Doggi

omadoggi

Hei vaan kaikille! =)

Joo ihan semmosta keskustelun aihetta täs ajattelin muodostaa... !!
Kertokaahan Dogeistanne..Ikiä,kokoja,luonnetta,näyttely?? ja muuta mitä mieleen tulee.. !!??
Ois ihan kiva kuulla muittenkin dogeista ja ihan keskusteluu synnyttää tänne.. =)
Meillä täällä asuu 4kk ikäinen musta doggi poju.
Ón noin 30 kg ja 65 cm korkeutta, luonteeltaan se on tosi ilonen ja pirtee. Aika energinen pakkaus.
Ekat näyttelyt on kohta edessä.. a.p.u.v.a....heh.
Tuhojakin on tehnyt aina kun yksin jää..mutta onneks ei oo paljon kallista tuhonnut....
Kertokaa tekin kaikenlaista.. =)

17

1929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä vaan

      Meitillä tuo kaikki vasta edessä.Käytiin eilen katsomassa omaa pojua joka tulee n.3vko päästä kotiin.Vielä oli sellainen pieni sulonen pallero.Tosin näyttely touhua meille ei tule koska poika on väriltään merle.Mutta ihan kotikoiraa haimmekin. Nyt vaan tarvis jaksaa odottaa nämä piinaavat viikot ennenkun saa pallutella sitä omaa sohvanvaltaajaa =)

      • Oma Doggi

        Joo mieki muistan sen kun haettiin meijä vaavi sillo..kun sai tietää että nyt sieltä tulee se oma poju kotia..ni odotusta ja odotusta se vaan oli... ootti vaan sitä päivää kun sen saa kotiin hakea..
        Ooteko nimeä jo miettinyt varmaksi.??
        Meillä on suunnitelmissa ottaa tos sit kuhan toi poju vähä viel kasvaa ni toinen doggi..
        tai siis kuhan saan ton mieheni suostuman siihen et otetaan!! heh heh =)
        Sinistä olen haaveillut...
        Onnee vaan paljon !! Ja hyvän rodun olet valinnut.. Hurmaavia ne ovat.. =)
        Vievät kyl sydämmen..


      • mä vaan
        Oma Doggi kirjoitti:

        Joo mieki muistan sen kun haettiin meijä vaavi sillo..kun sai tietää että nyt sieltä tulee se oma poju kotia..ni odotusta ja odotusta se vaan oli... ootti vaan sitä päivää kun sen saa kotiin hakea..
        Ooteko nimeä jo miettinyt varmaksi.??
        Meillä on suunnitelmissa ottaa tos sit kuhan toi poju vähä viel kasvaa ni toinen doggi..
        tai siis kuhan saan ton mieheni suostuman siihen et otetaan!! heh heh =)
        Sinistä olen haaveillut...
        Onnee vaan paljon !! Ja hyvän rodun olet valinnut.. Hurmaavia ne ovat.. =)
        Vievät kyl sydämmen..

        Se on ihan vaan meitin Rontti poika.Meillä isäntä kanssa heittää jo nyt pientä vitsiä että katotaas vaan ni meil on kohta kaks sellasta.Mutta jos nyt harjoteltais ihan tolla yhdellä aluksi.Kyllä se sininen meidänkin silmää tavattomasti miellyttäis, mutta kyllä se oma poju oli niin sulonen kun sen näki ihan livenä.Päiviä tässä nyt lasketaan ja kattellaan kuvia koneelta. =)


      • Oma Doggi
        mä vaan kirjoitti:

        Se on ihan vaan meitin Rontti poika.Meillä isäntä kanssa heittää jo nyt pientä vitsiä että katotaas vaan ni meil on kohta kaks sellasta.Mutta jos nyt harjoteltais ihan tolla yhdellä aluksi.Kyllä se sininen meidänkin silmää tavattomasti miellyttäis, mutta kyllä se oma poju oli niin sulonen kun sen näki ihan livenä.Päiviä tässä nyt lasketaan ja kattellaan kuvia koneelta. =)

        Aivan. Meijän pojun paras kamu on kans nimeltään Rontti. Se on semmonen 9kk ikänen musta poju kans.
        Mie muistan kans ku kasvattajan sivul tuli sillo päivittäin käytyy kattoo et miten sulosia ja ruttusia palloja ne on... ja odoteltiin ja odoteltiin...ja sit se päivä koitti..ja meil oli viel haku matka semmonen 450 kilometrii sinne hakemaan toi poju..!
        Me oltiin tuol Kajaanis näyttelyis ni siel oli sinisiä doggeja muutamia ni kyl ne oli tosi hurmaavia... ja semmonen tulee viel täs tulevaisuudes tänne kotiin... heh =)
        Jos näin saa udella ni onks teil ollu aikasemmin koiria??
        Otatteko mistä päin Rontin?? =)
        Mut onnee viel vaan paljon.. !!!
        Kyllä varmasti ekan yön jälkeen rupee hyvin rullaa teilläkin... Meilkin oli eka yö vähä semmosta kun toinen ihmetteli et mis oon... =)


      • mä vaan
        Oma Doggi kirjoitti:

        Aivan. Meijän pojun paras kamu on kans nimeltään Rontti. Se on semmonen 9kk ikänen musta poju kans.
        Mie muistan kans ku kasvattajan sivul tuli sillo päivittäin käytyy kattoo et miten sulosia ja ruttusia palloja ne on... ja odoteltiin ja odoteltiin...ja sit se päivä koitti..ja meil oli viel haku matka semmonen 450 kilometrii sinne hakemaan toi poju..!
        Me oltiin tuol Kajaanis näyttelyis ni siel oli sinisiä doggeja muutamia ni kyl ne oli tosi hurmaavia... ja semmonen tulee viel täs tulevaisuudes tänne kotiin... heh =)
        Jos näin saa udella ni onks teil ollu aikasemmin koiria??
        Otatteko mistä päin Rontin?? =)
        Mut onnee viel vaan paljon.. !!!
        Kyllä varmasti ekan yön jälkeen rupee hyvin rullaa teilläkin... Meilkin oli eka yö vähä semmosta kun toinen ihmetteli et mis oon... =)

        Juu kyllä meil on ennestään kaks koiraa.Sellasia pieniä tosin(kääpiövillakoira ja bolognese).Mun porukoilla on kyllä aina ollut jos jonkin näköstä hännänheiluttajaa.Vois sanoo et oon kasvanu sellasessa mini eläintarhassa koko ikäni.On hevosia, kissoja, koiria, papukaijakin on ollut ja jos jonkin näköistä jyrsijää ja pari kilpikonnaa.Mutta tämä on ensimmäinen doggi meillä.Meidän poju tulee tuosta raisiosta.Matkaa ei onneksi ole kun joku 60km... =)


    • Puuh

      Meillä koiran virkaa ansiokkaasti suorittaa musta pian 2vee doggi poju, jolla pieni valkoinen merkki rinnassa, oik, varpaat valkoiset ja etutassujen takaa löytyy ympyrän muotoiset valkoiset läiskät. Kokoa poitsulla on 88cm ja paino noin 60-65kg. Luonteesta voisi kertoa monta sivullista mutta ennen kaikkea meidän poitsu on erittäin energinen ,seurallinen, ystävällinen ja innokas,Tulee toimeen kaikkien kanssa niin ihmisten kuin koirienkin mitä nyt molemmista lajeista pienimmät meinaa välillä jäädä jalkoihin kun innostus valtaa mielen =) eli pieniinihmis ja eläinlapsiin tutustutaan hihnassa.

      • ......

        mä vaan: Meille on tulossa myös samasta kennelistä pentu mistä teillekkin :)Voitais olla vaikka jonkin näköisissä yhteyksissä sen jälkeen kun pitkä odotus päättyy?


      • mä vaan
        ...... kirjoitti:

        mä vaan: Meille on tulossa myös samasta kennelistä pentu mistä teillekkin :)Voitais olla vaikka jonkin näköisissä yhteyksissä sen jälkeen kun pitkä odotus päättyy?

        Aijjaa! mielenkiintoinen yhteensattuma :o) Mikäs teitin vaavi on? Tottakai pidetään yhteyksiä kun tälläinen mahdollisuus on tarjoutunut!


      • .....
        mä vaan kirjoitti:

        Aijjaa! mielenkiintoinen yhteensattuma :o) Mikäs teitin vaavi on? Tottakai pidetään yhteyksiä kun tälläinen mahdollisuus on tarjoutunut!

        Meidän pallero on se merletyttönen :-) Teillä onkin lyhyt matka sinne, me kun tulemme täältä lapista asti ;-)


      • mä vaan
        ..... kirjoitti:

        Meidän pallero on se merletyttönen :-) Teillä onkin lyhyt matka sinne, me kun tulemme täältä lapista asti ;-)

        Se on hienon värinen se "Bitti". Ootteko käyny kattomassa pentuja lainkaan kun niin kaukaa olette?
        Me käytiin viime sunnuntaina ja kaikki ne kovin suloisia oli!! Onko tämä teidän ensimmäinen doggi/koira yleensäkin? Noh kahden viikon päästä tähän aikaan onkin aika isot jännäkakat housuissa kun on H-hetki ihan tuntien päässä ;o)


      • ......
        mä vaan kirjoitti:

        Se on hienon värinen se "Bitti". Ootteko käyny kattomassa pentuja lainkaan kun niin kaukaa olette?
        Me käytiin viime sunnuntaina ja kaikki ne kovin suloisia oli!! Onko tämä teidän ensimmäinen doggi/koira yleensäkin? Noh kahden viikon päästä tähän aikaan onkin aika isot jännäkakat housuissa kun on H-hetki ihan tuntien päässä ;o)

        Ei ole ensimmäinen koira, ja kotoa tälläkin hetkellä löytyy rottweiler. Ensimmäinen doggi sitä vastoin on, vaikkakin mieheni ja minun todella pitkäaikainen haave. Pentuja ikävä kyllä emme ole vielä kertaakaan päässeet katsomaan, on täältä sen verran pitkä matka että ei ollut mitään mahdollisuuksia. Mutta hakupäivänä aiommekin viipyä sitten tovin jos toisenkin ;-)


      • mä vaan
        ...... kirjoitti:

        Ei ole ensimmäinen koira, ja kotoa tälläkin hetkellä löytyy rottweiler. Ensimmäinen doggi sitä vastoin on, vaikkakin mieheni ja minun todella pitkäaikainen haave. Pentuja ikävä kyllä emme ole vielä kertaakaan päässeet katsomaan, on täältä sen verran pitkä matka että ei ollut mitään mahdollisuuksia. Mutta hakupäivänä aiommekin viipyä sitten tovin jos toisenkin ;-)

        Heh sillä käynnillä tutustutte aivan ihanaan persoonaan.Nimittäin Liinukseen pentujen isään.Varsinainen sylivauva.Milja on myös todella mukava, me ollaan ainakin tykätty käydä siellä.


    • harlekiini

      sisarellani on KOMEA harlekiini tanskandoggiuros, jolla on aikuistuttuaan ilmennyt agressiivista käyttäytymistä, niin muita koiria kuin ihmisiäkin kohtaan, sekä kaiken laisia kremppoja ja sairauksia.
      Olisinkin kiinnostunut onko kukaan koskaan törmännyt vastaavanlaiseen?
      Taikka onko kukaan kuukkut pentutehtaasta, joka ainakin aikoinaan kulki nimellä hermanni farmi?

      • ellupatka

        on kyseisestä kasvattajasta. voi mailailla taikka tulla tuonne tanskandoggi.takaisin palstalle


      • Kaksin kappalein..

        Minkä ikäinen harlekiinipoika on kyseessä? Ei se välttämättä ole ongelmakoira. Kipukin voi aiheuttaa agresiivisuutta jos on kipee. Pakko myöntää että on myös koiria joilla on luonnevika. Minun oma doggi sairastui pahasti ja joutui olemaan erillään muista koirista usean kuukauden joten kun pääsimme muita tapaamaan doggi ärhenteli alkuun muille. Komensin sitä ja nyt on alkanut taas olemaan oma itsensä. Ihmisille haukkuu kanssa mutta se kuuluu tähän ikään koska hänestä on tulossa " Iso" Omasta mielestä. Kaikki mikä liikkuu ja menee ohi haukutaan. Olen ottanut makupalat mukaan ja otan huomion ajoissa itseeni. Rauhottunut. Toinen doggini on aika voimakas hallitsija ja on ollut vaikeuksia. Ei ole ollut minulla pennusta asti ja todella haasteelinen. Kuitenkin olen saanut karsittua paljon sellasta mitä koiran ei pitäs tehdä kotona.


      • harlekiini
        ellupatka kirjoitti:

        on kyseisestä kasvattajasta. voi mailailla taikka tulla tuonne tanskandoggi.takaisin palstalle

        Kiitos vastauksestasi. Olisin kiinnostunut saamaan enemmän tietoja ko. farmista. Silloin kun sisareni koira haettiin niin se oli yksin tallissa ja pelkäsi ihmisiä, koiran kumpaakaan vanhempaa ei ollut näytillä. Ne oli kuulemma myyty. Silloin ei tullut asiaa ajatelleeksi, mutta nyt kun ongelmat vaan lisääntyy ja kasaantuu, niin on herännyt mielenkiinto, että olisiko mahdollista, että asiat olisivat olleet jo alunalkaen pielessä. Mitenköhän voisi saada yhteyden pentueen muihin omistajiin, jotta voisi tiedustella onko heillä ollut samankaltasia vaikeuksia/ongelmia. Kiitos jo etukäteen, jos kiinnostuksesi edelleen riittää vastaamaan.


      • ellupatka
        harlekiini kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Olisin kiinnostunut saamaan enemmän tietoja ko. farmista. Silloin kun sisareni koira haettiin niin se oli yksin tallissa ja pelkäsi ihmisiä, koiran kumpaakaan vanhempaa ei ollut näytillä. Ne oli kuulemma myyty. Silloin ei tullut asiaa ajatelleeksi, mutta nyt kun ongelmat vaan lisääntyy ja kasaantuu, niin on herännyt mielenkiinto, että olisiko mahdollista, että asiat olisivat olleet jo alunalkaen pielessä. Mitenköhän voisi saada yhteyden pentueen muihin omistajiin, jotta voisi tiedustella onko heillä ollut samankaltasia vaikeuksia/ongelmia. Kiitos jo etukäteen, jos kiinnostuksesi edelleen riittää vastaamaan.

        voit alittaa mulle mailia osoitteella [email protected] ja kysellä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1673
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1310
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1097
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      888
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe