Olisiko kenelläkään tietoa, mikä voi olla vikana, kun toinen kantapääni on astumisarka. Etenkin aamulla tai jos olen istunut kauan tms. ollut käyttämättä sitä, sillä on todella vaikea astua. Tämä on jatkunut jo syksystä lähtien. Välillä oli myös toinen kantapää samassa tilassa, mutta sen kohdalla homma on jo mennyt ohi. Mistähän voisi olla kyse?
Kantapää astumisarka
4
7723
Vastaukset
- kokenut
Minulla oli kantapää myös aiemmin kipeä ja lääkäri sanoi kyseessä olevan luupiikki. Siihen voidaan antaa piikitystä helpottamaan. Itselläni auttoi kipugeeli ja kantapehmusteet. Sitä varten on olemassa apteekista ostettavia geelipehmusteita,jossa on reijällistä mallia eli reikä kipupaikan kohdalle,jotta askelluksen aikana ei jalkapohjan kipualue rasittuisi. Itse tein sellaisen pohjallisen vaahtomuovista,johon laitoin reijän. Kokeile sellaista ja osta kipugeeliä ja jos ei auta, niin käy näyttämässä terveyskeskuksessasi.
- myös
Epäilen sinulla luupiikkiä. Itselläni molemmat kantapäät vaivaavat silloin tällöin ja ovat todella viheliäiset. Viimeksi kirran polilla käydessäni( muusta syystä)valittelin vaivojani ja ystävällinen kipsari teki minulle "yökengät", eli otti jaloista muotit ja tekaisi napakat tossut,jotka ovat edestä tarralla kiinni.Pidin niitä n. viikon ja vaivani helpottuivat. Lisäksi pidin (ja pidän vieläkin) joka päivä silikonitukia kantapäissä.Nykyään on kuulemma yleistä tuo yökenkien käyttö.
- eli ns. luupiikki
Itselläni sama vaiva toistuu muutaman vuoden välein.Viimeksi sain kortisonipiikin,buranaa,nukuin tukikenkä jalassa kaksi viikkoa,teetin jalkahoitajalla tukipohjalliset,pidin työkengässä silikonipohjallista,hieroin iltaisin jalkapohjaa ja laitoin kylmägeeliä,välillä haudoin kantapäätä kylmäpakkauksella.Vaiva hellitti välillä ja sitten tuli uudelleen,melkein vuoden verran meni ennenkuin kipu hävisi itsestään.Netistä löytyy ohjeet kantapään venyttelyyn,se auttaa jonkin verran.
- Kokemusta on
http://personal.inet.fi/koti/faro/Selkasivut/Ongelmat.html
Näiltä sivuilta löysin mielenkiintoisia juttuja, eli monet kivut ovat lähtöisin lantion virheasennosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216755Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562313- 1471867
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981065- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.90963- 32850
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon152783