Voiko hiusrajaa

laskea Rogainella?

Itselläni on kyllä päälaella tukkaa kuin pikkupoikana, mutta ohimoilta se on päässyt vähän jo nousemaan. Olen päättänyt että sitten kun/jos lähtee päältä kaljuuntumaan, kaikki lähtee. Ongelmana on lähinnä se että toinen leskenkulma on huomattavasti korkeammalla ja lyhyen tukan kanssa ero näkyy, ainakin omasta mielestäni, selvästikin.

Eli onko jollain positiivisia kokemuksia Rogainen/Recrean käytöstä hiusrajan laskijana?

Koska kyseessä on korkeintaan muutaman neliösentin alue toisella ohimolla, en harkitse mitään popsittavia hormoonitoimintaan vaikuttavia lääkkeitä, vain siis Rogainea tai Recreaa.

8

2718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jussi

      kaikkihan sitä muuten käyttäs, vai mitä luulet?

      • Nimetön

        Kyllä se oikeasti voi tuoda kadonnutta hiusrajaa eteenpäin (itsellä tuli noin sentti), mutta se kyllä vaatii finasteridia avuksi, pelkästään minoksidiilin käyttö on hullun hommaa.

        Lisäksi pitää muistaa se, että mikään ei takaa että hiuksia kasvaa, ja jos kasvaa kuinka paljon ja mihin kohtaan (harvinaisissa tapauksissa minox saattaa kasvattaa karvaa ihan toisaalla kuin alueilla mihin sitä on käyttänyt). Lisäksi pitää muistaa, että vaikka hiuksia kasvaisikin, niin jos lopettaa käytön, niin ne putoavat pois, mahdollisesti lääkkeen vaikutuksen loppuessa luontaisesti karvaiset alueetkin saattaa tiputtaa hiuksensa (rajoitetulla alueella, ja vähäisessä määrin, mutta kuitenkin).

        Eli minoksidiilin kanssa on käytännössä tehtävä päätös: joko käyttää sitä säännöllisesti päivittäin yhdessä finasteridin kanssa "loppuelämänsä" (lue: siihen asti kunnes ne ei enää auta, tai lääketiede keksii parempaa), tai sitten päättää heti olla käyttämättä.

        Oikotietä onneen ei ole. Voin kuitenkin kokemuksesta sanoa, että Propecia Rogaine on ihmeyhdistelmä, joka tekee huomattavasti onnellisemmaksi kuin jos päättää olla ilman. Ei niilläkään mitä tahansa voi tehdä, ja kalliiksi tulee pitkässä juoksussa.
        Silti, itse pysäytin hiustenlähtöni viisi vuotta sitten ja sain tuotua etuhiusrajaa sentillä eteenpäin. Eli ei se mahdotonta ole, tietysti riippuu siitä että kuinka paha tilanne on, maksimi lääketeho on suunnilleen yksi pykälä Norwoodin asteikolla, sen suurempi muutos olisi jo melkein lääketieteen historiaa...


    • Juhana E

      Todennäköisesti saattaisi rogaine kasvattaa takaisin ns. vauva-hiuksia kadonneitten tilalle. Vain harvoin rogainen kasvattamat "uudet" hiukset ovat missään muotoa normaalin pituisia tai näköisiä.

      Itse käytän rogainea koska rogainen kasvattava ns. villaisuus tuo luonnostaan sen vaikutelman siitä että hiusraja todellisuutta huomattavasti alempana ilman että asia tarvitsee millään keinotekoisilla tai monimutkaisilla kampauksilla hoitaa.


      Mutta vielä lopuksi pieni neuvo.
      Jos huomaat että hiukset todella alkavat karata ja haluat estää kaljuuntumisen, ota ihmeessä Procepiaa/Gefinaa!
      Rogaine nimittäin EI pysäytä kaljuuntumisprosessia.
      Se luo kyllä aluksi vaikutelman siitä että hiusrajan vetäytyminen saattaa pysähtyä ... mutta koska kaljuuntuminen silti kokoajan etenee tulee jossain vaiheessa vastaan päivä jolloin hiukset karkaavat ja nopeasti.
      Yleensä muutaman vuoden kuluttua.


      Pitempiaikaista tehoa tarjoaa ainoastaa Procepia/Gefina. Itse käytän Rogainea apulääkkeenä.

    • Anonyymi

      Vanha ketju mutta vastaan silti.
      Aloin heinäkuussa käyttämään Schindlerin mineraalijauhetta ja hiusrajani on alkanut kasvaa merkittävästi.Olen jo pohtinut taukoa jauheen käytössä,sillä kasvaa vielä paljonkin niin kohta on ohimot karvaa täynnä😅
      Erittäin riittoisa purkki ja sisältää elimistölle tärkeitä mineraaleja.Suosittelen jokaista hiustenlähdöstä kärsivää ainakin kokeilemaan.

      • Anonyymi

        Hierotaanko tuota tuotetta päänahkaan? Mikäli hierotaan, se selittäisi hiustenkasvun, koska verenkierto paranee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hierotaanko tuota tuotetta päänahkaan? Mikäli hierotaan, se selittäisi hiustenkasvun, koska verenkierto paranee.

        Sitä syödään ainakin.


      • Anonyymi

        Se on ilmeisesti jotain vulkaanista kivijauhetta. Mullan syöminen ei ainakaan ole terveellistä, mutta tiedä sitten tuosta kivestä.


      • Anonyymi

        Schindlerin mineraalijauheessa näköjään on sadassa grammassa 260 mg alumiinia. Alumiiniahan yritetään välttää syömästä, esim alumiinifoliot, vaikkakin alumiinia on luonnossa ja maaperässä erittäin runsaasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe