Taas täällä yksi nainen tuppaa miesten palstalle!
Kysymys on mielenkiintoinen: millainen äiti-poikasuhde teillä on? Tästä en ole koskaan nähnyt missään juttua, miesten kertomana.
Minun ongelmanani on mies, joka on täysin äitinsä lumoissa: meilailevat useasti päivässä, mistä tahansa asiasta.
Kun lasta tehtiin, tuntui, että sitä tehtiin miehen äidille...niin tarkkaan uteli kaikki neuvolatietoni veriarvoista lähtien jne.
Äiti-poikasuhde on jotenkin sairas. Poika ei pysty irtautumaan äidistä. Tämä ilmenee henkisenä väkivaltana minua kohtaan.
Mies väittää, että hänen äitisuhteensa on normaali, jopa ETÄINEN?!
Äitisuhde
11
3304
Vastaukset
- isukki vuodelta -70
Jos kuvaamasi äiti-poikasuhde on sairas, niin tällöin kaikki äiti-tytärsuhteet ovat todella sairaita. Ennemmin voisi kysyä, miksi tyttäret ovat niin auliita keskustelemaan kaikesta oman äitinsä kanssa, mutta ovat mustasukkaisia miehelle joka tekee samaa oman äitinsä kanssa?
Mikä tekee naisista niin omistushaluisia, että mies ei saa olla yhteydessä omiin sukulaisiinsa jos ei tee sitä naisen määrittelemissä raameissa?- mies 48v
Kyllä ÄITI on elämäni nainen no 1 ja sille kerrotaan semmosetkin salaisuudet mitä vaimolle ei ikinä.vaimo tulee tosi kaaaaaaaaaaaaaukana
sitten äireen jälkeen ja kaikki tärkeätkin jutut keskustelen ensin äireen kans siiten saatan mainita vaimollekin että näin tehdään. - Kauranainen
Ymmärrän suuttumuksesi. Mutta tässä on kysymys vähän eri asiasta; mieheni näet ei halua että minä pidän mitään yhteyttä sisaruksiini, puhuu vauvallemme tultuamme vanhemmiltani että "hyvä että pääsitte pois pahasta mummolasta" ja "oliko siellä kamalaa sen pahan mummon luona".
Kun sanoin, että täytyy käydä näyttämässä vauvaa isomummille eli minun mummilleni, äiti ja poika katsoivat toisiaan ylimielisinä. Poika ei halua, että vauvalla on minun sukuani ollenkaan, vain hän ja hänen äitinsä. Minun sukuni on "paha suku". Lisäksi mies väittää, että harrastan sukurutsaa sisarusteni kanssa (eli miehellä on siis päässä vikaa).
En kuvaillut tässä kaikkea, en todellakaan tarkoittanut, että mies ei saisi pitää äitiinsä yhteyttä. - Kauranainen
mies 48v kirjoitti:
Kyllä ÄITI on elämäni nainen no 1 ja sille kerrotaan semmosetkin salaisuudet mitä vaimolle ei ikinä.vaimo tulee tosi kaaaaaaaaaaaaaukana
sitten äireen jälkeen ja kaikki tärkeätkin jutut keskustelen ensin äireen kans siiten saatan mainita vaimollekin että näin tehdään.sinulle mies 48, kyllä minua oksettaa tuollainen ettei olla irrottauduttu äidistä!! En minäkään ole enää mikään isin pikku 30 vee tyttö...yäk!!
Silti voi olla hyvät välit vanhempiin. En halua miestä joka ei ole irrottautunut äidistään. - isukki vuodelta -70
Kauranainen kirjoitti:
Ymmärrän suuttumuksesi. Mutta tässä on kysymys vähän eri asiasta; mieheni näet ei halua että minä pidän mitään yhteyttä sisaruksiini, puhuu vauvallemme tultuamme vanhemmiltani että "hyvä että pääsitte pois pahasta mummolasta" ja "oliko siellä kamalaa sen pahan mummon luona".
Kun sanoin, että täytyy käydä näyttämässä vauvaa isomummille eli minun mummilleni, äiti ja poika katsoivat toisiaan ylimielisinä. Poika ei halua, että vauvalla on minun sukuani ollenkaan, vain hän ja hänen äitinsä. Minun sukuni on "paha suku". Lisäksi mies väittää, että harrastan sukurutsaa sisarusteni kanssa (eli miehellä on siis päässä vikaa).
En kuvaillut tässä kaikkea, en todellakaan tarkoittanut, että mies ei saisi pitää äitiinsä yhteyttä.Nyt alkaa kuulostaa sairaalta. Teillä on samoja ongelmia kuin meillä. Meillä ne vain ovat toisin päin: vaimo ei itsenäisty vaan roikkuu äitinsä helmassa. Omat vanhempani ovat hänen mukaansa pahoja, puhuvat pahaa selän takana ja tekevät pahaa lapsemme kehitykselle.
Itse en ole keksinyt tästä ulospääsyä. Sen rajan kuitenkin olen vetänyt itselleni, että lapselleni en puhu pahaa toisen vanhemmista enkä millään muotoa yritä rajoittaa kanssakäymistä heidän ja lapsen välillä. Ei ole lapsen vika jos tämän isän ja äidin välillä on ongelmia jotka ilmenevät toisen suvun vihaamisena.
Lohduttaudun sillä, että nuo isovanhemmat kuolevat aikanaan. Eron otan sitten kun lapsi on täysikäinen. Siihen saakka kuuntelen nöyränä vuosia jatkuneet "nöyryytykset" ja pahat puheet.
Toisekseen uskon, että lapsi kasvettuaan alkaa jossain vaiheessa käyttää aivojansa :). Lapsi ymmärtää jos toinen puolisoista on paha toiselle. Loppupelissä tällainen pahanlietsoja kaivaa omaa kuoppaansa. - Kauranainen
isukki vuodelta -70 kirjoitti:
Nyt alkaa kuulostaa sairaalta. Teillä on samoja ongelmia kuin meillä. Meillä ne vain ovat toisin päin: vaimo ei itsenäisty vaan roikkuu äitinsä helmassa. Omat vanhempani ovat hänen mukaansa pahoja, puhuvat pahaa selän takana ja tekevät pahaa lapsemme kehitykselle.
Itse en ole keksinyt tästä ulospääsyä. Sen rajan kuitenkin olen vetänyt itselleni, että lapselleni en puhu pahaa toisen vanhemmista enkä millään muotoa yritä rajoittaa kanssakäymistä heidän ja lapsen välillä. Ei ole lapsen vika jos tämän isän ja äidin välillä on ongelmia jotka ilmenevät toisen suvun vihaamisena.
Lohduttaudun sillä, että nuo isovanhemmat kuolevat aikanaan. Eron otan sitten kun lapsi on täysikäinen. Siihen saakka kuuntelen nöyränä vuosia jatkuneet "nöyryytykset" ja pahat puheet.
Toisekseen uskon, että lapsi kasvettuaan alkaa jossain vaiheessa käyttää aivojansa :). Lapsi ymmärtää jos toinen puolisoista on paha toiselle. Loppupelissä tällainen pahanlietsoja kaivaa omaa kuoppaansa.Kiitos vastauksestasi! :) En voi käsittää moista lapsellisuutta aikuiselta ihmiseltä. Itsekin olen päättänyt olla puuttumatta asiaan muuta kuin että kyllä sanon miehelleni, että lopettaa lapsen manipuloimisen(no, vauva ei vielä ymmärrä mutta alkaa ymmärtää jossain vaiheessa...) Itse en aio puhua myöskään lapselle pahaa.
Oma äitini teki kaikkensa mustamaalatakseen minulle isän suvun, josta pidin ja pidän vieläkin.
Surullista tällainen. Toivottavasti kasvavat joskus aikuisiksi nämä ihmiset....:/
Voimia sinulle! - mutris
Kauranainen kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi! :) En voi käsittää moista lapsellisuutta aikuiselta ihmiseltä. Itsekin olen päättänyt olla puuttumatta asiaan muuta kuin että kyllä sanon miehelleni, että lopettaa lapsen manipuloimisen(no, vauva ei vielä ymmärrä mutta alkaa ymmärtää jossain vaiheessa...) Itse en aio puhua myöskään lapselle pahaa.
Oma äitini teki kaikkensa mustamaalatakseen minulle isän suvun, josta pidin ja pidän vieläkin.
Surullista tällainen. Toivottavasti kasvavat joskus aikuisiksi nämä ihmiset....:/
Voimia sinulle!ihmisen noin käyttäytymään? En voi ymmärtää sellaista käyttäytmistä...
- Miina
mies 48v kirjoitti:
sitten äireen jälkeen ja kaikki tärkeätkin jutut keskustelen ensin äireen kans siiten saatan mainita vaimollekin että näin tehdään.Jos juttusi on totta, et ansaitse vaimoa. Vaimon pitää olla miehelle se ykkönen. Tiedätkö, että suomen kielen sana vaimo tarkoitti alunperin sydäntä? Eestin kielessähän sama sana (vaimu) tarkoittaa henkeä. Raamatussakin sanotaan: " Mies luopukoon isästään ja äidistään ja liittyköön vaimoonsa ja nämä kaksi tulkoon yhdeksi lihaksi."
- vm.77
Minä asun nykyisin n.800km:n päässä äidistäni ja soitellaan n.kerran kuukaudessa.
Kyllä minä ainakin pidän ykkösinä tytärtä ja vaimoa,enkä tarvitse enää äitini lupaa tai neuvoja mihinkään.- Vehnänaikkonen
Mikä hitto sai sinut tekemään muksun tuollaisen miehen kanssa? Eikö ollut parempia tarjolla? Olisiko pitänyt tehdä lapsi spermapankissa? Kaikenlaista.
- TheMan
no:1 Tyttäret*3
no:2 Vaimo
no:3 Äiti
no:4 IsoÄiti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi534220Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal773900- 703398
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963310Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1022329- 352198
- 242079
- 362069
- 382039
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231944