Onkos teillä ollu ikinä alaselkä kipeenä?
Harrastan nyrkkeilyä ja mulla on jostain oudosta syystä alaselkä hieman lonkan yläpuolelta aina
välillä kipeä. Tässä pari päivää sitten se meni harkoissa niin jumiin,että en meinannu saada nostettua jalkaa pyörän satulaan..nyt on ollu selkä jo 2 päivää niin kipeä ettei voi ollenkaan juosta ja kävelykin sattuu aivan mielettömänä..
missähän on vika ja mikä auttais?
Se selkää menee aina sillon kipeeks ku vetää tajuttoman mällin oikealla..ruumiin kierto sen ilmeisesti aiheuttaa.
Alaselkäkivut
6
1780
Vastaukset
- kristiina
Hermo puristuksissa, kannattaa mennä lääkäriin, lihasrelaksantit auttavat. Myös hieronnasta apua, varmaankin lihasperäinen juttu.
- -S-
Ei oikeen pystynyt ees kävelee kun ei selkää voinu pitää suorassa ollenkaan.
Heikot lihakset siellä selässä?
Äkkinäiset liikkeet"revähtää/venähtää"
Levolla ja sit kuntoutuksella kuntoon
oma toimisesti minä ainakin sitten hetkuttelin
lantioo ja ylävartaloo puolelta toiselle jumpaten - misu
urheiluhieroja tai kiropraktikko vois varmaan jeesata sua.
- Vääntäjä
kunnon lämmittely tietenkin auttaa asiaa. Jos kipu lihasperäistä akuuttiin vaivaan lihasrelaksantti ja lepo. Kannattaa testata neopreenista selkätukea/lämmitintä. Alaselänlihakset kuntoon. Kannattaa käydä fysioteraupetilla kysymässä hyviä liikkeitä tai katsoa kirjasta. Kiropraktikolla voi käydä sitten, kun tarvitsee henkistä tukea ja rajatietoa.
- budoka
ilmeisesti tästä on niin pitkä aika kun kivut alkoivat että akuutti vaihe on mennyt jo ohi itsestään tai hoidolla?
Neuvoja:
Tulevaisuudessa kannattaa muistaa, että kaikki lajit joissa tapahtuu voimakasta ylävartalon kiertoa: nyrkkeily,karate ym. = esim. lyönneissä, kovimmalle rasitukselle joutuu lantionseutu ja juuri alaselän alue.
siksi liikeperiaatteiden (tekniikan)tuliso olla oikeanlaisia, karatekat ovat hyvä esimerkki: ryhmä jotka rikkovat paikkansa helposti tästä syystä. karatessa (useissa tyyleissä) lyödään takakäden suora käyttäen pitkää kiertoa. ok asia! jos tekee oikein. mutta kun otetaan mukaan voimaa, voiman keskitys tai lyödään ohi .... :) niin kovin rasitus muodostuu alaselälle....sikäli mikäli liike tehdään "väärin" eli otetaan rasitus sinne! homma korostuu jos treenataan koko liikettä ilmaan..eli tulee voimankeskitys tai ohilyönti ja nopea palautus.....=> äärimmäinen liike! kierto ja vastakierto. tässä tekniikan pitää olla kunnossa ja opetettu oikein! harvassa lajissa tehdään tälläisiä liikkeitä. esim, keihäänheitossa tapahtuu kierto mutta vain yhteen suuntaan!
tekniikan lisäksi alaselän, takereisien, pakaroiden, vatsan seudun ja lantion lihasten tulisi olla hyvässä kunnossa!!!! säännöllistä treeniä ja lihashuoltoa! .....itse asiassa koko tyypin pitää olla kunnossa! Sanoisin vielä että ongelmat korostuvat vanhemmalla iällä, elastisuus katoaa ja välilevyt ym. menettää kimmoisuuttaan...
Joten se liashuollon merkitys ja oikein treenaamisen tarve korostuvat!!!!! - sama vika
Kipaseppa apteekista ostamassa punaista
pahanhajuista mönjää nimeltä Hot Power.
Hiero sitä selkään ennen treenejä.
Ainakin minulla se on toiminut hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022132Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121999Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501405Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821059Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56975Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39828- 56789
- 75760
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734