coldplay jyrää

fanitar

Ainaskin biisi speed of sound on upee. Kerran ihmettelin mainosten välissä subilla/maikkarilla soivan hyvän biisin. Sanoin, että onpas ihana biisi. Ja kuinka ollakkaan kyseiseksi biisiksi selvisi, että se on coldplayn esittämä talk. On siis niin ihana biisi, tulee aina "hyvä olo" :)

9

1293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karl Bartos

      Kyseinen kohta, jota nelosella Talk:sta soitetaan.. tai ylipäänsä Talk:n "kertosäe" on alunperin Kraftwerk:n Computer Love -kappaleesta... Tokihan Coldplay tekee tuosta Computer Loven:n kohdasta omanlaisensa ja hyvin sen tekeekin.
      Halusin lähinnä vain infota teitä tästä asiasta :D

      • Yenni

        "You can take a picture of something you see
        In the future where will I be?
        You can climb a ladder up to the sun
        Or a write a song nobody has sung
        Or do something that's never been done"

        Onko se kertosäe tuo kohta siis? ;o En ole oikein perillä näistä asioista. Jos viisaampana valaisisit? :)


      • Yenni

        Juujuu, latasin tämän.. mikä se nyt oli, Computer love biisin koneelle. Aika hyvä, tosin tulee mieleen vanhan nokian kännykän soittoääni. :)

        Mutta mikä tämä Kraftwerk on? Joku bändi, joka tekee tällästä ihme-musaa?


      • Bartos
        Yenni kirjoitti:

        Juujuu, latasin tämän.. mikä se nyt oli, Computer love biisin koneelle. Aika hyvä, tosin tulee mieleen vanhan nokian kännykän soittoääni. :)

        Mutta mikä tämä Kraftwerk on? Joku bändi, joka tekee tällästä ihme-musaa?

        Kraftwerk on saksalainen konemusiikin pioneeri, tehnyt siis tietokonemusiikkia jo 70-luvun alusta tähän päivään. Sanotaan, että Kraftwerkin vaikutteita voi kuulla melkeinpä "kaikessa" nykypäivän musiikissa.. ainakin Depeche Mode, David Bowie yms. yms. ja tietysti kaikki nykypäivän konemusiikki. Ja Tirvial Pursuitin yhdessä kysymyksessä Kraftwerkin väitetään olevan myös nykyisen rap-musiikin vaikutteena :D
        Tuo Computerlove on muistaakseni ihan 80-luvun alussa tehty biisi, siksi varmasti kuulostaakin kovin hauskalta :)


      • Yenni
        Bartos kirjoitti:

        Kraftwerk on saksalainen konemusiikin pioneeri, tehnyt siis tietokonemusiikkia jo 70-luvun alusta tähän päivään. Sanotaan, että Kraftwerkin vaikutteita voi kuulla melkeinpä "kaikessa" nykypäivän musiikissa.. ainakin Depeche Mode, David Bowie yms. yms. ja tietysti kaikki nykypäivän konemusiikki. Ja Tirvial Pursuitin yhdessä kysymyksessä Kraftwerkin väitetään olevan myös nykyisen rap-musiikin vaikutteena :D
        Tuo Computerlove on muistaakseni ihan 80-luvun alussa tehty biisi, siksi varmasti kuulostaakin kovin hauskalta :)

        Asia selvä. Olen, taas kerran, astetta viisaampi.
        :)


      • Edge

        Onko siis myös se kitaralla soitettu kohta otettu Kraftwerkiltä? Siis se "ti-diii, ti-diii, ti-di-di-diii"?


      • Bartos
        Edge kirjoitti:

        Onko siis myös se kitaralla soitettu kohta otettu Kraftwerkiltä? Siis se "ti-diii, ti-diii, ti-di-di-diii"?

        Tarkoitin tosiaan melodiaa, en sanoitusta. Elikkä juuri se "ti-dii-ti-dii....jne" :D


      • Kraftwerk-fani
        Edge kirjoitti:

        Onko siis myös se kitaralla soitettu kohta otettu Kraftwerkiltä? Siis se "ti-diii, ti-diii, ti-di-di-diii"?

        Hei, se soolohan on soitettu syntikalla ja sitäpaitsi se menee näin:
        "ti-dii, ti-dii-dii-dii, ti-dii".
        :-D

        Sitäpaitsi voisitte käväistä tuolla...
        http://www.kraftwerk.com


    • Yenni

      Kaunis kappale. Ja ne sanat.. uuh!

      Ja se video. :D Hauska. Äitini mielestä videossa on surullinen loppu kun robotti-parka syö Coldplayn avaruusaluksen. Minusta se loppu on hauska.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe