lähihoitajan jatko-opinnot/ uran vaihto

2 lasta ja vanhustyö

Olen ajatellut lähteä opiskelemaan esim. sairaanhoitajaksi tms. Jos pääsen syksyksi kouluun.

Kannattaako se? Onko saikkareille töitä? Mitä muuta olette te lähihoitajat ruvenneet opiskelemaan lisää?

Haaveenani ois vähän säännöllisempi työ, lasten takia. Ja kouluunkin olis hinkua. Kiinnostusta vähän kaikennäköiseen...

Tai voisko lähihoitajan työkokemuksesta olla hyötyä millään muulla alalla? Kokemuksia kenelläkään alan vaihdosta?

2

313

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kellervo

Alan vaihdosta voisi olla hyvä keskutella ammattilaisten kanssa, esim. http://www.therapion.com/ura
      Lähihoitajan työkokemus varmasti auttaa kaikilla hoitotyöhön liittyvillä aloilla, mikseipä myös palveluammateissa, joissa on suorassa asiakaskontaktissa.

• p-09

Itse vaihdoin alaa 4 vuoden työkokemuksen jälkeen, lähihoitajasta proviisoriksi (farmasian maisteri). Olen tykännyt älyttömästi alasta, jo lh aikoina lääkehoito ym. oli mielestäni äärettömän kiinnostavaa. Hoitotaustasta on ehdottomasti ollut hyötyä, erityisesti alan sanastosta ja ihmisen fysiologian tuntemuksesta. Toki sitten kemian ym. olen joutunut opettelemaan alusta lähtien itse, mutta kun kiinnostusta riittää, niin mikäs siinä. :)

Jos jokin muu ala, tai esim. sh-opinnot tuntuvat kiinnostavan, jatka ihmeessä opiskeluja. Ei tässä ainakaan mitään häviä, mutta paljon voi saada irti. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      81
      1324
    2. 72
      1194
    3. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      79
      1051
    4. 95
      889
    5. Jasmin vauhdissa

Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois
      Kotimaiset julkkisjuorut
      257
      827
    6. Kuinka hyvin te sopisitte

Toisillenne vai sopisivatko ollenkaan? Mitä eroja
      Ikävä
      49
      767
    7. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimainen?
      Ikävä
      29
      759
    8. Vinkkiä miehelle

Huomenna olen kuudesta eteenpäin kotona, yksin… Pääsetkö/uskallatko tutustua?
      Ikävä
      55
      693
    9. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      72
      669
    10. 44
      612
    Aihe