koivun siedätyshoidosta..

mä vaa

onks kukaa ollu koivu allergian siedätyshoidoissa? mimmosii tuloksii on tullu?onks sen jälkee,ku hoidot loppunu tullu enää oireita??
mulla ollaa just alotettu nää allergian siedätyshoidot ja aattelin kysellä "kokemuksii":)

22

6201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koivulle ym. allerginen

      Itse en ole alkanut siedätyshoitoon, koska hoito vie todellakin vuosia ja lisäksi olen myös niin monille eri asioille allerginen, että hoito ei kohdallani ole suositeltavaa.

      • onko

        allergiatutkimus vai mikä?


    • koivun

      siedätys hoito ole sitä että mennään koivumetsään koivujen kukintaaikana ja toivotaan että sieltä tullaa viikonpäästä elävä ulos? tuskaa se on mutta kyllä siitä selviää...

      muuten mulla on hirveän paha allergia koivulle...

    • siedätettävä

      Aloitettiin tuossa loppuvuodesta. Pahin haittaoire on ollut pieni kutina ja punoitus siinä pistoskohdassa muutaman tunnin ajan. Siitä miten se koivuallergiaan vaikuttaa ei ole vielä toki mitään tietoa, mutta tuon koivun kaverina tulevat ruoka-aineallergiat on ainakin lievittynyt huomattavasti.

      Tässä pikkuhiljaa olen varovasti kokeillut mitä kaikkea pystyn syömään, ja nykyisin voin syödä kokonaisen omenan raakana, ja korkeintaan tulee pientä kutinaa. Ennen siedätystä yksikin pieni siivu aiheutti melkoista kutinaa kurkussa.

      Ensimmäiset pari kuukautta tuossa siedätyksessä on ikävimpiä kun joka viikko pitää käydä pistettävänä. Nyt ei tarvi käydä kuin 1.5kk välein (ja saattaa pidentyä tuosta vielä 2kk:een, en ole ihan varma), joten ei se mitään kovin suurta haittaa muulle elämälle aiheuta.

      Toivottavasti tepsii siihen koivuunkin (ja leppään, ne on ilmeisesti melkein sama asia allergian kannalta), niin pääsisi allergialääkkeistä eroon, tai ainakin vähennettyä niiden määrää. Ennen olen tarvinnut silmätippoja ja nenäsuihketta lisäksi tai elosta keväisin ei ole tullut mitään.

      • Niistäjä

        ...ku mokoma räkiminen etc. vie unet ja rillit
        vuotaa ku sipulii kuoris..
        Toi siedätys on sama kuin riivaisit krapulaista
        sixpäkin kans,ei sovi mulle ainakaan.
        Stadis lääkärit ainakin höpisee alvariinsa jostain allergiasairaalasta ja lähetteestä.
        Ei oo ehtiny tai jaksanu ajatella!


    • testattu

      joo kävin vuosina 99-02 ja toivottavasti se auttoi koska nyt oolis varmaan viel pahemmat oireet. Mua siedätettiin koivulla ja timoteillä. silloin just ehkä rasitti vaan se et aina piti muistaa mennä sinne ja sit ne et kädet tuli araksi tai no vieläkin noi käsivarret on arat siitä pistämisen määrästä, mutta muutenhan se meni ihan kivutomasti. just ku vaan muisti ettei sauno tai hikoo paljoo silloin, välil tuli et kurkku turpos tai tuli huono olo ja väsy mut muuten ok. joo siis kyl mulla on allergiat vielä lisääntynyt ja siitepölykausina pahemamt kaikki oireet, maha ja ihottuma ja sit toi krooninen nuha. mutta ilman siedätystä voisi olla vielä pahempi että kyllä kaikkea kannattaa testata! ja kohtahan se vuoden kivoin kausi taas alkaa..tai no on se jo alkanut..heh..oikeen paljon hermoja siedätykseen ja toivotaan ettei tuu komplikaatioita!! ja oikeen hyvää kevään odotusta kaikille niistäjille!

      • apina

        ootteko kokeillut syödä sitä siitepölyä? gelatiinikapseleihin ja niitä kun popsii koko talven niin pitäis auttaa.


    • Olli Lind

      Minä kävin siedätyshoidon 1980 -luvulla. Siellä piti käydä joka viikko hyvin kauan. ja sitten piti istua ja odottaa 10 minuuttia.

      Ja mitään hyötyä en siitä saanut. Oireet olivat jos mahdollista vielä pahemmat.

      Allergialääkäriltä sain sittemmin suihkeen, joka piti oireet kurissa. Ja nykyäänhän nonimehu tekee saman asian.

      Kaikki allergiani ovat nyt poissa. Myös kissa-allergiani, heinä- ja huonepölyallergiani.

      Ja olleet jo seitsemän vuotta.

      Olli

      • moniallerginen

        hei mikä toi nonimehu on???
        Minna


    • Ja vaivalloista

      Olin pitkään siedätyshoidoissa eikä auttanut yhtään. Itselläni siitepölyallergia, lähinnä heinille.

    • http://pelastamalmi.org/fi/...
    • niiskuttaja

      mulla tehtiin pitkä siedätyshoito vaikean heinänuhan takia, ja sen jälkeen ei ole juuri tarvinnut kärsiä.

      hoidosta on aikaa kohta 20 v ja vielä toimii, vaikka tietysti teho vuosien myötä hiukan laskee (se on yksilöllistä, joillakin häviää lopuksi ikää oireet). jonkin verran nuhaa on pahimpaan siitepölyaikaan mutta pärskimispuuskat, jatkuva silmien vuotaminen ja räkänenä ovat muisto vain :)

      Suosittelen!!

      • joka päivä

        Koitan joka päivä sietää kiukkuista avovaimoani.


      • vältä allergeeneja
        joka päivä kirjoitti:

        Koitan joka päivä sietää kiukkuista avovaimoani.

        Tässä sulle hyvä ohje - vältä allergeeneja. sisuuntumalla ja sietämällä pääsee kyllä jonkinmoiseen tulokseen, mutta parhaiten terveys säilyy, kun jättää allergeenit sikseen ja pakkaa kamansa paremman ilmanalan olosuhteisiin. Uskoisin kokemusta omaavana henkilönä, että vähemmän siedätystä vaativia persoonia löytyy suht helposti.


    • Annyliini

      Ainakin mulla siedätyshoidosta on ollut apua koivuallergiaan, vaikka oon käynyt vasta 2,5v hoidoissa. Omien kokemusten perusteella voi suositella sitä muillekkin!

    • peepee

      Kävin siedätyshoitoa 2,5v alkaen 2000. Samaan aikaan päällä oli kolme eri siedätyshoitoa, en nyt heti muista mitä kaikkia.
      Nykyään olen huomannut että siitä oli apua vaikkea koko hoitoa saatu päätökseen syystä että erään pistokerran jälkeen sain lievän anafylaktisen shokin jonka johdosta hoito olisi pitänyt aloittaa täysin alusta.
      Eikä itseäni paljoa huvittanut lähteä taas aloittamaan kaikkea alusta 2,5v jälkeen. Mutta silti kokemukseni siedätyshoidosta ovat hyvät.

    • Akupunktikko

      Kannattaa kokeilla ! Kiusallinen vaiva talttuu 1-3 akupunktiokäsittelyllä, joka tasapainottaa veren immunoglobuliinit(lähinnä IgE) eikä tukkoinen tai vuotava nenä, kutiavat silmät tai keuhkoputkien supistelu enää vaivaa.

      Tästä ei koululääketiede puhu, koska eivät tunne kiinalaisen akupunktion etuja. Virallisen lääketieteen puolella puhutaan akupunktion yhteydessä vain kivun lievittämisestä, mutta kiinalaisella lääketieteellä ja akupunktiolla on paljon enemmän annettavaa !

    • kyt-kin

      On auttanut mua huomattavasti. Olen käynyt koivusiedätyksessä ja myöhemmin timotei:tä (heinä) vastaan siedätyksessä.

      Lapsena oireet olivat rajut, silmät vuosivat,kutisivat ja punoittivat, nenä vuosi pahasti. Pahimpaan siitepölyaikaan en "voinut", tai lähinnä halunnut mennä ollenkaan ulos koska oireet olivat niin pahat. Valitin vain sisällä sängyssä koska olo oli niin tuskainen. Hengittäminen oli vaikeaa ja olo tukkoinen.

      Nykyään siedätystä saaneena oireet jäävät nuhaan, ehkä pieneen yskään. Mutta silmäoireet ja nenän jatkuva vuotaminen on jäänyt pois. Nykyään voin nauttia kesästä ja keväästä rauhassa :) Siedätys on vaikuttanut myös ruoka-aineallergioihini positiivisesti.

      Suosittelen siis! Onhan se rankkaa käydä alussa kerran viikossa, ja kolmen vuoden ajan, mutta nopeasti se lopulta menee. Ja pistämiseenkin tottuu, ja lakkaa pelkäämästä.

    • 3 v hoito

      kaikkiin muihin siitepölyallergioihini paitsi pujoon.
      Se oli odotettavissakin, koska kauden aloitusannos turvotti koko olkavarren
      ja seuraavalla kerralla jatkettiin 1/8 -annoksella.

      Timoteit ja koivut sun muut hoituivat kyllä.

    • Ex-Allergikko

      Mulla aloitettiin siedätyshoito 2vuotta sitten marraskuussa. Jo heti seuraavana keväänä huomasi ettei niiskuttanut enää niin paljoa. Nyt on ihan viimeisiä piikkejä menossa, olisko kukinta-ajan jälkeen vielä kaks jäljellä. Sitten sen näkee, että mitä tuli.

      Nyt ainakin voin sanoo, että on auttanu mua ihan hirveesti, ja tulee varmasti auttamaan suakin.

      • kolmatta vuotta.

        Eli mulla aloitettiin -03 siedätyshoito koivulle ja se mun lääkäri sano sillon et noin 80% se toimii huomattavasti, lopuilla vähän tai ei ollenkaan. onneks ite kuuluin siihen enemmistöön ja kesällä pistetään viimeinen piikki. enää ei tarvi kulkea tuolla punasilmänä ku koivu alkaa kukkimaan. Kannattaa kokeilla, se auttaa niin paljon. :) ja ensimmäinen puol vuottahan on se "rankin" ku joutuu kulkemaan siel piikitettävänä niin usein. mut myöhemminhän se on sit 6-8 viikon välein. Suosittelen!


    • Make

      Paras apu allergioihin on oman vastustuskyvyn parantaminen, jolloin elimistöön kuulumaton vieras pölyhiukkanen ei aiheuta esim. tulehdusreaktiota. Tähän on olemassa hyvia ja luotettavia luonnollisista lähteistä olevia keinoja.

      Omassa perheessämme vaimolta on loppunut keväinen niiskutus, joka johtui erilaisista siitepölyistä.
      Ja talven mittaan koko perhe pysyy terveempänä, eli kaikki päivähoitopaikkojen pöpöt eivät aiheuta räkärumbaa luonamme.

      Vauvallamme oli alle yksivuotiaana ihottumaa, jonka syytä käytiin arpomassa allergiatesteissä:
      Odotimme maitoallergiaa, koska veljenpojallakin oli todettu samainen ja "määrätty" kallista soijakorviketta. Vauvallamme olikin "epävarma" kissa-allergia. Mutta sehän ei meillä tule kuuloon, koska kissa meillä on kotona.

      Niimpä taas vauvalle jauhemaista apua tuttipulloon ja hyvää voidetta iholle. Nyt ongelma on hävinnyt ja maitoa kuluu.
      Oikea hoito oli siis tässäkin tapauksessa saada suolisto ja vatsa toimimaan kunnolla, eikä yrittää pelkillä voiteilla poistaa oiretta.

      Tämä vastustuskyvyn kohottaminen on moneen vaivaan paras apu ja pätee varmaan myös mahdollisen lintuinfluenssan iskiessä...

      Mikäli kekustelu asiasta kiinnostaa, niin
      pistä postia osoitteella infoposti@suomi24

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2382
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1990
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      208
      1870
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1747
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1661
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1629
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1534
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe