Vauvallamme oli jo heti laitokselta asti vasen silmä vetistävä. Myöhemmin vaiva vain paheni, ja useista puhdistamisista huolimatta helposti rähmii ja yön aikana jopa umpeutuu.
Lääkärimme määräsi tippoja, ja kertoi jostain kyynelkanavan aukaisu leikkauksesta myöhemmässä aikavaiheessa jos ei itsestään parane.Nyt vaavi on melkein 3-kuukautta ja edelleen silmä vetistävä, tippojen laittaminen auttaa vain hoidon aikana ja ehkä 3-päivää lopetuksen jälkeen.
Onko muilla samanlaista vaivaa, ja miten hoidatte sitä ja kenties lapsia joilta hoidettu vaiva leikkaamalla. Kaikenlaiset huomiot otetaan kiitollisuudella vastaan!
Kyynelkanava tukossa
4
5821
Vastaukset
- Sanottiin..
Meillä oli myös pojalla pitkään vasen silmä rähmivä.. Pumppaushoidolla turskautettiin aina rähmää pois kyynelkanavista.. Minulle sanottiin että jos ei vuoden ikään lopu niin sitten ruetaan tutkimaan enemmän.. Meni sitten lopulta itsekseen ohi...
- tipulilli
Meidän vauvalla rähmi vasen silmä myös laitokselta asti. Neuvolassa neuvoivat "pumppaamaan" rähmän pois. Eli painellaan silmäkulmasta, jolloin rähmät suorastaan pursuavat ulos silmästä (ainakin joskus :) Tämä auttoi meillä ja tietysti silmän puhdistaminen mukaan luettuna :)
Oikean painelukohdan löydät vaikka painamalla itse omaa silmänurkkaa jolloin nenässä tuntuu painetta. Tai jos ohjeista ei saa selvää niin kysy neuvolasta siellä luulisi tietävän ja osaavan asian jolloin voivat näyttää :) - paranee
Meillä vaiva parani viiden kuukauden iässä.
Oli tosi kiusallinen vaiva.
Yksi ystäväni kertoi erikoislääkärin olleen vihanen,kun lapselle oli määrätty useampi silmätippa-kuuri kyseiseen vaivaan.
Itse en käyttänyt jatkuvasti tippoja.
Toiset kehottaa pyyhkimään usein keitetyllä vedellä silmää,toiset taas sanoo keittämisen olevan turhaa.
Usein vaiva häviää vuoteen mennessä,mutta toimenpiteelläkin avaus on pieni.- tiiu
Ollut laitokselta asti ja poika nyt 2,5kk.synt 15.11 Alkuun laitoimme tippoja 3viikkoa sit silmään tehtiin 2 viljelyä ja kun tulos negatiivinen eli ei tulehdusta lopetimme tipat.Nyt vaan puhdistetaan ja odotellaan et menis ohi,kuten olen kuullut et usein sentään käy.Nykyään meillä välillä melkein oireeton välillä ihan kamala.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6014748Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?242489HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2652341- 1231669
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271433Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3411344Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101183- 121055
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73906- 99823