aloittelijalle vähän tietoa?

olli

Eli mikä olis sillainen hyvä mopo aloittelijalle, joka ei lähde heti käsistä ja ylettäis hyvin ajaakkin sillä?

Pituus "kuskilla" on noin 160cm. Ikä olisi 14, kohta 15 että sais mopokortinkin yrittää.

Siinä "mopossa" vielä pitäisi olla sekin, että voisi ajella kaupungissa.

Minulle on ehdoteltu honda monkeytä ja suzuki pv:tä, mutta tarkemmin katsottuna ne näyttää jotenkin heppoisen pieniltä, mutta liian isolla ajo taas on todella vaikeata :)

Eli ehdotuksia kaivataan!
Ja jos nyt noita kahta jo ehdotettua katsotaan niin haluaisin kuulla teiltä mielipiteitänne kyseisistä laitteista.

Ai niin ja yksi kysymys! Jos kerran mopokortin saa ja sen sellaista 15-vuotiaana, mutta mitenkäs sitten esimerkiksi pv:llä ajelu kaupungissa? Tämä ihmetyttää sillä tietääkseni ainakaan kävely/pyörä tiellä ei saa ajella mopolla ellei sitten erikseen lue, mutta mitenkäs pääsee sitten kulkemaan paikasta toiseen? Varsinkin liikenteen seassa hukkuisi tosin eihän sitä liikenteen sekaan tarkoitus olekkaan mennä vaan esimerkiksi vain kouluun mopolla? Varmaan tässä vaiheessa pitäisi olla vähän isompi/näkyvämpi mopo?

No ehdotelkaa te ja minä tutkin vaihtoehtoja.

27

12075

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jani

mää oon skootteri kannalla ita aijon ostaa kohta skooterin itelleni oon kyllä koittanu kavereitten mopoja pwstä skootteriin ja musta on parhain ajaa skoottereilla mutta noi jokkut on niin saatanasti vastaan skoottereita niillä taitaa vähän olla päässä jotain muuta kuin muilla....

Ja mun mieli pide pw-monki ihan paskoja pikku mopoja joilla ei tee mitään se menee melkein auton maavaran alta se vielä mahtuu...
      Kyllä skootterilla on paras ajaa...

• niko k

kyllä skootteri on vähän enemmän kaupunki ajoon mut mun mielest semmonen siisti ois kyl toi suzuki r se on semmonen monkeyta reilusti isompi kyykky mallinen mopo suosittelen!!

• minä
        niko k kirjoitti:

kyllä skootteri on vähän enemmän kaupunki ajoon mut mun mielest semmonen siisti ois kyl toi suzuki r se on semmonen monkeyta reilusti isompi kyykky mallinen mopo suosittelen!!

suzuki r on kuule aika huono sielä kaupungin vilkkailla ja mutkikkailla teillä kun siinä on tää kääntöympyrä varsin suuri, joten suosittelisin vaikkapa tunturi tiger aqua.. halpa, helppo virittää ja jne.. älä mitään vitun skootteria vaan osta.. homppelia ajaa polvet yhdessä. älä osta! kävele vaikka mielummin!

• jani
        minä kirjoitti:

suzuki r on kuule aika huono sielä kaupungin vilkkailla ja mutkikkailla teillä kun siinä on tää kääntöympyrä varsin suuri, joten suosittelisin vaikkapa tunturi tiger aqua.. halpa, helppo virittää ja jne.. älä mitään vitun skootteria vaan osta.. homppelia ajaa polvet yhdessä. älä osta! kävele vaikka mielummin!

älä ny mitään tunturia osta ihan ruman näkönen ja muutenkin ihan paska!!! Skootterit on tehty vähän rikkaammille kun noin köyhät ajelee jollain pw tai monki tai tunturi...

• ana
        jani kirjoitti:

älä ny mitään tunturia osta ihan ruman näkönen ja muutenkin ihan paska!!! Skootterit on tehty vähän rikkaammille kun noin köyhät ajelee jollain pw tai monki tai tunturi...

älä vaan osta pevettii tai monkeyta!!! ja samalaa unoha tuo skootteri ne tytöille tehty!! osta vaik yamaha dt, derbi tai jos yltää jalat ni ehottomasti aprilia rx yks kuristin pois ni kulkee 90KM/H!!!

• jani
        ana kirjoitti:

älä vaan osta pevettii tai monkeyta!!! ja samalaa unoha tuo skootteri ne tytöille tehty!! osta vaik yamaha dt, derbi tai jos yltää jalat ni ehottomasti aprilia rx yks kuristin pois ni kulkee 90KM/H!!!

kertokaa pojat siten että missä lukee että toi skootteri olis tytöille???? Siis musta skoottereissa ei oo mitään vikaa ne on vaan vähän kalliita eli köyhät ei osta niitä!!!

• hoppari86

osta yamaha dt 50r.ja kun käytät keskikaistaa niin johan autotkin väistää.
        ja sit ku otat rajottajan pois ja kuristuksen putkesta niin jammu nappaa yli 90km/h.
        yamaha se olla pitää!!!!usko mua muijatkin alkaa pyörii ympärillä!!!!!!!!YAMAHA RULES!!!!

• vompatti00

Se on pv

• pippeli 3000

skootterilla??? U serious??? HA GAYYYYY!!! Et vitus osta mitää skootterii ne o homoille rieju RR on se kumma SAATANA!!!

• jamppaz
        jani kirjoitti:

kertokaa pojat siten että missä lukee että toi skootteri olis tytöille???? Siis musta skoottereissa ei oo mitään vikaa ne on vaan vähän kalliita eli köyhät ei osta niitä!!!

ai että kalliita? sain oman skopani ilmatteeks :D

• aprilia3

Jos on enemmän rahaa käyttää niin suosittelisin Aprilia SX50 tai RX50 Enduro. Itellä jälkimmäinen, kaikki valittavat että moottori vakiona luumu mutta kuhan laitat teharin nii johan korjaantuu probleema :D Toki riskinä sillon että jäät kiinni poliisille mutta silloinkaan ei tule kuin sakot ja joudut vaihtaa ''noku'' putken tilalle ja se ei paljoa maksa :D

• PvJonne
        hoppari86 kirjoitti:

osta yamaha dt 50r.ja kun käytät keskikaistaa niin johan autotkin väistää.
        ja sit ku otat rajottajan pois ja kuristuksen putkesta niin jammu nappaa yli 90km/h.
        yamaha se olla pitää!!!!usko mua muijatkin alkaa pyörii ympärillä!!!!!!!!YAMAHA RULES!!!!

Kuka ny soittimella ajaa?

• atm

no tommoselle kyllä välttäis polkupyörä!!!ei mitään skootteria, se on hameväen vehkeitä mutta mistäs minä sinun pukeutumises tiedän...

• Tehari

Jos oot aikeissa ostaa mopon jälkeen kevarin niin älä missään vitun tapauksessa osta skootteria!!!!!

ku totut ajaa pelkällä kaasun vääntämisellä nii sitte on sormi suussa kevarin kanssa,siinä tapauksessa ei oo mitään järkee ostaa jotai kevarin hintaista skootterii!!!!!!!

Mutta muuten onhan toi skootteri kaupungissa ihan mukava.

• pv

pv on paras!!!

• Ondrei

En menisi sanomaan että honda monkey tai suzuki pv ovat paskoja liikenteessä mutta kun ne ovat aika pieniä mopoja niin näkyvyys on tois puolinen juttu . Mopoista kevariin jos aloitellut automaatti vehkeellä niin suosittelisin aloittelioita ottamaan tuntumaa manuaali mopoon ettei tarvitse olla paskat housussa ja,sormi suussa

• jokakysyy

Saisko tähä jotai tietoja MOPOSTA, eli semmosia et esim. mitä jokane osa mopos tekee mitäki mut ei nyt kaikkii osii tarvii luetel, tärkeimmät vain....
      Ja jotai muuta tietoo mitä tarvii jos on ostamas mopoa koska en oikein tiedä moposta mitään...
      Itse olen hankkimassa Aprillia RX mopoa
      ei kannata ostaa skootteria, tytöille tarkotettu, paska!

• MerAlfa

Nimimerkille "jokakysyy": jos haluat perehtyä mopojen rakenteeseen ja tekniikkaan, kannattaa hankkia ja lukea Alfamerin kirja 'Mopot - korjausopas'. Siinä on kerrottu kaikki oleellinen selkeässä muodossa, ja huolto- ja korjausohjeet kaupan päälle. Löytyy myös useimmista kirjastoista, joissa voi lukea ilmaiseksi.
        Linkki -> http://www.alfamer.fi/mopotkorjausopas-19822006-p-18546.html

• Tyytyväinen omistaja

Suosittelen Genericin Trigger SM-mallia. Jos haluaa "parannetun" version (minkä itsekin omistan) eli Competition-version, tulee hiukan lisäkustannusta (N. 150 €), mutta on parempi hiukan lyhyemmällekin (itse olen 164 cm). Menee nätisti ja on helppo hallita.

• sx

Aprilia sx voisi olla hyvä vaihtoehto. Sopii myös lyhyemmällekin käyttäjälle komea;). Gilera smt on myös hyvä ko oon kaverin gileralla ajellu.

• 15v_RM_250cc_kuski

Mikään mopo ei karkaa käsistä vakiona tehojen puolesta, katsele vaikka nettimotosta käytettyjä 1000-2000€ niin säästät ja todennäköisesti saat valmiiksi tuunatun ja huolletun mopon...

• huomioikaa päivämäär

en usko että keskustelun aloittaja enää mopoa osta... katos kun vuonna 2002 on keskustelu aloitettu... :))

• Anonyymi

20 vuotta sitten satana

• Anonyymi

kaikki on aina sitä mieltä että Derbit on iha paskoja mutta todellisuudessahan se on käyttäjästä kiinni, ite oon täyttäny 14 just vähä aikaa sit että mopo kortti vasta ens vuonna mutta itellä on derbi jo tallissa mut oon vaa miettiny et meneekö derbit sit oikeesti helposti paskaks ?

• Anonyymi

Sehän saattaa vähän riippua, itsellähän ei derbeistä kokemusta ole mutta itse sellaista olen nyt hankkimassa. näin nyt ainakin tuttujenkin mielipiteitä kuulien ei se derbi tuskin kovinhuono ole. meinaan et todella monella on nyt jotku derbi pääl niin jos se olisi paska niin miksi sitte niil ois se eikä jottain parempaa vaihtoehtoo. todennäkösesti saattanu vaa joku mankimies tai ihansama joku ny olla nakkaammas sielt suustansa jotain derbejäkohtaa. Malli?

• Anonyymi

Osta kawasaki

• Anonyymi

Sitten kun täytä 15-vuotta niin mikä mopo kannattaa hankkia ja mitä niistä pitää tietää

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7968
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3812
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1896
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1240
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1093
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      1033
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      810
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      802
    10. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    Aihe