Kissanpelastusoperaatio!!!

Koirallinen!

Olen koiraihmisiä, joten joudun nyt turvautumaan teihin näin kissa-asioissa. Asun kerrostalossa, ylin kerros ja olen kuunnellut nyt pian 2 viikkoa jostain päin taloa kissan suoranaista "huutoa" ilmastointikanavia pitkin. Alussa kun äänet kuuluivat ensikerran, aattelin että kissa on juuttunut ilmastointikanavaan, no, minua fiksummat rakennusihmiset kertoivat että se ei voi olla mahdollista, koska kissa ei pääse sinne mitenkään (mahdu). No, nyt olemme tulleet poikaystäväni kanssa siihen tulokseen että kissa maukuu muuten vaan, mutta miksi kissa maukuu? Tätä en ymmärrä, onko sillä huono olla, onko se yksin (eroahdistusta), mikä sillä on? Tälläkin hetkellä kissa maukuu (välillä lopettaa ja taas jatkaa) ja se kuulostaa välillä jopa ei-kissamaiselta, eli joltain lelulta..

Argh, sori, tämä selitys oli epäselvä..
Luulen, että kissa jätetään (etenkin) päivisin yksin, joten sanokaa te jotka tiedätte kissoista enemmän, maukuuko kissa silloin? Alan tulla hulluksi kun en tiedä onko jokin hätänä..

Kiitos asiallisista vastauksista!! :)

10

711

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sip-su

Käypä kysymässä asianomaiselta, onko kissa leikattu. Jos ei ole, niin kehoita leikkaamaan, tai muuten lähtee varotus isännöitsijälle. Niinkuin ei koirankaan, ei kissankaan metelöintiä tarvitse kerrostalossa sietää.
      Mikäli kissa on leikattu, voi olla että se on sairas tai pitkästynyt. Ikävää, että paljon yksin olevalla kissalla ei ole kaveria.

Käy tosissasi tsekkaamassa tilanne, joskus kun käy niinkin, että omistaja häippäsee teille tietymättömille, mutta kas, kissa unohtuu taloon ruuatta ja vedettä odottamaan joko valppaiden naapureiden apua, tai sitten kuolemaa. Mikäli et omistajaa tavoita, niin soita eläinsuojeluvalvoja tai isännöitsijä tarkastamaan tilanne. Toivottavasti näin radikaalista tapauksesta ei nyt kuitenkaan ole kyse...

• Koirallinen!

homma on vaan vähän ongelmallinen, kun emme tiedä mistä asunnosta kissan ääni kuuluu. Tämä kun on neljäkerroksinen talo, jossa jokaisessa kerroksessa on n. 5 asuntoa. Olemme kyllä yrittäneet miettiä että mistäpäin ääni voi tulla..

Esim. tällähetkellä ääniä EI kuulu, mutta se ei olekaan jatkuvaa, vaan välillä maukuu ja sitten hiljenee. Mutta maukuminen voi parhaimmillaan kestää tunnin putkeen. Kissa tulee jo uniinikin, eli olen pelastunut ko. kissaa meidän ikkunalaudaltakin jopa unissaan ;) Siitä voi jo päätellä että melko rassaavaa on!

• MinäVaan..
        Koirallinen! kirjoitti:

homma on vaan vähän ongelmallinen, kun emme tiedä mistä asunnosta kissan ääni kuuluu. Tämä kun on neljäkerroksinen talo, jossa jokaisessa kerroksessa on n. 5 asuntoa. Olemme kyllä yrittäneet miettiä että mistäpäin ääni voi tulla..

Esim. tällähetkellä ääniä EI kuulu, mutta se ei olekaan jatkuvaa, vaan välillä maukuu ja sitten hiljenee. Mutta maukuminen voi parhaimmillaan kestää tunnin putkeen. Kissa tulee jo uniinikin, eli olen pelastunut ko. kissaa meidän ikkunalaudaltakin jopa unissaan ;) Siitä voi jo päätellä että melko rassaavaa on!

Ei talossa ole ketään tuttua naapuria, tai puolituttua, jolta voisi käydä kyselemässä onko hän kuullut kyseistä mouruntaa ja tietääkö kellä olis kissa.

Entäpä jos soitat isännöitsijälle, sanot että mourunta kuuluu ja häiritsee jo normaalia elämää. Hänen kyllä pitäisi antaa varoitus ja ensinnäkin löytää kissan omistaja.

"Meidän" kerrostalossa kävi samanlainen tapaus, kyseessä oli nuorenmiehen pentu kissa, joka mourusi lujenpaa kuin meidän kolme kissaa. Kissalla ei ollut virikkeitä, oli yksin kun omistaja oli töissä, illalla lähti kaveriensa luo je.(tyyppi on tutun tuttu, siksi tiedän hänen menoistaan) Kyllä otti sydämeen kun kuuli ne mourunnat..mourunta kuului kaksi kerrosta alempaa, itse olemme kolmannessa kerroksessa. Lopuksi sai lähtöpassit talosta.

• Koirallinen!
        MinäVaan.. kirjoitti:

Ei talossa ole ketään tuttua naapuria, tai puolituttua, jolta voisi käydä kyselemässä onko hän kuullut kyseistä mouruntaa ja tietääkö kellä olis kissa.

Entäpä jos soitat isännöitsijälle, sanot että mourunta kuuluu ja häiritsee jo normaalia elämää. Hänen kyllä pitäisi antaa varoitus ja ensinnäkin löytää kissan omistaja.

"Meidän" kerrostalossa kävi samanlainen tapaus, kyseessä oli nuorenmiehen pentu kissa, joka mourusi lujenpaa kuin meidän kolme kissaa. Kissalla ei ollut virikkeitä, oli yksin kun omistaja oli töissä, illalla lähti kaveriensa luo je.(tyyppi on tutun tuttu, siksi tiedän hänen menoistaan) Kyllä otti sydämeen kun kuuli ne mourunnat..mourunta kuului kaksi kerrosta alempaa, itse olemme kolmannessa kerroksessa. Lopuksi sai lähtöpassit talosta.

..ei ikävä kyllä asusta yhtään tuttua.. hei, eikö hetkinen, taitaa asustaakki, nytpä täytyy ottaa tästä selvyyttä! Äsken kuuntelin taas lihamureketta tehdessäni, että kyllä kissastaki vaan äntä lähtee. Ihan sydän sykkyrällä mietin että miten varten toinen sillälailla huutaa.

Alanpa ottaan selevyyttä asiaan, jos vaikka löytys tästä talosta se tutun tuttu. Joo, ja lisävinkit on tarpeen, ei viittis korvatulupat päässä kulukee omassa huushollissa ;)

• o-ou

Hankittiin aikoinaan kissanpentu, se oli sellainen "puolivilli" tapaus (aika arka). No, minä jäin yksin sitä hoitamaan viikoksi tai pariksi ja koko sen ajan se huusi emonsa perään, vain nukkuessaan suunnilleen oli hiljaa. Kyllä siinä jo mietitytti, että mitäköhän naapurit tuumii, kun kisu huutaa (yllättävän kovaa) melkein yötä päivää. Hermot oli koetuksella, mutta sitten kun se huuto loppui niin osasi arvostaa jo hiljaisuutta :)

Mutta kyseessä voi olla turhautunut, yksinäinen, kiimainen tai sitten ehkäpä vasta sisäkissaksi totutteleva kissa. Ne oppivat myös helposti huonoille tavoille (huutamalla saa tahtonsa läpi).

• Pörri

Portaan ilmoitustaululle tiedustelu voisi tuottaa tulosta. Voisi ainakin selvitä ettei kissalla ole hätää. Jos ei auta, ota yhteyttä paikalliseen eläinsuojelyhdistykseen.

Ilmeisesti, kuitenkin kysymyksessä on varmaan varmaan leikkaamaton kissa, mutta kun ei tiedä.

Kerrostalossa kun on kaikenlaisia ääniä, valitettavasti. Luulisi tiedon kuitenkin helpottavan, mitä siellä tapahtuu.

• Koirallinen!

ilmotuistaulua olen kanssa miettinyt, sitä voisi kokeilla ennen kuin uskallan soittaa eläinsuojeluyhdistykseen (tuntuu pahalta soittaam jos kissa huutaa muuten vaan, ja minä luulen että sitä suurinpiirtein kidutetaan.. mutta onhan se kolikon toinenkin puoli; eläimiä kyllä kiusataankin). Kuuntelin tuossa juuri taas tämän kissan maukumista, mutta lopetti n. 5 maukumiskerran jälkeen. Olen nauranut että nauhotan koirieni haukkumista ja pistän ilmastointikanavia myöten menemään, hiljenisiköhän? =) (vitsi, vitsi..)

• sip-su
        Koirallinen! kirjoitti:

ilmotuistaulua olen kanssa miettinyt, sitä voisi kokeilla ennen kuin uskallan soittaa eläinsuojeluyhdistykseen (tuntuu pahalta soittaam jos kissa huutaa muuten vaan, ja minä luulen että sitä suurinpiirtein kidutetaan.. mutta onhan se kolikon toinenkin puoli; eläimiä kyllä kiusataankin). Kuuntelin tuossa juuri taas tämän kissan maukumista, mutta lopetti n. 5 maukumiskerran jälkeen. Olen nauranut että nauhotan koirieni haukkumista ja pistän ilmastointikanavia myöten menemään, hiljenisiköhän? =) (vitsi, vitsi..)

Pistä ihmeessä lappu ilmoitustaululle, tai sitten käyt rappiksessa vaklaamassa, mistä kerroksesta ääni edes tulee. Rohkeasti vain rimpautat ovikelloja ja kysyt kissaa ja sen kuulumisia. Omistajahan ei välttämättä edes tiedä että kissa naukuu. Jokatapauksessa kissan oloissa on korjattavaa, sillä ei ole hyvä olla.

• jos...

Kun kissan ääni tuntuu kuuluvan ilmastointikanaviaa pitkin, niin jospa sitä kissaa pidetään suljettuna kylpyhuoneessa tai vessassa. Niiden kautta muiden huushollien äänet parhaiten kuuluvat. Olen asunut kahdessa kerrostalossa, jonka kylpyhuoneista kuului - omaan kylppäriini - naapureiden puheenmuminat, puheet ja lorinatkin. Kova ääni, kuten naukuminen ja haukkuminen olisi saattanut kuulua muihinkin huoneisiin.

Jos kissaa pidetään niin pienessä tilassa ja eristyksessä, niin takuusti se naukuu. Tämä voi olla yksi mahdollisuus. Kannattaa todella ottaa selville se kissahuusholli ja kissan asiat.

• Virpi

voi olla sellainen, että naukuu alvariinsa.
      Tällainen paljon keskusteleva kissa löytyy Incatille pitämästäni päiväkirjasta, kun pelastin kodittomat kissat.www.incat.fi, siitä kampanjat ja siitä kriisitilit.
      Kissalla ei ollut mitään hätää, se oli terve jne. mutta se yksinkertaisesti rakasti keskustelua.Eikä se ollut yksinkään.
      Ettet vaan ole samaisen kissan naapuri nykyään; )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      49
      4143
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      66
      3803
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3328
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3230
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      94
      2227
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2138
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1999
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      1989
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      1969
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1874
    Aihe