Minulla on milestäni paha akne ja haluaisin päästä siitä eroon, Onko kosmetoligilla käynnistä mitään apua vai pitäisikö mennä lääkäriin.
Kosmetologi
6
1566
Vastaukset
- oo lääkkeet?
Käy ainaskin kysymässä, näin minä muistelen jo aikoja sitten kuulleeni, ei nykyaikana tarvi siittä enää kärsiä. Kalliita ne vissiin kyllä on, mutta kysy vanhemmilta olisko niillä yhtään ylimäärästä. Toi on kyllä tärkee juttu, ei muille ihmisille niinkään, mutta sulle itselles. Vaikuttaa itsetuntoon ja sitä kautta ihmissuhteisiin. Voimahali! :)
- Tahtoo auttaa nuoria
On kuules kokeiltu acnelääkkeet ja syöty vuosikausia mitä sattuu... Eikä silti mitään sairautta ole, mut rahaa on mennyt sekä lääkäriin että kosmetologeille. Kosteusvoiteeksi riittää tosin nyt (ei vaivaa enää) HTH ja pesuunkin HTH. Kehäkukkavoide Frantsilan lisäksi, jos kuivattaa. Aurinkovoiteena käytän Widmerin totalsuojaa ja puhdistusaineena meikin poistossa Nivea Visage WATERPROOF EYE & LIP MAKE-UP REMOVER. Ei tuu kalliiksi noilla. Tulehtuneisiin näppyihin voi laittaa pesun jälkeen apteekissa myytävää SEPTIDINIÄ.
MUTTA olisinpa tiennyt aikaisemmin, kuinka vähästä voi olla kiinni, esim kurkkusalaattia (en tiedä, mikä siinä, ehkä etikka?) ei kestä syödä ollenkaan tai tulee paukamia. Sen tilalle voi laittaa hapankaalta, mutta ilmankin pärjää.
Jos olisin tiennyt, että e-pillerit pilaa ihon (paitsi Diane-nova poistaa ne paukamat, mutta tuo tilalle maksaläiskät... sehän on kehitelty nimenomaan aknelääkkeeksi, mutta laitettu e-pillerin sekaan siksi, ettei missään tapauksessa saa tulla raskaaksi. Maksalle se on niin raju, ettei sitä saa käyttää pikään yhtäjaksoisesti. Maksaläiskistä ei pääsekään eroon kuin totaalisella aurinkosuojalla - eikä silläkään...) MUTTA ne kilot, mitä pillereiden myötä tulee..
No, olis nuo kotikonstit olleet tarpeen jo silloin vuosia sitten. Arpiin kun ei mikään tehoa. Ne tulevat esille piseinä, jotka eivät rusketu.
Sokeria ja hiivaa ei myöskään voi syödä ollenkaan, jos haluaa pitää näppylät pois. Juustoa ja suklaata voi sydä, kunhan syö tarpeeksi kuitua, ettei tule ummetusta. Suklaasta sopii Pandan Fever, kun siinä ei ole E407. Luulen, että sekin on yksi pahimmista aknen syyllisistä kaikkien hiivauutteiden ym lisäksi.
Olisko noista yhtään apua, toivon ainakin. Toi kurkkusalaattijuttu on muualta kuultua ja auttoi minua ainakin pian:-)- suuntaus
Miten tuon viestin saisi monelle nuorelle perille, itse olen kosmetologi ja olen tosiaan huomannut, että aivan kotikonstein saa monesti ihon hyvään kuntoon, eli käyttämättä mitään kauhean erikoisia aineita, oman nuoreni ihoakin olen hoitanut eteerisillä öljyillä Aromatica ja Primavera sekä pohjaöljyllä esim. Jojoba lisäksi kasvovesinä myöskin näitä Lavendeli ym. lisäaineettomia aineita.Ihan on hyväksi tullut.
Uskon vakaasti näihin ns. puhtaisiin ilman mineraaliöljyjä ja muita lisäaineita oleviin aineisiin.Niitähän kuitenkin suurimassa osissa voiteita käytetään, johon sitten laitetaan kakenlaista muuta säilyvyyden ym. vuoksi. Ja tietysti osa tehdään synteettisesti. On minulla myöskin asiakkaita jotka myöskin haluavat, että heidän ihonhoitonsa tehdään näillä puhtailla perusöljyillä joihin sitten sekoitan määrätyn eteerisen öljyn , ihon tarpeen mukaan.Ja tietysti on myös hyvä seurata itseään, ja todeta ne ruokaaineet joista nousee jonkinlaista näppyllää , jättäen niiden käyttö pois. - Kotikonsteja
suuntaus kirjoitti:
Miten tuon viestin saisi monelle nuorelle perille, itse olen kosmetologi ja olen tosiaan huomannut, että aivan kotikonstein saa monesti ihon hyvään kuntoon, eli käyttämättä mitään kauhean erikoisia aineita, oman nuoreni ihoakin olen hoitanut eteerisillä öljyillä Aromatica ja Primavera sekä pohjaöljyllä esim. Jojoba lisäksi kasvovesinä myöskin näitä Lavendeli ym. lisäaineettomia aineita.Ihan on hyväksi tullut.
Uskon vakaasti näihin ns. puhtaisiin ilman mineraaliöljyjä ja muita lisäaineita oleviin aineisiin.Niitähän kuitenkin suurimassa osissa voiteita käytetään, johon sitten laitetaan kakenlaista muuta säilyvyyden ym. vuoksi. Ja tietysti osa tehdään synteettisesti. On minulla myöskin asiakkaita jotka myöskin haluavat, että heidän ihonhoitonsa tehdään näillä puhtailla perusöljyillä joihin sitten sekoitan määrätyn eteerisen öljyn , ihon tarpeen mukaan.Ja tietysti on myös hyvä seurata itseään, ja todeta ne ruokaaineet joista nousee jonkinlaista näppyllää , jättäen niiden käyttö pois.Kyllähän kosmetologi on aika voimaton sen edessä, mitä esimerkiksi asiakas syö... eikö? Mut se on osa hoitoa ja siitä pitäis pystyä keskustelemaan. Olen kirjoittanut aiheesta omaa kokemusta tuonne:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/faex.html
Jos ei ajoissa puutu niihin myrkkyhoitoihin, menee kokojuttu aina vaan mutkikkaammaksi:-(
Ja nukkua täytyy paljon... se näkyy heti ihon kunnossa, jos ei saa nukkua tarpeeksi. Ei sitä puutetta voi millään korvata:-(
Karkkeja ei voikaan syödä yhtään, mutta sitä Pandan Feveriä voin - mitään allergioitahan mulla ei ole silti, mutta ainahan nuo on yksilöllisiä juttuja... Yliherkkyysraja taas on viranomaisten määrittelemä raja-arvo ja niitä ei oikeastaan voisi olla olemassakaan - eiköhän sen määrittele jokainen itse sillä, mitä elimistö vaivoillaan ja oireillaan yrittää sanoa..? - Tökötti
suuntaus kirjoitti:
Uskon vakaasti näihin ns. puhtaisiin ilman mineraaliöljyjä ja muita lisäaineita oleviin aineisiin.Niitähän kuitenkin suurimassa osissa voiteita käytetään, johon sitten laitetaan kakenlaista muuta säilyvyyden ym. vuoksi. Ja tietysti osa tehdään synteettisesti. On minulla myöskin asiakkaita jotka myöskin haluavat, että heidän ihonhoitonsa tehdään näillä puhtailla perusöljyillä joihin sitten sekoitan määrätyn eteerisen öljyn , ihon tarpeen mukaan.Ja tietysti on myös hyvä seurata itseään, ja todeta ne ruokaaineet joista nousee jonkinlaista näppyllää , jättäen niiden käyttö pois.Jos on oikeen paha tulehdus iholla, saa apteekista widmerin Wicnevitiä. Varmaan antavat kosmetologille sieltä niitä näytetuubeja, että voi kokeilla - aika kalliita ovat eikä ainakaan moni tohdi ostaa summassa. Voi laittaa vaikka yöksi näppypaikkoihin, mutta auringon valoon ei kai sitäkään saa laittaa. Rauhottaakummasti.
Mutta se, mitä syö, täytyykin olla tarkkana. Kuvittele esimerkiksi, mitä vahinkoa acne vois tehdä suolistossa:
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=huuhaa_area;action=print;num=1138309328
Ehkä tuon avulla vois opetella sitä puuttuvaa itsekuriakin, mikä ei aina riitä, kun on pahasta olosta kysymys. Liian henkilökohtaisia asioita...niin onki:-X
- carita880
Soitin yksi päivä lääkärille ja kysyin aikaa että saisin arpivoidetta..kysy vaan olenko käyttänyt aikasemmin ja vastasin "en." sano että soita ma:na uudestaan, sitten saa maanatain aikoja. soitin ma:na eikä ollut aikoja, sanottiin et soita ti:na. soitin tänään ja sanottiin et "en mä oo kuullukkaa et sellasia voiteita olis reseptillä saatavissa, apteekista saa kaikki ILMAN reseptiä". eli ei lääkäristä mitää apua. kertokaapa miten saatte aknen jälkeen tulleet PUNAISET arvet pois?! apteekista ei tienneet mitää voidetta..ostin kuitenki wivnevit voidetta mut en oo vielä käyttänyt..kannattaako edes alottaa, ootteko kokeillu? haluan nimenomaan arpia vaalentavan ja siis kokonaan poistavan voiteen!! Olen kuullut myös tyrnivoiteesta..auttais uusimaan ihoa, olisikohan siitä apua? kertooka KAIKKI mitä ootte kokeillu arpiin, kiitos!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063230Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1581259Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.47829