Mitä mieltä itse Yamaha kuljettajat.
Haluatteko SM-arvon luokallenne?
Haluatteko siirtää kisanne ICA- ja ICAJ-luokkian kanssa samalle viikonlopulle, samaan kisaan?
Itse kannattaisin tämmöstä ratkaisua. Yamahan-luokan arvostus nousisi, samoin koko kilpailun, tulisihan osanottajamäärä kasvamaan. Ei olisi enää tarvetta täyteluokille, kuten nyt.
Samat gumit samat gisat.
JAMMUILLE SM-ARVO
72
9245
Vastaukset
- jammu kuski
Kyllä se tarvii tunnustaa että tää jammu on jäähdyttely luokka ja siitä ei enää eteenpäin mennä. ja jos se ajetaan raketin jälkeen ja siirrytään ica j niin on se turha luokka
Ja samat moottorit kaikilla ei valintaa niin se on cup. ja hyvä niin.
ja myös jammu on halpaa kilpaluokkiin nähden älkää hölmöilkö.- ICA-kuski
En usko että Yamaha on jäähdyttelyä, on monia ketkä nousseet Yamahankin kautta isompiin ja menestyneet MM-tasolla. Eiks Erkkilä ja Volotinen ja monet muutkin senajan kuskit ajaneet myös jammua, samoin Esa-Pekka viime vuonna, eikä minun mielestä mitenkään jäähdytellyt. Onko sinun mielestäsi Kuortit jäähdyttelemässä. Mitä lukeekaan monen jammukuskin kotisivuilla, ilmoittavatko he tavoitteekseen jäähdyttelyn, tuskin.
Ja miten Jammu voi olla kalliimpi, jos kisat siirtyvät SM-kisojen yhteyteen?
Tervetuloa vain Jammut mukaan nostamaan arvostusta. Sovitte varmasti samalle varikolle. - ainakaan
ICA-kuski kirjoitti:
En usko että Yamaha on jäähdyttelyä, on monia ketkä nousseet Yamahankin kautta isompiin ja menestyneet MM-tasolla. Eiks Erkkilä ja Volotinen ja monet muutkin senajan kuskit ajaneet myös jammua, samoin Esa-Pekka viime vuonna, eikä minun mielestä mitenkään jäähdytellyt. Onko sinun mielestäsi Kuortit jäähdyttelemässä. Mitä lukeekaan monen jammukuskin kotisivuilla, ilmoittavatko he tavoitteekseen jäähdyttelyn, tuskin.
Ja miten Jammu voi olla kalliimpi, jos kisat siirtyvät SM-kisojen yhteyteen?
Tervetuloa vain Jammut mukaan nostamaan arvostusta. Sovitte varmasti samalle varikolle.Yamahaa minään jäähdyttely luokkana vaan vähintään yhtä kovana luokkana kuin ICA:ta ja ICAj:tä.
Yamahassa on kilpailijoita enemmän ja kalusto on tasaista.
Ja alla on samat renkaat kuin ICA:ssa niin miksei Yamahalla voisi olla SM-arvo.
Ja siitä että Yamaha olisi jäähdyttely luokka niin mä oon erimieltä eikös esim Niemelä ajanut yamahaa ja menestyi kuitenkin hyvin ICA kisoissa.
Mun mielestä toi "Jäähdyttely" luokan maine on jotain vanhoja peruja. Eivätkä ne enää ole tätä päivää.
Pitäis saada Yamaha luokkaankin noi "myytinmurtajat".
Ja niille jotka pitävät Yamahaa jäädyttely- ja huonopana luokkana kuin ICA:ta niin menkää ajamaan Yamahan Cup-kisoihin tulevalla kaudella niin näette ettei siellä päjää ihan niin helposti.
Yamaha olisi ehdottomasti ansainnut SM-arvon muiden rinnalla.
(ETTÄ SEMMOSTA) - OHO
ainakaan kirjoitti:
Yamahaa minään jäähdyttely luokkana vaan vähintään yhtä kovana luokkana kuin ICA:ta ja ICAj:tä.
Yamahassa on kilpailijoita enemmän ja kalusto on tasaista.
Ja alla on samat renkaat kuin ICA:ssa niin miksei Yamahalla voisi olla SM-arvo.
Ja siitä että Yamaha olisi jäähdyttely luokka niin mä oon erimieltä eikös esim Niemelä ajanut yamahaa ja menestyi kuitenkin hyvin ICA kisoissa.
Mun mielestä toi "Jäähdyttely" luokan maine on jotain vanhoja peruja. Eivätkä ne enää ole tätä päivää.
Pitäis saada Yamaha luokkaankin noi "myytinmurtajat".
Ja niille jotka pitävät Yamahaa jäädyttely- ja huonopana luokkana kuin ICA:ta niin menkää ajamaan Yamahan Cup-kisoihin tulevalla kaudella niin näette ettei siellä päjää ihan niin helposti.
Yamaha olisi ehdottomasti ansainnut SM-arvon muiden rinnalla.
(ETTÄ SEMMOSTA)Jammu ei ole lähelläkään Ica tai icaj
Jammussa on ollut 7 hyvää konetta jolla on muutamat möyhiny, ja nyt niistä on kai kaksi hajonnu joten enää 5 jokka taistelee tosissaan CUP voitosta Hyvällä ja tavallisella koneella n 2-kolmekymmppiä eroa, ei ica ja icaj ole moottoreissa mitään eroa.
Kysykää Esim Annalalta joka on kokenut Raket Cup mestaruuden ja kuinka meni jamaha luokka nyt ajaa pikku formuloita, te elätte jamahan ympärillä ja pois todellisuudessa niin on kuin Cadett että vain oma luokka on makee ja ainoa oikea HERÄTKÄÄ
todellisuuteen - kova taso
OHO kirjoitti:
Jammu ei ole lähelläkään Ica tai icaj
Jammussa on ollut 7 hyvää konetta jolla on muutamat möyhiny, ja nyt niistä on kai kaksi hajonnu joten enää 5 jokka taistelee tosissaan CUP voitosta Hyvällä ja tavallisella koneella n 2-kolmekymmppiä eroa, ei ica ja icaj ole moottoreissa mitään eroa.
Kysykää Esim Annalalta joka on kokenut Raket Cup mestaruuden ja kuinka meni jamaha luokka nyt ajaa pikku formuloita, te elätte jamahan ympärillä ja pois todellisuudessa niin on kuin Cadett että vain oma luokka on makee ja ainoa oikea HERÄTKÄÄ
todellisuuteenKyllä jammu-luokassa on kovempi taso, vaikka ei sitä heti ihan päälle päin uskoisi. Jos ajatellaan ainoastaan kisoja, siis sitä missä kuskit ajaa kilpaa, ei sitä rahamäärää ja cup/sm-arvoja, niin kyllä on jammu Suomen kovatasoisin luokka. Miksikö? No siksi, että kun katsoo kuskien määrää cupeissa on montakymmentä kuskia, AKK:n sivuilla on lista, joissa on yli 100 nimeä. Siinä siis yksi perustelu. Toinen perustelu liittyy samaan aiheeseen. Kärki. Jammussa on kärki niin tasainen: jopa 20-30 kuskilla on mahdollisuus voittoon. ICA-junnuissa taas 6-10 kuskilla. ICA:ssa sentään, no kyllä sielläkin mennään kovaa.
Mitä taas tulisi jammun SM-arvoon, sitä täytyisi pohtia tarkemmin ennen kuin lyödään lukkoon. CUP tarkoittaa yleensä automerkin/moottorin omaa sarjaa. Siis samaa merkkiä. ICA-J ja ICA on useampia moottorimerkkejä. Mutta kun SM taas tarkoittaa Suomen Mestaruus, niin ajetaanhan siinä kilpaa kansallisella tasolla mestaruudesta. Asiaa sietää pohtia... - yamahassa
OHO kirjoitti:
todellisuuteenon vain 5 konetta jolla taistellaan Cup-voitosta.
Mä voin sanoo vain että suksi kuuseen.
Kysy sä vaikka keneltä Karting kauppiaalta niin ne sanoo että kaikista jopa UUSISTA koneista saadaan voittaja koneita kuten tämän vuoden CUPissa nähtiin.
No jos ei kerran ICA:n ja ICAj:n koneissa ole eroja niin miksi lähes kaikki ICAj kuskit vaihtoi koneitaan hullunlailla Parillaan.
Mä voin sanoo Parillan kone oli nopeampi kuin mikään muu.
Yamahassa sitten taas on niin että kun kaikki koneet on samanlaisia niin erot on pieniä.
Ja mistä sä voit sanoo että yamahan koneissa on 2-3 kumpin eroja, kun aika erot voi syntyä kuskista, rungosta, onko kone vääntävä/kiertävä, siitä miten osataan etsiä koneesta paras veto, kaasutin, renkaat, putki. Näissä on niinpaljon pieniä juttuja että sä et pysty sanomman onko tuollainen aika ero kiinni moottorista vai jostain muusta.
Niin muuten sun ehkä kannattais HERÄTÄ tulevaisuuteen, eikä vain kokoaikaa marmattaa. - huoltaja
kova taso kirjoitti:
Kyllä jammu-luokassa on kovempi taso, vaikka ei sitä heti ihan päälle päin uskoisi. Jos ajatellaan ainoastaan kisoja, siis sitä missä kuskit ajaa kilpaa, ei sitä rahamäärää ja cup/sm-arvoja, niin kyllä on jammu Suomen kovatasoisin luokka. Miksikö? No siksi, että kun katsoo kuskien määrää cupeissa on montakymmentä kuskia, AKK:n sivuilla on lista, joissa on yli 100 nimeä. Siinä siis yksi perustelu. Toinen perustelu liittyy samaan aiheeseen. Kärki. Jammussa on kärki niin tasainen: jopa 20-30 kuskilla on mahdollisuus voittoon. ICA-junnuissa taas 6-10 kuskilla. ICA:ssa sentään, no kyllä sielläkin mennään kovaa.
Mitä taas tulisi jammun SM-arvoon, sitä täytyisi pohtia tarkemmin ennen kuin lyödään lukkoon. CUP tarkoittaa yleensä automerkin/moottorin omaa sarjaa. Siis samaa merkkiä. ICA-J ja ICA on useampia moottorimerkkejä. Mutta kun SM taas tarkoittaa Suomen Mestaruus, niin ajetaanhan siinä kilpaa kansallisella tasolla mestaruudesta. Asiaa sietää pohtia...Kuljet varmaan laput silmillä olen ollut n 20 kisaa viime vuonna ja ei jammuja ikinä ollut 100 saatika siitä puolta viivalla tahto jääda 5 - 38
ja kuten aikaisempi sanoi 5 hyvää niin 5 mahdollisuus voittaa kansallisissa kisoissa ei parhaita koneita käytetä joten mahdollisuus kasvaa mutta kuka arvostaa kansallisen kisan voittoa sen jälkeen kun on voittanut SM tai CUP kisoja EI KUKAAN kaikki ei viitsi edes ajaa kansallisia muuta kuin huvikseen.
Mutta palaa todellisuuteen ja pidä jammuluokasta mutta älä kirjoita paskaa. - Jos uskot
yamahassa kirjoitti:
on vain 5 konetta jolla taistellaan Cup-voitosta.
Mä voin sanoo vain että suksi kuuseen.
Kysy sä vaikka keneltä Karting kauppiaalta niin ne sanoo että kaikista jopa UUSISTA koneista saadaan voittaja koneita kuten tämän vuoden CUPissa nähtiin.
No jos ei kerran ICA:n ja ICAj:n koneissa ole eroja niin miksi lähes kaikki ICAj kuskit vaihtoi koneitaan hullunlailla Parillaan.
Mä voin sanoo Parillan kone oli nopeampi kuin mikään muu.
Yamahassa sitten taas on niin että kun kaikki koneet on samanlaisia niin erot on pieniä.
Ja mistä sä voit sanoo että yamahan koneissa on 2-3 kumpin eroja, kun aika erot voi syntyä kuskista, rungosta, onko kone vääntävä/kiertävä, siitä miten osataan etsiä koneesta paras veto, kaasutin, renkaat, putki. Näissä on niinpaljon pieniä juttuja että sä et pysty sanomman onko tuollainen aika ero kiinni moottorista vai jostain muusta.
Niin muuten sun ehkä kannattais HERÄTÄ tulevaisuuteen, eikä vain kokoaikaa marmattaa.Hyvä jos uskot itse sehän on tärkeää mutta älkää poratko varikolla että tarvis saada ja tarvis saada jos ei mitään eroa ole jos se on kuskista niin olen nähnyt kuinka hyvä kuski ei pääse edes finaaliin kun vaihtuu moottori ja sitä ennen on ollut ihan kärjessä.
Siis ensi kesänä kun puhut kerro että olen niin huono etten pärjää mutta älä mollaa koneita jos ne on samanlaisiä.
ja kerroppa paljonko parillalla ja parillalla on eroa meillä ei 5 satkua hyvimmän ja huonoimman välillä joten älä puhu jos et tiedä.
2 vuotta oli maxterit mahtavia ja kaikki halus niitä mutta ei niillä keskenäistä eroa ole mitään niinkuin ei parillallakaan - Pepe
OHO kirjoitti:
todellisuuteenMoi !
Sorry mutta,se joka sanoo että ICA-J tai ICA koneissa ei ole mitään eroa ei ole koskaan päässyt kunnon konetta edes kokeilemaan, höpö höpö. Liikoja erittelemättä koneethan ovat kuin eri planeetalta toisiinsa verrattuna merkeittäin ja myös siitä johtuen kuinka herkkäsorminen kaveri ne on käynyt läpi ja onko ne käyty läpi Härmässä vai tuollan hiukan lämpösemmillä alueilla. Joo, ei tarvii kysyä, ollaan kokeiltu, ollaan vertailtu ja ollaan tehty vertailu juttuja kärkivehkeisiin kärkikuskien kanssa ym,ym. Ja Jammuttimien kiukaista löytyypi myös aivan kiinnostavia eroja.
Terv, Heinosen Pepe - mestaruus
OHO kirjoitti:
todellisuuteeneihän sillä raketin jälkeen muissa karting-luokissa sit mennytkään,pakko siirtyy Foordiin,missä muutama kuski ja vanhoilla autoilla ajavia kuskeja suurin osa.
Sieltä ukko siirty Enkun B-sarjaan, ei sieltä mihinkään F1 nousta. - huomattu on
Pepe kirjoitti:
Moi !
Sorry mutta,se joka sanoo että ICA-J tai ICA koneissa ei ole mitään eroa ei ole koskaan päässyt kunnon konetta edes kokeilemaan, höpö höpö. Liikoja erittelemättä koneethan ovat kuin eri planeetalta toisiinsa verrattuna merkeittäin ja myös siitä johtuen kuinka herkkäsorminen kaveri ne on käynyt läpi ja onko ne käyty läpi Härmässä vai tuollan hiukan lämpösemmillä alueilla. Joo, ei tarvii kysyä, ollaan kokeiltu, ollaan vertailtu ja ollaan tehty vertailu juttuja kärkivehkeisiin kärkikuskien kanssa ym,ym. Ja Jammuttimien kiukaista löytyypi myös aivan kiinnostavia eroja.
Terv, Heinosen Pepesamaa mieltä kanssasi icaj/ica koneissa vasta suuret erot onkin jos vertaa esim. rakettiin tai yamahaan.
- joo
Tuskin sä mikään jammu kuski olet.
- ...
huoltaja kirjoitti:
Kuljet varmaan laput silmillä olen ollut n 20 kisaa viime vuonna ja ei jammuja ikinä ollut 100 saatika siitä puolta viivalla tahto jääda 5 - 38
ja kuten aikaisempi sanoi 5 hyvää niin 5 mahdollisuus voittaa kansallisissa kisoissa ei parhaita koneita käytetä joten mahdollisuus kasvaa mutta kuka arvostaa kansallisen kisan voittoa sen jälkeen kun on voittanut SM tai CUP kisoja EI KUKAAN kaikki ei viitsi edes ajaa kansallisia muuta kuin huvikseen.
Mutta palaa todellisuuteen ja pidä jammuluokasta mutta älä kirjoita paskaa.Taidat itse kulkea laput silmillä. Ica:ssa on ollut reilu 30 kuskia. Yamaha cupissa on ollut yli 50 kuskia. Kansalliset on asia erikseen, mutta niissä on vielä vähemmän ica kuskeja. Lappeenrannassa peruttiin koko luokka ja junnuissa oli vain muutama kuski.
- ...
Jos uskot kirjoitti:
Hyvä jos uskot itse sehän on tärkeää mutta älkää poratko varikolla että tarvis saada ja tarvis saada jos ei mitään eroa ole jos se on kuskista niin olen nähnyt kuinka hyvä kuski ei pääse edes finaaliin kun vaihtuu moottori ja sitä ennen on ollut ihan kärjessä.
Siis ensi kesänä kun puhut kerro että olen niin huono etten pärjää mutta älä mollaa koneita jos ne on samanlaisiä.
ja kerroppa paljonko parillalla ja parillalla on eroa meillä ei 5 satkua hyvimmän ja huonoimman välillä joten älä puhu jos et tiedä.
2 vuotta oli maxterit mahtavia ja kaikki halus niitä mutta ei niillä keskenäistä eroa ole mitään niinkuin ei parillallakaanSe riippuu siitä miten kone on laitettu.
- joku...
pohjoismainen kummajainen. Verrataan rakettiin, sitte raketillekin SM.
- väärin`
Yamaha on erittäin suosittu luokka,
Australiassa
ja Japanissakin on kohtuullisesti kuskeja ja taitaa
USA:ssakin olla Yamaha luokka
Ja kaikkien maiden luokat ovat säännöiltään samankaltaisia. - Harjunpää
väärin` kirjoitti:
Yamaha on erittäin suosittu luokka,
Australiassa
ja Japanissakin on kohtuullisesti kuskeja ja taitaa
USA:ssakin olla Yamaha luokka
Ja kaikkien maiden luokat ovat säännöiltään samankaltaisia.Myös Ranskassa ja Kanadassa ajetaan Yamaha-luokkia.
- Yamaha on
YAMAHA on maailman yleisin kartingluokka ja moottori !
- väärin
Yamaha on kirjoitti:
On se hienoa että omia harhoja kirjoitellaan vielä huutomerkillä varustettuna. Rotax Max Challenge on ylivoimaisesti suurin luokka. Sitä ajetaan kutakuinkin kaikissa maissa joissa kartingia ajetaan. kuljettajia Rotax maxissa on monia tuhansia. En nyt itsekään tähän hätään löydä todistetta. www.maxchallenge-rotax.com ovat sarjan sivut. Sieltäkin löytyy informaatiota sarjasta. Rotaxille SM arvo.
- kyllä SM-arvo
väärin kirjoitti:
On se hienoa että omia harhoja kirjoitellaan vielä huutomerkillä varustettuna. Rotax Max Challenge on ylivoimaisesti suurin luokka. Sitä ajetaan kutakuinkin kaikissa maissa joissa kartingia ajetaan. kuljettajia Rotax maxissa on monia tuhansia. En nyt itsekään tähän hätään löydä todistetta. www.maxchallenge-rotax.com ovat sarjan sivut. Sieltäkin löytyy informaatiota sarjasta. Rotaxille SM arvo.
tuo luokkiin tiettyä arvokkuutta , mut se miksi
se on ICA-J ja ICA ,FA , lähtee varmaan siit et
kyseisissä luokissa ajetaan PM,EM,MM mestaruuksia , kyllä SM-arvo voi olla tietty muissakin luokissa - Rotax luokka
väärin kirjoitti:
on SUOMESSA merkitty jo Rotaxin sarjan järjestäjän sivuilla.
Harrastaja luokaksi.
Mutta joissakin kansallisissa kisoissa tämä Rotax on lisäluokkana.
Siksi Rotax ei saa ainakaan suomessa SM-arvoa. - on näitä luokkia
Rotax luokka kirjoitti:
on SUOMESSA merkitty jo Rotaxin sarjan järjestäjän sivuilla.
Harrastaja luokaksi.
Mutta joissakin kansallisissa kisoissa tämä Rotax on lisäluokkana.
Siksi Rotax ei saa ainakaan suomessa SM-arvoa.cadet , pikku-mini,mini,raket,jammu,rotax,icc,
raket 120jne.. kohta näitä Suomenmestareita riittää - sitten...
Yamaha on kirjoitti:
Yamahalle löydy edes KV luokitusta, pitää täällä peräpohjolassa omia systeemejä väännellä.
- asia nyt
on näitä luokkia kirjoitti:
cadet , pikku-mini,mini,raket,jammu,rotax,icc,
raket 120jne.. kohta näitä Suomenmestareita riittäänoin ole
Mä oon sitä mieltä että
ns. Harrastaja luokkina ja kansallisina luokkina.
Sais olla Kadet, P-Mini, Mini, Raket 120, Rotax.
Sitten taas Cup arvoisia sarjoja olis hyvä olla.
Raket, Super Cup /TAG, Formula 250.
Ja sitten SM-tason luokkia vois olla,
FA
ICA
ICAj
ICC (jos kuskeja riittää)
Yamaha.
Mä perustelen tätä sillä että
Ei arvoa:
Cadet, P-Mini ja Mini on pienten kuskien luokkia ja ns. Harrastus ja opettelu luokkia ja siksi niissä ei tarvita korkeaa arvoa koska tällöin ei kilpailu saa olla mitään kovin vakavaa.
Ja Raket 120 on PAPPA luokka ja ne ovat ns. kerhokisoja joissa ajetaan innostuksen ja ilonpidon vuoksi.
Rotaxi vois olla arvoluokka sitten kun se olisi ensin Kansallinen luokka ja että ajaa saisi myös Yleisellä lisenssillä. Ja että samoilla koneilla sais ajaa myös toisessa maassa tai ainakin viimevuonna ei Ruotsista ostetulla koneella saanut ajaa Suomessa.
CUP arvo:
Raketille Cup koska siellä oli kovaa kisaa silloin kun se oli Cup.
Mutta nyt karnevaalien aikana on kuskeja vähemmän ja muutenkin minun mielestäni kisoissa on "huonompi" fiilis.
Super CUP (TAG) on nouseva luokka jossa on eri moottorivaihtoehtoja sekä muutenkin suht mallikas luokka. Ja kova tasoinen.
Formula 250 Nykyään vähän kuskeja ja muutenkin alkaa olemaan aika "heikko" luokka.
Kuljettajat ovat suht vanhoja ja kuskeja on vähän kuten jo tuli mainittua.
Tämäkin luokka on enemmän "harraste" kuin kilpa luokka.
Ja ICC vie myös kuskeja pois 250:sta
SM- arvo
FA, ICA, ICAj nämä luokat eivät perusteluja kaipaa siihen miksi näillä luokilla tulee olla SM-taso.
ICC on vähän siinä ja siinä mutta SM-arvo siksi että siellä kalusto on tuoretta ja kuskit lähes poikkeuksetta entisiä ammattikuskeja.
Mikäli luokkaan tulee lisää kuskeja niin se on erittäin kiinnostava. Ja maailmallahan ICC on erittäin kovatasoinen ja kova luokka.
Yamaha Erittäin paljon halkoo harrastajien mielipiteitä.
Mutta minä kannatan Yamahan SM-arvoa siksi, koska
se on kasvava ja jo nyt suuri ja kovatasoinen luokka, ja samat renkaat ICA:n kanssa parantaa yamahan suosiota ja tasoa entisestään.
Yamaha on maailmalla erittäin suosittu luokka, ja Yamahan kilpailut ovat näyttäviä ja kalusto "uutta".
Mä oon tätä mieltä ja muut saa olla mitä mieltä itte tykkää.
Näin mä ajattelen, monet ovat erimieltä mutta sille ei voi mitään. - Yamaha
väärin kirjoitti:
Yamaha on maailman yleisin kautta aikain, näin täsmennyksenä. Ei siis pohjoismainen kummajainen.
- Rotax
asia nyt kirjoitti:
noin ole
Mä oon sitä mieltä että
FA
ICA
ICAj
Yamaha.
Ei arvoa:
Cadet, P-Mini ja Mini on pienten kuskien luokkia ja ns. Harrastus ja opettelu luokkia ja siksi niissä ei tarvita korkeaa arvoa koska tällöin ei kilpailu saa olla mitään kovin vakavaa.
Ja Raket 120 on PAPPA luokka ja ne ovat ns. kerhokisoja joissa ajetaan innostuksen ja ilonpidon vuoksi.
Rotaxi vois olla arvoluokka sitten kun se olisi ensin Kansallinen luokka ja että ajaa saisi myös Yleisellä lisenssillä. Ja että samoilla koneilla sais ajaa myös toisessa maassa tai ainakin viimevuonna ei Ruotsista ostetulla koneella saanut ajaa Suomessa.
CUP arvo:
Mutta nyt karnevaalien aikana on kuskeja vähemmän ja muutenkin minun mielestäni kisoissa on "huonompi" fiilis.
Super CUP (TAG) on nouseva luokka jossa on eri moottorivaihtoehtoja sekä muutenkin suht mallikas luokka. Ja kova tasoinen.
Formula 250 Nykyään vähän kuskeja ja muutenkin alkaa olemaan aika "heikko" luokka.
SM- arvo
FA, ICA, ICAj nämä luokat eivät perusteluja kaipaa siihen miksi näillä luokilla tulee olla SM-taso.
ICC on vähän siinä ja siinä mutta SM-arvo siksi että siellä kalusto on tuoretta ja kuskit lähes poikkeuksetta entisiä ammattikuskeja.
Mikäli luokkaan tulee lisää kuskeja niin se on erittäin kiinnostava. Ja maailmallahan ICC on erittäin kovatasoinen ja kova luokka.
se on kasvava ja jo nyt suuri ja kovatasoinen luokka, ja samat renkaat ICA:n kanssa parantaa yamahan suosiota ja tasoa entisestään.
Yamaha on maailmalla erittäin suosittu luokka, ja Yamahan kilpailut ovat näyttäviä ja kalusto "uutta".
Näin mä ajattelen, monet ovat erimieltä mutta sille ei voi mitään.Rotaxia saa ajaa nykyään myös yleisellä lisenssillä ja itse asiassa kaikki muut lisenssit paitsi kansainväliset A- ja B-lisenssit ovat sallittuja.
- korjauksesta
Rotax kirjoitti:
Rotaxia saa ajaa nykyään myös yleisellä lisenssillä ja itse asiassa kaikki muut lisenssit paitsi kansainväliset A- ja B-lisenssit ovat sallittuja.
Tuota sääntömuutosta mä en oo huomannutkaan
Mutta aina sitä jotain uutta oppii kun vanhaksi elää - 85.
asia nyt kirjoitti:
noin ole
Mä oon sitä mieltä että
FA
ICA
ICAj
Yamaha.
Ei arvoa:
CUP arvo:
SM- arvo
Näin mä ajattelen, monet ovat erimieltä mutta sille ei voi mitään.Yamahassa ainut ongelma kuskejen suhteen on se , että ne ei pärjää edes raketeille kierrosajoissa. Että vielä SM arvo naurettavalle JÄÄHDYTTELY LUOKALLE.
- käsiajanotto
85. kirjoitti:
Yamahassa ainut ongelma kuskejen suhteen on se , että ne ei pärjää edes raketeille kierrosajoissa. Että vielä SM arvo naurettavalle JÄÄHDYTTELY LUOKALLE.
yammussa olla tällä hetkellä suomen kovimmat kuskit
- ajamaan`
85. kirjoitti:
Yamahassa ainut ongelma kuskejen suhteen on se , että ne ei pärjää edes raketeille kierrosajoissa. Että vielä SM arvo naurettavalle JÄÄHDYTTELY LUOKALLE.
joku Yamaha luokan kisa ja puhu sitten JÄÄHDYTTELYLUOKASTA
- Yamaha
ajamaan` kirjoitti:
Raketit ajaa kovempia aikoja kuin Yamahat? Varmastikkin pystyt todistamaan väitteesi. Yhtälailla ICAjunnut vetää kovempaa kuin FA kuskit? Skarppaa nyt vähän. En usko että Raketilla vedetään Yamahaa kovempaa edes sateella pikkuradoilla. Jos joku on Yamaha YLEISIÄ nopeampi Raketilla, se ei ainakaan ole yleistä, eikä tapahdu varsinkaan nopeilla radoilla
- Misään tapauksessa
kyllä SM-arvo kirjoitti:
tuo luokkiin tiettyä arvokkuutta , mut se miksi
se on ICA-J ja ICA ,FA , lähtee varmaan siit et
kyseisissä luokissa ajetaan PM,EM,MM mestaruuksia , kyllä SM-arvo voi olla tietty muissakin luokissaSaa antaa jammuille SM arvoa eihä muissakaan merkkiluokissa ole kuin vain CUP
Esim. Lada ja Mini Cup johon voi verrata jammuakin että aikuiset jammussakin yli 20v äijät ajaa 13v poikien kanssa kilpaa ja pitää luokkaansa SM tason luokkana. Ajatus mailama on nolla.
Jammu on hyvä luokka jos vaan ajelee ja pitää kilpailemisesta mutta mahdollisuudet mailmalle on pienet jos joku ajaa raketin jälkeen niin se on hölmöä sillä vuosi menee hukkaan, Kyllä jammuluokka tarvitaan mutta ei se ole mikään SM kilpaluokka vaan ihan että aikuisille miehille on jotain mitä pillistella ja jos tulee painoo siirtyy jokkikseen tai johonkin koppiautoon.
Tää on Tosi ei kauheen ihanaa luettavaa mutta kyllä luokka tarvitaan ja se taso on mikä on mutta älkää kehuko liikaa kuinka hienoa se on tai käy kuin jammun AKK lopettaa jos on liikaaa kilpailioita ja liian hauskaa. - PLOkarhua
ajamaan` kirjoitti:
Onko se muka oikein kilpaluokka kun kärjessä ajaa 18-22v ja ryypätään ja rällätään.
Illat kovalla metelillä ja jotka vielä ajais oikein kilpaa siinä luokassa on lapsia 13v ja sillee. Olkaa vaan ylpeitä itsestänne mutta ette tiedä mitään oikein kilpa-ajosta. pitäkää hauskaa ja jäähdytelkää mutta älkää olko huonona esimerkkinä.
Voin antaa nimetkin jos sitä haluatte. siis vastailkaa tähän totuudenmukaisesti - nyt toi
PLOkarhua kirjoitti:
Onko se muka oikein kilpaluokka kun kärjessä ajaa 18-22v ja ryypätään ja rällätään.
Illat kovalla metelillä ja jotka vielä ajais oikein kilpaa siinä luokassa on lapsia 13v ja sillee. Olkaa vaan ylpeitä itsestänne mutta ette tiedä mitään oikein kilpa-ajosta. pitäkää hauskaa ja jäähdytelkää mutta älkää olko huonona esimerkkinä.
Voin antaa nimetkin jos sitä haluatte. siis vastailkaa tähän totuudenmukaisestiRyyppääminen on Yamaha kuskien/Huoltajien syy
Kannattaiskahan kattua peilihin ennenku rupiaa tuollaasia sanelemahan.
Ja mitä sitte vaikka kuskit on 18-22v on sitä ICA:ssakin vanhoja kuskeja kuskin iällä ei ole mitään merkitystä niin kauan kuin luokassa ei ole ylä ikä rajaa. Ja miten sä nyt sitten pidät Yamahaa huononpana jos siellä on "vanhoja" kuljettajia tuskin se tekee luokasta tai kuskeista yhtään sen huonompia.
Onhan Forekin aika vanha vaikka se ajelee FA:ta ja ICA:ta mutta ei sekään huononna kisoja yhtään sen enempää kuin joku 13-15 vuotias.
Iällä ei kartingissa ole merkitystä vaan ennemminkin kokemus puhuu puolestaan.
Kertokaa nyt te muut mitä mietä te olette siitä että Yamahassa on "iäkkäitä" kuskeja. - se haittaa
nyt toi kirjoitti:
Ryyppääminen on Yamaha kuskien/Huoltajien syy
Kannattaiskahan kattua peilihin ennenku rupiaa tuollaasia sanelemahan.
Ja mitä sitte vaikka kuskit on 18-22v on sitä ICA:ssakin vanhoja kuskeja kuskin iällä ei ole mitään merkitystä niin kauan kuin luokassa ei ole ylä ikä rajaa. Ja miten sä nyt sitten pidät Yamahaa huononpana jos siellä on "vanhoja" kuljettajia tuskin se tekee luokasta tai kuskeista yhtään sen huonompia.
Onhan Forekin aika vanha vaikka se ajelee FA:ta ja ICA:ta mutta ei sekään huononna kisoja yhtään sen enempää kuin joku 13-15 vuotias.
Iällä ei kartingissa ole merkitystä vaan ennemminkin kokemus puhuu puolestaan.
Kertokaa nyt te muut mitä mietä te olette siitä että Yamahassa on "iäkkäitä" kuskeja.pää asia on ETTÄ ON KIVAA.
- some one
PLOkarhua kirjoitti:
Voin antaa nimetkin jos sitä haluatte. siis vastailkaa tähän totuudenmukaisestiVai että voit oikein nimien kera kirjottaa siitä kuinka yamaha luokassa iltaisin varikolla ryypätään ja rällätään, voisit vaikka aloittaa kirjoittamalla oman nimesi takana.
Eiköhän tuolla ica:ssa aja myös 18 kuskeja, että ei luulis tämän ikä asian yamahasta yhtään huonompaa luokkaa tehdä, niin ja kyllä tämä alkoholi on "ongelma" myös sm-kisojen varikoilla iltaisin.. - arvot
Misään tapauksessa kirjoitti:
Saa antaa jammuille SM arvoa eihä muissakaan merkkiluokissa ole kuin vain CUP
Esim. Lada ja Mini Cup johon voi verrata jammuakin että aikuiset jammussakin yli 20v äijät ajaa 13v poikien kanssa kilpaa ja pitää luokkaansa SM tason luokkana. Ajatus mailama on nolla.
Jammu on hyvä luokka jos vaan ajelee ja pitää kilpailemisesta mutta mahdollisuudet mailmalle on pienet jos joku ajaa raketin jälkeen niin se on hölmöä sillä vuosi menee hukkaan, Kyllä jammuluokka tarvitaan mutta ei se ole mikään SM kilpaluokka vaan ihan että aikuisille miehille on jotain mitä pillistella ja jos tulee painoo siirtyy jokkikseen tai johonkin koppiautoon.
Tää on Tosi ei kauheen ihanaa luettavaa mutta kyllä luokka tarvitaan ja se taso on mikä on mutta älkää kehuko liikaa kuinka hienoa se on tai käy kuin jammun AKK lopettaa jos on liikaaa kilpailioita ja liian hauskaa.Muistaakseni esim Formula Ford on merkkiluokka ja siinä ajetaan muun muassa Suomen mestaruudesta, Ruotsin mestaruudesta ja pohjoiseuroopan NEZ mestaruudesta. Ei päde noi Lada läpät. Ei se arvo merkki valikoimasta kiinni ole.
Huono esimerkki toi ikäkin. Formula Aan arvokisoissa ajaa 15-30 ikäisiä kuskeja, eli ikähaarukka on isompi kun Yampussa. FA taasen on maailman kovin kartingluokka, joten keksippäs uusia perusteita vähätellä Yamahaa jos keksit. En muuten itse ole missään tekemisissä Yamahan kanssa, kunhan korjasin virheitä. - 85.
Yamaha kirjoitti:
Raketit ajaa kovempia aikoja kuin Yamahat? Varmastikkin pystyt todistamaan väitteesi. Yhtälailla ICAjunnut vetää kovempaa kuin FA kuskit? Skarppaa nyt vähän. En usko että Raketilla vedetään Yamahaa kovempaa edes sateella pikkuradoilla. Jos joku on Yamaha YLEISIÄ nopeampi Raketilla, se ei ainakaan ole yleistä, eikä tapahdu varsinkaan nopeilla radoilla
Pitääkö radan olla lentokenttä että pärjäätte? Katsele aikoja timpan sivuilta kausi -05, esim. Järinkivuoren kisa Kokemäki, olis nopein ollu raketin viides ja löytyy muitakin esimerkkejä eikun selaileen. Ai niin kunnon kuski osaa ajaa "pikku radallakin".
- ei ei, älä julkaise nimiä
PLOkarhua kirjoitti:
Voin antaa nimetkin jos sitä haluatte. siis vastailkaa tähän totuudenmukaisestiÄlä julkaise niit kuskien nimiä ettei mun kelvoton huoltaja saa tietää että mäkin dokaan kisoissa. Pidä huoli omista asioistas!
T. Yamppikuski. - ...
85. kirjoitti:
Pitääkö radan olla lentokenttä että pärjäätte? Katsele aikoja timpan sivuilta kausi -05, esim. Järinkivuoren kisa Kokemäki, olis nopein ollu raketin viides ja löytyy muitakin esimerkkejä eikun selaileen. Ai niin kunnon kuski osaa ajaa "pikku radallakin".
Maxxis WT4...tarviiko enempää sanoa.
- hohhoijaaa....
PLOkarhua kirjoitti:
Voin antaa nimetkin jos sitä haluatte. siis vastailkaa tähän totuudenmukaisesti"siis vastailkaa tähän totuudenmukaisesti"
siis odotatko et joku täällä nyt kertos et ,
jos jammu kuskit tenuuttaa nenä punaisena ,
joo se oo mä ja viel nimi perään ,
on se nyt selvä kyl kuskien pitää puhaltaa nollat, jos siel isukil joka on kymmenen vuotta
hyysänny poikaansa kisois puhaltaa 0.jotain niin
mitä sitten , keskellä metsää , euroopassa löytyy
kisapaikoilta baareja keskeltä varikkoa ,
ISO NUMERO pikkujutuist , TÄÄLLÄ Se OSATAAN - viisas tietävä
arvot kirjoitti:
Muistaakseni esim Formula Ford on merkkiluokka ja siinä ajetaan muun muassa Suomen mestaruudesta, Ruotsin mestaruudesta ja pohjoiseuroopan NEZ mestaruudesta. Ei päde noi Lada läpät. Ei se arvo merkki valikoimasta kiinni ole.
Huono esimerkki toi ikäkin. Formula Aan arvokisoissa ajaa 15-30 ikäisiä kuskeja, eli ikähaarukka on isompi kun Yampussa. FA taasen on maailman kovin kartingluokka, joten keksippäs uusia perusteita vähätellä Yamahaa jos keksit. En muuten itse ole missään tekemisissä Yamahan kanssa, kunhan korjasin virheitä.FA ei pääse edes kaikki ajamaan arvokisoissa laisinkaan mutta jammua pääsee kuka vaan ÄLÄ IKINÄ VERTAA KILPASARJOJA HARRASTAJA JAMMUUN TAI CADETTIIN. jos vetaat et ole asiantuntija vaikka ootkin omastamielestäsi kova korjaamaan virheitä.
myös ne jotka jäävät FA tekevät sitä rahasta mutta jammussa ei paljon palkkaa heru - teitä
... kirjoitti:
Maxxis WT4...tarviiko enempää sanoa.
Pelkkää selittelyä ja itsesi lohdutusta. Eikö kaikilla yammussa ole samat renkaat? Millä selität aikaerot muulla, kun surkealla ajotaidolla et millään. Katsokaa nyt hyvät ihmiset peiliin älkääkä selitelkö"renkaat".
- ...
teitä kirjoitti:
Pelkkää selittelyä ja itsesi lohdutusta. Eikö kaikilla yammussa ole samat renkaat? Millä selität aikaerot muulla, kun surkealla ajotaidolla et millään. Katsokaa nyt hyvät ihmiset peiliin älkääkä selitelkö"renkaat".
viittasinkin noihin raket vs jammu kommentteihin.
- Vaihda voorumia
85. kirjoitti:
WT-4:t oli niin huonot että vanteillakin menee lujempaa.
- Sekopää
hohhoijaaa.... kirjoitti:
"siis vastailkaa tähän totuudenmukaisesti"
siis odotatko et joku täällä nyt kertos et ,
jos jammu kuskit tenuuttaa nenä punaisena ,
joo se oo mä ja viel nimi perään ,
on se nyt selvä kyl kuskien pitää puhaltaa nollat, jos siel isukil joka on kymmenen vuotta
hyysänny poikaansa kisois puhaltaa 0.jotain niin
mitä sitten , keskellä metsää , euroopassa löytyy
kisapaikoilta baareja keskeltä varikkoa ,
ISO NUMERO pikkujutuist , TÄÄLLÄ Se OSATAANEi tälle lajille saada näkyvyyttä jos ei saada Pubia,A-oikeuksia ja kunnon A la Carte ravintolaa VIP-tiloineen sponsoreille radan varteen.
En ole nähnyt kolmen vuoden aikana ensimmäistäkään kuskia kännissä kisaa edeltävänä iltana. Laittakaa noi alta 13 vuotiaat esimerkillle alttiit nukumaan 22.00.
P.S. Todennäköisesti olen yksin Porin alkoholittomassa asuntoautoalueella.
I feel like a king
- .....
Enpä ole ehkä ihan tämän kannalla...
- JAMMU MIEHET
Vastatkaahan alkuperäiseen kysymykseen todelliset jammumiehet ja oikealla tunnistettavalla nimellä tai numerolla, ettei kaikki hörhöt pääse sekoittelemaan ja vääntelemään tehokäyriä toistensa koneista, miettimään mitä maksaa, tai maksaako.
HALUATTEKO, ETTÄ
1.YAMAHALLE TULIS SM-ARVO?
2. KISAT ICA JA ICAJ KANSSA SAMANA VIIKONLOPPUNA?
ASIALLISET VASTAUKSET VOIS PISTÄÄ VAIKKA SEURAAVAAN OSOITTEESEEN.
http://www.kartingforum.net/phpBB2/viewtopic.php?t=41
- Jussi
Hyvä kysymys! Tässä mahdollisuus äänestykseen:
http://www.kartingforum.net/phpBB2/viewtopic.php?t=163" - Proffa
Ihan sama millä nimellä sarjaa kutsutaan, kunhan kustannukset pysyy samalla tasolla.
Yamahassa ja Raket luokkaa voidaan ihan hyvin kutsua Cup nimellä. Kaikki sisäpiirissä tietää kuitenkin mistä on kyse, voittaja on luokkansa suomen paras. Vielä pitäisi keksiä miten saataisin minikuskeille joku hyvä sarja, kuitenkin niin että huoltajien mopo ei rupee keuliin liikaa.
Pitäkää vain huoli että teistä kilpailijoista ei tule oman aikanne Matti Nykäsiä.
Yamahaluokka puolustaa paikkaansa juuri sellaisena kun se on nyt. Tiukka jokamiesluokka jossa kustannukset oikealla tasolla ja ajankäyttökään ei ole aivan mahdoton.
Kartingissa on SM-junioriluokka 13-15 vuotialle (ICA-j). Jos ikää on 13-15 ja haluaa osallistua SM:ään voi ajaa ICA-j luokkaa.
ICA-luokka on 15 luokka, jos haluaa ajaa SM:ää niin ajakoot tuota.
Lisäksi nyt kun ICA:ssa ja Yamahassa on samat renkaat, niin varmasti aika useat Yamahaluokkalaiset hankkivat tuollaisen 500 eur maksavan ICA koneen ja kokeilevat myös tuota, se ei vaan ole mahdollista jos ajetaan samana viikonloppuna.
Eli SM-luokat ikävälillä 13-110 on katettu.
Alle 13 vuotiaat vielä harjoitelkoot suuria koitoksia varten.
Yamahaluokissa hupia saa koko rahan edestä, yhteishenki varmaan paras kaikista luokista. Ei raketmoottoreiden "laittomuuksia", ei vihdintyyppistä toisten kilpailijoiden kyttäilyä sun muuta tunnelmaa latistavia episodeja. Adrenaliinia kuitenkin sopivasti.
Tervetuloa mukaan hyvään fiilkseen jota on luomassa Heiskanen,Pääkkönen, Suoninen, Lappi,Tölli, Sipiläinen, Naumanen,Nirkkonen, Ahokas,Saari,Mattsson,Syysmäet, Stenman, Valli,Ilkka,Behm, Harju-Autti, Lappalainen, Inkiläinen sun muut sikahauskat veijarit ja huoltajat, jotka ei paljon välitä mitä muut fundeeraa. Kunhan pitävät hauskaa lajin parissa. Joskus kysyjää neuvotaan, joskus koijataan.
Lisäksi on noi toimitsijat jotka jaksavat vuodesta toiseen järjestää näitä hyvän fiiliksen kilpailuja.
Yamaha arvostus on kohdallaan.
Luettele 1980-1990 Suomen FA mestarit.
Tai sitten F1:sten mestarit samasta aikavälistä lunttaamatta, niin ymmärrät mitä tarkoitan arvostuksella.
Jokainen on oman aikansa unohdettu sankari.
P.S.
Ei sun tarvii noita etsiä tässä nämä FA:t 1970-1989
Formula A
89
Mika Tiikkainen
Tomi Veijalainen
Kalle Jokinen
88
Tommi Anttilainen
MikaRinta-Jaskari
Jussi Laaksonen
87
Mika Rinta-Jaskari
Janne Röntynen
Mika Tiikkainen
86
Mika Häkkinen
Mika Utria
Minna Kuoppala
84
Jukka Virtanen
Timo Palenius
Marko Mankonen
80
Sami Pensala
Jari Koiranen
Ari Karhu
79
Sami Pensala
Pekka Pirkola
Jari Koiranen
78
Pekka Pirkola
Jari Koiranen
Lars Jaatinen
77
Henri Rönnberg
Lars Jaatinen
Pekka Pirkola
76
Pekka Pirkola
Ari-Pekka Virtanen
Ismo Lempinen
75
Lars Jaatinen
Pekka Pirkola
Harry Kivinen
74
Sakari Halonen
Timo Tuumi
Harry Kivinen
73
Thomas Ehrnrooth
Ari Helppi
Henri Toivonen
72
Antero Lindqvist
Timo Tuumi
Thomas Ehrnrooth
71
Keijo Rosberg
Antero Lindqvist
Jaakko Korpijaakko
70
Antero Lindqvist
Heikki Korpijaakko
Keijo Rosberg- heih
Missä 81 82 83 ja 85 Vuoden FA kärjen nimet on?
- Proffa
heih kirjoitti:
Missä 81 82 83 ja 85 Vuoden FA kärjen nimet on?
Näistä en ole 100varma, joku vois varmistaa.
Joten jää vielä 81 ja 82 uupumaan.
Luokka oli "epämääräisesti" mainittu.
Pirkolalla, Samilla tai Lassella on varmaan tarkat faktat näistä.
85
Mika Häkkinen
Jukka Savolainen
Mika Salo
83
Mika Salo
Sami Pensala
Jukka Virtanen
Terv Proffa
- kisat
on katsomisen arvoista kilpailua. niin cadet kuin fa.kaikissa on omat katsomisen arvoiset asiat.kisoja katsonut.
- kaikki...
...luokat tuovat yhtälailla julkisuutta ja näkyvyyttä. Kysypä tavalliselta kadun tallaajalta kuka oli ICAj Suomen mestari tai Yamaha cup-voittaja, niin vastaus tulee yhtä varmasti kuin kuka oli Lavinto cup cadet -voittaja. Taitaa nuo rahapalkinnotkin olla samaa suuruusluokkaa. Pääasia on, että kuskit saa kunnolla kilpailukokemusta alle 15 v ja näkee sitten kenellä rahkeet riittää isompiin luokkiin. Minusta pidetään aivan liiaksi ainoana oikeana tienä uran luonnissa ICAj -luokkaa. Kyllä lahjakkaat kuskit pääsevät eteenpäin muutakin reittiä.
- Sekopää
kaikki... kirjoitti:
...luokat tuovat yhtälailla julkisuutta ja näkyvyyttä. Kysypä tavalliselta kadun tallaajalta kuka oli ICAj Suomen mestari tai Yamaha cup-voittaja, niin vastaus tulee yhtä varmasti kuin kuka oli Lavinto cup cadet -voittaja. Taitaa nuo rahapalkinnotkin olla samaa suuruusluokkaa. Pääasia on, että kuskit saa kunnolla kilpailukokemusta alle 15 v ja näkee sitten kenellä rahkeet riittää isompiin luokkiin. Minusta pidetään aivan liiaksi ainoana oikeana tienä uran luonnissa ICAj -luokkaa. Kyllä lahjakkaat kuskit pääsevät eteenpäin muutakin reittiä.
Jep, Kyllä lahjakkaat pääsee eteenpäin.Jotkut jopa oppivat lukemaan ja pääsevät ylioppilaaksi, saavat hyvän työpaikan, vähän rahaa työstä ja palaavat ajelemaan fossiilikisoihin ;-)
- nimet
kaikki... kirjoitti:
Pistäppä muutama suomalainen nimi pöytään ketkä menneet eteenpäin ja pitkälle jotain muuta kautta kuin ICAJ ja ICA ja ovat vielä pinnalla ja tekevät rahaa edelleen. Ei ainakaan foordi ja koppiautot vie eteenpäin, harrastaa kyllä voi.
Tie kulkee juuri ICAJ, ICA ja FA siinä sinulle valmis polku, tänhetken kaikki kv tähtemme menneet juuri näiden luokkien kautta luomaan omaa menestyksekästä uraansa. - lukisit...
nimet kirjoitti:
Pistäppä muutama suomalainen nimi pöytään ketkä menneet eteenpäin ja pitkälle jotain muuta kautta kuin ICAJ ja ICA ja ovat vielä pinnalla ja tekevät rahaa edelleen. Ei ainakaan foordi ja koppiautot vie eteenpäin, harrastaa kyllä voi.
Tie kulkee juuri ICAJ, ICA ja FA siinä sinulle valmis polku, tänhetken kaikki kv tähtemme menneet juuri näiden luokkien kautta luomaan omaa menestyksekästä uraansa.mitä on kirjoitettu, niin huomaisit, että kyse oli alle 15 v. Eli jos Raketin jälkeen lähtee ajamaan esim. Yamahaa ja sen jälkeen ICA:ta kun ikä sallii, niin on taatusti saanut enemmän kisa kokemusta samalla rahalla ja tulee pärjäämään ICA:ssa aivan samalla tavalla kuin ICAj kuski. Moottoriurheilua on myös ralli ja nykyisistä rallikuskeista harva on edes ajanut kartingia....
- kerro mulle
nimet kirjoitti:
Tie kulkee juuri ICAJ, ICA ja FA siinä sinulle valmis polku, tänhetken kaikki kv tähtemme menneet juuri näiden luokkien kautta luomaan omaa menestyksekästä uraansa.Ratakuskeista enemmän rahaa ovat tehneet ex ja nykyiset f1-kuskit ja muutama muu sekä kauppiaat. Suurin osa vain kuluttaa sitä. Aivan luokasta riippumatta.
- kuskit
nimet kirjoitti:
Tie kulkee juuri ICAJ, ICA ja FA siinä sinulle valmis polku, tänhetken kaikki kv tähtemme menneet juuri näiden luokkien kautta luomaan omaa menestyksekästä uraansa.Toi Räikkösen Kimi, se jätkä ajaa kai jotain Formula 1 sarjaa tänä vuonna. Onko ajanut ICAJ luokassa(tai Jun A)? Ei ole. (enintään kisan tai 2 kuten Yamahassa, en ole varma) Periaatteessa kuitenkin siirtyi Raketista ICA:han. Ei sitä ole pakko mennä Raket->ICAJ->ICA->FA->Merkki formulat. Kimiläisen tyttö vetää mukavasti Fordilla ilman ICA/FA kokemusta. Kuskit on yksilöitä.
- katso mitä luet
kuskit kirjoitti:
Toi Räikkösen Kimi, se jätkä ajaa kai jotain Formula 1 sarjaa tänä vuonna. Onko ajanut ICAJ luokassa(tai Jun A)? Ei ole. (enintään kisan tai 2 kuten Yamahassa, en ole varma) Periaatteessa kuitenkin siirtyi Raketista ICA:han. Ei sitä ole pakko mennä Raket->ICAJ->ICA->FA->Merkki formulat. Kimiläisen tyttö vetää mukavasti Fordilla ilman ICA/FA kokemusta. Kuskit on yksilöitä.
"nimi pöytään ketkä menneet eteenpäin ja pitkälle jotain muuta kautta kuin ICAJ ja ICA ja ovat vielä pinnalla ja tekevät rahaa edelleen."
Niin kerroinkin että ICAJ ja ICA, ei PELKKÄ ICAJ ja sit nimiä
Tulevat jo ehkä toimeen omillaan: Palttala, Räikkönen, Kovalainen, Roosberi, Raski? Saarinen? .
Nousussa, mutta maksavat: Mustonen A, Leirilaakso, Venäläinen? Mäkelä? Nyyman?
SITT.kart miehet: Puhakka, Bottas, Mustonen Allu,
Saatto muutama jäädä pois, Muutama CIAJ kuski saattaa noista listoille tulevina vuosina, aika näyttää sit. - Sekopää
nimet kirjoitti:
Tie kulkee juuri ICAJ, ICA ja FA siinä sinulle valmis polku, tänhetken kaikki kv tähtemme menneet juuri näiden luokkien kautta luomaan omaa menestyksekästä uraansa.Esim. Ollila on päässyt urallaan aika pitkälle, eikä ole ajanut kilpaa metriäkään ;-)
P.S. Aki Rask teki muuten tehdaskuljettajasopimuksen CRG:n kanssa.
- yammu kuski
toisaalta ihan hyvä toisaalta taas ei.. mutta minusta olisi parempi jos yammut kuitenkin ajaisivat cupit omalla porukalla..
- ...
Pitäisi saada SM-arvo ja samoihin paikkoihin ica- ja ica-j luokkien kanssa.
- pekka h
Mitenkä yamaha-luokan arvostus nousisi? ei karting-piireissä sen enempää. ei se formula a:n ohi menisi kuitenkaan. Haetaanko pointtina sitä, että voisi koulussa sanoa että voitin suomenmestaruuden? eikö se ole sama asia kun cup-mestaruus käytännössä. ei ne siellä koulussa sitä kuitenkaan arvosta sen enempää. jos yamahassa ajetaan kuitenkin jo ns. pm-kisat, niin miksei se riitä? tähän asti on pärjätty kauan cup-arvolla ja hyvin. eli pidetään se myös sellaisena. laji siitä enemmän mielestäni kärsii jos sm-luokkia on liikaa.
- sitten`
Raket luokan arvoa pudotettiin kun sielläkin oli pärjätty ihan hyvin jo pidemmän aikaa CUP-luokkana.
on se silti eri asia sanoa yhteistyökumppaneille ja etsiessä uusia että kaudella 20xx voitin CUP-mestaruuden tai että voitin SM-mestaruuden.
Ja moni yritys ei ota vastaan yhteystyöhakemuksia jos ei aja vähintään SM-tasolla ja vaikka selittää että se on periaatteessa sama asia kuin CUP- niin vastaus on että "PERIAATE ON ERI KUIN KÄYTÄNTÖ" ja että me olemme tehneet päätöksen ettei SM-tason alapuolella ajavia tueta ja sillä siisti. - jkouv
asiallinen perustelu mielestäni. Vaikka itekin olin SM-arvon kannalla, niin tuli jälkeenpäin mieleen et paljonkohan kustannukset tulis ko. luokassa nousemaan jos SM:stä ruvetaan ajamaan.
- muistan
jkouv kirjoitti:
asiallinen perustelu mielestäni. Vaikka itekin olin SM-arvon kannalla, niin tuli jälkeenpäin mieleen et paljonkohan kustannukset tulis ko. luokassa nousemaan jos SM:stä ruvetaan ajamaan.
sä olit se mäkiautomies
- asteelle
muistan kirjoitti:
sä olit se mäkiautomies
sekin. Kiva kun jos joku muisti. Huumori mukana juu
- mieti
jkouv kirjoitti:
ääneen
- vaivaa
jkouv kirjoitti:
päätäs , keskity vaan niihin mäkiautoihin
- Harrastelijoille
Ovatko jammumiehet tietoisia ja hyväksyvätkö he sen tosiasian että luokan kustannukset tulisivat tuplaantumaan Sm arvon myötä. ( rengaskulut etenkin testatessa, vuokramoottorit, koneitten laittaminen ym.). Ja sekin on tosiasia että jammulle ei tulla koskaaan myöntämään Sm arvoa eikä tarvitsekkaan. Miksei voi ajaa Sm:sta Ica jun / ica luokissa vastaus yleensä kuuluu että liian kallista. Jammun Sm arvon myötä meneteittäsiin ainut ( teini-ikäisille) tarkoitettu harrastajaluokka joskin erittäin kovatasoinen sellainen. Jos joku on erimieltä Jammuluokan ajamisen perusteista esim. vrt Ica, muut kuin kustannukset niin kertokaa ihmeessä.
Ps. olemme ajaneet kaikkia luokkia Yamaha, ica jun ,ica sekä FA, ja täytyy todeta että kyllä Jammussa on vahva puuhastelun leima niikuin pitääkin. - minustakin
Harrastelijoille kirjoitti:
Ovatko jammumiehet tietoisia ja hyväksyvätkö he sen tosiasian että luokan kustannukset tulisivat tuplaantumaan Sm arvon myötä. ( rengaskulut etenkin testatessa, vuokramoottorit, koneitten laittaminen ym.). Ja sekin on tosiasia että jammulle ei tulla koskaaan myöntämään Sm arvoa eikä tarvitsekkaan. Miksei voi ajaa Sm:sta Ica jun / ica luokissa vastaus yleensä kuuluu että liian kallista. Jammun Sm arvon myötä meneteittäsiin ainut ( teini-ikäisille) tarkoitettu harrastajaluokka joskin erittäin kovatasoinen sellainen. Jos joku on erimieltä Jammuluokan ajamisen perusteista esim. vrt Ica, muut kuin kustannukset niin kertokaa ihmeessä.
Ps. olemme ajaneet kaikkia luokkia Yamaha, ica jun ,ica sekä FA, ja täytyy todeta että kyllä Jammussa on vahva puuhastelun leima niikuin pitääkin.täytyy olla joku sarja vastapainoksi kireille SM-luokille , jos haluaa harrastaa kovassa tasossa ,
eipä jää muuta vaihtoehtoa enää kuin rotax ,raket 120 ja mitä näit ny on , jammun taso on kumminkin hieno mittari.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841