Kylpyhuoneemme lattian laatoitus on uusittu
Laattojen irroitus laatialämmityksen päältä
8
19889
Vastaukset
- Late
Jopa peräti erittäin todennäköistä, että rikotte lattialämmityksen.
Lisäksi kannattaa varmistaa, ettei lattialämmitys ole vesikiertoinen, jolloin kasvaa vesivahingon riski. Muistakaa myös kytkeä lattialämmitys pois päältä riittävän ajoissa. Kun aloitatte uuden laatoituksen, on lattialämmitys ollut pois päältä vähintään 7 vrk ja laitetaan päälle aikaisintaan 7 vrk päästä (riippuen kiinnitysaineesta). - Rakentajamies
ihan siitä, kuinka paksu laatta on lämmityksen päällä. Normaalisti väh. 30mm, joten kyllä sen voi piikata suht turvallisesti.
Poravasaralla ja taltalla piikaten laatat irti ja kunnollinen hionta.
Kunhan ei käytä konevuokraamojen järeintä piikkauskonetta, niin poravasaralla piikatessa ei saa mitenkään talttaa uppoamaan kerralla paria senttiä suoraan alaspäin. Piikatessahan edetään viistosti eteenpäin, suoraan vanhan klinkkerin alta... - -C-
Meillä piikattiin noin kuukausi sitten suihkutilan lattiasta pois vanha lattialämmityskaapeli, ja meillä se oli ainakin niin järeää tavaraa ja sen verran syvällä että kaapeli ei olisi vahingoittunut pelkästä laattojen irroituksesta. Voit kuitenkin pyytää sähkömiestä tarkistamaan kaapelin kunnon piikauksen jälkeen niin saat varmuuden.
- tai ei
Jos lattialämpö on jälkeenpäin laitettu, kuten saattaisi ymmärtää, niin silloin se on tasoitteessa. Ja sitä taas ei ole montaa milliä kaapelin päällä. Jos saat laatat siististi (piikkaamatta) irti, niin varmaan onnistuu, muuten se on herran hallussa.
Joka tapauksessa, kun saat laatat pois niin pyydä sähkäri paikalle. Sähkömies mittaa muutakin kuin sen, toimiiko vai ei - eli eristysten kunto selviää.
Jos on mennyt rikki, niin tee uusi. ~5 m2:lle kaapeli kaikkine termostaatteineen hintaluokka halvimmillaan? 200 €- kirvesmiestö sinulle
Jos tasoite on sähkölämmityksen päällä ei normaali 40mm klikkeri terä edes pysty rikkomaan tasoitetta, koska on betonia, kun piikkaa laattaa on kaksi mahdollisuutta työssä.
1. jätät piikatessa laatan kiinnityslaastin piikkaamatta eli naputat vain laatat irit.
2. Piikkaat sen verran painamalla että samalla lähtee ylimääräset kiinnityslaastit mukana.
Itse suosin ammatissani jälkimmäistä koska säästää arvokasta timanntilaikkaa lattiaa hiotessa. Sähköinen lattialämmityskaapeli voi olla huonsti asennettu joskus, siten että kaapeli on ihan tasoitteen pinnassa tai esim millin pinnan päällä. Aika usein tosin ei klinkkeri terällä noita kaapeleita rikki saa. - Kirvesmiestä sinulle
kirvesmiestö sinulle kirjoitti:
Jos tasoite on sähkölämmityksen päällä ei normaali 40mm klikkeri terä edes pysty rikkomaan tasoitetta, koska on betonia, kun piikkaa laattaa on kaksi mahdollisuutta työssä.
1. jätät piikatessa laatan kiinnityslaastin piikkaamatta eli naputat vain laatat irit.
2. Piikkaat sen verran painamalla että samalla lähtee ylimääräset kiinnityslaastit mukana.
Itse suosin ammatissani jälkimmäistä koska säästää arvokasta timanntilaikkaa lattiaa hiotessa. Sähköinen lattialämmityskaapeli voi olla huonsti asennettu joskus, siten että kaapeli on ihan tasoitteen pinnassa tai esim millin pinnan päällä. Aika usein tosin ei klinkkeri terällä noita kaapeleita rikki saa.Unohdin kertoa että älkää ihmiset käyttäköl laatan piikkiseen isokärkistä piikkarii, vaan sd-plus kannalla oleva pinempi piikkari. Siihne siis kiinni 40mm klinkkeri terä esim K-raudasta ja voila.
- Make-Muki
Hyviä neuvoja! Kiitos! :) T:Make-Muki/Akaa.
- ei tarvi rikkoa
Voihan sitä käyttää sellaita laitetta, joka nostaa laatan kuumahöyryllä vaurioitumatta lattiasta. Laatathan voi vaikka myydä sitten huutonetissä. Esim. Tilex Pro ja kuumailmapuhallin Steinel.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273643- 412479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372333Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72097Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141412
- 1291329
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2751310Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451285