kiinnostuksen kohteena. Onko kukaan rakentanut ja millaisin kustannuksin? Teittekö parannuksia pohjaan?
Lammin Kotkansiipi
12
2652
Vastaukset
- selvitä
verrattuna puutaloon. Neljä sänkypaikkaa ja neljä WC-pyttyä ja kolme suihkutilaa talossa.
Alakerrata puuttuu silti makuuhuone jalkapoikki tilanteisiin.
Puutalon hinta kerrottuna kahdella, aika lähellä.- nyt sanoisi...
Emme rakenna taloa sitä varten että joskus menee jalka poikki. Voihan sitä takkahuoneessakin köllötellä :)
Talosta voi helposti jättää pari vessaa pois, eikä välttämättä tarvita kahta takkaa vierekkäin. Järkeä kannattaa tietysti käyttää. Enkä jotenkin usko että hinta olisi kaksinkertainen puutaloon nähden. Riippuu tietysti puutalosta. - Mutta valitettavasti tulee
nyt sanoisi... kirjoitti:
Emme rakenna taloa sitä varten että joskus menee jalka poikki. Voihan sitä takkahuoneessakin köllötellä :)
Talosta voi helposti jättää pari vessaa pois, eikä välttämättä tarvita kahta takkaa vierekkäin. Järkeä kannattaa tietysti käyttää. Enkä jotenkin usko että hinta olisi kaksinkertainen puutaloon nähden. Riippuu tietysti puutalosta.sitten aikamoisena järkytyksenä, jalan katkeaminen on siihen verrattuna pikkujuttu.
- kysellyt
Mutta valitettavasti tulee kirjoitti:
sitten aikamoisena järkytyksenä, jalan katkeaminen on siihen verrattuna pikkujuttu.
kenenkään budjetista enkä vertailutietoa puutalo vs. kivitalo. Haluaisin vain tietää minkälaisia kustannuksia muilla on tullut. Oletko itse rakentanut/rakennuttanut kivitalon?
- Pikku-Grynderi
kysellyt kirjoitti:
kenenkään budjetista enkä vertailutietoa puutalo vs. kivitalo. Haluaisin vain tietää minkälaisia kustannuksia muilla on tullut. Oletko itse rakentanut/rakennuttanut kivitalon?
Aika pelailemista ja säveltämistä on että saa kivitalon gryndattua alta 1600,- neliö.
- vastattiin
kysellyt kirjoitti:
silti.
- Julia
ja ulkopäin kyllä komea talo, mutta sisältä aika sokkeloinen ja portaita joka välissä. Olin haaveillut talosta aikaisemmin, mutta käynti sisällä muutti suunnitelmat. Kustannusarvio taisi olla jossain 350K euron paikkeilla, jollen kovin väärin muista.
- myös haaveilleet
siitä kauan ja nähneet talon kuitenkin vain ulkoa päin. Sisältäpäin olisi tietty mukavaa nähdä. Pohjakuvista ei kuitenkaan saa selkeää kuvaa millainen mikäkin tila oikeasti on. Oletteko itse rakentaneet ja minkä tyyppiseen päädyitte jos Kotkansiipi oli teidän mielestä sokkeloinen?
- Ois kandenut
tuohon hintaan tehdä.
- Julia
myös haaveilleet kirjoitti:
siitä kauan ja nähneet talon kuitenkin vain ulkoa päin. Sisältäpäin olisi tietty mukavaa nähdä. Pohjakuvista ei kuitenkaan saa selkeää kuvaa millainen mikäkin tila oikeasti on. Oletteko itse rakentaneet ja minkä tyyppiseen päädyitte jos Kotkansiipi oli teidän mielestä sokkeloinen?
Sisältä talo oli paljon ahtaamman oloinen kuin sisältä, esimerkiksi portaat (joita oli paljon) olivat aika kapeita.
Rakensimme sitten aivan eri tyyppisen talon yhteen kerrokseen. Ainoat portaat ovat tasoerosta johtuvat portaat ruokailutilan ja olohuoneen välissä. Korkeutta harjalle on reilut viisi metriä. Kotkansiivestä unelmointi loppui siihen messukäyntiin. Tuusulan messuillahan ilmoitetut hinnat olivat reilusti alakanttiin eli kyllä tuo reilusti 100 k€ enemmän tulisi maksamaan reaalimaailmassa. Mutta edelleenkin julkisivu on paras näkemäni edelleenkin. - että pohjapiirros
Julia kirjoitti:
Sisältä talo oli paljon ahtaamman oloinen kuin sisältä, esimerkiksi portaat (joita oli paljon) olivat aika kapeita.
Rakensimme sitten aivan eri tyyppisen talon yhteen kerrokseen. Ainoat portaat ovat tasoerosta johtuvat portaat ruokailutilan ja olohuoneen välissä. Korkeutta harjalle on reilut viisi metriä. Kotkansiivestä unelmointi loppui siihen messukäyntiin. Tuusulan messuillahan ilmoitetut hinnat olivat reilusti alakanttiin eli kyllä tuo reilusti 100 k€ enemmän tulisi maksamaan reaalimaailmassa. Mutta edelleenkin julkisivu on paras näkemäni edelleenkin.voi vääristää kun juuri mietimme tarvitaanko niin leveitä portaita kyseiseen taloon. Olisi saanut hiukan enemmän tilaa vaikka keittiöön jos nyt edes rakennusteknisesti mahdollista. Täytyypi miettiä tosiaan vielä tuota kommenttiasi.Olin ihan siinä uskossa että on avaran oloinen talo. Oliko keittiö ja olohuone mielestäsi ahtaita jollain tavalla? Kustannuslaskelma valmistuu kohta, se tietenkin kertoo jo paljon tulevista päätöksistä. Rakensitteko vastaavan kokoisen? Valitsitteko Lammin?
- Julia
että pohjapiirros kirjoitti:
voi vääristää kun juuri mietimme tarvitaanko niin leveitä portaita kyseiseen taloon. Olisi saanut hiukan enemmän tilaa vaikka keittiöön jos nyt edes rakennusteknisesti mahdollista. Täytyypi miettiä tosiaan vielä tuota kommenttiasi.Olin ihan siinä uskossa että on avaran oloinen talo. Oliko keittiö ja olohuone mielestäsi ahtaita jollain tavalla? Kustannuslaskelma valmistuu kohta, se tietenkin kertoo jo paljon tulevista päätöksistä. Rakensitteko vastaavan kokoisen? Valitsitteko Lammin?
ja tooosi kaunis. Keittiökin ok, mutta ei mitenkään erityisen tilava, mutta olihan siinä sitten ruokailutila erikseen vieraita ajatellen. Yläkerran toinen kylppäri ja joku makuuhuoneet oli muistaakseni ahtaat.
Rakennettiin muutaman neliön pienempi, eli olohuone jäi pienemmäksi. Lammia ei loppujen lopuksi otettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254793Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa113469Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1293249Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss282706Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu832439Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181803Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91424Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1211299Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41228