pissatta muttei kuitenkaan pissata.

melle12

mikäs se oikeen mahtaa olla? hiiva tulehdus pissatulehdus? tuntuu että kokoajan pissattaa ja tuntuu kuin rakossa ois vielä virtsaa vaikka just on vessassa käynyt. ei kirvele eikä kutise. joskus tuntuu etttä pissa tulee ihan housuun mutta sit ku menee vessaan nii ei tulekkaan mitään. todella inhottavaa.. vaiva tulee monesti yhdynnän jälkeisinä päivinä.

14

4366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -mari-

virtsatientulehdus? Kuulostaa ainakin siltä..

• kohtalotoveri

Tuntuu, että koko ajan olisi rakko täynnä vaikkei ole. Eikä ole muita oireita. Sukupuolitaudit ja virtsatietulehdukset testattu. Yhdynnän jälkeen pahempi ja silloin kun on käynyt vessassa, eli rakko on muka tyhjä. Kiinnostaisi, että voiko olla syynä Nuvaring? Olen käyttänyt sitä kohta vuoden. Voisiko se nyt jotenkin alkaa ärsyttää jotenkin?

• melle12

ei ollenkaan kiva.. onneksi huomenna on lääkäri ehkäpä se osaisi auttaa asiaa. jotenkin en usko virtsatulehdukseen koska ei ole kirvelyä eikä kipuja alavatsassa eikä selässä.. mitähän tämä mahtaa olla.?! luin aikaisempia keskusteluja ja selvisi paljon muitakin joilla oli samat oireet muttei oikein tietoa mitä se oli. sain vasta juuri äsken tietää senkin että tulehdus voi tulla ja tuleekin helposti aktiivisen seksi elämän takia. bakteerit menevät virtsarakolle ja eiheuttavat tulehdusta.

eikun juomaan paljon vettä ja syömään c vitamiineja ja tyrnejä.

• melle12

itse en oikein usko että syy olisi ehkäisypillereissäkään. tai miksei se mahdollistakin olisi.?! itse syön ensimmäisiäni kolmatta laattaa. ja tämä pissaus ongelma on tullut vasta alettuani syömään pillereitä.
        aikaisemmin ei ole ongelmia ollut..

• vaikuttaa

Käythän aina yhdynnän jälkeen pissalla? Se estää virtsatientulehduksen syntymisen.

Käy kertomassa lääkärille noista oireista. Jos kyseessä on virtsatientulehdus, niin on vaarallista jättää se hoitamatta.

• melle12

niin pitäisi käydä aina wc:ssä mut sitä ei vain aina jaksa/viitsi tai sit jopa nukahtaa. mutta jos tämä nyt virtsatulehdukseksi paljastuu niin ei ole epäilystäkään että enkö jaksaisi käydä! toista kertaa en halua samaa vaivaa.

• niin kerrothan heti!
        melle12 kirjoitti:

niin pitäisi käydä aina wc:ssä mut sitä ei vain aina jaksa/viitsi tai sit jopa nukahtaa. mutta jos tämä nyt virtsatulehdukseksi paljastuu niin ei ole epäilystäkään että enkö jaksaisi käydä! toista kertaa en halua samaa vaivaa.

Mulla on samoja vaivoja. Ei tarvitse jatkuvasti vessassa juosta, mutta koko ajan tuntuu että rakko on täynnä. Jos painaa ihon pinnalta tuosta rakon kohdasta, niin sattuu. Tuntuu just siltä, miltä tuntuu kun rakko on ihan täynnä ja jos silloin painaa ala vatsasta. Seksi on aika hankalaa, kun niin moni asento tuottaa kipua. Mulla on tää vaiva ollut reilun viikon. Ei ole sukupuolitauti eikä virtsatietulehdus. Hel..tin ärsyttävää tää on! Koko ajan semmonen paineen tunne...

• kiukuttaaaaaa
        niin kerrothan heti! kirjoitti:

Mulla on samoja vaivoja. Ei tarvitse jatkuvasti vessassa juosta, mutta koko ajan tuntuu että rakko on täynnä. Jos painaa ihon pinnalta tuosta rakon kohdasta, niin sattuu. Tuntuu just siltä, miltä tuntuu kun rakko on ihan täynnä ja jos silloin painaa ala vatsasta. Seksi on aika hankalaa, kun niin moni asento tuottaa kipua. Mulla on tää vaiva ollut reilun viikon. Ei ole sukupuolitauti eikä virtsatietulehdus. Hel..tin ärsyttävää tää on! Koko ajan semmonen paineen tunne...

Mulla ihan sama homma. Ei tulehduksia eikä mitään..
        Kävin gynekologilla, joka laittoin naistentautien polille. JOssa kävin eilen.. ei nähnyt ultralla mitään..mutta otti testejä.Kaikki mahdolliset papa, klamydia jne. Mitään sukupuolitautimahdollisuutta ei ole..se on varma.

Ja testitulokset tulee viikon päästä..jos testeissä ei ole mitään, niin lääkäri suositteli, että menisin käymään urologilla.Että vaiva menee urologin puolelle sitten.

Mun tuurilla mistään ei löydy mitään...vaiva vaan jatkuu, ja kaikki sanoo "koita vaan elä sen kanssa"....ärsyttävääää.

• Parantunut tästä
        kiukuttaaaaaa kirjoitti:

Mulla ihan sama homma. Ei tulehduksia eikä mitään..
        Kävin gynekologilla, joka laittoin naistentautien polille. JOssa kävin eilen.. ei nähnyt ultralla mitään..mutta otti testejä.Kaikki mahdolliset papa, klamydia jne. Mitään sukupuolitautimahdollisuutta ei ole..se on varma.

Ja testitulokset tulee viikon päästä..jos testeissä ei ole mitään, niin lääkäri suositteli, että menisin käymään urologilla.Että vaiva menee urologin puolelle sitten.

Mun tuurilla mistään ei löydy mitään...vaiva vaan jatkuu, ja kaikki sanoo "koita vaan elä sen kanssa"....ärsyttävääää.

Tälläinen virtsarakon sairaus: Cystitis interstitialis eli harvinainen virtsarakon tulehduksellinen sairaus, joka ei ole bakteerin eikä viruksen aiheuttama.

Yleinen naisilla, ei tartu, oireita ovat tihentynyt virtsaamistarve ja kipua alavatsalla rakon seudussa. Virtsakokeet yleensä normaalit ja taudin määrittely tapahtuu oireiden ja virtsarakon tähystyksen perusteella.

Hoitoa on olemassa; virtsarakon venytyshoito, huuhtelu, lääkkeet.
        Taudin luonne yleensä kroonista, osa saa apua venytyshoidosta joko täysin tai osittain.

Urologin puheille ja asia etenee siitä...

• kiitos kiitos!
        Parantunut tästä kirjoitti:

Tälläinen virtsarakon sairaus: Cystitis interstitialis eli harvinainen virtsarakon tulehduksellinen sairaus, joka ei ole bakteerin eikä viruksen aiheuttama.

Yleinen naisilla, ei tartu, oireita ovat tihentynyt virtsaamistarve ja kipua alavatsalla rakon seudussa. Virtsakokeet yleensä normaalit ja taudin määrittely tapahtuu oireiden ja virtsarakon tähystyksen perusteella.

Hoitoa on olemassa; virtsarakon venytyshoito, huuhtelu, lääkkeet.
        Taudin luonne yleensä kroonista, osa saa apua venytyshoidosta joko täysin tai osittain.

Urologin puheille ja asia etenee siitä...

Kiitos tiedoista.On varmasti apua.

• Parantunut...
        kiitos kiitos! kirjoitti:

Kiitos tiedoista.On varmasti apua.

Ok, tsemppiä ...

• melle12
        Parantunut... kirjoitti:

Ok, tsemppiä ...

lääkärilleppä en päässytkään tänään. on tuo kyllä ihmeellinen juttu :/ nyt ei taas tunnu yhtään siltä että pissattais kokoajan. mennyt ihan ohi. mutta odotappas vain kun viikonloppu tulee niin se alkaa taas. vaikuttaa aika yleiseltä vaivalta tämä. ehkä se ei olekaan sitten mitään vakavaa,tai jos se on joskus ihan normaaliakin? itellä ollu nyt ihan hyvä olla pari päivää ku juonu vettä paljon.

• lirisee

Ennen ja jälkeen yhhdynnän pitäisi käydä pissalla, jottei tulisi virtsatulehduksia. Kyseessä ei välttämäti ole virtsatulehdus, johon yleensä liittyy kipuja ja llämmmön nousua. Esim. endollekin on tyypillistä vastaavat tuntemukset. Mutta voi olla ettei siellä taustalla ole sen kummempaa.

Minulla joskus tulee vastaavia tuntemuksia, jos pidätän liian kauan. Lisäksi usein sama tunne tulee, jos käyn vessassa "varoiksi", vaikkei olisikaan hätä.

Pelkästään se että ajattelee tuota asiaa, voi lisätä noita tuntemuksia.

PS: vettä kannattaa juoda riittävästi

• Jenni

Mulla kans sama vaiva. Niin inhottava olo tuolla virtsarakossa tai jossain...
        Inhottava olo lähtee sillä, että mä juon niin paljon vettä kerralla, että sitten tulee ihan "oikea" pissahätä. Tuolla se menee ohi ja sitten jos ei mene, vaan kestää monta päivää, niin silloin tiedän että on tulehdus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      38
      2181
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      64
      2032
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      121
      1930
    4. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      388
      1670
    5. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      103
      1641
    6. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1464
    7. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      182
      1092
    8. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      967
    9. Mitkä asiat kaivatun ajattelussa

Ihmetyttävät? Mikä on tullut yllätyksenä?
      Ikävä
      75
      915
    10. Mitkä olisivat kolme tärkeintä

vihjettä kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      899
    Aihe