407 SW:n

plussat & miinukset?

Hei arvon kanssa-autoilijat!

mielessäni pyörii uuden bensa 407 SW Olympian (= Esplanade) hankinta ja haluaisin saada siitä käyttäjien rehellisiä kommentteja (positiivisia / negatiivisia) mitä olette ko. auton kanssa havainneet (kesällä / talvella)

*ajettavuus?
*tarkeneeko talvella, pysyykö ikkunat sulana?
*käynnistyykö pakkasella?

eli heikkoudet ja vahvuudet kiinnostaisivat?

15

4012

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pösö

Ehkä tästä kommentista osa pätee myös 407:n?

Nimittäin tuttavilla on edellisen korimallin Peugeot 307. Sen perusteella kommentoin, että Peugeot on todella kylmä auto talvella. Kovilla pakkasilla vielä tunnin ajon jälkeen, lämpöpuhallus täysillä, kaikki sivuikkunat ovat jäässä, ja tuulilasin pinnastakin vain osa pysyy "puhtaana". Kuulemma pikkuvikoja on myös autossa ilmennyt jonkin verran. Positiivisena puolena tuo 307 on kyllä aika mukava ajaa ja tyylikkään näköinenkin.

• kummin kaima

On se kumma kun aina kerrotaan naapureiden autoista. Eiköhän olisi parasta jos jokainen arvostelisi omaansa.

• pöhö

Eipä ole tarvinnut vielä pösössä palella. Jos väität että pösössä palelee et ole ikinä istunutkaan pösön sisällä.

• sivuikkunoiden huurtumiseen

Tässä vinkki tuttavallesi, miten sivuikkunat pysyy auki 307:ssa!!
        -Elikä puhallusnopeus voi pitää esim. 2:na, joka on vielä melko äänetön.
        -Puhallus kytkin osoittamaan vasemmalle(tuulilasi, jalkatila,matkustamo)
        -sivuikkunoiden vieressä olevat suuttimet kohdista kuskilla täysin yläasentoon sekä käännettynä myös täysin vasemmalle (pelkääjän paikalla ylös/oikealle)
        -Ja sitten se juju, miten sivuikkunat pysyy auki, eli keskisuutimien puhallus suljetaan sillä pyörivällä kytkimellä suuttimien vierestä!!! Näin se kaikki puhallus tulee voimakkaana niistä sivusuuttimista, ja ikkunat pysyy auki. Plussana vielä on muutenkin mukavampi, kun ei puhalla lämpöä suoraan kohti naamaan, vaan lämpö tulee tasisempana koko hyttiin.
        Kesällä sitten taas, kun tarvitaan viilennystä, niin keskisuuttimet taas käyttöön...

Tuulilasin huurtuminen/ jäätyminen ei kyllä pitäisi olla ongelma. tule mieleen että ilman sisäkierto on vahingossa päällä, tai puhallus ei ole valittuna puhaltamaan tuulilasiin ollenkaan.

Lämmityslaite ei kieltämättä ainakaan itselläni (307 sw) ole maailman tehokkaimpia. Entinen 406 lämpeni kuumemmaksi, ja nopeammin, mutta tällekin löytyy selitys. 307:n sisätilat(hytin kokonaistilavuus) valtava verrattuna 406:n sedaniin, eli lämmityslaitteen pitäisi olla tehokkaampi, että saavutetaan sama lämmitys.
        Mielestäni autossani ei ole kylmä -30 asteen pakkasella, vaan hytissä lämmön saa nousemaan noin 25 asteeseen 2-nopeudellakin. Tämä lämpötila on enemmän kuin riittävä. (monissa autoissa lämpötilan saa nousemaan lähelle 40:ntä, mutta itse käyn kotona saunassa) Ainoa miinus siis lämmityslaitteessa on se, että sisätilat sais lämmetä vähän nopeammin, mutta viimasuojasta löytyy siihen kelpo apu...

Kun nämä käyttöohjeet on opetellut, niin löytyy myös ymmärrys sille, että 307 on valittu vuoden talviautoksi Suomessa Tm:n testissä... (jota itsekin ihmettelin, ennen kun opin käyttämään lämmityslaitetta)

• Tästä

Mulla on ollut ko. auto vuosi ja 3kk ja ajanut olen 75 000km tässä lyhyesti kokemuksia...

Plussat
      - Hyvä ajettava niin kesällä kuin talvella ohjaus ja ajettavuus kohdallaan ja jarrut hyvät.

- Auto on lämmin kunhan muistaa pitää kattoverhoilun kiinni asennossa, muuten lasikatto hohkaa kylmää, autossa myös lämmin pysyy hyvin.

-Kylmäkäynnistyy hyvin, olen laittanyt -28 pakkasesta aamulla ilman piuhaa käyntiin... kerrasta lähtee.

- Muutenkin hyvä peli

Miinukset

- Kone hieman tehoton eli isommalla koneella menisi reippaammin, tosin nyt näillä kilometrillä on kulku muuttunut ripeemmäksi ( ekat 30 tkm meno aika laiskaa varsinkin alavääntö huono)

- Peräluukun tilat pikkusen liian pieni
      -Näkyväisyys takanurkkiin heikko (ehdottomasti kannattaa hommata peruutustutka)

Tässä nyt tärkeimpiä

• 1.8 vai 2.0?

kummalla koneella sulla on 1.8 vai 2.0 -itse juuri pähkäilen näiden kahden välillä?

nykyisessä autossani on kakslitrainen kone, mutta ehkä toi 1.8 riittäisi...

kovasti olet jo ehtinyt huristella (75 tkm) vuodessa ja kolmessa kk:ssa eli kyllähän pösösi on jo noilla kilsoilla tapansa näyttänyt...

sen toki tiedän ettei toi farkun tavaratila ole suuren suuri, mutta sillä ei nyt ole suurtakaan merkitystä tässä tapauksessa!

• Jaska
        1.8 vai 2.0? kirjoitti:

kummalla koneella sulla on 1.8 vai 2.0 -itse juuri pähkäilen näiden kahden välillä?

kovasti olet jo ehtinyt huristella (75 tkm) vuodessa ja kolmessa kk:ssa eli kyllähän pösösi on jo noilla kilsoilla tapansa näyttänyt...

sen toki tiedän ettei toi farkun tavaratila ole suuren suuri, mutta sillä ei nyt ole suurtakaan merkitystä tässä tapauksessa!

Ota suurempi moottori, jos talous vain kestää. Ajaminen on paljon mukavampaa. Itselläni on ollut 406 samaisella 1,8-litraisella EW7-koneella. Keskikulutus 3 vuoden aikana oli hyvinkin asiallinen n. 7,6 l/100 km, ja veto oli jotenkin kuminauhamaista, mutta koneesta puuttui se ns. "potku", joka 2-litraisesta löytyy. Tämän huomasi etenkin useamman henkilön kuormalla. Ja onhan 407 vielä 406:a painavampikin. Itse olen tehnyt päätöksen, etten tule hankkimaan enää yhtään autoa pienimmällä mahdollisella moottorivaihtoehdolla.

• tästä
        1.8 vai 2.0? kirjoitti:

Juu moottorina siis oli tämä 1.8
        auton ollessa huollossa olen kokeillut 2.0l ja myöskin diesel-koneita...
        Kyllähän tolla laiskimmallakin konella pärjää mutta väännön puute on pieni miinus.

Seuraavaksi otankin varmaankin sen 2.0l hdi koneellisen 407 sw, kun ensivuonna tulee mittariin 150 tkm.

• audisti1
        tästä kirjoitti:

Juu moottorina siis oli tämä 1.8
        auton ollessa huollossa olen kokeillut 2.0l ja myöskin diesel-koneita...
        Kyllähän tolla laiskimmallakin konella pärjää mutta väännön puute on pieni miinus.

Seuraavaksi otankin varmaankin sen 2.0l hdi koneellisen 407 sw, kun ensivuonna tulee mittariin 150 tkm.

Olen tota 407 sedania itte vähän meinannut kanssa, ja rahat riittäisi siihen 1.8 versioon Olympia n. 25 tuhatta.

Jos olen käsittänyt oikein nii tuosta 1.8l koneesta on nyt(?) uusi versio, nimittäin 407.fi:ssä on joku 85 kilowattinen kun taas peugeot.fi:ssä esitellään Olympia-versiossa koneena 92 kilowattista.

Joka löytyy tuosta vanhan Audin nokalta muuten myös, 20 venttiilisenä 125hv kanssa.
        Ainakin vanhaa A4 koppaa se liikuttaa minulle riittävästi jos käyttää kierroksia >3000 mutta alavääntö on surkeaa. Ehkä nykyaikainen pösön kone suoriutuisi siitäkin paremmin?

• Naisautoilija

Millä tavalla peräluukku on liian pieni? Mun mielestä taas ei. Sinne saa hyvinkin pitkää tavaraa, kun kaataa myös vänkärin penkin. Farkkuja minulla on ollut ennenkin ja peräkontti on yksi valintakriteeri.

Tuota taaksepäin näkyvyyttä epäilin näin lyhyenä ihmisenä ja kieltämättä se on huonompi kuin edellisessä farkussa.

Ajan vain 15.000 km vuodessa, joten väännöst kyllä 1.8 riittää mulla.

• pieni
        Naisautoilija kirjoitti:

Millä tavalla peräluukku on liian pieni? Mun mielestä taas ei. Sinne saa hyvinkin pitkää tavaraa, kun kaataa myös vänkärin penkin. Farkkuja minulla on ollut ennenkin ja peräkontti on yksi valintakriteeri.

Tuota taaksepäin näkyvyyttä epäilin näin lyhyenä ihmisenä ja kieltämättä se on huonompi kuin edellisessä farkussa.

onhan se tavallaan farkuksi pieni (430 litraa) -tosin riittävä meikäläiselle -nykyisessä autossani uuskoppaisessa 5-ovisessa Primerassakin on tavaratilaa enemmän 460 litraa ja penkit kaatuvat samaan malliin...

toisaalta kun 407:aa ei ole tarjolla kuin farkkua ja sedania, niin on "pakko" ottaa se farkku, jotta saa jonninmoiset tavaratilat

itse olisin enemmän mieltynyt 5-oviseen malliin, paremman lastattavuuden takia kuin sedan ( = pieni postiluukkumainen matala lastausaukko!)

• Tästä
        Naisautoilija kirjoitti:

Morjens
        tarkoitin tolla pienellä peräluukulla sitä kun vertasin edellisiin autoihini..
        Citikan C5
        Opel Vectra
        Ym
        Nykyään kun peräluukut on muodoiltaan kaikkea muuta kuin neliskanttisia varsinkin takalasi. Työssäni kuljetan monenlaisia pahvilaatikoita ym. Joten takaluukku on ahkerassa käytössä...

Mutta kuten sanoin kelpopeli muuten :-))

• Huurtuu

Viime viikolla sain. Tehot ihan riittävät 2 litran konella. Kattoikkuna kiinni (sähköinen) kun pakkasta enemmän kuin 15, niinkuin autoa suunnitellessani eräs vastasi. Audiolaitteita arvosteltiin, mutta hyvä äänentoisto, minun mielestäni.
      Luistonesto paras parannus entiseeni nähden, jossa sitä ei ollut. Ei sudita enää, saa tosin napista pois tarvittaessa.
      Hyvä ajaa.
      Plussa kortilla sain todellakin kahdet renkaat, molemmat metallivanteilla, kun kelpasi yksi kolmesta värivaihtoehdosta.

Joku kirjoitti ilmastoinnin päivityksestä
      5/05. Omani on lähtenyt 5/05 tehtaalta. Ilmastoinnin automatilla takasivuikkunat huurtuu nyt kun pakkasta on yli 20 ja kyydissä 2 aikuista ja 2 lasta. Todella lämmin kyllä on, nopeasti. Takasivuikkunat aukeaa kun pistää manuaalille ja pakotetun ulkoilman oton päälle.
      Mikähän tämä ilmastointilaitteen päivitys oli, josta joku taannoin kirjoitti?

• broka

Mistä tuon tehtaaltalähtöpäivämäärän voi todeta? Löytyykö autosta vai pitääkö kysyä maahantuojalta?

• Selville
        broka kirjoitti:

Mistä tuon tehtaaltalähtöpäivämäärän voi todeta? Löytyykö autosta vai pitääkö kysyä maahantuojalta?

Kun olin tilannut auton, käytiin keskustelua tällä palstalla ja joku kertoi tuosta ilmastoinnin päivityksestä 5/05. Soitin myyjälle ja hän selvitti sen ilmeisesti maahantuojalle. Sain tarkan päivämäärän, milloin auto lähti tehtaalata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      68
      2871
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1468
    Aihe