Turvavyön hälytysääni

Niin vai näin

Huomenna käyttöönotettava Primera 1,8 Traveller –06. Onko kukaan ottanut tai otattanut turvavyön hälytystä pois päältä huutamasta näistä uudemmista Primeroista? Vai onko näin, että ei kertakaikkiaan onnistu se homma. Mulle se myyjä kertoi, ettei heidän puoleltaan ole nykyisten säädösten mukaan luvallista turvalaitteisiin itse kajota.

Itsellä nyt vaihtoon menevästä –03 Mondeosta korjaaja poisti sen kummempia spekuloimatta. Ja esimerkkinä vielä kaverin Avensiksesta sen saa pois ja uudestaan päälle trippimittaria painamalla niin ja niin kauan ja sen jälkeen kuittaamalla.

14

4786

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillä sipuli

mitäpä sitä ääntä pois tarvi ottaa, koska meillähän on turvavyönkäyttöpakko eli ei se huuda kun vyö on kiinni!

...taidatpa sitten ajella ilman vöitä ja puhua kännykkäänkin ilman handsfreetä -ettet vain vielä ajelisi päihdyttävien aineidenkin alaisena... ;)

• vika

Veikkaan että homma korjaantuu säätämällä asennetta eikä autoa.

Kyllä minuakin kaikki ylimääräiset vinkunat ottaa päähän, mutta sen sietää, koska auto ulisee vain kun sitä siirrellään aivan lyhyitä matkoja esim. pihassa.

Aina jos lähden liikenteeseen, vyö on kiinni, eikä auto ulise.

• umpipöllö

Jaa, ajoin juuri 05 Primeran parkkiselta duunin pihaan ilman turvavyötä. Pitäisikö sen hälytellä jotain? Kuulen kyllä radion, joten en kait vielä kuuro ole...höh!

• "huuda"

ei se kyllä ihan heti ala "huutamaan" -jonkin matkaa kestää ajaa ja sitten vasta alkaa piippaus!

• Alkaa huutamaan

Olikohan 40 vai 30 km/h raja, jonka ylityksen jälkeen alkaa huutamaan.

• fgreogjeo
        Alkaa huutamaan kirjoitti:

Olikohan 40 vai 30 km/h raja, jonka ylityksen jälkeen alkaa huutamaan.

Kun nopeus yli 30kmt alkaa huutaa!!!

• umpipöllö
        fgreogjeo kirjoitti:

Kun nopeus yli 30kmt alkaa huutaa!!!

Jees, nyt selkisi. Ilmankos ei ole koskaan huutanut, kun olen autoa siirrellyt ilman vöitä alle kolmenkympin nopeuksilla.

• IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Kaikenlaiset pahvit tännekkin kirjoittaa ja kyselee tyhmiä...pistä turvavyö kiinni niin ei huuda hälyttimet..jo on aikoihin eletty.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Sami_

Huoltovalikosta saa äänen pois, ainakin -03 mallissa, mutta ruutuun tulee silti häly.

• Sami_

En vain ymmärrä miksi joku haluaisi sen pois? Olisi hyvä kun se hälyttäisi myös takapenkiltä... vituttaa huomautella jopa aikuisille ihmiselle että vyöt pitää laittaa kiinni.

• tyhmää_

Saa sen pois, mutta älä ota!
      Se alkaa huutaa yli 40:n nopeuksissa jos vyö ei ole kiinni. Kyllä niissä vauhdeissa turvavyön PITÄÄ OLLA KIINNI!

• Meiksi74

Itselläni on -03 Primera ja siinä alkaa summeri soimaan melkein heti kun autoon vaan istuu, eikä ollut sidottu mihinkään 30km vauhtiin. Siksipä otin sen näppärästi pois penkkien alla olevasta pikaliittimistä ja nyt ei enään summerit tai merkkivalot hälyytä. Huom. Olen myös itse ahkera turvavyön käyttäjä ja lähinnä kesäaikaan mökin pihalla kiroilin aikaisemmin summerin olemassa oloa!!

• irroitit?
        Meiksi74 kirjoitti:

Itselläni on -03 Primera ja siinä alkaa summeri soimaan melkein heti kun autoon vaan istuu, eikä ollut sidottu mihinkään 30km vauhtiin. Siksipä otin sen näppärästi pois penkkien alla olevasta pikaliittimistä ja nyt ei enään summerit tai merkkivalot hälyytä. Huom. Olen myös itse ahkera turvavyön käyttäjä ja lähinnä kesäaikaan mökin pihalla kiroilin aikaisemmin summerin olemassa oloa!!

Itselläni myös -03 Primera. Penkin alla näyttää olevan useampi liitin. Mikä niistä on se oikea?

• ei piippaa

Kun seuraa sitä johtoa mikä lähtee turvavyön lukosta niin ensimmäinen liitin joka tulee vastaan. Sen kun nyppäsee irti niin ei huuda enää.

Terveisiä vaan kaikille kukkahattuviisastelijoille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      56
      4556
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      88
      4262
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      71
      3718
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3647
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      117
      2687
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2488
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2382
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2369
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2359
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2234
    Aihe