Lihotuskuuri

Mira__

Ajattelin laittaa toisen marsuistani lihotuskuurille,koska se painaa niin vähän.On aina ollut pieni,eikä siis mistään sairaudesta ole kyse.Paino ei nimittäin ole pudonnut.
Ajattelin nyt kysyä,että oletteko te koskaan pitäneet marsuanne lihotuskuurilla?Ja onko se edes mahdolista?Pitäisikö syöttää pähkinöitä ja auringonkukansiemeniä,jotta paino alkaisi nousemaan?
Kiitos jo etukäteen vastauksista!

8

569

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pahoillani ja surullinen

eräästä ystävääni ja marsuun liittyvästä tapauksesta. Terveiset N:lle, en ollut silloin kunnossa. Auringonpistos. Toivottavasti ymmärrät.

• tassutin

Minä en ehkä lähtisi tuolla tavalla "lihottamaan" marsua, siemensekotukset, pähkinät ym. ovat rasvaisia ja tottakai niitä syömällä lihoo.. mutta ne myös rasvoittavat marsun sisäelimiä ja marsu voi sen seurauksena kuolla nuorempana. :(
      Ja marsustahan tulee sellainen "löysä" kun on paljon rasvaa kerynyt mahan ympärille..eikä ole minusta kovin nättiä.

Mulla on kans aika heiveröinen (tosin vielä kasvuikäinen) marsu, jolle toivoisin kertyvän vähän lisää massaa (on ikäisiään paljon pienempi..) että siitä tulis kauniin kiinteä ja massakkaampi.
      Olen kehitellyt sen häkkiin tason jonka päälle se voi hypätä ---> saa lihaksia ja marsuta tulee kiinteä, ja liikuntaa (vapaana juoksemista) se saa väh. kerran päivässä.
      En suosittele marsun ruuaksi siemenseoksia vaan kunnon pelletiä, jossa kaikki vitamiinit ym kohdallaan, itse syötän altromia :)

Yritän tälläin "terveellisesti lihottaa" marsuani, on meinaan yhden marsuni kohdalla tepsinyt :)

• ...

nimessä ala lihottamaan siemenseokisilla,pähkinöillä,auringonkukansiemenillä!!Ne ovat todella epäterveellisiä ja rasvoittavta marsun sisäelimet ja seurauksena on ennenaikainen kuolema!

Jos siis haluat lihottaa marsuasi niin anna sille jatkuvasti heinän lisäksi myös pellettiä!

• Mira__

syötän marsuilleni siemensekoitusta.Olen kuitenkin suunitellu vaihtavani pelletteihin.Parhaan pelletti merkin valitseminen vain on niin vaikeaa.Kaikki hehkuttavat Altromia,mutta siinä on eläinperäisiätuotteita.Sitä en siis ainakaan ala syöttämään.
        Olen käynyt kyllä katsomassa eri pellettimerkkien vertailuja,mutta niissäkin vaihtoehtoja on niin paljon,että valitseminen on vaikeaa....

• tassutin
        Mira__ kirjoitti:

syötän marsuilleni siemensekoitusta.Olen kuitenkin suunitellu vaihtavani pelletteihin.Parhaan pelletti merkin valitseminen vain on niin vaikeaa.Kaikki hehkuttavat Altromia,mutta siinä on eläinperäisiätuotteita.Sitä en siis ainakaan ala syöttämään.
        Olen käynyt kyllä katsomassa eri pellettimerkkien vertailuja,mutta niissäkin vaihtoehtoja on niin paljon,että valitseminen on vaikeaa....

Pelletti merkin valinta voi olla hyvinkin vaikeaa.. Niitä on nykyään niin monia, mutta suosittelisin valitsemaan sellaisen pelletin mikä on tarkoitettu nimenomaan marsuille..kuten tuo syöttämäni altrom ;)
        Ja joka merkistä löytyy jotain hyvää ja "huonoa".. mm. bellossa taisi olla jotain maitojauhetta??

Suurin osa kasvattajistakin syöttää altromia ja on mielestäni ihan laadukasta ruokaa.

• Mira__
        tassutin kirjoitti:

Pelletti merkin valinta voi olla hyvinkin vaikeaa.. Niitä on nykyään niin monia, mutta suosittelisin valitsemaan sellaisen pelletin mikä on tarkoitettu nimenomaan marsuille..kuten tuo syöttämäni altrom ;)
        Ja joka merkistä löytyy jotain hyvää ja "huonoa".. mm. bellossa taisi olla jotain maitojauhetta??

Suurin osa kasvattajistakin syöttää altromia ja on mielestäni ihan laadukasta ruokaa.

eikös siinä Altromissakin edelleenkin ole myös sitä maitojauhetta....?Itse olen muistaakseni näin lukenut.Kävinkin tänään tilaamassa netistä marsuilleni pellettiä,jonka nimeä en muista...joku saksalainen nimi oli Bunny Schelswiene tai joku....sitä kehuttiin paljon ja pellettivertailussakin on saanut hyvät arvostelut.

• ...
        tassutin kirjoitti:

on maitojauhetta ja myös maissia!

• SilverFox

Pähkinöissä/auringonkukan siemenissä on liikaa rasvaa.. älä lihota niillä, marsusi lihoo hetkessä ja liikaa, epäterveellisesti.
      Syötä pellettiä vaikka hiukan isompia annoksia aj välillä esim. näkkäriä hiukan nakerreltavaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3751
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      33
      3344
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2958
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2800
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1818
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      82
      1786
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1639
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1577
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      29
      1559
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1544
    Aihe