Osaako kukaan sanoa, mihin asti raskaana sallitaan lentäminen. Kyseessä on ulkomaanmatka, eli yli 5 tuntia kestävä lento. Olen rv 23 ja mahdollisesti joudun lentämään ennen lapsen syntymää ja haluaisin tietää miten myöhään lentäminen on sallittua. Kiitos vastanneille.
raskaana lentäminen
3
4089
Vastaukset
- The Rat
Finnair muistaakseni antoi takarajaksi kaksi kuukautta, mutta saatan muistaa ihan puuta heinääkin...
Kannattaa tarkistaa lentoyhtiöiltä ja tietysti neuvolasta. Jokainen raskaus kun on hieman erilainen, niin voi olla että neuvovat jättämään lentämiset väliin...- .............
tarkistaa erikseen lentoyhtiö. Eli jos sulla on reittilennot niin konehan voi olla joku yhteistyökumppanin kone, jolla on eri säännöt.. huonosti selitetty mutta tiedät varmasti mitä tarkoitan. Tarvitset ehkä lääkärintodistuksen ja paluumatkalle myös.
- Onnellinen
Tässä esim. mitä Finnair sanoo asiasta. Ks. myös viesti otsikolla "Kans.väl. matkustamisesta " jonka itse kirjoitin eilen.. Ei ole ihan riskitöntä, mutta toivottavasti olet hyvässä voinnissa.
RASKAUS JA LENTOMATKA
Finnair noudattaa IATA-lentoyhtiöiden kansainvälistä suositusta jonka mukaan
viimeisen raskauskuukauden aikana ei tule lentää eli lentomatkustaminen sallitaan 36. raskausviikon loppuun saakka (raskaus kestää 40 viikkoa). Lisäksi Finnair hyväksyy lyhyille kotimaan ja Skandinavian lennoille matkustamisen 38. raskausviikon loppuun saakka edellyttäen että raskaus on kehittynyt normaalisti,
mitään raskauskomplikaatioita ei ole eikä merkkejä ennenaikaisesta synnytyksen
käynnistymisestä ole.
28. raskausviikon jälkeen vaaditaan lääkärintodistus raskauden normaaliudesta.
28. raskausviikon jälkeen tarvitaan vain yksi lääkärintodistus ellei raskaudentilassa tapahdu muutoksia. Todistuksen raskauden normaaliudesta voi hankkia tarvittaessa jo raskauden kestettyä 27 viikkoa.
Raskautta koskevat lääkärintodistukset lähetetään faksilla numeroon (09) 8184825 riippumatta lipunvaraustavasta. Neuvolakortti on aina hyvä ottaa matkalle mukaan. (Raskaustodistus)
Lennonaikaisella matkustamon ilmanpaineen lievällä alenemisella ei ole mitään
haittaa äidille tai kehittyvälle sikiölle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 501129
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.901127Tämän päivän puukotusuutinen
Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.171010- 17858
Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet44759Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne112748Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n63681- 11672
- 38579
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..69577