Micra - ei suomen talveen

Kasper

Micralla vm 2003 kävi niin että PS-valo syttyi
yllättäen ja samalla huomaisin ettei ohjaustehostin enää toimi.
Auto huoltoon jossa kerrottiin että tämä on yleinen vika. Pakkasella akussa jännite laskee ja aiheuttaa ettei järjestelmä enää tunnista elektronista ohjaustehostinta. Tehtaalla ovat tietoisia tästä mutta eivät keksi ratkaisua.
Että ei Micra ole miedän olohin tarkoitettu.

22

6983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jussi

      ei oo paha bensan kulutus.

      • Hebbu

        Ei kuluta bensaa paljoa. Meidänkään Nissan ei kuluttanut eilen lainkaan, kun se ei lähtenyt käyntiin - pirun hyvä auto kun ei kuluta.


      • K12

        kolmen viimeisen kuukauden keskikulutus 6.7 / 7.5 / 7.0. Onhan se kyllä pelkkää kaupunkiajoa, mutta ei se nyt ihan pienen-pieni ole.

        Micran rasitteena on myös ERITTÄIN KALLIIT HUOLLOT...


    • Autoonsa tyytyväinen

      Minulla on 2003 Micra, eikä kertaakaan ole pakkasella ollut minkäänlaisia ongelmia.
      Auto seisoo ulkona pakkasessa (kylläkin katoksessa).
      Esim. viimeviikonloppuna pakkasta oli reilut 20 C, ja Micra seisoi perjantai-iltapäivästä maanantaiaamuun, ei mitään ongelmia. Joten en oikein usko tuohon tyyppivikaan.

    • -.-

      Osta joku 1980-luvun micra, ei ole ongelmia ohjaustehostimen kanssa :P

      On tuommoinen -88 micra, eikä mitään ongelmia ole! -.-

      • mikrailija

        -02 micra, ei mitään vika vielä ole ollut, 100 000 pian mittarissa, ja käynnistynytkin on hyvin vaikka millaisilla pakkasilla.


      • micra kuski

        micrat ovat hyviä autoja luotettavia micrat lähtevät jopa 30 asteen pakkasellakin käyntiin


      • 1.0 K11 Micrakuski
        micra kuski kirjoitti:

        micrat ovat hyviä autoja luotettavia micrat lähtevät jopa 30 asteen pakkasellakin käyntiin

        juu olen tuosta pakkaskäynnistyvyydestä täysin samaa mieltä itelläkin viime talvena oli muutamat kerrat seissyt suurin piirtein viikon ulkona (ei katoksessa ja pakkasta se lähes -30) ja kun piti lähteä johonki enkä jaksanut laittaa lämmityspiuhankaan jatkoksi sitä mutta silti lähti kuin kesähelteillä käymään... :D
        ´


    • 1.2 kat

      Lähtee aina ensimmäisellä käyntiin, talvellakin. Eikä vie bensaa mitään. Uutta peltiä kyllä tarvis.

    • ittellesi

      Minulla oli 5 vuotta omistuksessa vm. 1994 Micra. Pakkastalvena yli -30C muistaaksen 2002 vanhempien ihan uusi Subaru Forrester hyytyi pakkaseen kuten moni muukien ei lähtenyt. Minä temmoin Micralla 150 km päähän pahimmassa pakkasessa hakemaan isää Kelan kuntoutukseen. Mäyräkoiran pahvin viritin etumaskiin nippusiteillä ja näin oli teeseitse naisen menopeli valmis.

      Myin auton jo vuosia sitten ja kaikelaisia vehkeitä volvoa, mersua, toyotaa on ollut perheessä sen jälkeen mutta Micra lohkaisi palan sydäntäni ja aina muistelen sitä lämmöllä.

      Hyvä peli se oli..Nyt harkitsen seuraavksi autoksi uutta Micraa mutta se on vielä arvoitus.

      Anneli

      • hullumicra

        Itselläni on vm. 1991 micra 1.2 LX, tänään tuli 433 000 km täyteen ja hyvin kulkee. Vaikka seisoisi montakin päivää niin lähtee nopeasti käyntii. Suuria korjauksia ei olla tehty yhtäkään 18v aikana...


    • Raubtier_92

      Onhan nissanin tehostimet tähän asti sut hyvin toiminu miksei käytä samaa tekniikkaa

    • micralmerailija

      Mun Micrasein on tarkoitettu suomen oloihin, koska siinä ei ole ohjaustehostinta, luojan kiitos.( vm 97 ) Ei ole ohjaustehostinta micraan meidän olohin tarkoitettu. Eikä tallaisen kirpun kääntely paljon käsivoimien päälle käy, terveellä ihmisellä..

      • hnj

        omistan -95 k11 koppasen micran jossa ei ole mitään ylimääräisiä hienouksia ja todellakin toimii oli pakkasta vaikka sen -20. ainoa vika noissa microissa on että oven alla menevä kotelo ruostuu takapäästä. ja litrasessa loota ja kytkin ei kestä. nekin olen jo korjannut. halvat on varaosat ja purkaamoilta saa edullisesti pelti/tekniikka osia jos on tarvetta.


      • on herkkä
        hnj kirjoitti:

        omistan -95 k11 koppasen micran jossa ei ole mitään ylimääräisiä hienouksia ja todellakin toimii oli pakkasta vaikka sen -20. ainoa vika noissa microissa on että oven alla menevä kotelo ruostuu takapäästä. ja litrasessa loota ja kytkin ei kestä. nekin olen jo korjannut. halvat on varaosat ja purkaamoilta saa edullisesti pelti/tekniikka osia jos on tarvetta.

        oikealle käsittelylle ja "kostaa" heti kaahauksen.
        Itse olen rauhallinen kuski ja sellaisella -00 mallisella olen ajanut
        jo 219 000 km ilman että lootasta tai kytkimestä on ollut
        mitään ongelmia.


      • zeeenkjh
        on herkkä kirjoitti:

        oikealle käsittelylle ja "kostaa" heti kaahauksen.
        Itse olen rauhallinen kuski ja sellaisella -00 mallisella olen ajanut
        jo 219 000 km ilman että lootasta tai kytkimestä on ollut
        mitään ongelmia.

        Kyllä japanilainen on japanilainen ja kestää neljä vuodenaikaa,toisin kuin nuo pirun ranskalaiset ja foordit :(


      • 10+5=15
        on herkkä kirjoitti:

        oikealle käsittelylle ja "kostaa" heti kaahauksen.
        Itse olen rauhallinen kuski ja sellaisella -00 mallisella olen ajanut
        jo 219 000 km ilman että lootasta tai kytkimestä on ollut
        mitään ongelmia.

        liian hauska heitto tuo että Micra kostaa heti kaahauksen :D


      • K11 -95
        on herkkä kirjoitti:

        oikealle käsittelylle ja "kostaa" heti kaahauksen.
        Itse olen rauhallinen kuski ja sellaisella -00 mallisella olen ajanut
        jo 219 000 km ilman että lootasta tai kytkimestä on ollut
        mitään ongelmia.

        Meidän pikku micra -95 liikkuu iloisesti n kymmenen tuhatta kilometriä vuodessa ja on joka hetki lähtövalmiina
        neljä vuotta sitten siihen asennettiin vebasto kaukokäynnistyksellä n kilometrin päästä saa sen lämpeemään niin haluttaessa ei ole ollut sen jälkeen lämmitystolppa ongelmia työpaikan parkkipaikalla
        tosin viime joulukuun alussa akku simahti oli kyllä lämmittänyt auton muttei enää lähtenyt käyntiin ilman lisävirtaa seuraavana päivänä laitettiin uusi akku ja taas hyrisee hienosti
        viime viikolla ostettiin uudet talvirenkaat edelliset oli jo palvelleetkin kahdeksan talvea
        mitää erityistä vikaa ei ole ollut ei edes korissa tai maalissa
        pikkuauto ja kapea kun on niin talvisin ei oikein sovi noihin isojen autojen tekemiin uriin ja yrittää joskus tieltä pois jollei ole tarkkana


    • karvasaappaat

      olen samaa mieltä. Samat viat. Ja kylmää. Vanha K10 oli talvela OK. Micran04 onneton omistaja.

      • Jömppä

        Micra on hyvä auto.Itsellä ei ole kokemusta uusimmista Microista.Mutta mikäs siinä,jos 89 Micra vielä pelittää hyvin ja eteen ja taaksekin päin pääsee.Ihan tyytyväinen olen tulevan klassikon luotettavuuteen.1.2 kone parempi kuin tuo litran kone.Kulutus pieni ja vakuutus maksut pienet ja helppo korjata.Toki miinus on se,että voi ruostua todella pahasti,jos ei pidä huolta.Mutta kyllä mulle tommoinen 90-luvun puoli välin ja lopun Micrakin kelpaa..Micra on ihan hyvä talvi auto minusta ja,jos on lämpiämisen kanssa ongelmia.Niin se korjaantuu varmaan,kun vaihtaa termostaatin.


    • PALLI

      NISSAN MICRA 2003 JA EI LÄHE KÄYNTTIIN 13 C PAKKASEESSA .....

    • hepep

      Autonko vika jos akku huono, jepjep.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe