Mikä ihme ihmisiä vetää talvisinkin johonki kanarialle? Nytkin siellä on ollu lämpötilat 13 asteen paikkeilla. Kyllähän etelässä lämmin kuluu olla.
Itse en ainakaan maksaisi tuollaisesta etelänmatkasta senttiäkä.
Noh, kukin tavallaan...
Miks te meette kanarialle?
33
5018
Vastaukset
- Jii
siksi että toi 13 astettakin on kuitenkin 20-40 astetta lämpimämpää kuin täällä Suomessa näin talvisaikaan ja vastaa normaalia Suomen kesää. On siis oikein sopiva TALVIlomasää. Kaikki eivät näet pidä paahtavasta helteestä.
- Silava
Kiva piipahtaa päiväseltään neljällä saarella viileänä aikana.
Jaksaa paremmin viilettää kylillä. - helmikuussa
Kanarialla on ihan lämmintä, joskin tänä vuonna ilmat ei ole suosineet. me ollaan lähdössä las palmasiin helmikuun lopussa, ja ainakin aikaisemmilla kerroilla juuri tähän aikaan, on lämpötilat olleet palmasissakin 25. Ja toki matkakohteen valintaan vaikuttaa myös lentoaika. Se kun on kanarialle vain sen 6 tuntii.
- Reissaaja
Tässä taas yksi kateellinen kirjoittaa, kun naapuri on lähtenyt etelään, että kuka sinne nyt lähtisi....
Miksi sitä talvipakkasella lähtee torpasta ylipäätään mihinkään, kun on ikkunatkin mettään päin. Harvempi sinne Kanarialle kesäisin matkustaakaan, vaikka nykysin silloinkin matkoja järjestetään
- Eihän sitä lämpötilaeroakaan ole, kuin vaivaiset neljäkymmentä astetta. Toki lämpimämpiäkin paikkoja maailmasta löytyy, mutta sitten saakin istua lentokoneessa tuplasti saman ajan, eikä viikon talvilomalla oikeastaan juuri pidemmälle ehdi lähtemään. Onhan siellä koleaa, mutta kuitenkin Suomen kesäkelejä vastaava sää. Kun noita säitä muuten katselee, pitää huomioida, että ennusteet puhuvat keskilämpötiloista, kun taas, esim keskipäivällä mitattu sää on jotain ihan muuta.
Meitä on moneksi.- Masentaja*
Älähän siellä pelle nassuta, olen kyllä itsekin lähdössä etelään 2 viikon kuluttua, Egyptiin jossa on OIKEASTI lämmin ja lentomatka kestää saman kuin kanariallekkin. Minä ainakin lähden etelään paljolti siksi että on LÄMMINTÄ. Näin talvella se tuntuu hienolta.
Eikä tarvi ruveta itkemään, esitin vain kysymyksen johon halusin vastauksia. Ei minulla ole mitään kanariaa vastaan, olen käynyt siellä useasti.
Mutta poruhan tästäkin taas tuli...=) Koittakaa pärjätä. - Turbaanipää
Masentaja* kirjoitti:
Älähän siellä pelle nassuta, olen kyllä itsekin lähdössä etelään 2 viikon kuluttua, Egyptiin jossa on OIKEASTI lämmin ja lentomatka kestää saman kuin kanariallekkin. Minä ainakin lähden etelään paljolti siksi että on LÄMMINTÄ. Näin talvella se tuntuu hienolta.
Eikä tarvi ruveta itkemään, esitin vain kysymyksen johon halusin vastauksia. Ei minulla ole mitään kanariaa vastaan, olen käynyt siellä useasti.
Mutta poruhan tästäkin taas tuli...=) Koittakaa pärjätä.Varo sitten siellä Egyptissäsi vahingossakaan esittämästä sellaista, että muslimit olisivat jotakin terroristeja, ettet pääse hengestäsi (terroristien toimesta!)
- Jaska
Turbaanipää kirjoitti:
Varo sitten siellä Egyptissäsi vahingossakaan esittämästä sellaista, että muslimit olisivat jotakin terroristeja, ettet pääse hengestäsi (terroristien toimesta!)
tietysti jos haluaa nauttia auringosta ja lämmöstä pelkästään suljetulla hotellialueella niin miksipä ei Eqyptiin. Mutta jos haluaa kierrellä omatoimisesti muuallakin, eiköhän Kanarian saaret lyö Eqyptin tässä suhteessa 10 - 0. Vai meinastiko lähteä "seikkailemaan" paikalliselle basaarille? Varsinkin kun ottaa huomioon minkä vastaanoton tanskalais lehden pilapiirros on arabimaailmassa saanut...
- Masentaja*
Jaska kirjoitti:
tietysti jos haluaa nauttia auringosta ja lämmöstä pelkästään suljetulla hotellialueella niin miksipä ei Eqyptiin. Mutta jos haluaa kierrellä omatoimisesti muuallakin, eiköhän Kanarian saaret lyö Eqyptin tässä suhteessa 10 - 0. Vai meinastiko lähteä "seikkailemaan" paikalliselle basaarille? Varsinkin kun ottaa huomioon minkä vastaanoton tanskalais lehden pilapiirros on arabimaailmassa saanut...
Omatoimisuudesta en tiedä mutta kyllä Egyptissä on 10-0 enemmän tekemistä kuin kanarialla, retkiä ja harrastuksia. Että se siitä.
Ja ei ole meiän ongelma(ainakaan toistaiseksi) mitä kuvia tanskalaiset julkaisee, suomella ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Kannattaa pysyä kotona jos pelottaa. - Reissaaja
Masentaja* kirjoitti:
Mutta poruhan tästäkin taas tuli...=) Koittakaa pärjätä.Jos tuollalailla provokatiivisesti lähtee heittämään läppää, niin parasta ottaa, mitä vastaan tulee. Ei tässä kukaan itkemään ole alkanut. Taidat itse olla ainoa.
Mulle riittää tuollaiset Suomen kesäkelit oikein mainiosti, nähtäväähän Kanarialla on huonommallakin kelillä ja esimerkiksi vaelluksella liika lämpö on vain haitaksi. Itse en juuri ulkomaan matkalla rannalla malta kauan maata, enkä kertaakaan Kanarialla ole palellut.
Unohtui tosiaan, että osa Egyptissä on todellisella hellealueella. Epygti on hyvä kohde, ja kävis varmaan mullekin oikein hyvin, koska Tunisiassakin viihdyn. Nuo muslimimaat on tietty sellasia, että ne ei kaikille sovellu syystä tai toisesta ja silloin on parasta pysyä poissa. Egypti ei siis ole kaikille Kanarian vaihtoehto.
Älä polta nahkaasi, vaikka päreet palavatkin herkästi. - nenänvalkasuviikot
Masentaja* kirjoitti:
Mutta poruhan tästäkin taas tuli...=) Koittakaa pärjätä.Joo sinnehän onkin kai nyt persaukisille halpoja matkoja kun allah-miehet on pelotellut ottavansa skandinaaveilta nirrin pois.
Tervemenoa vaan toivottavasti aika kuluu mukavasti vessassa istuessa. - itseään täynnä
nenänvalkasuviikot kirjoitti:
Joo sinnehän onkin kai nyt persaukisille halpoja matkoja kun allah-miehet on pelotellut ottavansa skandinaaveilta nirrin pois.
Tervemenoa vaan toivottavasti aika kuluu mukavasti vessassa istuessa.oleva muka miljönääri kohentelee heikkoa itsetuntoaan haukkumalla ihmisiä persaukisiksi. En ollenkaan usko, että kirjoittajalla olisi mitenkään paljon rahaa! Luultavasti vähemmän kuin minulla eikä minullakaan paljon ole.
- Rantavahti
Masentaja* kirjoitti:
Mutta poruhan tästäkin taas tuli...=) Koittakaa pärjätä.Kaikki kelluvat eivät ole uimapatjoja.
- ruudulle
Masentaja* kirjoitti:
Mutta poruhan tästäkin taas tuli...=) Koittakaa pärjätä.Niin toimitan sinulle ilmaiseksi Tanskan ja Norjan jalkapallomaajoukkueen pelipaidat.
Paita on lyhythihainen joten voit kayttää sitä päivittäin egyptin matkallasi. Varsinkin kun lähdet retkelle pois ns. turistialueelta toivon sinun käyttävän lahjoittamaani paitaa.
Hyvää matkaa!!! - Masentaja*
ruudulle kirjoitti:
Niin toimitan sinulle ilmaiseksi Tanskan ja Norjan jalkapallomaajoukkueen pelipaidat.
Paita on lyhythihainen joten voit kayttää sitä päivittäin egyptin matkallasi. Varsinkin kun lähdet retkelle pois ns. turistialueelta toivon sinun käyttävän lahjoittamaani paitaa.
Hyvää matkaa!!!Kyllä minulle tuollaiset paidat kelpaa. Laitatko vaikka sähköpostiosoitteesi niin sovitaan toimituksesta. Kun en viitsi laittaa osoitettani kaikkien nähtäväksi.
Innolla odotan Egyptin matkaa.
- Miksikö
kanarialle lyhyt lentomatka, ei viikon talvilomalla paljon pidemmälle viitsi matkustaa,olisi yhtä lentämistä, ehkä sitten eläkkeellä kun aikaa on.
siksi karnaria- Silava
Sitten kun aikaa on ja on istunut yli 12-tunnin välilaskuttomia lentoja charterversioissa alkaa uudelleen arvostamaan lyhyempiä lentoja.
Kyllä Atlantin saaret, Kanarian lisäksi Madeira, Kap Verde ja Azorit ovat eri tyyppisiä ja mainioita lomakohteita.
- voin vakuuttaa
että puheet Kanarian kylmyydestä ovat pötyä. Niin vuoden 2005 kuin 2006 ensimmäisinä päivinä siellä oli noin 19-22 astetta lämmintä ja aurinko paistoi niin mukavasti, että joka päivä varustuksena oli sortsit ja t-paita. Ei tullut kylmä! Mutta ruskettui komeasti. Ensi vuoden alussa taas sinne!
- sinua
siellä kukaan kaipaa. Miksi joku juo vettä, toinen maitoa? Miksi joku pitää punaisesta, toinen mustasta? Miksi olemme erilaisia ja pidämme eri asioista?
- Masentaja*
Miksi vedit asiallisesta kysymyksestä herneen nenään? Miksi?
- Turbaanipää
Masentaja* kirjoitti:
Miksi vedit asiallisesta kysymyksestä herneen nenään? Miksi?
Miksi vedit herneen nenääsi asiallisesta vastauksesta?
- Masentaja*
Turbaanipää kirjoitti:
Miksi vedit herneen nenääsi asiallisesta vastauksesta?
Olet selvästikkin todella vajaa etkä parempaa keksi...Miksi?
- turbaanipää
Masentaja* kirjoitti:
Olet selvästikkin todella vajaa etkä parempaa keksi...Miksi?
Sinua kuvaa parhaiten pitkällisen ajattelutyösi aikaansaannos, eli omaperäinen otsikkosi! Onko muuten vaikeaa saada ööh-ääntä aikaiseksi, kun etusormi on rystystä myöten suussa ja toinen käsi raapii hilsettä? Äly hoi, etsi masentaja!!
- Masentaja*
turbaanipää kirjoitti:
Sinua kuvaa parhaiten pitkällisen ajattelutyösi aikaansaannos, eli omaperäinen otsikkosi! Onko muuten vaikeaa saada ööh-ääntä aikaiseksi, kun etusormi on rystystä myöten suussa ja toinen käsi raapii hilsettä? Äly hoi, etsi masentaja!!
Älähän nyt itkemään ala, hernenenä.
- -Mikko-
turbaanipää kirjoitti:
sinäkin turbaanipää nyt se pääs kiinni ni loppuu tämä sonnanjauhanta. miten kysymyksestä ja mielipiteestä saakin tämänlaisen sanasodan pystyyn. kertoo siis aika paljon myös vastaajien älykkyydestä ja etenkin sinun älykkyydestä.
Taas meni asiallinen keskustelu pilalle.
Itse pidän kanariasta, mutta mieluummin menen vähän keväämmällä tai syksyllä, siellähän on aika epävakaista talvikautena.
- Teneriffalta palannut
eilen juuri tultiin kotia. Olipa ihana viikko! 20-22 astetta joka päivä ja auringon paistetta riitti, tosin yksi pilvinen päivä mahtui mukaan.
- näyttää väärin
kapakan ikkunassa jopa 22 C kun oikea lämpö oli eilen 16 C...niinpä
- teneriffalta palannut
näyttää väärin kirjoitti:
kapakan ikkunassa jopa 22 C kun oikea lämpö oli eilen 16 C...niinpä
Jaa, niin no jos kattoo noita ennustuksia niin totahan ne varmaan näyttää. Kyllä siellä varjossa se 20 ainakin oli. Katteelliset hiljaa!! :)
- joku jäänyt
tulleet lomalta myös elävänä kotiin, muissa kohteissa ei ole käynnyt näin mukavasti, 6 vielä löytymättä vaikka olleet jo toista vuotta lomilla ? siksi Kanaria, siksi
- juuri palannut
palasin viime viikolla gran canarialta ja kyllä siellä perjantaina ja lauantaina mittari näytti 26 ja aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta. ei kannata luottaa ennusteisiin, yhtenä päivänä oli kova kaatosade ja hetkeä myöhemmin kirkas taivas ja hellelukemat.
- make ja sike
Me tultiin kanarialle ihan sen takia että kesäloma alkoi viikko sitten ja suomessahan on kelit siinä -0 ja-30 välillä tähän aikaan.Täälä oli tänään jopa 25 varjon puolella.Eli kohtuu lämmin viettää kesälomaa.Vai? Tulisit varmaan sinäkin jos vaan olisi euroja.No mutta palataan asiaan kun tullaan takaisin suomeen palelemaan kolmen viikon päästä.
- epsanja
Ikävä tuottaa pettymystä mutta ei siellä ole vähään aikaan ollut lähelläkään 25 varjossa.
Ja euroistahan se ei kiinni ollut kuten jo on mainittu...
- Los rodeos
Se 13 astetta on mitattu Los rodeoksen lentokentältä,joka on yli 600 metrin korkeudessa.Rannalla on paljon lämpimämpi.
- homo myös
SAMAA MIELTÄ!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224760Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43384Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1263190Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss262627Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu732343Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181779Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91384Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171255Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91233Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41128