Onko kellään kokemusta tästä uusimman forresterin viskolukosta? 2.0 litranen perus forre on kiinnostanut, mutta onko se viskolukko toimiva? Eli se sitten toimisi ihan normaalin lukkojen tapaan? Miten se neliveto toimii muuten? Se on ilmeisesti jatkuva 50/50, tarkoittaako se sitä, että jokainen rengas vetää koko ajan, vai siirteleekö se vetoa sinne missä pitää sieltä missä sutii. Eli onko se tosiaan 4x4 vai sitten joku vw:n 4motion?
Subaru Forresterin viskolukko
12
13377
Vastaukset
- Subaru Forester
Kattele tosiaan tuolta subaruclubista tarkemmin.
Myös suomi24 citymaasturi palstalla on juttua:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000547&posting=22000000013366248
Neliveto ei ole yksinkertainen juttu.
Kerron pääpiirteet tässä:
Subarussa on kaksi viskolukkoa.
Siinä on viskolukku keskitasauspyörästössä joka säätää voimanjakoa eteen/taakse pitävämmälle akselille perusasetuksen ollessa 50/50.
Taka-akselilla on LSD-viskojarru, joka lukitsee taka-akselin jos toinen taka-akselin pyörä luistaa.
Se on aito neliveto, ei mikään kytkeytyvä. Alennusvaihde on myös.
Taka-akselin lukon vuoksi siinä vetää aina vähintään 3 pyörää, joten se pelastaa kuuluisalta ylimainostetulta ristiriipunnalta. Taka-akselin lukkoa ei taida olla muissa sittareissa.
Subarun lukot eivät ole kiinteäksi lukittavissa, ne toimivat tarvittaessa.- LSD-viskojarru??
LSD ja visco on kaksi eri systeemiä. LSD (Limited Slip Different) toimii pelkästään levyillä ja visco on täysin suljettu paketti jossa välittäjäaineena levyt ja silikoniöljy. Tässä sulle linkki noista lukoista:
http://auto.howstuffworks.com/differential.htm LSD-viskojarru?? kirjoitti:
LSD ja visco on kaksi eri systeemiä. LSD (Limited Slip Different) toimii pelkästään levyillä ja visco on täysin suljettu paketti jossa välittäjäaineena levyt ja silikoniöljy. Tässä sulle linkki noista lukoista:
http://auto.howstuffworks.com/differential.htmjuuri noita linkkejä laittelin tuohon mainitsemaani ketjuun. Minusta visko on yhden tyyppinen LSD. Tuossa linkissäkin todetaan:
"The next few sections will detail some of the different types of limited slip differentials, including the clutch-type LSD, the viscous coupling, locking differential and Torsen differential."begin kirjoitti:
juuri noita linkkejä laittelin tuohon mainitsemaani ketjuun. Minusta visko on yhden tyyppinen LSD. Tuossa linkissäkin todetaan:
"The next few sections will detail some of the different types of limited slip differentials, including the clutch-type LSD, the viscous coupling, locking differential and Torsen differential."Foresterissa suomen mallissa vakiona, USA mallissa saa erikseen.
http://www.subaru.com/shop/overview.jsp?model=FORESTER&trim=25_X
"Viscous-type limited-slip rear differential"- inssit
begin kirjoitti:
Foresterissa suomen mallissa vakiona, USA mallissa saa erikseen.
http://www.subaru.com/shop/overview.jsp?model=FORESTER&trim=25_X
"Viscous-type limited-slip rear differential"on vetäny jo monia vuosia lsd:tä,eihän muuten tollasia vessoja olis pyörien päällä
- ei ole
viskolukkoa!vessan lukko on!!ainakun istun ulkovessaan krapula paskalle muistuu mieleen se sama istuma asento ja eilinen rahan meno mitä subarun kanssa koin
- päästä!!
Sähän oot varsinainen vitsiniekka, vitun molopää. Ois paljon parempi ettet kommentoi sellaisista asioista mistä et mitään tiedä!!
- Forre
Joko on krapula alkanut helpottaa, vai vieläkö on elämä niin v---n vaikeaa että tarttee tänne kaikkea idioottia kirjotella? Foresterin visko on siis todellakin tasauspyörästön lukko, noin kansankielellä, ja tasauspyörästö tarvii olla autossa jotta se kääntyisi mutkassa, kun ulompien ja sisempien pyörien pyörimisnopeus on eri, lukolla estetään liian suureksi kasvanut nopeusero, mikä tulee jos toisenpuolen pyörä sutii tyhjää liukkaalla.
- masa
MY06 Foresterin teknisissä tiedoissa vaikuttaisi olevan sekä 2.5 XT:ssä että 2.0 X:ssä tuo visko taka-akselilla, mutta perinteisestihän Foresterissa on vissiin ollut visko takanakin vain turbomalleissa.
Onko kellään varmaa tietoa?- masa
Löysinpä jo varmaa tietoa, eli kyllä on.
- Subaruaenvaihda
Xt on visko takaakselilla ja lukko etu ja takapään välillä lsd mallinen. 2 l vaparissa ei ole takaakselilla lukkoa. Ei ne pidä kovin paljon hiukan avustaa mutta paremmin kuin mikään volkkarin 4 motion.
Missä taka-akselin lukkoa voi kiristää että pitää paremmin?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4613927Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181672- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991398Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 521286
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441069
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331057