Usein tulee vastaan lihavia ihmisiä, joilla on aivan tajuttoman punaiset posket! Etenkin kun he tulevat kylmästä ulkoilmasta. Hoikilla ja ja hieman pyöreillä ei tätä näe.
Mistä johtuu tuo punaposkisuus? Väri heillä on oikeasti todella punainen, ei mikään pieni punoitus, ja raja punaisen ja normaalivärisen ihon kohdalla on selkeä.
Miksi lihavilla on aina punaiset posket?
11
4682
Vastaukset
- ja...
TOSI punaposkinen! En usko et liittyy painoon mitenkää...!
- pari kiloa veks
Posket alkavat punoitaa kun verenkierto lisääntyy kasvojen pintaverisuonissa. Lihavilla on yleensä huonompi kunto, joten heille tulee tällaisia fyysisiä "oireita" helpommin.
- ei tietoa
pari kiloa veks kirjoitti:
Posket alkavat punoitaa kun verenkierto lisääntyy kasvojen pintaverisuonissa. Lihavilla on yleensä huonompi kunto, joten heille tulee tällaisia fyysisiä "oireita" helpommin.
Ottaisivat ihmiset joskus asioista selvää ennenkuin alkavat puhumaan, että puhuvat edes asiaa edes sinnepäin.
http://www.lumene.fi/default.asp?docId=12811
- Oho
Ehkä se oli Joulupukki?
Oliko sillä perunanenäkin?- pUOLIlÄsKI
Kuumuus ja rasitus huonokuntoisella saa kävelyn tuntumaan siltä, kuin normaalipainoiselle hikiliikunta. Tuo couperosa-iho nyt tarkoittaa ihan jotain muuta...
- Eduki
Mulla on kyllä ollut pälli punainen vaikken muuta kuin kävelis 200 m ulkona, olinpa sitten kuinka hoikassa kunnossa tahansa. Minä myös hikoilen tosi paljon ja olen aina hikoillut. Kyllä minua ihmetyttäis huomattavasti enemmän jos joku tulee kylmästä ulkoilmasta ja on kalpea kuin kalkkilaivan kapteeni?!
- ihokysymys
Ai, enpä ole ennen kyseistä ilmiötä huomannutkaan muilla ylipinoisilla kuin cocisjoulupukilla.
Itse olen normaalipainoinen, mutta todella vaaleaihoinen ja minulla kyllä alkaa pakkasella pienenkin tepustelun jälkeen posket punoittamaan kuin omenat.- nasu
Olen normaalipainoinen, suht. hyvässä fyysisessä kunnossa ja silti posket punottavat voimakkaasti pienenkin ulkoilun jälkeen. Ihoni on todella vaalea ja herkkä, jonka uskon olevan syy punoitukseen. Sama punoitus "vaivaa" myös veljeäni, joka on hoikka, mutta hänellä on samanlainen herkkä iho kuin minulla.
- Kupru
Nimittäin, olin nuorena hyvin hoikka ja punoitin kuin paloauto kaikenlaisen liikunnan jälkeen. Urheilin tosissani ja olin hyväkuntoinen. Nytkin, 20 kiloa painavampana ja todella huonokuntoisena posket punoittavat samalla tavalla. Luulen että ilmiö liittyy pintaverenkiertoon ja se kaiketi on yksilöllistä eikä liity ylipainoon. Punastun muutoinkin herkästi. T: tomaatti jo syntyessään :)
- _:_
Niin, että mitä teet sillä tiedolla?
Pimee tyyppi!!!- Anonyymi
No, kun kiinnostaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17410168Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523425Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493163- 642835
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032189- 1162163
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251993Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671608Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221386Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121356