Millaista opiskella

sairaanhoitajaksi?

Onko rankkaa? Onko siellä paljon kielten opiskelua? Kuonka pitkiä päiviä? Olis kiva kuunnella sairaanhoitaja opiskelijoiden kokemuksia kun itse aloitan ensi syksynä.

5

512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sai.hoi.

Itse opiskelen kolmatta vuotta sairaanhoitajaksi täällä länsirannikolla. Luulenpa, että koulutusohjelmat on hyvinkin erilaisia ammattikorkeakoulusta riippuen, mutta voin kertoa tosiaan omasta kokemuksesta.

Kun hain kouluun, en ollut varma haluanko edes tulevaisuudessa tehdä työtä sairaanhoitajana, mutta päätin kokeilla kuitenkin. Oikeastaan vasta nyt kolmantena vuonna psykiatrisen perusharjoittelun jälkeen löysin "sen jonkin", mikä työssä kiehtoo. En innostunut siitä somaattisen puolen (kirurgia, sisätaudit...) touhusta ollenkaan, koska koin että työ on liian toimenpidekeskeistä. Kun on yhden työn saanut valmiiksi, niin täytyy mennäkin jo tekemään jotain muuta. Siellä ei ehtinyt kovin paljon jutustella potilaiden kanssa, toisin kun psykiatrisella puolella. Sielähän se työ perustuu just paljolti siihen vuorovaikutukseen ja yhdessäoloon, se sopii mulle.

Jos on hirveän tunnollinen opiskelija, niin koulu voi tuntua välillä rankalta. Onhan niitä kokeita ja tehtäviä aiva tarpeeksi. Meillä päivien pituudet vaihtelee ainaki tosi paljo. Eka vuosi oli suht säännöllinen, semmosia 5-8 tunnin päiviä. Toka vuosi meniki oikestaan vaan harjoittelussa, koulua oli pari kuukautta vuoden aikana. Huom, näin ei oo läheskään joka AMK:ssa! Toka vuosi oli siis se rankin. Nyt on välillä ollu pitempiä "helppoja jaksoja", koulua muutamana päivänä viikossa...

Meillä enkkua ja ruotsia oli kumpaakin 2 opintoviikkoa eli onko se nyt sitte 3 näitä uusia opintopisteitä, eli ei paljon.

Näin meillä, ja näin mä oon koulutuksen kokenu. Hyvä koulu, enkä kadu alavalintaa! Intoa alkaviin opintoihin! =)

• opiskelet?

Kiitos vastauksesta! Missä opiskelet kun sanoit et länsirannikolla? Ite oon menossa Poriin opiskelemaan.

• sai.hoi.
        opiskelet? kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Missä opiskelet kun sanoit et länsirannikolla? Ite oon menossa Poriin opiskelemaan.

Vaasassa opiskelen.

• kiva....
        sai.hoi. kirjoitti:

Vaasassa opiskelen.

keskustella opsiskelusta enemmän, multa löytyis kasapäin kysymyksi. Mitenkäköhän se luonnais?

• haluat kysellä
        kiva.... kirjoitti:

keskustella opsiskelusta enemmän, multa löytyis kasapäin kysymyksi. Mitenkäköhän se luonnais?

enemmän, niin laita sähköpostia [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      26
      11481
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      56
      4054
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      117
      3247
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      169
      2557
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      108
      2296
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      206
      1865
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      316
      1143
    8. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      67
      943
    9. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      19
      913
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe