Kokemuksia venäjältä tuoduista pennuista...

Joku vain..

Harkitsen venältä tuodun pennun ottoa,mutta jokin vielä kaihertaa mieltäni...Te joilla on esim. virosta/venäjältä näitä pelastettuja koiria kertokaa kokemuksia...Ovatko olleet terveitä,minkälaisia niistä on aikuisina tullut...yms...Kiitos.

75

23349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viivus

      Kaverillani on venäjältä tuotu koira.
      Koira on ollut terveenä ja maha kestää hyvin kaikkia ruokia, sekä kaikki ruoat myös uppoavat salaman nopeasti.
      Koiralla taitaa olla ikää nyt vuosi, ei ole koskaan haukkunut eikä tuhonnut mitään.

      • Joku vain...

        Ajattelin vain kun minulle tarjottu venäjän tarhalta tuotua pentua ja mietin että onko ne yleensä sitten ihan terveitä ja muuten....


      • esimerkki
        Joku vain... kirjoitti:

        Ajattelin vain kun minulle tarjottu venäjän tarhalta tuotua pentua ja mietin että onko ne yleensä sitten ihan terveitä ja muuten....

        Me otimme juuri koiranpennun Virosta, ja jännityksellä odotamme, selviääkö koira mahdollisesta Parvoviruksesta. Seuraavat 2 vuorokautta ovat kriittisimmät. Huomenna selviää labrasta, onko pelättyä Parvoa. Koira oli haettaessa terve kaikinpuolin rokotukset kunnossa, joten koskaan ei voi tietää... eläinlääkärillä tässä juostaan nyt päivittäin. Pentu on luonteeltaan aivan ihana, kunhan elämä vaan voittaisi...


      • Murkkis
        esimerkki kirjoitti:

        Me otimme juuri koiranpennun Virosta, ja jännityksellä odotamme, selviääkö koira mahdollisesta Parvoviruksesta. Seuraavat 2 vuorokautta ovat kriittisimmät. Huomenna selviää labrasta, onko pelättyä Parvoa. Koira oli haettaessa terve kaikinpuolin rokotukset kunnossa, joten koskaan ei voi tietää... eläinlääkärillä tässä juostaan nyt päivittäin. Pentu on luonteeltaan aivan ihana, kunhan elämä vaan voittaisi...

        Mulla on koiratarhalta haettu koira ja kaverilla kaks ja myös tunnen useita joilla on koira sieltä.
        Otin ihan aikuisen koiran ja on tosi arka mutta hirveen kiltti ja tulee kaikkien kanssa toimeen:)
        Ei ole ollut mitään sairauksia.
        Kannattaa käydä keskustelua kattoon pelastetaankoirat sivulla,siellä on paljon koira tarinoita ja kohtaloita.


      • tarkaan
        Joku vain... kirjoitti:

        Ajattelin vain kun minulle tarjottu venäjän tarhalta tuotua pentua ja mietin että onko ne yleensä sitten ihan terveitä ja muuten....

        Koira kuin koira voi sairastua vakavastikin. Sairaan koiran hoito vie usein aikaa ja erityisesti paljon rahaa. Yllättäviin kuluihin on oltava varautunut. Meillä meni vatsan alueelle kohdistuneeseen leikkaukseen 900 euroa. Siinä meni remonttikassasta sievoinen siivu :) Eläinlääkärikuluvakuutus on ehdottomasi kannattava!
        Jos et ole valmis huolehtimaan myös sairaasta koirasta sen koko eliniän ajan, ei sinun kannata harkita koiran ottamista Venäjältä tai mistään muualtakaan.
        Toivon, että et hanki koiraa - etenkään löytökoiraa - ennen kuin olet asiasta täysin varma ja ennen kuin taloudellinen tilanteesi on sellainen, että pystyt tarpeen tullen venymään. Löytökoiran kohdalla ajatuksena ei ole se, että ihmiset saisivat mukavia lemmikkejä, vaan että koira saisi viimein kodin, joka huolehtii siitä vastuullisesti ja sitoutuen sen koko loppuelämän ajan.


      • sjojopujpiuj

        Pietarin rescue, löytyy meiltä.

        Heti alkuun noista, aikasemmista kommenteista, niin kannattaa valita tarkkaan yhdistys mitä kautta tulee, aina parempi jos koira tulee kotioidosta kuin tarhalta.

        Meidän koira tuli Pietarista arviolta muutaman päivän alle 5kuukautisena. Mitän ongelmia ei ole ollut, mistä ei oltaisi selvitty, ja niistäkin mitä on ollut, on vaikea sanoa johtuiko koiran ensimmäisistä kuukausista (mistä siis ei tietenkään ole tietoa) , vai oliko ongelma minussa :)

        Eli hanki tietoa, äläkä ole liian sinisilmäinen. Uskon että toisisnaan (jotkut) vapaa-ehtoiset jotka työskentelevät rescue-järjestöissä, saattavat olla kiireisiä tai aidosti uskovat tekevänsä hyväntyön, tuomalla suomeen esim. mahdollisesti sairaankin koiran.

        Toivottavasti löydät omasi :)


      • esimerkki kirjoitti:

        Me otimme juuri koiranpennun Virosta, ja jännityksellä odotamme, selviääkö koira mahdollisesta Parvoviruksesta. Seuraavat 2 vuorokautta ovat kriittisimmät. Huomenna selviää labrasta, onko pelättyä Parvoa. Koira oli haettaessa terve kaikinpuolin rokotukset kunnossa, joten koskaan ei voi tietää... eläinlääkärillä tässä juostaan nyt päivittäin. Pentu on luonteeltaan aivan ihana, kunhan elämä vaan voittaisi...

        minkä rotuinen koirasi on.
        otin koiranpennun virosta myös.tuli viime viikon keskiviikkona.aivan ihana luonteeltaan ja terveen oloinen.sunnuntaina alkoi oksentelu ja ripuli.joustiin eläinlääkärissä mutta kaikesta huolimatta nukkui ikiuneen perjantaina.parvo tartunta vahvistui.samasta pentueesta tuli suomeen seitsemän.
        emä sakemanni ja isä rotikka...
        rokotukset yms.piti olla kunnossa.


      • Tiedäntie

        Mikäli Baltian koirat kiehtoo niin tuonne tulee välillä Venäjän puolelta nuoria seropeja hakemaan kotia karanteenin kautta tietenkin ensin www.pets.ee (vierailu ja haku Tallinnasta itsenäisesti)


      • 1-3
        tarkaan kirjoitti:

        Koira kuin koira voi sairastua vakavastikin. Sairaan koiran hoito vie usein aikaa ja erityisesti paljon rahaa. Yllättäviin kuluihin on oltava varautunut. Meillä meni vatsan alueelle kohdistuneeseen leikkaukseen 900 euroa. Siinä meni remonttikassasta sievoinen siivu :) Eläinlääkärikuluvakuutus on ehdottomasi kannattava!
        Jos et ole valmis huolehtimaan myös sairaasta koirasta sen koko eliniän ajan, ei sinun kannata harkita koiran ottamista Venäjältä tai mistään muualtakaan.
        Toivon, että et hanki koiraa - etenkään löytökoiraa - ennen kuin olet asiasta täysin varma ja ennen kuin taloudellinen tilanteesi on sellainen, että pystyt tarpeen tullen venymään. Löytökoiran kohdalla ajatuksena ei ole se, että ihmiset saisivat mukavia lemmikkejä, vaan että koira saisi viimein kodin, joka huolehtii siitä vastuullisesti ja sitoutuen sen koko loppuelämän ajan.

        Mulla on Espanjasta koira ollut 4 vuotta Terve on ollut.Auringon koirista ry ja olen ollut tyytyväinen.Toinen koira on kotimainen ja on sairastellut koko ajan..Niin että kait se on ihan tuurista kiinni minkälaisen saat


      • Keisi

        Otimme 22.1018 Pietarin rescue koiran ( n 1,5 v) Itä-Suomen läänin rescue säätiöltä... Ja Edelleen kysymysmerkkejä tätä kyseistä "säätiötä"kohtaan...


    • hurmaavia

      koiria! Valtaosa Varjupaikin koirista on hylättyjä ja muuten kaltoin kohdeltuja. Tultuaan oikeaan kotiin koirat yleensä asettuvat varovaisesti taloksi ja hyvässä hoidossa ja huomassa niistä saa palvovan ystävän. Luonnollisesti pahoinpidellyillä koirilla voi olla pelko joitakin esim. miehiä, naisia, kättä tai muuta kohtaan, jolloin auttaa yleensä vain aika.
      Oma musta suloinen pikkaraiseni on ollut meillä kohta vuoden ja on täydellinen koira. Ei pelkoja eikä sairauksia, rokotukset ja sirutukset olivat kunnossa, ainoastaan korvapunkit hoidettiin kotiin tultua. Koira on todella viisas ja rakastettava vilkeri. Oli tullessaan alle puolivuotias, muttei kuitenkaan ole tehnyt mitään tuhoja, liekö vanhempi koiramme siihen ollut apuna. Suosittelen lämpimästi ja muista kuitenkin tarkkaan harkita oma elämäntilanteesi ennen koiran hakemista. Koira on pitkäaikainen ystävä ja jos on suunnitelmissa jotain sellaista, joka myöhemmin kyseenalaistaisi koiran pidon jätä ottamatta. Silloinkin voi toki auttaa kodittomia virolaisia muuten avustamalla.
      Pelastetaan koirat tekee äärettömän kiitettävää ja pyyteetöntä työtä koirien hyväksi, siitä heille monet kiitokset.

    • PenaL

      Tuossa Viipurin koiratarhan osoite:

      http://www.kolumbus.fi/sobatska/

      Sieltä meille tuli oikein kiva, keskikokoinen poika. Nyt n. 8 kk. Terve kaikinpuolin. Peruskoira. Sisäsiisti. Tulee toisten koirien kanssa hyvin toimeen, kun on tottunut.
      Kannattaa kysellä näiltä toimi-ihmisiltä, jotka vierailevat virolaisilla ja venäläisillä tarhoilla. Ei sinne tarvitse itse mennä edes käymään, ellei sitten itse halua. Tekevät todella upeaa työtä nämä.

      -Pena

      • pomppukoira

        kaksi koiraa varjupaikista.suosittelen lämpimästi JOS pysyty ihan sata varmasti sitoutumaan siihen koiraan sen koko loppuelämäksi ja kaikki puitteet kunnossa.niin kuin kaikkiin koiriin pitää..mulle tuli ensimmäinen puoli vuotiaana,täyttää nyt neljä vuotta,ja se on maailman paras koira :) ja viimeisin on nyt noin 8 vuotta,ollu mulla nyt reilun puoli vuotta.koira täytyy itse hakea,ja se on hyvä,että tuleva omistaja ymmärtää sen taustat paremmin.eiku viipurista ei tarvi ite hakea mutta siis virosta :)
        Oon ite ollu paljon varjussa auttamassa ja itkemässä,voin sen sanoa että yhdenkin koiran pelastaminen on tärkeää!!


      • pomppukoira
        pomppukoira kirjoitti:

        kaksi koiraa varjupaikista.suosittelen lämpimästi JOS pysyty ihan sata varmasti sitoutumaan siihen koiraan sen koko loppuelämäksi ja kaikki puitteet kunnossa.niin kuin kaikkiin koiriin pitää..mulle tuli ensimmäinen puoli vuotiaana,täyttää nyt neljä vuotta,ja se on maailman paras koira :) ja viimeisin on nyt noin 8 vuotta,ollu mulla nyt reilun puoli vuotta.koira täytyy itse hakea,ja se on hyvä,että tuleva omistaja ymmärtää sen taustat paremmin.eiku viipurista ei tarvi ite hakea mutta siis virosta :)
        Oon ite ollu paljon varjussa auttamassa ja itkemässä,voin sen sanoa että yhdenkin koiran pelastaminen on tärkeää!!

        ja koiralla on kaikki rokotukset ja mikrosiru ollu voimassa vähintään 21 vrk ennen ku suomeen tullaan.


      • minelan

        Olen vieraillut Tallinnan Varjupaikin koratarhalla ja paikka oli ihmissilmällä katsottuna kurja, mutta koiria pidettiin hyvin.
        Koirat olivat iloisia ja avomielisiä.


    • "pentuvälitysfirman...

      ottamassa.Kun sanoit , että pentua ! En todellakaan voi suositella. Työkaverini osti sitäkautta , ja ongelmia on riittänyt!

      Eri asia on sitten nämä aikuiset rescue-koirat !

      Mutta pentuja on suomessakin. Ja ihan oikeilla papereilla ja rok.tod:lla!

    • Tersi

      arvostan ihmisiä jotka ottavat noita rescue-koiria, pentuja tai aikuisia. Ymmärtääkseni vanhemmat elämää nähneet koirat ovat jotkut melko vaikeita tapauksia ja vaativat tosi kokeneen omistajan, mutta onneksi niitäkin löytyy. Jos ottaa pienen pennun niin sen kanssa luultavasti pääsee vähemmällä, se tuskin on oppinut maailman julmuutta samalla tavalla.

      • pomppukoira

        Tersi,lämmittää :) tarhalta ottamani koirat ovat aivan ihania!tämä uusin jonka kesällä hain on tosi arka vieraille,ei luota keneenkään muuhun kuin minuun tässä maailmassa.tosi paljon se on edistynyt ja edistyy koko ajan.ikävä kyllä tarhalla/tarhoilla on paljon arempia kuin hän..:(onneksi tarhoilla on mennyt eläinystävällisempään suuntaan eläinten pito,kiitos pelastetaan koirat ry:n ja muiden suomalaisten rescue yhdistysten.tarkoitan siis ettei arkaa tai vihaista koiraa pidetä siellä lopun ikää.


      • Tersi
        pomppukoira kirjoitti:

        Tersi,lämmittää :) tarhalta ottamani koirat ovat aivan ihania!tämä uusin jonka kesällä hain on tosi arka vieraille,ei luota keneenkään muuhun kuin minuun tässä maailmassa.tosi paljon se on edistynyt ja edistyy koko ajan.ikävä kyllä tarhalla/tarhoilla on paljon arempia kuin hän..:(onneksi tarhoilla on mennyt eläinystävällisempään suuntaan eläinten pito,kiitos pelastetaan koirat ry:n ja muiden suomalaisten rescue yhdistysten.tarkoitan siis ettei arkaa tai vihaista koiraa pidetä siellä lopun ikää.

        ne koirat jotka viruvat tarhalla pitkään saavat tappotuomion. Joten todella arvostan niitä jotka sieltä koiran ottavat ja pelastavat piikiltä vaikka saisivat kyllä suomestakin koiran, pennun tai aikuisen. Mutta ne koirat siellä tarhalla kokevat kyllä kovia eikä olosuhteet siellä ole kehuttavat.


      • minelan
        pomppukoira kirjoitti:

        Tersi,lämmittää :) tarhalta ottamani koirat ovat aivan ihania!tämä uusin jonka kesällä hain on tosi arka vieraille,ei luota keneenkään muuhun kuin minuun tässä maailmassa.tosi paljon se on edistynyt ja edistyy koko ajan.ikävä kyllä tarhalla/tarhoilla on paljon arempia kuin hän..:(onneksi tarhoilla on mennyt eläinystävällisempään suuntaan eläinten pito,kiitos pelastetaan koirat ry:n ja muiden suomalaisten rescue yhdistysten.tarkoitan siis ettei arkaa tai vihaista koiraa pidetä siellä lopun ikää.

        Olen kanssasi erimieltä. Hunosti pidettetty kaukaasian pamenkoira. puri minua kämmenläpi ja muistakin paikoista En syytä tästå koiaa, itse menin liian läelle sen reviiriä.


    • miefgb

      Minulla on sieltä viipurista otettu koiran pentu,tuli meille noin viikon ennen joulua,eli ei ole vielä kauaa ollut.Nyt pentu on noin 4kk ikäinen.
      Ei meillä ainakaan ole ollut mitään ongelmia pennun kanssa,terve on ollut ym.
      Aika arka on vaan vieraita kohtaan.
      Kaiken kaikkiaan Ihana,vilkas,energinen pakkaus.
      en luopuisi mistään hinnasta.:)
      Suosittelen:)

    • hyvin pärjää

      Itselläni on virosta tuotu nartun pentu.Tuotiin narttu suomeen synnyttämään.Erittäin kiltti ja terve on ollut.Ainut miinus on et ikinä ei saa tietää isästä mut eihän välttämättä kaikki suomen oloissakaan synnyttävät ole siitä perillä.

    • Pimu

      Meille tuli viime juhannuksen aikoihin suloinen narttupentu Virosta! Kaikki on sujunut todella hyvin ja voin sanoa, että kyllä kannatti! Itse otimme koiran pets yhdistyksen kautta ja he olivat todella hoitaneet asiat kuntoon ja olivat luotettavia. Pelastetaan koirat ja rekku rescue ovat myös varmasti luotettavia yhdistyksiä joiden avulla voi luotettavin mielin hankkia pennun. Kieltämättä itseäkin aluksi epäilytti ja jännitti miten kaikki hoituu, mutta kun kaikki sujui hyvin olen ollut todella tyytyväinen, että lähdin Tallinnaan hakemaan koiraa. Suosittelen siis lämpimästi!

    • EiraK

      koira Viipurista,eli venäjältä!
      Urospentu tuli 23.12.05 meille tänne itä-suomeen siilinjärvelle.
      Koira on sekarotuinen,eikä roduista ole sen kummempaa tietoa...:)
      Poika ollut muuten terve,yskää hänellä on ollut vähä siitä saakka kun tuli tänne.
      Erittäin oppivainen ja seurallinen vauva!Ollut meillä noin 2kk.
      Koira tuli Sobatskan kautta,yritys taitaa nykyisin kantaa nimeä viipurin koirat (ry).

      • www-mies

        eipä ole yritys viipurin koirat vaan yhdistys... muuten ihan ok ;)

        www.viipurinkoirat.fi osoitteesta löytyy myös www-sivut kyseiselle yhdistykselle.


      • onnellinen omistaja

        itselläni on viipurista pelastettu koira ollut neljäkuukautta.koira on ollut terve lukuun ottamatta helgitysteiden tulehdusta.harkittaessani viipurista koiraa tiesin riskit ja mahdolliset tulevat eläinlääkäri kulut koirasta.itse vein heti suomeen tulon jälkeen koirani eläinlääkärille tarkastettavaksi ja tehoste rokotteet otattamassa näillä ei ole kun perus rokotteet kunnossa maahantuontia varten.


      • onnellinen koira

        pelastamani koira on aivan ihana luonteeltaan.ajatteles asiaa mistä olosuhteista ne siirretään suomeen,ei lämmintä ,ei ruokaa ja ei kotia.ei paikalliset pysty huolehtimaan koirista kun ei ole itsellekkään ruokaa saatika eläimelle.mikä paratiisi on päästä suomeen saa ruokaa ja on lämpimät.


      • vilperttix
        onnellinen omistaja kirjoitti:

        itselläni on viipurista pelastettu koira ollut neljäkuukautta.koira on ollut terve lukuun ottamatta helgitysteiden tulehdusta.harkittaessani viipurista koiraa tiesin riskit ja mahdolliset tulevat eläinlääkäri kulut koirasta.itse vein heti suomeen tulon jälkeen koirani eläinlääkärille tarkastettavaksi ja tehoste rokotteet otattamassa näillä ei ole kun perus rokotteet kunnossa maahantuontia varten.

        Menkää ihmiset Viipurin koirien sivuille! Hirvittävältä K:n tarhalta on tuotu Viipuriin osa koirista, jotka siellä kuolisivat nälkään ja kylmyyteen. Joukossa on pentuja sekä aikuisia, samoin kissoja.


      • myöskin
        onnellinen koira kirjoitti:

        pelastamani koira on aivan ihana luonteeltaan.ajatteles asiaa mistä olosuhteista ne siirretään suomeen,ei lämmintä ,ei ruokaa ja ei kotia.ei paikalliset pysty huolehtimaan koirista kun ei ole itsellekkään ruokaa saatika eläimelle.mikä paratiisi on päästä suomeen saa ruokaa ja on lämpimät.

        Meillä myös hyviä kokemuksia rescue-koirista! Aivan ihana koira saatiin noin 2kk sitten. Kaikki on mennyt vähän liiankin helposti!


    • Nimetön

      Meilä on kaksi koiraa tuotu venäjältä.Oikein kilttejä ollut eivät kerjää tai mitään kunnioittavat ihmistä rauhallisisa siis.

    • Nimetön

      hei!
      minua ärsyttää että ulkomailta tuotuja koiria pidetään jotenkin likaisina esim kaverit kysyi että onko niillä kirppui ja haiseeko ne?! EI YHTÄÄN ENEMPÄÄ KUIN MUUTKAAN KOIRAT ITSELLÄ KAKSI KOIRAA VIIPURISTA!

      • netti-elli

        Meille tuli Viipurista koira keväällä. Kyllä se haisi ja oli likainen, haavoja täynnä. -ja kirppuja. Hoidettu kuntoon, nyt hoidetaan koiran korvien välii kuntoon. Koiraa hakattu Venäjällä, eikä siksi luota ihmisiin. Ei ole helppoo, mutta töitä tehdään ja toivossa eletään, että vielä jonain päivänä koira sopeutuu normaalielämään. Kaikki koirat ei ole helppoja ja ihania. Kyllähän meidänkin on ihana, mutta ei muiden ihmisten mielestä.


    • Lianan yksi pentu

      Hei
      Meille tuli viime kesänä narttupentu Viipurista.
      Pennusta kasvoi melkein vasikan kokoinen ja aikamoinen viikari.Pahoja tekemässä koko ajan, muuten aivan suloinen ja liikutttava otus.Systeri sanoo että on kuin taikaolento "Taru Sormusten herra - kirjasta."Terve on ollut,tekemisästä riittää hänen kanssa.Yllätys oli meillekkin että kasvoi niin isoksi,kun vanhemmista ei tietoa.
      En kylläkään vaihtaisi pois.Tulee hyvin toisten koirien kanssa toimeen ja rakastaa todella mun tyttöä.Onnea tarvitaan niinkuin aina kun ottaa koiran sama se mistä se tulee.Eläimen kanssa kun mikäään ei ole varmaan.Terkut kaikille Viipurin koirien ystäville ja omistajille.Moni koira on saannut uuden alun elämään.Kiitos heille siitä.

    • Lenni Lokinpoikanen

      Meillä on Viipurista tuotu koiruus. Lenni on nyt noin 7kk vanha. Se pieni, laiha, onneton nälkämaan kasvatti on kasvanut ja komistunut silmissä. Päivääkään tai hetkeäkään en ole katunut Lennin ottamista. Sen rakkaus on niin pyyteetöntä, aivan kuin se katseellaan sanoisi -kiitos kun pelastitte minut. Lenni on nykyään virkeä, elinvoimainen riiviö, mutta niin kultainen ja kiltti kuitenkin. Kyllä minä suosittelen lämpimästi koiran ottamista naapurimaasta. Mieti vain kumpi kannattaa ottaa; pentu vai aikuinen. Kumpi sopii teidän elämäntilanteeseenne? meille kävi vain pentu, kun talosta löytyy muitakin elikoita. Lennin kuvan löydät Viipurin koirien sivuilta; kodin saaneet koirat, nimellä Rotta-poika.

      • lko

        otin löytökoiran, maailman suloisin ja ihanin koira. Luulen että menot tähän asti (1½v) on noin vähintään 1.500euro (lääkkeet ja eläinlääkärin maksut). Eikä hän vieläkään ole kunnossa.

        Niin, jotkut koirat ovat sairaampia kun muut. Mutta ihania silti :)


      • sussku

        Mekin saimme koiran Viipurista. Lara on 5kk. vanha ja ihana sekarotuinen neiti. Sopeutui sekunnissa ja oppii nopeasti perusjuttuja.On selviytyjä ja pärjää muiden koirien kanssa heti.Todella pyyteetön,kaikkiruokainen,ei nipota ja nirsoile.Rakastaa kodin lämpöä ja oleilua, mutta ulkoilee säästä riippumatta vaikka kuinka.Terve ja reipas koira.Sydämessä tunnen tehneeni oikein, kun panostin tähän kodittomaan.Voivathan kalliit rotukoiratkin olla hankalia ja sairaita, joten ei ole syytä olla ottamatta koiraa Viipurista!


      • sussku kirjoitti:

        Mekin saimme koiran Viipurista. Lara on 5kk. vanha ja ihana sekarotuinen neiti. Sopeutui sekunnissa ja oppii nopeasti perusjuttuja.On selviytyjä ja pärjää muiden koirien kanssa heti.Todella pyyteetön,kaikkiruokainen,ei nipota ja nirsoile.Rakastaa kodin lämpöä ja oleilua, mutta ulkoilee säästä riippumatta vaikka kuinka.Terve ja reipas koira.Sydämessä tunnen tehneeni oikein, kun panostin tähän kodittomaan.Voivathan kalliit rotukoiratkin olla hankalia ja sairaita, joten ei ole syytä olla ottamatta koiraa Viipurista!

        Viipurin koirat samanlaisia koiria kuin koti Suomenkin.Enemmän ehkä aikaa vieviä, julmien ihmisten ansiosta.Valitettavasti näitä ihmisiä riittää täälläkin.Sitä suuremmalla syyllä tälläiset koirat ansaitsevat sylintäydeltä rakkautta ja huolenpitoa.Paremmin ne ovat hoidettuja tänne tullessa kuin monet täällä Suomessa olevat koirat.Tiedän tapauksia ettei koiria ole käytetty EDES vuosittaisissa rokotuksissa.Eli turhaa puhetta kirpuista ja muista!Hyi hävetkööt!
        Meidän Iriska 2 v. terve ja iloinen tyttö.Olemme maailman onnellisimpia ihmisiä kun saimme tälläisen aarteen!


    • Tinde-titityy

      Otimme viipurinkoirat ry:n kautta vanhuksen viettämään onnellisen loppuelämän luoksemme viime viikolla... Ali on tod.näk. amstaffi ja on maailman kiltein koira ihmisä ja muita koiria kohtaan. Alilla on päässä arpia joten se on joskus kokenut kovia. Kyllä tuntuu itsestäni että olen tehnyt elämäni parhaimman työn pelastamalla Alin. En tod.näk. ota ikinä enää rotukoiraa vaan pelastan koiria jotka elävät kurjissa olosuhteissa ja tulevat huonoista oloista.

    • kayleighh

      viipurista saapui meille missi tammikuussa 2007 - oli haiseva ja pelokas aluksi, ei halunnut tulla itse ovesta sisään, piti kantaa... mutta pian muuttui aivan eri koiraksi. parin pesun ja loishäätöjen jälkeen oli aivan ihastuttava, tosin melko laiha.

      nyt, melkein kahden vuoden jälkeen, todella suloinen ja kaunis koira, joka rakastaa rapsutuksia ja hellyyttä. vetää hihnassa, vapaana juostessaan ei antaisi ottaa kiinni, jää paikalleen ja odottaa että ihminen tulee hakemaan ja viime hetkellä pinkaisee karkuun ;)

      positiivinen kokemus siis, mutta tietenkin kannattaa varautua kaikkeen.

    • märkivä haava

      Oli kotihoidossa lähellä nykyistä kaupunkia. Oli tehty veäjällä kastraatio, mut en tiie mikä oli kun sen mahassa oleva haava märki ja sattui olemaan kuumettakin vaikka oli iloinen koira. Kotihoitaja ei huomannut luultavasti sitä, että minkä näköinen oli tai sitten myöhemmin alkoi olemaan haava huonos kunnossa

    • Miulla on aivan ihana rakkauspakkaus joka on tuotu 5kk vanhana Venäjältä, Viipurinkoirat ry:n toimesta. Herra on nyt 3v ja ollut terve koko ajan. Todella hyvä luontoinen ja helppo ollut kouluttaa, kaikin puolin kullanmuru =D
      Miul on myös 8kk vanha tyttönen, joka on syksyllä tuotu Pietarista www.petstalk.org ihmisten avulla. Neiti ei sopeutunut ensimmäiseen kotiinsa, tai pikemmininkin omistajat ei sopeutunut siihen. Neiti on pentu ajan asunut kellarissa ja löydetty sieltä. Koska on jäänyt pentuaikana täysin vaille sosialistamista niin on hyvin arka. Mutta pikku hiljaa rohkaistuu kovasti =) Tervekin on ollut =)

    • ItePerkele P:

      Moi,kyselit noista Virosta tuotujen koirien kasvattajien kokemuksia.Ite ostin pennun Tori.fi kautta,sekarotunen 11 kk poika,kaikki rokotukset sirutukset passit jne huolella laitettu,ja pentu mitä parhain!Suosittelen,jos jossain näät ilmotuksen nimellä Katrin Graverson,Virossa työskentelee rokotusasemalla jonne pentuja kerätään,huolletaan,ruokitaan ja opetetaan jokaisen koiran tarpeen mukaan luovutuskuntoon .Koirat jopa tuodaan tänne isommassa luovutuserässä,et ite ei joudu hakemaan,mut ovat kuitenkin tiukkoja et mihin perheeseen "muksupennut" ja vähän vanhemmatkin ovat menossa.oikein luotettavaa työtä tekevät,eikä Steven ottaminen harmita pätkääkään.Ainoo,mitä on syytä muistaa,et koirat ovat joskus ehkä olleet oman onnensa nojassa - tosin tuskin luovuttavat miten sattuu mihin perheesen vaan -joten ihan pelkkä hyvä sydän ja auttamisen halu ei riitä ku hetkeks!Mut jos oot päättäny asian ja miettiny omalta osaltas,asiat myös helpottuu aikaa myöten!Äkkiä sinä ja koira saatte oman päivärytmin,ja tuutte kavereiks omistajana ja koirana.Joten pelko pois,mut älä ittes äläkä koiran takia ole pelastava enkeli -ole mieluummin se tylsä komentaja,jonka parhaat kengät voi järsiä yöllä suutuspäissään eteisessä!Enkelit kun joutuu aina tekeen ylitöitä,eikä kellään oo kivaa!Yksinkertainen on joskus paras lääke,oon huomannu Steven kans.Kehotan rohkeesti et pohdit asiaa,ja jos oot epävarma,osallistu vaikka eka tohon Rekku Rescuen avustustoimintaan,niiden kautta voi mennä Viroon auttamishommiin koiratarhoille ja kerätä avustuksia Suomessa jne.Pääsee sisälle tähän hommeliin,mun sydän on jo pohjia myöten tässä touhussa,vaikka Steve tuli vasta reilu viikko sitten!Voimia Sulle,et tuu pettymään,jos jaksat oikeesti rakastaa näitä löytölapsia! :)

      • Häh11112323421

        "Tuodaan isossa erässä" eikö tuo kuulosta kaupalliselta pentutehtailulta. Tuttavallani on Graversonilta hankittu koira, joka jouduttiin palauttamaan viroon. Ei ollut tunnistusmerkitty tai rokotettukaan.


      • Hessumobiili
        Häh11112323421 kirjoitti:

        "Tuodaan isossa erässä" eikö tuo kuulosta kaupalliselta pentutehtailulta. Tuttavallani on Graversonilta hankittu koira, joka jouduttiin palauttamaan viroon. Ei ollut tunnistusmerkitty tai rokotettukaan.

        Meille tuli Katrinilta aivan mahtava pakkaus Hessu nimeltään. Koira todella terve ja kaikki mahdolliset paperit kunnossa ja rokotukset Kiitokset suuret Katrinille. Hessu "Jokelasta"


      • tyhmyys ei tartu!
        Hessumobiili kirjoitti:

        Meille tuli Katrinilta aivan mahtava pakkaus Hessu nimeltään. Koira todella terve ja kaikki mahdolliset paperit kunnossa ja rokotukset Kiitokset suuret Katrinille. Hessu "Jokelasta"

        Pentu on muka hienosti hoidettu siellä( eli kylmässä tilassa on useita pentueita ja esim. KAPI leviää!!!)Meidän koira on ostettu netin kautta pienenä pentuna ja 8 vkk. haettiin se länsiterminaalista....
        Raasu oli aivan kuiva ja järkky nälissään...söi ja oksensi...ja sillähän oli rokotukset kunnossa... ne vaan oli annettu liian nuorena( alle 8 vkk ei kannata antaa rokotuksia äidin vasteen takia). eli niillä ei oo mitään merkitystä! Varasin pojulle ajan tarkastukseen (varmuuden varaksi) viikko meille tulon jälkeen...No, kapihan pojulla oli ja lääkitys maksoi reilut sata euroo!! Ja uusinta rokotukset (65 euroo) ja kapitarkastukset ( Liian paljon euroja...) Ja ikuinen luonnevamma raasulla on...
        ELI ÄLKÄÄ HELVETISSÄ OSTAKO NIITÄ KOIRIA; KISSOJA; LISKOJA TMS ,SIELTÄ RAJAN TAKAA!!!!
        Niillä ostoilla ruokitaan vaan kurjiakin kammottavampia oloja emokoirien ja kissojen...kestettäväksi,
        ja kun ei ne raasut jaksa ja pysty poikiin lisää...nehän tapetaan ja syötetään seuraaville...
        ELI ÄLKÄÄ TEHKÖ SAMAA TYPERYYTTÄ JA TUOKO/OSTAKO NETISTÄ SAIRAITA (HALPOJA???)
        ELÄIMIÄ!!!


      • Hessumobiili
        tyhmyys ei tartu! kirjoitti:

        Pentu on muka hienosti hoidettu siellä( eli kylmässä tilassa on useita pentueita ja esim. KAPI leviää!!!)Meidän koira on ostettu netin kautta pienenä pentuna ja 8 vkk. haettiin se länsiterminaalista....
        Raasu oli aivan kuiva ja järkky nälissään...söi ja oksensi...ja sillähän oli rokotukset kunnossa... ne vaan oli annettu liian nuorena( alle 8 vkk ei kannata antaa rokotuksia äidin vasteen takia). eli niillä ei oo mitään merkitystä! Varasin pojulle ajan tarkastukseen (varmuuden varaksi) viikko meille tulon jälkeen...No, kapihan pojulla oli ja lääkitys maksoi reilut sata euroo!! Ja uusinta rokotukset (65 euroo) ja kapitarkastukset ( Liian paljon euroja...) Ja ikuinen luonnevamma raasulla on...
        ELI ÄLKÄÄ HELVETISSÄ OSTAKO NIITÄ KOIRIA; KISSOJA; LISKOJA TMS ,SIELTÄ RAJAN TAKAA!!!!
        Niillä ostoilla ruokitaan vaan kurjiakin kammottavampia oloja emokoirien ja kissojen...kestettäväksi,
        ja kun ei ne raasut jaksa ja pysty poikiin lisää...nehän tapetaan ja syötetään seuraaville...
        ELI ÄLKÄÄ TEHKÖ SAMAA TYPERYYTTÄ JA TUOKO/OSTAKO NETISTÄ SAIRAITA (HALPOJA???)
        ELÄIMIÄ!!!

        Sinulla on ollut tosiaan huono kokemus....Meidän koiralle oli annettu kaikki rokotukset ajallaan ym. ja poika on erittäin terve ja ihan suomalainen eläinlääkäri tarkasti jälkeenpäin. Tulen jatkossakin hankkimaan koirani ulkomailta.


      • were
        tyhmyys ei tartu! kirjoitti:

        Pentu on muka hienosti hoidettu siellä( eli kylmässä tilassa on useita pentueita ja esim. KAPI leviää!!!)Meidän koira on ostettu netin kautta pienenä pentuna ja 8 vkk. haettiin se länsiterminaalista....
        Raasu oli aivan kuiva ja järkky nälissään...söi ja oksensi...ja sillähän oli rokotukset kunnossa... ne vaan oli annettu liian nuorena( alle 8 vkk ei kannata antaa rokotuksia äidin vasteen takia). eli niillä ei oo mitään merkitystä! Varasin pojulle ajan tarkastukseen (varmuuden varaksi) viikko meille tulon jälkeen...No, kapihan pojulla oli ja lääkitys maksoi reilut sata euroo!! Ja uusinta rokotukset (65 euroo) ja kapitarkastukset ( Liian paljon euroja...) Ja ikuinen luonnevamma raasulla on...
        ELI ÄLKÄÄ HELVETISSÄ OSTAKO NIITÄ KOIRIA; KISSOJA; LISKOJA TMS ,SIELTÄ RAJAN TAKAA!!!!
        Niillä ostoilla ruokitaan vaan kurjiakin kammottavampia oloja emokoirien ja kissojen...kestettäväksi,
        ja kun ei ne raasut jaksa ja pysty poikiin lisää...nehän tapetaan ja syötetään seuraaville...
        ELI ÄLKÄÄ TEHKÖ SAMAA TYPERYYTTÄ JA TUOKO/OSTAKO NETISTÄ SAIRAITA (HALPOJA???)
        ELÄIMIÄ!!!

        Enpä tiedä, luulen että olet jotain hiukan epäluotettavaa kautta sen koiran ottanut, jos tuo siis ei ollu trolli tuo kirjoitus. Olen katsonut kodittomatkoirat sivua mikä pyrkii kotiuttamaan kodittomiakoiria pietarin seudulta ja siellä sivulla kerrotaan että ennen kuin koira kuljetetaan tulevalle omistajalle tehdään koiralle eläinlääkäritarkastus koska EU vaatii ulkomailtatuodulle eläimelle tietyt rokotukset ja passit sun muuta. Lisäksi kun on katsonut että kys. yhdistys on 2007 lähtien kotiuttanut koiria mm. suomeen ja jos tuo sinun mainittema tapaus olisi yleinen niin tuo yhdistys tuskin enää pystyssä olisi ja kukaan ei olisi koiria 2010 vuodelle asti adoptoinut sieltä.

        Kyllähän varmaan ihmiset sen verta kattelevat mistä sen kodittomankoiran ottaa. Itse olen ainakin käynyt kaikki maholliset sivut läpi etsien parasta ja luotettavinta mahdollista. Kodittomatkoirat.com, pelastetaankoirat.com, viipurin kodittomatkoirat ja rekku reckue ry on niitä mihin ainakin luotan. Sieltä on ainakin monta hyvänkokemuksen omaavaa ihmistä saanut koiran.


      • were
        were kirjoitti:

        Enpä tiedä, luulen että olet jotain hiukan epäluotettavaa kautta sen koiran ottanut, jos tuo siis ei ollu trolli tuo kirjoitus. Olen katsonut kodittomatkoirat sivua mikä pyrkii kotiuttamaan kodittomiakoiria pietarin seudulta ja siellä sivulla kerrotaan että ennen kuin koira kuljetetaan tulevalle omistajalle tehdään koiralle eläinlääkäritarkastus koska EU vaatii ulkomailtatuodulle eläimelle tietyt rokotukset ja passit sun muuta. Lisäksi kun on katsonut että kys. yhdistys on 2007 lähtien kotiuttanut koiria mm. suomeen ja jos tuo sinun mainittema tapaus olisi yleinen niin tuo yhdistys tuskin enää pystyssä olisi ja kukaan ei olisi koiria 2010 vuodelle asti adoptoinut sieltä.

        Kyllähän varmaan ihmiset sen verta kattelevat mistä sen kodittomankoiran ottaa. Itse olen ainakin käynyt kaikki maholliset sivut läpi etsien parasta ja luotettavinta mahdollista. Kodittomatkoirat.com, pelastetaankoirat.com, viipurin kodittomatkoirat ja rekku reckue ry on niitä mihin ainakin luotan. Sieltä on ainakin monta hyvänkokemuksen omaavaa ihmistä saanut koiran.

        Jos haluat että sinun viestisi otetaan tosissaan niin jätä ylimääräiset huuto- ja kysymysmerkit pois äläkä käytä Caps Lockia.


      • m.koivuranta

        Mie olen just lähettäny sähköpostia yhelle jonka löysin tuolta tori.fi, myy virosta sekarotusta pentua parilla sadalla eurolla, sanoi että on tulossa suomeen ensi viikolla, mitä minun pitäisi tehdä? sopia tapaaminen missä ja mitä? onko parempi jos soitan henkilöllö? osasis kyllä sähköpostin perusteella todella huono suomen kielen. Varmasti käyttänyt googlen translate:a. Niin miten keskutelen sen kanssa? luin tuon sinnun tektsin, miten itse toimit kun se toi sen pennun? paperi asiat? ja en millään halauis ainakaan maksaa sen tilille mitn rahoja, etten joutuisi huijatuksi,. Miten itse maksoit? käteisenä?
        sanoin muuten että koira, madotutettu,sirutettu jne passit systeemit. Pitäsikö kumminki viedä suomen eläinlääkäriin tarkistukseen iahn varmujen vuoksi?

        Olisin tosi kiitollinen vastauksestasi..
        Mahdollisimman nopeaa.

        Terveisin Mia


      • m.koivuranta kirjoitti:

        Mie olen just lähettäny sähköpostia yhelle jonka löysin tuolta tori.fi, myy virosta sekarotusta pentua parilla sadalla eurolla, sanoi että on tulossa suomeen ensi viikolla, mitä minun pitäisi tehdä? sopia tapaaminen missä ja mitä? onko parempi jos soitan henkilöllö? osasis kyllä sähköpostin perusteella todella huono suomen kielen. Varmasti käyttänyt googlen translate:a. Niin miten keskutelen sen kanssa? luin tuon sinnun tektsin, miten itse toimit kun se toi sen pennun? paperi asiat? ja en millään halauis ainakaan maksaa sen tilille mitn rahoja, etten joutuisi huijatuksi,. Miten itse maksoit? käteisenä?
        sanoin muuten että koira, madotutettu,sirutettu jne passit systeemit. Pitäsikö kumminki viedä suomen eläinlääkäriin tarkistukseen iahn varmujen vuoksi?

        Olisin tosi kiitollinen vastauksestasi..
        Mahdollisimman nopeaa.

        Terveisin Mia

        Varmaan myöhäistä, mutta älkää KOSKAAN ostako Virosta/venäjältä jne pentua/aikuista yksityisiltä ihmisiltä! Koirat on pentutehtailta ja elävät kaikkea muuta kuin onnellista elämää!
        Koirilla ei todennäköisesti ole rokotuksia, paperit väärennetty.
        Ja koirien tuonti suomeen jälleenmyytäväksi on laitonta, jos ei ole rekisteröitynyt Eviran traces järjestelmään.


      • m.koivuranta2
        NotAnAngel83 kirjoitti:

        Varmaan myöhäistä, mutta älkää KOSKAAN ostako Virosta/venäjältä jne pentua/aikuista yksityisiltä ihmisiltä! Koirat on pentutehtailta ja elävät kaikkea muuta kuin onnellista elämää!
        Koirilla ei todennäköisesti ole rokotuksia, paperit väärennetty.
        Ja koirien tuonti suomeen jälleenmyytäväksi on laitonta, jos ei ole rekisteröitynyt Eviran traces järjestelmään.

        Kävin sen pennun hakemassa mistä tuossa just kyselin, noin kuukausi sitten, taitaa olla jo yli kuukausiki, anyway, luettuani kaikki foorumit misssä ei suositella hakemaan pentua virosta parvo tautien takia, väärät paperit jne sai minutki ajattelemaan kaikkea negatiivistä ja päätin jo jossakin vaiheessa että en halua pentua ollenkaan, kunnes sitten ystäväni pyysi minun kysyä omistajalta näiden muiden ostajien (jotka olivat jo ostaneet minun koiran pennun sisareet) numerot jotta voisin soittaa ja kysellä jos oli jotan ongelmia, kaikilla neljällä oli vain positiivistä sanottavaa ja kaksi niistä oli käyttänyt eläinlääkärissä kattomassa paperit jne ja kaikki oli kunnossa. Sen perusteella sitten päätin hakea pennun. Vein sen eläinlääkäriin tarkistukseen päivä sen jälkeen ku hain sen. Passi ja systeemit oli kunnossa, ja oikea siru niskassa. Pentu on nyt 4kk ja todella energinen ja villi. En kadu ostosta tippakaan koska sain näin ihanan ystävän. Kattelin pari viikkoa sen jälkeen kun hain pennun tori.filtä ilmotuksia ja näin vielä TÄNÄÄNKIN kun vasta katoin että se sama ihminen myy eri rotuja, sit tajusin mistä on kyse. En voi enään mitään asialle.. mutta sen päätin, että seuravaan kerran kun koiran hankin, hankin sen pelastakaa koirat virosta tai espanjasta.

        semmonen tarina mulla oli! :))


      • m.koivuranta2 kirjoitti:

        Kävin sen pennun hakemassa mistä tuossa just kyselin, noin kuukausi sitten, taitaa olla jo yli kuukausiki, anyway, luettuani kaikki foorumit misssä ei suositella hakemaan pentua virosta parvo tautien takia, väärät paperit jne sai minutki ajattelemaan kaikkea negatiivistä ja päätin jo jossakin vaiheessa että en halua pentua ollenkaan, kunnes sitten ystäväni pyysi minun kysyä omistajalta näiden muiden ostajien (jotka olivat jo ostaneet minun koiran pennun sisareet) numerot jotta voisin soittaa ja kysellä jos oli jotan ongelmia, kaikilla neljällä oli vain positiivistä sanottavaa ja kaksi niistä oli käyttänyt eläinlääkärissä kattomassa paperit jne ja kaikki oli kunnossa. Sen perusteella sitten päätin hakea pennun. Vein sen eläinlääkäriin tarkistukseen päivä sen jälkeen ku hain sen. Passi ja systeemit oli kunnossa, ja oikea siru niskassa. Pentu on nyt 4kk ja todella energinen ja villi. En kadu ostosta tippakaan koska sain näin ihanan ystävän. Kattelin pari viikkoa sen jälkeen kun hain pennun tori.filtä ilmotuksia ja näin vielä TÄNÄÄNKIN kun vasta katoin että se sama ihminen myy eri rotuja, sit tajusin mistä on kyse. En voi enään mitään asialle.. mutta sen päätin, että seuravaan kerran kun koiran hankin, hankin sen pelastakaa koirat virosta tai espanjasta.

        semmonen tarina mulla oli! :))

        Onneks sait terveen pennun =)

        Sääliks käy nuo kaikki pentutehtaitten uhrit.. mut fakta on et niin kauan niitä tuodaan kun ihmiset ostaa.. Vaikka eviran säännökset kuinka vaatii tracesiin reksiteröitymistä jos tuo koiria myyntiin suomeen.. mut eipä noita rajalla valvota..


      • minelan
        were kirjoitti:

        Jos haluat että sinun viestisi otetaan tosissaan niin jätä ylimääräiset huuto- ja kysymysmerkit pois äläkä käytä Caps Lockia.

        Tiedätkö mitä olen ehkä ainaoa, jotapikumaisuutesi häiritse. Olet ehkä kansakoulun viimestä luokkaa käyvä oppilas, jolle on juuri kerottu pilkun ja pisteen ero. ASIAN sisällöllä ei ole mielstäsi ole mitään merkitystä.
        Huuhtele aivosi. Kukan ei varmasti noteeraa viestejäsi miksikään


    • nelzzica

      Itse toin Venäjältä lmmikiksi koiran ns. kotikasvattajalja. Venäjällä harvemmin uroksen omistaja (eri henkilö kuin nartun) harvemmin saa astutuksesta varsinaista maksua, vaan hän saa yhden pnnun pentuesta. Tämän pennun hän sitten myy tai pitää itsllään. Yleensä ensimmäinen. Näitä ns. maksupentuja myydään todella edullisesti, kun uroksn omistaja saa ns. valmiin pennun eli valmiiksi sirutetun, madotetun ja rekisteröidyn. Itse ostin juuri tälläiseltä henkilöltä puhdasrotuisen ns. astutusmaksupennun valioituneista vainhemmista hintaan 333 euroa (15 000 ruplaa). Tähän summaan sisältyivät kaikki paperit, rokottet, madotukset, yms. eli täysi terveyspaketti. Ainoa juttu on, että pennun saa viedä aikaisintaan 3,5 kk vanhana rajamääräysten takia.

      Kauppa sujui kuin sovittiin ja koira on terve ja hyvinvoiva. Kilpaillaan agilityssa ja ei ole mitään ongelmia ollut.

    • pelasta hauva

      Meillä on jo kaksi koiraa RekkuRescuen kautta Virosta. Ensimmäinen oli vanhus jolla oli todella pahoja ongelmia, sillä sitä oli lyöty, ammuttu (hauli edelleen mahassa) ja arpia on joka paikassa ja hampaassa verenpurkaus potkimisesta. Koira oli tullessaan aggressiivinen kaikkea kohtaan, mutta vuoden päästä oltiin jo ihan ok kaiken kanssa koulutuksen ansioista! Nyt kolme vuotta jälkeenpäin ei ongelmia juurikaan enää ole minkään suhteen, on maailman fiksuin ja rakastettavin koira! Suomalaisia kasvattajalta ostettuja rotukoiria ollut monia aiemmin elämässäni ja kyllä tämä piski on kaikkein rakkaimmaksi kasvanut. On myös aina ollut terveempi kuin aiemmat rotukoirani.
      Uudempi Rekku tuli ihan pentuna ja oli aivan valloittava alusta asti. Ei mitään käytösongelmia ja terve kuin pukki!

      Koira kuin koira tarvitsee aina tietyn määrän omistautumista, aikaa ja rahaa. Ihan mistä tahansa koirasta tulee sairas/ongelmakäytöksinen jos sitä kohdellaan kaltoin. Pelastetut koirat osaavat antaa arvoa sille, että heitä kohdellaan jossain hyvin ja antavat sitäkin enemmän vastarakkautta ja uskollisuutta, mutta tämä usein vaatii paljon kärsivällisyyttä ja panosta.

      On ihan totta että tuolta Virosta/Venäjältä tulee varmasti suuremmalla mahdollisuudella kaltoinkohdeltuja koiria, mutta kannattaa vaan huolehtia ettei nimenomaan koskaan maksa koirasta yksityiselle! Ne ovat usein joko pentutehtailta tai mahdollisesti kadulta löydettyjä koiria joilla halutaan vain tehdä rahaa. Erilaisia suomalaisia järjestöjä löytyy paljon ja heihin voi luottaa etteivät huijaa koirien kunnolla/pistä rahoja omaan taskuunsa.

      www.rekkurescue.com
      www.pelastetaankoirat.com

    • tinttarella-

      Minulla on Espanjasta tuotu koira.
      Pakko sanoa, etten suosittele tuontikoiran ottoa kenellekään.
      Koirat lähetetään Suomeen "terveinä", mutta todellisuus tulee ennemmin tai myöhemmin esille.
      Itselläni on menny tammi-helmikuun aikana lähes 6000e koirani hoitokuluihin vatsavaivojen ja Espanjassa tehtyjen hoitovirheiden takia.
      Koiran piti siis olla täysin terve ja testattu ennen Suomeen tuloa.
      En kadu tuontikoiran ottoa, sillä sain itselleni todella mahtavan koiran. Upea luonne ja ihana koira. Muuten tuskin olisin laittanut koiraan kiinni noin älyttömästi rahaa.
      Ja vaikka tässä kuinka olisikin tehnyt "hyvän työn" ja antanut kodittomalle koiralle kodin, niin hyvin sain ainakin itse henkilökohtaisesti kohdata näiden koirien pimeän puolen.

    • ei siltä ihmiseltä!

      poikani osti virosta Marja Elmanilta pennun ja pentu oli tosi sairas, eläinlääkäri lopetti sen parvon takia jo kaksi päivää suomessa oltuaan. Tuli kallis koira eikä poikani ole antanut anteeksi myyjälle tai saanut rahojaan takaisin vaikka eläinlääkäriinkin meni 150 euroa ja suru siihen päälle ja pelko että muut eläimet kotona saavat taudin (rokotuksesta huolimatta)!

    • Minttuli-

      meillä on venäjältä tuotu koira. Oli kylläkin jo aikuinen kun saimme sen.Aluksi ei ottanut kontaktia ollenkaan ihmiseen, mutta nyt en voisi elää ilman sitä. On karkaillut muutaman kerran mutta aina tullut takaisin. Vähän arvaamaton aluksi mutta osaa jo ilmoittaa kun ei tykkää jostain ja kauhea ruokarosmo. (:
      Mutta muuten paras koira mitä voi vaan toivoa.

    • Hilmanmamma

      Meillä myös otettu koira virosta Katrin Graversonilta,enkä hetkeäkään kadu tuota koiraa. Puoltoista vuotta se on meillä ollut ja edelleen vähän arka mutta kiltti ja ihana. Sirut ja kaikki oli kunnossa niinkun lupasivat. Suosittelen!

    • mievain7

      Minulla on yksi koira tuolta venäjältä.

      On pentuna otettu, rokotukset ja passit yms. kunnossa.

      Yhdistyksen kautta otettu.

      Luonne ei vastannut ollenkaan kuvausta, mutta minkäs sille mahtaa. Eroahdistuksesta kärsii, mutta muuten vallan mainio.

      Älkää missään nimessä ottako yksityisiltä, tulette luultavasti huijatuksi.

      Ja paljon mahdollista että osallistutte pentutehtailun ylläpitämiseen.

    • ssll

      meillä on virosta kaksi koiraa, jotka olivat tullessaan pentuja. molemmat ovat pysyneet hyvin terveinä, ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia! toinen on nyt 3, ja toinen 2. molemmat olivat sisäsiistejä jo tullessaan ja muutenkin hyvinkäyttäytyviä

    • Omat koirat ensin

      Miksi ihmeessä sen koiran pitää olla ulkomailta? Saako siitä jonkun bonus enkeli-pisteen? Löytyyhän kotimaisiltakin koiratarhoilta kodittomia koiria.

      Vaikka suurin osa maahan tuoduista rescuekoirista olisikin terveitä, tuskin kukaan, jonka koira on sairastunut parvon tai pahimmassa tapauksessa kuollut tuskallisesti siihen, voi katsoa hyvällä Suomeen tuotavia mahdollisia ko. taudinlevittäjiä.

      • sopivat koirat ensin

        Etsin pientä sekarotuista seurakoiraksi kaupunkiin soveltuvaa nuorehkoa urosta tai narttua. Ulkomaisilta tarhoilta niitä löytyy, kotimaisilta ei. Voit toki vapaasti laittaa linkin kotimaan tarhalla olevaan yksilöön.


    • Koiraihminen-

      Oma mielipiteeni :

      Itselläni on koira tullut Viipurista erään järjestön kautta.. aivan ihana koira.. lempeä ja terve ollut.. nyt koiralla ikää n 11v ..

      Itse en nykypäivänä enää koiraa järjestön kautta ottaisi tai ylipäätänsä "näkemättä" koiraa ensin . Jos vaikka sekaroutuisen koiran ottaisin niin tahtoisin pentulaatikon laidalla käydä tutustumassa koiran vanhempiin ja pentuihin. Valokuvan perusteilla ei pysty tekemään minkäänlaisia mielipiteitä koiran luonteesta. Kun ulkomailta tuodaan pentuja valokuvan perusteella niin sehä on vähän kun ostaisi sikaa säkissä.
      Mutta tässä tosissaan vain minun mielipiteeni,harkitse tarkkaan. Suomessakin on monta hyvää pentu koiraa ilman kotia.

    • yanech

      You can take dog from Pietari here www.dogs-rzv.spb.ru/ All of them are healthy and have documents. If you choose someone we will help you with transportation. They are very lonely and looking for family. Please contact us from the site or [email protected]

    • UneAne

      Viipurin koirat Ry kautta tulevat koirat ihania, kilttejä, älykkäitä siis kaikin puolin upeita. Muita en edes huoli enää!!!

      • paskakansa

        Kaikki mitä tulee idästä pitää ampua. Olipa ne sitten turisteja, tankkeja, ihania koiruja, huoria, roistoja, ohjuksia, jne. Itärannikollamme asuu kansa, jonka kanssa kukaan täysjärkinen ei ole ilman asetta missään tekemisissä.


    • 89loikk

      Kyllä tätä puhuttavaa ongelmaa pitäisi puida ihmismielen ongelmana eikä katukoiraongelmana.

    • Tupu61

      Minulla on sekarotinen n.3v.kulkukoira (mitä lie rotuja) virosta ja kyllä on kiltti ja tottelevainen,kiltempää koiraa en ole tavannu ja niin nöyrä,ainut jos ei pidä niin sen pitää olla koko ajan vierellä on niin utelias,kiintyy omistajaansa ihan täysin ja on suojeleva,vahtii ja kulkee koko ajan minne menetkin,eikä tee pahaa kenellekkään,on ihmis-rakas,tykkää hellyydestä,tuijottaa silmiin ja tarkkailee koko ajan,sottanen kaivaja on maalla,mutta kuuluu asiaan,tulee aina luokse,minulla on ainakin hyvät kuvat.

      • 64666779

        Pari tuttua sellasia halpoja osti,toinen sai aran ja pelokkaan. Toinen riehakkaan ja agren,koira puri omistajaansa kahdesti.Kunnes sille etittiin osaavampi koti.


    • Hei minulle tarjottiin 2 vuotiasta kaukaasianpaimenkoira mix.
      Koira on hyvän näköinen kuvissa ja videoissa Mi saanut tietää koirasta. Mutta kannattaako ottaa aikuista koiraa Venäjältä.?

      • enottaskyllä

        Kyseessä laumanvartijasta,eli en ottais.Pitäs olla kokemusta niistä,asua maalla,piha aidattu.Ja kun tulee vieraita,on koira siirrettävä niin ettei syö niitä.Isoja ja voimakkaita,myös luonteeltaan.Googlaa rotua,ja kato videoita.En kyl ostais ulkomailta,enkä rekkaamatonta tai mixiä.Mielummin suomesta,et pääsis useesti kattoo,ja näkis koiran sukuakin,ja et miten käyttäytyy vieraisiin.


    • Anonyymi

      Älkää ottako koiraa ainakaan kodittomien eläinten sos ry:stä

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1914
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1756
    7. 124
      1722
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe