Miksi lihavilla on aina punaiset posket?

ihmettelijä...

Usein tulee vastaan lihavia ihmisiä, joilla on aivan tajuttoman punaiset posket! Etenkin kun he tulevat kylmästä ulkoilmasta. Hoikilla ja ja hieman pyöreillä ei tätä näe.
Mistä johtuu tuo punaposkisuus? Väri heillä on oikeasti todella punainen, ei mikään pieni punoitus, ja raja punaisen ja normaalivärisen ihon kohdalla on selkeä.

11

4447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja...

      TOSI punaposkinen! En usko et liittyy painoon mitenkää...!

      • pari kiloa veks

        Posket alkavat punoitaa kun verenkierto lisääntyy kasvojen pintaverisuonissa. Lihavilla on yleensä huonompi kunto, joten heille tulee tällaisia fyysisiä "oireita" helpommin.


      • ei tietoa
        pari kiloa veks kirjoitti:

        Posket alkavat punoitaa kun verenkierto lisääntyy kasvojen pintaverisuonissa. Lihavilla on yleensä huonompi kunto, joten heille tulee tällaisia fyysisiä "oireita" helpommin.

        Ottaisivat ihmiset joskus asioista selvää ennenkuin alkavat puhumaan, että puhuvat edes asiaa edes sinnepäin.

        http://www.lumene.fi/default.asp?docId=12811


    • Oho

      Ehkä se oli Joulupukki?


      Oliko sillä perunanenäkin?

      • pUOLIlÄsKI

        Kuumuus ja rasitus huonokuntoisella saa kävelyn tuntumaan siltä, kuin normaalipainoiselle hikiliikunta. Tuo couperosa-iho nyt tarkoittaa ihan jotain muuta...


    • Eduki

      Mulla on kyllä ollut pälli punainen vaikken muuta kuin kävelis 200 m ulkona, olinpa sitten kuinka hoikassa kunnossa tahansa. Minä myös hikoilen tosi paljon ja olen aina hikoillut. Kyllä minua ihmetyttäis huomattavasti enemmän jos joku tulee kylmästä ulkoilmasta ja on kalpea kuin kalkkilaivan kapteeni?!

    • ihokysymys

      Ai, enpä ole ennen kyseistä ilmiötä huomannutkaan muilla ylipinoisilla kuin cocisjoulupukilla.
      Itse olen normaalipainoinen, mutta todella vaaleaihoinen ja minulla kyllä alkaa pakkasella pienenkin tepustelun jälkeen posket punoittamaan kuin omenat.

      • nasu

        Olen normaalipainoinen, suht. hyvässä fyysisessä kunnossa ja silti posket punottavat voimakkaasti pienenkin ulkoilun jälkeen. Ihoni on todella vaalea ja herkkä, jonka uskon olevan syy punoitukseen. Sama punoitus "vaivaa" myös veljeäni, joka on hoikka, mutta hänellä on samanlainen herkkä iho kuin minulla.


    • Kupru

      Nimittäin, olin nuorena hyvin hoikka ja punoitin kuin paloauto kaikenlaisen liikunnan jälkeen. Urheilin tosissani ja olin hyväkuntoinen. Nytkin, 20 kiloa painavampana ja todella huonokuntoisena posket punoittavat samalla tavalla. Luulen että ilmiö liittyy pintaverenkiertoon ja se kaiketi on yksilöllistä eikä liity ylipainoon. Punastun muutoinkin herkästi. T: tomaatti jo syntyessään :)

    • _:_

      Niin, että mitä teet sillä tiedolla?
      Pimee tyyppi!!!

      • Anonyymi

        No, kun kiinnostaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2759
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      360
      2614
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2190
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1866
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1788
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1773
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1764
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      139
      1678
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1593
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1432
    Aihe