Minkälaisia kokemuksia on tollasen kärryn automaattivaihteistosta. Onkohan ollut jotain lapsentauteja yms. Ja miten se niinku toimii, esim. onko samanlainen periaate kuin audin multitronicilla? Ja onko polttoaineen kulutus jotenkin erityistä!
Kärry himottaa, kertoilkaa.....ja asiallisesti!
Ocu 2,0 autom.
14
4197
Vastaukset
- Autoilija ykkönen
Skodan automaatti on tavallinen momentinmuuntimin toteutettu automaatti, luotettava ja tavallinen, ei mitenkään erotu erityisen hyvänä, muttei erityisen huononakaan, keskiverto, ei nyi mitenkään erikoisesti, muttei tietenkään pärjää milleen uusinta tekniikkaa (elektoriniikalla höystettynä) sisältäville esim. Mersun automaateille. Samaa luokkaa kuin esim. Pösön automaatit.
Multitronic taas on erityisen hienostunut automaatti, koska se on portaaton variaattorityyppisesti toteutettu, mutta jota voidaan käsikäyttöisesti käyttää kiinteillä (seitsemän ohjelmoitua välitystä) välityksillä, eli sillä tavalla 7-portainen vaihtesito käsikäýtössä ja portaaton automaattina. Tällä vaihteistolla moottori käyttää aina tehokkaimpia ja taloudellisimpia kierroksia ja välitys muutetaan nopeuden mukaan: täysin nykimätön, kihtyvyys paras mahdollinen (parempi kuin käsivaihteistolla, kun yleensä automaatilla heikompi) ja kulutus pienin mahdollinen. Vaihteisto siis kun ei vaihda oikeastaan mitään vaihdetta portaittain (paitsi käsikäytössä) niin siksi kertakaikkiaan minkäänlaista nykinää ei ilmene ja ruuhka-ajo etenkin on juhlaa verrattuna käsivaihteisiin, toki tavallinenkin automaatti on ruuhkassa erittäin miellyttävä verrattuna käsivaihteisiin.
Multitronicilla tuntuu, että moottori käy kevyesti ja taloudellisesti ja nykimistä ei esiinny ja hiljaista on kiihdytys, mutta vauhtia vain tulee uskomattoman nopeasti ja eleettömästi, etenkin vielä Audin muu hiljaisuus korostaa sitä: tuntuu, että nopeuden muutoksen näkee vain ikkunasta ja nopeusmittarista!- toinen seipäistä
Eiköhän Skodan Tiptronic ole ihan asiallinen laatikko. Samaa vaihteistoa käytetään bensakoneissa monissa konsernin vehkeissä, kuten Golfissa, Passatissa ja myös Audi A3:ssa ja A4:ssä.
- ihan näin
Täältä parempaa tietoa
http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW3.nsf/0/D1C7CAD5CDBF4104C2256F42003DD20A?OpenDocument
Muunmuassa näin kehuvat:
Mekaanisen välityksen ansiosta DSG mahdollistaa erityisen vähäisen polttoaineenkulutuksen. Kun DSG:tä verrataan perinteisiin momentin muuntimella varustettuihin automaattivaihteistoihin, sen kulutus on jopa 20% vähäisempää. Kaikkein ihanteellisin lopputulos kulutuksen kannalta saavutetaan liittämällä DSG Volkswagenin tehokkaisiin ja taloudellisiin TDI-moottoreihin. - bensa- vaiko
ihan näin kirjoitti:
Täältä parempaa tietoa
http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW3.nsf/0/D1C7CAD5CDBF4104C2256F42003DD20A?OpenDocument
Muunmuassa näin kehuvat:
Mekaanisen välityksen ansiosta DSG mahdollistaa erityisen vähäisen polttoaineenkulutuksen. Kun DSG:tä verrataan perinteisiin momentin muuntimella varustettuihin automaattivaihteistoihin, sen kulutus on jopa 20% vähäisempää. Kaikkein ihanteellisin lopputulos kulutuksen kannalta saavutetaan liittämällä DSG Volkswagenin tehokkaisiin ja taloudellisiin TDI-moottoreihin.dieselkoneesta?
Dieselissä on tuo DSG mutta 2.0 FSI-bensakoneessa on Tiptronic. Eiköstä jookosta. - Alkuperäinenkirj.
toinen seipäistä kirjoitti:
Eiköhän Skodan Tiptronic ole ihan asiallinen laatikko. Samaa vaihteistoa käytetään bensakoneissa monissa konsernin vehkeissä, kuten Golfissa, Passatissa ja myös Audi A3:ssa ja A4:ssä.
No, mutta tuossa yllähän mies kysyi, että verrattuna MULTITRONICIIN ei TIPTRONICIIN. Multi ja tiptronic-automaatit ovat aivan eri periaatteella toteutettuja vaihteistoja. Multitronic on portaaton automaatti variaattorilla ja käsinkäyttömahdollisuudella lisäksi. Ks. vaikka TM:stä tai Audin sivuilta tai mistä vaan.
- Vaihdemies
ihan näin kirjoitti:
Täältä parempaa tietoa
http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW3.nsf/0/D1C7CAD5CDBF4104C2256F42003DD20A?OpenDocument
Muunmuassa näin kehuvat:
Mekaanisen välityksen ansiosta DSG mahdollistaa erityisen vähäisen polttoaineenkulutuksen. Kun DSG:tä verrataan perinteisiin momentin muuntimella varustettuihin automaattivaihteistoihin, sen kulutus on jopa 20% vähäisempää. Kaikkein ihanteellisin lopputulos kulutuksen kannalta saavutetaan liittämällä DSG Volkswagenin tehokkaisiin ja taloudellisiin TDI-moottoreihin.Siis: on olemassa nyt 4 eri tyyppistä automaattivaihteistoa näillä merkeillä (Audi ja Skoda ja VW)
-tavallinen automaatti, esim. Skoda Octavia 1.6 Ambiente A, h. 25590 eur
-DSG -automaatti, esim. Skoda Octavia 2.0 TDI Ambiente DSG A, h. 33290 eur
-Tiptronic -automaatti, esim. Audi A3 CC Attr. 1.6 Tiptronic A, h. 28000 eur
-Multitronic -automaatti, esim. Audi A4 1.8T Pro Business Multitronic A, h. 38980 eur
Noista ainoastaan viimeinen on portaaton automaattivaihteisto, tiptronic:ssä on käsinkäyttömahdollisuus ohjauspyörän sähköisillä napeilla
DSG:ssä on erilainen mekaaninen rakenne, ei perinteinen momentinmuuntimin toimiva automaatti siis ole kyseessä kyllä, mutta silti Skodalla on joka tapauksessa myynnissä molempia ja jos aloittaja tarkoitti tavallista automaattia niin sitten se on tuo ylin ja A ja DSG:tä ei Skodalla saa edes bensa-Octaviaan.
Vai onko Skodalla aina automaatissa muka se Tiptronic-ominaisuus kuten Audilla? Sehän nyt on sama vaihteisto, mutta vain niillä ratin nappuloilla joilla voi käsin valita vaihdetta. - Lapset.
Vaihdemies kirjoitti:
Siis: on olemassa nyt 4 eri tyyppistä automaattivaihteistoa näillä merkeillä (Audi ja Skoda ja VW)
-tavallinen automaatti, esim. Skoda Octavia 1.6 Ambiente A, h. 25590 eur
-DSG -automaatti, esim. Skoda Octavia 2.0 TDI Ambiente DSG A, h. 33290 eur
-Tiptronic -automaatti, esim. Audi A3 CC Attr. 1.6 Tiptronic A, h. 28000 eur
-Multitronic -automaatti, esim. Audi A4 1.8T Pro Business Multitronic A, h. 38980 eur
Noista ainoastaan viimeinen on portaaton automaattivaihteisto, tiptronic:ssä on käsinkäyttömahdollisuus ohjauspyörän sähköisillä napeilla
DSG:ssä on erilainen mekaaninen rakenne, ei perinteinen momentinmuuntimin toimiva automaatti siis ole kyseessä kyllä, mutta silti Skodalla on joka tapauksessa myynnissä molempia ja jos aloittaja tarkoitti tavallista automaattia niin sitten se on tuo ylin ja A ja DSG:tä ei Skodalla saa edes bensa-Octaviaan.
Vai onko Skodalla aina automaatissa muka se Tiptronic-ominaisuus kuten Audilla? Sehän nyt on sama vaihteisto, mutta vain niillä ratin nappuloilla joilla voi käsin valita vaihdetta.Seatin? heh heh...
- on....
Vaihdemies kirjoitti:
Siis: on olemassa nyt 4 eri tyyppistä automaattivaihteistoa näillä merkeillä (Audi ja Skoda ja VW)
-tavallinen automaatti, esim. Skoda Octavia 1.6 Ambiente A, h. 25590 eur
-DSG -automaatti, esim. Skoda Octavia 2.0 TDI Ambiente DSG A, h. 33290 eur
-Tiptronic -automaatti, esim. Audi A3 CC Attr. 1.6 Tiptronic A, h. 28000 eur
-Multitronic -automaatti, esim. Audi A4 1.8T Pro Business Multitronic A, h. 38980 eur
Noista ainoastaan viimeinen on portaaton automaattivaihteisto, tiptronic:ssä on käsinkäyttömahdollisuus ohjauspyörän sähköisillä napeilla
DSG:ssä on erilainen mekaaninen rakenne, ei perinteinen momentinmuuntimin toimiva automaatti siis ole kyseessä kyllä, mutta silti Skodalla on joka tapauksessa myynnissä molempia ja jos aloittaja tarkoitti tavallista automaattia niin sitten se on tuo ylin ja A ja DSG:tä ei Skodalla saa edes bensa-Octaviaan.
Vai onko Skodalla aina automaatissa muka se Tiptronic-ominaisuus kuten Audilla? Sehän nyt on sama vaihteisto, mutta vain niillä ratin nappuloilla joilla voi käsin valita vaihdetta.Tiptronic-automaattivaihteisto eli sama mikä mainitsin olevan audin a3:ssa. Toki skodasta ei löydy nappuloita ratista mutta se ei muuta laatikon tyyppiä miksikään.
Lainaus skodan sivuilta:
"Lisävarusteena on saatavana 6-nopeuksinen Tiptronic-automaattivaihteisto, jota voidaan käyttää perinteisenä automaattina (valittavana taloudellinen tai urheilullinen toiminta) tai käsivaihteiston tapaan." - Vaihdemies
on.... kirjoitti:
Tiptronic-automaattivaihteisto eli sama mikä mainitsin olevan audin a3:ssa. Toki skodasta ei löydy nappuloita ratista mutta se ei muuta laatikon tyyppiä miksikään.
Lainaus skodan sivuilta:
"Lisävarusteena on saatavana 6-nopeuksinen Tiptronic-automaattivaihteisto, jota voidaan käyttää perinteisenä automaattina (valittavana taloudellinen tai urheilullinen toiminta) tai käsivaihteiston tapaan."Mutta onhan Skodalla se 4 portainen ei-tiptronic automaatti myös olemassa Fabiaan esim.
"Fabiassa on vakiovarusteena manuaalivaihteisto. Auton ajomukavuutta voi lisätä valitsemalla 4-vaihteisen automaattivaihteiston (saatavana 1.4 16V/55 kW –moottoriin). Automaattivaihde lisää ajomukavuutta tiheässä liikenteessä ja sopeuttaa vaihtamisen ajotapasi mukaan."
Multitronicia ei Skodaan saa lainkaan siis joka tapauksessa, että saa parasta, täytyy ostaa siis Audi. - vai myyntimies
Alkuperäinenkirj. kirjoitti:
No, mutta tuossa yllähän mies kysyi, että verrattuna MULTITRONICIIN ei TIPTRONICIIN. Multi ja tiptronic-automaatit ovat aivan eri periaatteella toteutettuja vaihteistoja. Multitronic on portaaton automaatti variaattorilla ja käsinkäyttömahdollisuudella lisäksi. Ks. vaikka TM:stä tai Audin sivuilta tai mistä vaan.
litaniaa riittää!
- siis se
Vaihdemies kirjoitti:
Mutta onhan Skodalla se 4 portainen ei-tiptronic automaatti myös olemassa Fabiaan esim.
"Fabiassa on vakiovarusteena manuaalivaihteisto. Auton ajomukavuutta voi lisätä valitsemalla 4-vaihteisen automaattivaihteiston (saatavana 1.4 16V/55 kW –moottoriin). Automaattivaihde lisää ajomukavuutta tiheässä liikenteessä ja sopeuttaa vaihtamisen ajotapasi mukaan."
Multitronicia ei Skodaan saa lainkaan siis joka tapauksessa, että saa parasta, täytyy ostaa siis Audi.on muuten Japanilainen tuo Audin käyttämä "Multitronic" ja saman askin saa Hondaan ja Nissaniin...Että se siitä parhaasta.
- DSG:n
DSG on nykyaikaa, ei häviä taloudellisuudessa, eikä kulussa manuaalille.
- deeäsgee
Octavia 2.0 TDI ja DSG.
Toimii kuin ajatus, ei ole ollut ongelmia (24 000 km takana). Kulutus on pientä, vaihtaa mukavasti ja lähtee tarvittaessa ripeästi.
Käsin vaihtamista en ole juurikaan käyttänyt, tuntuu jotenkin turhalta.
Ensimmäinen automaatilla varustettu auto, mutta ei varmasti viimeinen. Tosi tyytyväinen olen. - ongelmia riittää!
Jos vaivaudut selvittämään asiaa, toteat, että multsari on oikea ongelmalaatikko. Eritoten dieseleissä. Itselläni A6 1,9 tdi multitronic vm 04, aj.68.000 km. Korjattu kahdesti, ja minulle alkaa riittää! Ja onhan näitä monella muullakin. Ehjänä toimii kuin unelma. Tosin uudessani tätä ongelmaa ei tule olemaan, kun en huoli autoa, jossa ko. vaihteisto on!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265043Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123635Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403167IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462689Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861288Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2681219- 591145
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941096Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2031002