen antanut itselleni luvan kysyä asioita, joita en ymmärrä. Muodostan niistä oman käsityksen, ja pyrin nöyryydessä muuttamaan käsitystäni aina sitä mukaa, kun joku paremman perustelun esittää. Nyt sinulla on siihen mahdollisuus.
- kiinalaiset
saavat tehdä vain yhden lapsen ilman sakkorangaistuksia. Näin on ollut vuodesta 1979.
- Tao Tao
Tarkennettua tietoa palstalaisille. Alkuperäinen kysymyksen asettelu on ennallaan, sillä lisäyksellä, että ilman ehkäisyä kiinalaispariskunta joutuu edesvastuuseen ennekuin arvaammekaan.
Kuulisin mielelläni ehkäisyä vastustavien kommentteja Kiinalaisten tilanteesta. He elävät siellä parast'aikaa, aivan kuten mekin, nukkuvat, syövät, lisääntyvät. Kiinalaiset eivät ole siis mitään fiktiota, vaikka Kiina kaukana Suomesta onkin.
Jos tähän kysymykseen ei löydy vastauksia tai perusteluja, on kyllä aivan turha heristellä sormea sille "kaksilapsiselle" pariskunnalle.
- MAO
Pienessä yhteisössä syntyneet vl-normit "puhkeaa kukkaan" kiinalaisten taivasosuuksista keskusteltaessa.
- pena
Todennäköisesti kiinalainen uskovainen joko alistuisi maksamaan "yhteiskuntarikkomuksesta", joka kuitenkin on hyvän omantunnon vaalimista vähäpätöisempi asia, tai muuttaisi maasta. Jos Suomeen tulisi vastaava laki, niin luulenpa, että hyvin moni vl harkitsisi maastamuuttoa.
- Tao Tao
Viestisi kuulosti siltä, kuin olisit sanonut, että meillä ei kuitenkaan sellaista tilannetta ole eikä tule, joten turha pohtia.
Näin se asia ei ole. Kiina on pitkään ollut eristyksissä, mutta nyt sinne viedään kristinuskoa, tosin viejät ovat toisinaan itsekin hengenvaarassa, puhumattakaan kääntyneistä. Heitä uhataan vankilalla, ja kidutuksella. Kuitenkin tässä kohtaa uskon Jumalan järjestyksen toteutuvan, ja Kiinassakin kristittyjen luku tulee kasvamaan.
Jos nyt siis ajatellaan, että Kiinalaiset ottavat Kristuksen vastaan, mutta eivät voi lisääntyä vapaasti, joskaan eivät kaikkea muutakaan voi tehdä vapaasti, miten he edes teoriassa voivat päästä taivaan valtakuntaan, käytännöstä puhumattakaan? Penan ajatukset eivät oikein vakuuta minua. Ulkoa opittua liturgiaa: "Älä sinä turhaan mieti, anna Jumalan hoitaa nämä asiat." Vaikka itse asiassa vl:t itse hoitavat omia asioitaan visummin kuin lääkäri määrää. - pena
Tao Tao kirjoitti:
Viestisi kuulosti siltä, kuin olisit sanonut, että meillä ei kuitenkaan sellaista tilannetta ole eikä tule, joten turha pohtia.
Näin se asia ei ole. Kiina on pitkään ollut eristyksissä, mutta nyt sinne viedään kristinuskoa, tosin viejät ovat toisinaan itsekin hengenvaarassa, puhumattakaan kääntyneistä. Heitä uhataan vankilalla, ja kidutuksella. Kuitenkin tässä kohtaa uskon Jumalan järjestyksen toteutuvan, ja Kiinassakin kristittyjen luku tulee kasvamaan.
Jos nyt siis ajatellaan, että Kiinalaiset ottavat Kristuksen vastaan, mutta eivät voi lisääntyä vapaasti, joskaan eivät kaikkea muutakaan voi tehdä vapaasti, miten he edes teoriassa voivat päästä taivaan valtakuntaan, käytännöstä puhumattakaan? Penan ajatukset eivät oikein vakuuta minua. Ulkoa opittua liturgiaa: "Älä sinä turhaan mieti, anna Jumalan hoitaa nämä asiat." Vaikka itse asiassa vl:t itse hoitavat omia asioitaan visummin kuin lääkäri määrää.Se "kristinusko" mitä Kiinaan lähinnä viedään sallii ehkäisyn. Vai luuletko, että esim. Suomen ev.lut. kirkon lähetystyöntekijät kehottaisivat ehkäisemättömyyteen? En usko.
- Tao Tao
pena kirjoitti:
Se "kristinusko" mitä Kiinaan lähinnä viedään sallii ehkäisyn. Vai luuletko, että esim. Suomen ev.lut. kirkon lähetystyöntekijät kehottaisivat ehkäisemättömyyteen? En usko.
En ymmärrä vieläkään, miksi voit suhtautua tuolla ylenkatseella tähän asiaan. Ensinnäkin on ollut tapana, että Kristus kirjoitetaan isolla alkukirjaimella. Voisi vähän paikata sinun ylenkatsettasi.
Toiseksi, lähetystyöntekijät, jotka menevät Kiinaan viemään Kristuksen ilosanomaa, eivät ensimmäisenä ole kertomassa, että kaukana Suomessa on porukka, joka ajattelee ettei teillä ole mitään mahdollisuutta päästä taivaaseen, mutta kerrotaan nyt Jeesuksesta kuitenkin.
Kolmanneksi, jos on otsaa penalla arvostella jonkun ihmisen päätöstä tehdä, kuten Raamatussa lähetyskäskyn mukaan kehotetaan, on syytä tehdä se asia itse paremmin. Joten pena, sinut on valittu vl-historian ensimmäiseksi Kiinan lähetystyöntekijäksi. Hyvää matkaa, Herra sinua siunatkoon työssäsi. Älä pelkää matkan vaivoja, ne kyllä sinulle korvataan ajan rajan tuolla puolen.
Neljänneksi, en voi itkemättä ajatella, että Suomen Siion opettaa jäseniään noin kylmään suhtautumiseen. Jotain täytyy olla vialla. - ..............................
Tao Tao kirjoitti:
En ymmärrä vieläkään, miksi voit suhtautua tuolla ylenkatseella tähän asiaan. Ensinnäkin on ollut tapana, että Kristus kirjoitetaan isolla alkukirjaimella. Voisi vähän paikata sinun ylenkatsettasi.
Toiseksi, lähetystyöntekijät, jotka menevät Kiinaan viemään Kristuksen ilosanomaa, eivät ensimmäisenä ole kertomassa, että kaukana Suomessa on porukka, joka ajattelee ettei teillä ole mitään mahdollisuutta päästä taivaaseen, mutta kerrotaan nyt Jeesuksesta kuitenkin.
Kolmanneksi, jos on otsaa penalla arvostella jonkun ihmisen päätöstä tehdä, kuten Raamatussa lähetyskäskyn mukaan kehotetaan, on syytä tehdä se asia itse paremmin. Joten pena, sinut on valittu vl-historian ensimmäiseksi Kiinan lähetystyöntekijäksi. Hyvää matkaa, Herra sinua siunatkoon työssäsi. Älä pelkää matkan vaivoja, ne kyllä sinulle korvataan ajan rajan tuolla puolen.
Neljänneksi, en voi itkemättä ajatella, että Suomen Siion opettaa jäseniään noin kylmään suhtautumiseen. Jotain täytyy olla vialla.Ensinnäkin, Kristus toki kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, mutta kristinusko kirjotetaan pienellä alkukirjaimella samoin kuin esimerkiksi juutalaisuus tai buddhalaisuus tai lestadiolaisuus.
Toiseksi, en yhtään aliarvioi tai väheksy lähetystyöntekijöitä, jotka Kiinaankin menevät. Myös omasta mielstänsä he varmasti tekevät arvokasta työtä.
Kolmanneksi, en ole todellakaan arvostellut kenenkään päätöstä tehdä lähetystyötä. Olen kyllä tarvittaessa valmis lähtemään lähetystyöhön vaikka Kiinaan, tosin kovin todennäköiseltä se ei tällä hetkellä tunnu.
Neljänneksi, suhtautumiseni ei ole kylmä, eikä "Suomen Siion" opeta kylmää suhtautumista. Oma suhtautumiseni on lähinnä realistinen. Historiaa tarkasteltaessa huomataan, että Jumalan lasten joukko on ja on aina ollut pieni joukko kaikkien maailman ihmisten seassa. Luepa esimerkiksi Lutheria. Miksi asia on niin, sitä minä en tiedä. Tutkimattomat ovat Jumalan tiet. - Tao Tao
.............................. kirjoitti:
Ensinnäkin, Kristus toki kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, mutta kristinusko kirjotetaan pienellä alkukirjaimella samoin kuin esimerkiksi juutalaisuus tai buddhalaisuus tai lestadiolaisuus.
Toiseksi, en yhtään aliarvioi tai väheksy lähetystyöntekijöitä, jotka Kiinaankin menevät. Myös omasta mielstänsä he varmasti tekevät arvokasta työtä.
Kolmanneksi, en ole todellakaan arvostellut kenenkään päätöstä tehdä lähetystyötä. Olen kyllä tarvittaessa valmis lähtemään lähetystyöhön vaikka Kiinaan, tosin kovin todennäköiseltä se ei tällä hetkellä tunnu.
Neljänneksi, suhtautumiseni ei ole kylmä, eikä "Suomen Siion" opeta kylmää suhtautumista. Oma suhtautumiseni on lähinnä realistinen. Historiaa tarkasteltaessa huomataan, että Jumalan lasten joukko on ja on aina ollut pieni joukko kaikkien maailman ihmisten seassa. Luepa esimerkiksi Lutheria. Miksi asia on niin, sitä minä en tiedä. Tutkimattomat ovat Jumalan tiet.Tässä edellinen vastuksesi:
"Se "kristinusko" mitä Kiinaan lähinnä viedään sallii ehkäisyn. Vai luuletko, että esim. Suomen ev.lut. kirkon lähetystyöntekijät kehottaisivat ehkäisemättömyyteen? En usko."
Mitä muuta tämä on kuin sen opetuksen väheksymistä, kuin sinne juuri tällä hetkellä viedään?
Lisäksi vahvasti epäilen sinun halujasi lähetystyöhön, mutta jos nyt vaikkapa tämän keskustelun perusteella olet tullut toisiin ajatuksiin, hyvä niin. Sana realistinen kuulostaa minun korviini samalta kuin penseä. "voisinhan mä tehä tota lähetystyötäki, mut kun mä oon realisti, ja ei ne kumminkaan käänny, ni en viitti nähä vaivaa."
Olen lukenut Lutheria. Miten se liittyy tähän, tarkoitatko jotakin tiettyä kohtaa tai asiaa Lutherin opetuksissa? - ..............................
Tao Tao kirjoitti:
Tässä edellinen vastuksesi:
"Se "kristinusko" mitä Kiinaan lähinnä viedään sallii ehkäisyn. Vai luuletko, että esim. Suomen ev.lut. kirkon lähetystyöntekijät kehottaisivat ehkäisemättömyyteen? En usko."
Mitä muuta tämä on kuin sen opetuksen väheksymistä, kuin sinne juuri tällä hetkellä viedään?
Lisäksi vahvasti epäilen sinun halujasi lähetystyöhön, mutta jos nyt vaikkapa tämän keskustelun perusteella olet tullut toisiin ajatuksiin, hyvä niin. Sana realistinen kuulostaa minun korviini samalta kuin penseä. "voisinhan mä tehä tota lähetystyötäki, mut kun mä oon realisti, ja ei ne kumminkaan käänny, ni en viitti nähä vaivaa."
Olen lukenut Lutheria. Miten se liittyy tähän, tarkoitatko jotakin tiettyä kohtaa tai asiaa Lutherin opetuksissa?Toivottavasti en esitä. Enkä itse asiassa pidä itseäni kovin hyvänä "uskon esikuvana".
"Mitä muuta tämä on kuin sen opetuksen väheksymistä, kuin sinne juuri tällä hetkellä viedään?"
Sanoin, etten väheksy lähetystyöntekijöitä. En väheksy myöskään Jumalan Sanaa, silloin kun se oikein saarnataan.
"Lisäksi vahvasti epäilen sinun halujasi lähetystyöhön"
Niin minäkin. Mutta uskon, että tarpeen tullen Jumala antaisi voimia myös siihen.
"Sana realistinen kuulostaa minun korviini samalta kuin penseä."
Tarkoitin realistisuudella sitä, että en millään voi uskoa että kaikki kiinalaiset kääntyisivät kristinuskoon, lestadiolaisuudesta puhumattakaan. Siksi koko keskustelu ehkäisemättömyyden ja lähetystyön suhteesta on aika hypoteettista. Lutheriin viittasin samassa yhteydessä kun mainitsin, että Jumalan lasten joukko on ja on aina ollut pieni verrattuna "maailman lasten" joukkoon.
Tämä tästä. Hyvää päivänjatkoa sinulle :)
- Hynde
Onko siis ehkäisy synti?
On synti. Me uskomme Jumalaan (emme uskottele)
Niin todellisesti että hän tietää kantokyvyn määrän ja on itse kykenevä säätämään. Ja siksi hän sanoo sanassaan lisäntykää ja täyttäkää maa.
Olemme niin hulluja että oikeasti uskomme Jumalaan niin todellisesti.- Tao Tao
Minkälaista ilosanomaa Hynde on valmis viemään Kiinalaisille? Vai riittääkö Oulun ympäristö lähetystyökentäksi?
Vastaa myös kysymykseen, onko Kiinalaisella heränneellä (kristinuskon vastaanottaneella) mahdollisuutta päästä taivaaseen? Miten siis itse kertoisit heille Jeesuksesta? Vai onko peräti tarpeetonta ajanhukkaa ylipäätää kertoa heille Jeesuksesta?
Montako kertaa alkukertomuksen jälkeen mainitaan lisääntyminen Raamatussa? On luonnollista, että ensimmäisille ihmisille annettiin tuo käsky. Kiinalaiset ovat näin tehneet, ja voit itse laskea, kuinka monta heitä olisi 20 vuoden päästä, jos he eivät ehkäisisi siellä. Ja tähän on turha vastata, että Jumala hoitaa Kiinalaisten asiat.
Mainitse myös Raamatun kohdat, jotka osoittavat ehkäisyn kadottavuden, sekä Kiinalaisille että Suomalaisille. Ja kaikille siltä väliltä. - Hynde
Tao Tao kirjoitti:
Minkälaista ilosanomaa Hynde on valmis viemään Kiinalaisille? Vai riittääkö Oulun ympäristö lähetystyökentäksi?
Vastaa myös kysymykseen, onko Kiinalaisella heränneellä (kristinuskon vastaanottaneella) mahdollisuutta päästä taivaaseen? Miten siis itse kertoisit heille Jeesuksesta? Vai onko peräti tarpeetonta ajanhukkaa ylipäätää kertoa heille Jeesuksesta?
Montako kertaa alkukertomuksen jälkeen mainitaan lisääntyminen Raamatussa? On luonnollista, että ensimmäisille ihmisille annettiin tuo käsky. Kiinalaiset ovat näin tehneet, ja voit itse laskea, kuinka monta heitä olisi 20 vuoden päästä, jos he eivät ehkäisisi siellä. Ja tähän on turha vastata, että Jumala hoitaa Kiinalaisten asiat.
Mainitse myös Raamatun kohdat, jotka osoittavat ehkäisyn kadottavuden, sekä Kiinalaisille että Suomalaisille. Ja kaikille siltä väliltä.missä vaiheessa Jumalan sana on peruttu?
Missä ilmoitettu.
- hilmina
Etsitään apua Raamatusta. Toisessa Mooseksen kirjassa kerrotaan vähän vastaavasta tilanteesta:
Egyptiin tuli uusi kuningas, jota harmitti heprealaisten suuret perheet. Hän lisäsi ja hankaloitti miesorjien työtä näännyttääkseen heidät. Kävi kuitenkin niin, että lisääntyminen vain kiihtyi. Niinpä kuningas käski kätilöiden tappaa syntyvät poikalapset. Kaksi kätilöä eivät suos-tuneet tähän, koska pelkäsivät Jumalaa. Lopulta kuningas käski heittää poikalapset virtaan. Tästä alkaa Mooseksen historia.
Eli uskovaiset ovat aina sitoutuneet enemmän Jumalan kuin ihmisten tahtoon. Tämä periaate on sama niin Kiinassa, Egyptissä kuin Suomessakin. Historiasta tiedämme, että moni on mennyt vankilaan ja kuolemaankin uskonsa vuoksi. Kenenkään ei kuitenkaan omilla voimillaan tarvitse jaksaa, vaan rukoilemme Jumalalta varjelusta, voimaa ja johdatusta koettelemuksissakin. Ehkäisy on syntiä.
Kysymyksesi on hyvä senkin vuoksi, että vastaava tilanne voi tulla eteen jossain toisessa asiassa. Suomessakin totaalikieltäyjät joutuvat vankilaan vakaumuksensa vuoksi.- Tao Tao
Olen samaa mieltä, että joskus on aikoja jolloin Jumalan järjestyksen mukaan tulee lisääntyä yleistä mielipidettä vastaan.
Näin dokumentin joka kertoi Tsetseniasta. Siellä on juuri tällainen tilanne. He ovat Venäjän armeijan täydellisessä valvonnassa, jonka sotilaat saattavat tehdä milloin tahansa kotitarkastuksen, ja viedä jonkun tsetseeniperheen jäsenen vankilaan mitättömästä syystä. Siellä äidit taistelevat juuri tällä synnytysaseella. Dokumentissa näytettiin kuvia synnytysasairaalasta, jossa oli vastasyntyneitä tsetseenilapsia. Erästä äitiä haastateltiin, ja hän sanoi, että jokainen syntynyt tsetseenilapsi on merkki siitä, että heitä ei ole lannistettu. Eli nykyaikanakin voi kuvaamaasi "taistelua" tapahtua.
Mikä tilanne mielestäsi Suomessa edellyttää nyt, että perheiden tulee lisääntyä mahdollisimman paljon? Entä Kiinassa? En oikein osaa rinnastaa näitä asioita samoin kuin sinä. Sinulla on "varma tieto", että ehkäisy on synti, mutta ei yhtään perustetta. Hyvä lause oli sen sijaan tämä:
"uskovaiset ovat aina sitoutuneet enemmän Jumalan kuin ihmisten tahtoon."
Tähän minäkin tahdon uskoa. Jos löydät aukottoman Raamatun selityksen ehkäisyn synnillisyydestä, sinä olet tässä keskustelussa oikeassa. Mutta jos et löydä, opetus on ihmisopetusta. - hilmina
Tao Tao kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että joskus on aikoja jolloin Jumalan järjestyksen mukaan tulee lisääntyä yleistä mielipidettä vastaan.
Näin dokumentin joka kertoi Tsetseniasta. Siellä on juuri tällainen tilanne. He ovat Venäjän armeijan täydellisessä valvonnassa, jonka sotilaat saattavat tehdä milloin tahansa kotitarkastuksen, ja viedä jonkun tsetseeniperheen jäsenen vankilaan mitättömästä syystä. Siellä äidit taistelevat juuri tällä synnytysaseella. Dokumentissa näytettiin kuvia synnytysasairaalasta, jossa oli vastasyntyneitä tsetseenilapsia. Erästä äitiä haastateltiin, ja hän sanoi, että jokainen syntynyt tsetseenilapsi on merkki siitä, että heitä ei ole lannistettu. Eli nykyaikanakin voi kuvaamaasi "taistelua" tapahtua.
Mikä tilanne mielestäsi Suomessa edellyttää nyt, että perheiden tulee lisääntyä mahdollisimman paljon? Entä Kiinassa? En oikein osaa rinnastaa näitä asioita samoin kuin sinä. Sinulla on "varma tieto", että ehkäisy on synti, mutta ei yhtään perustetta. Hyvä lause oli sen sijaan tämä:
"uskovaiset ovat aina sitoutuneet enemmän Jumalan kuin ihmisten tahtoon."
Tähän minäkin tahdon uskoa. Jos löydät aukottoman Raamatun selityksen ehkäisyn synnillisyydestä, sinä olet tässä keskustelussa oikeassa. Mutta jos et löydä, opetus on ihmisopetusta.En nyt tarkkoja raamatunkohtia muista. Aukoton selitys on vain sydämen usko.
Ajatus on kuitenkin se, että Jumala on elämän ja kuoleman Herra, eikä ole antanut luomalleen ihmiselle lupaa määrätä, kuka muu Jumalan kuvakseen luoma ihminen saa syntyä ja kuka ei. Jokaisella ihmisellä on kuolematon sielu, joka on läh-töisin Jumalasta ja tarkoitettu palaamaan Hänen luokseen elämänsä matkan jälkeen.
Vl:t uskovat syntymän ja kuoleman turvallisesti Luojan haltuun, eivätkä ’strategioi’, milloin tarvitaan lisää ihmisiä maailmaan ja milloin ei.
VL:t eivät ole myöskään löytäneet perustetta uskoa, että Jumala itse ohjaisi ihmisen järkeä käyttämään ehkäisyä ja näin rajoittaisi väes-tönkasvua. Ratkaisu ei ole helppo toteuttaa eikä helppo perustella, mutta ongelmiahan on kyllä seurannut myös toisenlaisesta ratkaisusta (esim. vinoutunut ikä/sukupuolijakauma). - Tao Tao
hilmina kirjoitti:
En nyt tarkkoja raamatunkohtia muista. Aukoton selitys on vain sydämen usko.
Ajatus on kuitenkin se, että Jumala on elämän ja kuoleman Herra, eikä ole antanut luomalleen ihmiselle lupaa määrätä, kuka muu Jumalan kuvakseen luoma ihminen saa syntyä ja kuka ei. Jokaisella ihmisellä on kuolematon sielu, joka on läh-töisin Jumalasta ja tarkoitettu palaamaan Hänen luokseen elämänsä matkan jälkeen.
Vl:t uskovat syntymän ja kuoleman turvallisesti Luojan haltuun, eivätkä ’strategioi’, milloin tarvitaan lisää ihmisiä maailmaan ja milloin ei.
VL:t eivät ole myöskään löytäneet perustetta uskoa, että Jumala itse ohjaisi ihmisen järkeä käyttämään ehkäisyä ja näin rajoittaisi väes-tönkasvua. Ratkaisu ei ole helppo toteuttaa eikä helppo perustella, mutta ongelmiahan on kyllä seurannut myös toisenlaisesta ratkaisusta (esim. vinoutunut ikä/sukupuolijakauma).Sana on Jumala itse. Sieltä tulee löytyä vastaus meidän elämäämme. Ilman Sanaa opetuksemme sortuvat, ne ovat heiniä ja olkia. Vain Sana pysyy. Miten me sitten voimme uskoa tähän Sanaan? Meidän tulee jättää kaikki sellainen pois, joka ei ole osoitettavissa Raamatulla oikeaksi.
Muuten tulee kieroutunut uskonkäsitys, ja vanhurskauttamisoppi saastuu tekojen mukana. Olet kunnon kristitty, jos teet näin. Et ole kunnon kristitty, jos et tee näin. Tässä leikissä pärjäävät vain hyvin onnistuneet kristityt. Mitä tapahtuu niille, jotka ovat raajarikkoja? He eivät tätä kestä eivätkä jaksa.
Mutta onko sitten niin, että Jumalan valtakunta on tarkoitettu vain niille, jotka jaksavat hyvin tai jopa paremmin kuin muut? Ei varmaankaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla722974Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "612568SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past1062260Anita ei saanut Heikkiä pihalle
Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.851405Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!
Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,341266Emotionalisuuden puute.
Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o187952Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html88919Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m83893Sofia Belorf esittelee Dubain kotinsa
Lääniä on kattohuoneistossa. https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011999877.html145815Ei ole vaikea päättää kumpi
Hän on vaimomateriaalia. Sinä olet vain tuollainen pieni kiusankappale.. Revi siitä.52746