Mikä SISÄsuodatin?

Diedämädön

Mikä ois hyvä sisäsuodatin n. 400 litraseen akvaarioon?

Hintakin ois hyvä tietää.

9

1231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mustaneon

      En edes katselisi muita vaihtoehtoja - Eheim 2252. Kotimaan kaupoissa n. 100€, ulkomaisissa verkkokaupoissa n. 70€.

      Laite puhaltaa n. 1200l/h, ja tämä pitänee paikkansa vaikka suodattimen suodatusaine(vaahtomuovi) olisi paikalla. Myös Fluvalilla ja Seralla on mallit jotka he väittävät pumppaavan 1200l/h, mutta jotka jäävät reilusti Eheimin tuloksesta. Kenties muilla tämä litraa tunnissa arvo on mitattu ilman suodatinaineita, pelkällä pumpulla?

      Jos pistemäinen puhallus käy tämän pumpun kanssa liian kovaksi, perään on helppo laitta pätkä letkua ja suihkuputki, mitä ulkosuodattimissakin käytetään.

      Yksistään tämäkään ei pidä 400 litraista allasta puhtaana, riippuen toki paljon kalastosta. Suosittelen siis ulkosuodatinta ja tätä sisäsuodatinta.

      • verrata erilaisia

        Ei kannata verrata eri tehoisia pumppuja toisiinsa ellei ne ole samantehoisia.
        Ei eheim pumppaa käytännössä yhtään sen enempää kuin vastaavat muut merkit.Yleensä nuo ilmoitetut litramäärät ei ole vertailukelpoisia koska valmistajat ei ilmoittele testaus olosuhteita.
        2252:ssa on 28w tehoa. Samoilla wateilla oleva esim. sacem puhaltaa suurinpiirtein samanverran.
        Kannattaa siis mieluummin tutkia tehoja kuin litroja/min.

        2252 yksi ongelma on ainakin raskaassa kuormituksessa ja pienessä tankissa suuri teho yhdistettynä pieneen suodatin tilavuuteen.
        Eli vesi kiertää kovalla vauhdilla montakertaa pienessä ajassa suodattimen läpi jolloin seurauksena on,että suodatinta saa olla kokoajan pesemässä. Hitaampi kiertoinen suodatin ei kerää kaikkia suodattimeen vaan päästää osan pohjaan josta ne voi vedenvaihtojen yhteydessä imuroida.


    • Plekostomus

      Riippuen tietysti akvaarion asukeista, mutta itselläni on toiminut hyvin Eheim 2252. Todella tehokas suodatin ja jos se tuottaa liikaa virtausta altaaseesi, siihen voi asentaa suihkuputken.
      Hinta on hiukan yli satasen, riippuen mistä ostaa.
      Onko altaaseesi tulossa muita suodattimia?

      • Diedämädön

        Altaaseen saattaa tulla toinen suodatin, joku halpa ulkosuodatin. Sisäsuodattimen haluan siksi, koska roskat pitää saada jollakin tavalla pois akvaariosta.


    • myös

      Myös Regent on tehokas. Pyörittää 1200 litraa tunnissa. Hinta vain jotain 40-50 euroa, tosin pitää pientä ääntä..

      • sisäsuodatin?

        Mitä mieltä olette Resunin suodattimista? Ajattelin ostaa akavariopaketin, jossa on Resunin sisäsuodatin. Olen vain kuullut, että ne eivät ole parhaasta päästä, vai?


      • Musti
        sisäsuodatin? kirjoitti:

        Mitä mieltä olette Resunin suodattimista? Ajattelin ostaa akavariopaketin, jossa on Resunin sisäsuodatin. Olen vain kuullut, että ne eivät ole parhaasta päästä, vai?

        Toiset eivät niin välitä metelistä, eikä siitä miten hommat hoidetaan ja ajavat Ladallakin... Resun on juuri näille ihmisille.


      • Diedämädön

        No nyt kuulostaa hyvältä! Halpa ja tehokas.

        Myydäänkös noita malleja suomessa? Jos myydään ni missä päin? Onko verkkokauppoja missä noida suodattimia myydään?


      • lisää
        Diedämädön kirjoitti:

        No nyt kuulostaa hyvältä! Halpa ja tehokas.

        Myydäänkös noita malleja suomessa? Jos myydään ni missä päin? Onko verkkokauppoja missä noida suodattimia myydään?

        Ainakin lemmikkiliikkeissä täällä meillö päin myydään. En tiedä onko netissä. Meillä kyseinen suodatin 350 litrasessa ja riittää yksin suodattamaan ja hapettamaan vettä. tarkistin just, makso 39 egee..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe