Käytin ennen ubuntua ja olin tyytyväinen siihen.(loistava) Mut enää ei voi palata ubuntuu kun kerran on pyöräyttänyt PcLinuxOS linuxin käyntiin. Paras käyttis mitä maa päällään kantaa kaikki toimii hyvin ja on vakaampi/nopeempi kun Ubuntu!!!
EX ubuntun ystävä
35
1640
Vastaukset
- c=3
Lainaus PcLinuxOS:n sivulta:
PCLinuxOS is currently under heavy development and should be considered beta software.- provosoitua
Ei noista kannata välittää.
Tuo on taas niitä mäsätrolleja joiden mielestä eri distrot on NIIN erilaisia että äkkinäiselle tulisi kuva ettei oikein tiedä minkä asentaisi ja sitten ei ehkä asenna mitään.
Microsoftin viimeisiä konsteja kylvää FUD:ia. - hiili
Kyllä se on vakaa. Ja myös valmiimpi kuin rampautettu Ubuntu/Kubuntu.
Tuo lause on tarkoitettu kaikille ääliöille, jotka eivät osaa käyttää mitään - siis mitään. Se on sama kuin mootorisahan opaskirjassa ohje "älä sahaa jalkaasi". Vastaavia lausekkeita on nykyään joka puolella varmuuden vuoksi. Kyllä sinun se pitäisi tietää. - hiili
provosoitua kirjoitti:
Tuo on taas niitä mäsätrolleja joiden mielestä eri distrot on NIIN erilaisia että äkkinäiselle tulisi kuva ettei oikein tiedä minkä asentaisi ja sitten ei ehkä asenna mitään.
Microsoftin viimeisiä konsteja kylvää FUD:ia.Sisälukutaito?
- O_o o_O
provosoitua kirjoitti:
Microsoftin viimeisiä konsteja kylvää FUD:ia.Vai että mikkiksen trolleja... heh.
Kun noissa distroissa sattumoisin ON eroa.
Jotkut keskittyvät helppokäyttöisyyteen, jotkut vakauteen, jotkut nopeuteen, jotkut tietoturvaan, jotkut yksinkertaisuuteen, jotkut näiden kompromissiin. Kaikkien jakeluiden paketinhallinnasta ei löydy kaikkia ohjelmia ja ulkopuolisia repoja ei ole.
Esimerkiksi ubuntuun löytyy ulkopuolisia repoja, joista löytyy ohjelmat joita ei virallisissa ole.
PCLinuxOS repot ovat toistaiseksi pieniä, ulkopuolisia on yksi, eikä virallisista löydy kaikkia ohjelmia, niistä löytyy YLEISIMMÄT työpöytäkäyttöön tarvittavat ohjelmat.
Pääsääntönä on se että mitä vähemmän virallisesti ylläpidettyjä ohjelmia, sitä nopeammin ne voidaan testata ja korjata, sekä vaihtaa uudempiin.
Debianin 15000 ohjelman varastossa on sitä testattavaa pitkäksi aikaa joten uusi stable julkaistaan 2 vuoden välein. Ohjelmat ovat yleensä silloin vanhoja versioita, mutta ohjelmien ylläpitäjät pitävät debianille omia repoja (skype, amarok, ym.)
Debianille tai Slackwarelle ei ole helppokäyttöistä graafista ohjauskeskusta jolloin järjestelmän ylläpito vaatii järjestelmään syventymistä.
Mandriva ja Suse arvostavat helppokäyttöisyyttä ja silmäniloa vakauden ja toimivuuden edelle, jolloin on selvää että bugejakin on enemmän.
Eroja on myös monikielisyys, kaikkia ei saa suomenkielisiksi. - O_o o_O
hiili kirjoitti:
Tuo lause on tarkoitettu kaikille ääliöille, jotka eivät osaa käyttää mitään - siis mitään. Se on sama kuin mootorisahan opaskirjassa ohje "älä sahaa jalkaasi". Vastaavia lausekkeita on nykyään joka puolella varmuuden vuoksi. Kyllä sinun se pitäisi tietää.Se on beta, versioltaan alle 1, eli virallista ensimmäistä PCLinuxOSää ei ole vielä julkaistu.
Vakaa ja nopea se on silti nimestään huolimatta, lähentelee tasoa Slackware.
Jakelun tekijä texasilainen texstar joka on ottanut tehtäväkseen rakentaa jakelun joka keskittyy työpöytäkäyttöön periaatteella kokeile, asenna ja käytä. Ihan hyvä, koska tällaisia ei vielä montaa ole.
Ohjelmistokehittäjälle tai jonkin tietyn alan ammattilaiselle se ei kuitenkaan sovi. - c=3
hiili kirjoitti:
Tuo lause on tarkoitettu kaikille ääliöille, jotka eivät osaa käyttää mitään - siis mitään. Se on sama kuin mootorisahan opaskirjassa ohje "älä sahaa jalkaasi". Vastaavia lausekkeita on nykyään joka puolella varmuuden vuoksi. Kyllä sinun se pitäisi tietää.Enkä ole M$:n työntekijä/puolestapuhujakaan.
Joillekin käyttöjärjestelmän vakaus on tärkeämpää kuin sen helppokäyttöisyys. Jos jakelun ylläpitäjä itse sanoo tuotteensa olevan betatestausvaiheessa oleva kehitysversio, en menisi sitä vakaaksi mainostamaan, vaikka se omalla koneellani toimisikin. - jee
O_o o_O kirjoitti:
Vai että mikkiksen trolleja... heh.
Kun noissa distroissa sattumoisin ON eroa.
Jotkut keskittyvät helppokäyttöisyyteen, jotkut vakauteen, jotkut nopeuteen, jotkut tietoturvaan, jotkut yksinkertaisuuteen, jotkut näiden kompromissiin. Kaikkien jakeluiden paketinhallinnasta ei löydy kaikkia ohjelmia ja ulkopuolisia repoja ei ole.
Esimerkiksi ubuntuun löytyy ulkopuolisia repoja, joista löytyy ohjelmat joita ei virallisissa ole.
PCLinuxOS repot ovat toistaiseksi pieniä, ulkopuolisia on yksi, eikä virallisista löydy kaikkia ohjelmia, niistä löytyy YLEISIMMÄT työpöytäkäyttöön tarvittavat ohjelmat.
Pääsääntönä on se että mitä vähemmän virallisesti ylläpidettyjä ohjelmia, sitä nopeammin ne voidaan testata ja korjata, sekä vaihtaa uudempiin.
Debianin 15000 ohjelman varastossa on sitä testattavaa pitkäksi aikaa joten uusi stable julkaistaan 2 vuoden välein. Ohjelmat ovat yleensä silloin vanhoja versioita, mutta ohjelmien ylläpitäjät pitävät debianille omia repoja (skype, amarok, ym.)
Debianille tai Slackwarelle ei ole helppokäyttöistä graafista ohjauskeskusta jolloin järjestelmän ylläpito vaatii järjestelmään syventymistä.
Mandriva ja Suse arvostavat helppokäyttöisyyttä ja silmäniloa vakauden ja toimivuuden edelle, jolloin on selvää että bugejakin on enemmän.
Eroja on myös monikielisyys, kaikkia ei saa suomenkielisiksi.>...distroissa sattumoisin ON eroa.
Onhan niissä eroa äkkinäiselle mutta kun pikkuisen menet syvemmälle niin erot katoaa mitättömiin.
KAIKKI ohjelmat ja ominaisuudet toimivat KAIKILLA distroilla joissa on samanikäinen kernel.
Vai väitätkö että esim SuSE:sta ei saa vakaata vaikka kuinka osaisi? Tai että Mandriva sopii VAIN aloittelijalle? :) - c=3
jee kirjoitti:
>...distroissa sattumoisin ON eroa.
Onhan niissä eroa äkkinäiselle mutta kun pikkuisen menet syvemmälle niin erot katoaa mitättömiin.
KAIKKI ohjelmat ja ominaisuudet toimivat KAIKILLA distroilla joissa on samanikäinen kernel.
Vai väitätkö että esim SuSE:sta ei saa vakaata vaikka kuinka osaisi? Tai että Mandriva sopii VAIN aloittelijalle? :)"KAIKKI ohjelmat ja ominaisuudet toimivat KAIKILLA distroilla joissa on samanikäinen kernel"
Ei pidä paikkaansa. Jos ohjelman käyttämät kirjastot löytyvät ja niiden versiot täsmäävät, niin ohjelma toimii distrosta riippumatta, kernelin versiolla ei usein ole mitään väliä. - O_o o_O
jee kirjoitti:
>...distroissa sattumoisin ON eroa.
Vai väitätkö että esim SuSE:sta ei saa vakaata vaikka kuinka osaisi? Tai että Mandriva sopii VAIN aloittelijalle? :)"Onhan niissä eroa äkkinäiselle mutta kun pikkuisen menet syvemmälle niin erot katoaa mitättömiin."
Eivät todellakaan katoa.
"KAIKKI ohjelmat ja ominaisuudet toimivat KAIKILLA distroilla joissa on samanikäinen kernel"
Joo mutta kun ne pitäisi ensin asentaa.
"Vai väitätkö että esim SuSE:sta ei saa vakaata vaikka kuinka osaisi? Tai että Mandriva sopii VAIN aloittelijalle?"
Saa, mutta on paljon nopeampaa ja helpompaa valita tarkoitukseen sopiva jakelu kun se on noiden eri jakeluiden ideakin, että ei tarvitsisi itse kasata sitä käyttistä.
Linux jakelun voi myös kasata itse ja avoimet ohjelmat voi asentaa lähdekoodista kääntämällä, mahdollisuudet ovat rajattomat.
On kuitenkin paljon helpompi pitää mopoa paikallaan ja pyörittää sytytystulppaa, kuin laittaa sytytystulppa ruuvipenkkiin ja pyörittää mopoa. - hiili
O_o o_O kirjoitti:
Se on beta, versioltaan alle 1, eli virallista ensimmäistä PCLinuxOSää ei ole vielä julkaistu.
Vakaa ja nopea se on silti nimestään huolimatta, lähentelee tasoa Slackware.
Jakelun tekijä texasilainen texstar joka on ottanut tehtäväkseen rakentaa jakelun joka keskittyy työpöytäkäyttöön periaatteella kokeile, asenna ja käytä. Ihan hyvä, koska tällaisia ei vielä montaa ole.
Ohjelmistokehittäjälle tai jonkin tietyn alan ammattilaiselle se ei kuitenkaan sovi.Tiedän sen olevan beta. Mutta se on vakaa beta. Vakaampi kuin moni muu jo "valmis" jakelu.
Sopii myös ohjelmistokehittäjälle tai tietyn alan ammattilaiselle siinä kuin muutkin jakelut, jos ei puhuta jostain erikoisjakeluista. - hiili
c=3 kirjoitti:
Enkä ole M$:n työntekijä/puolestapuhujakaan.
Joillekin käyttöjärjestelmän vakaus on tärkeämpää kuin sen helppokäyttöisyys. Jos jakelun ylläpitäjä itse sanoo tuotteensa olevan betatestausvaiheessa oleva kehitysversio, en menisi sitä vakaaksi mainostamaan, vaikka se omalla koneellani toimisikin.Lässytä vaan, toisilla on jopa omaa kokemusta asioista. Texstar ei laske puolivalmista käsistään ja on tunnettua, että PCLOS on vakaa kehitysversionakin. USA:ssa käytetään nykyään joka tuotteessa vastaavia "vastuuvapauslausekkeita".
Kokeile itse. - O_o o_O
hiili kirjoitti:
Tiedän sen olevan beta. Mutta se on vakaa beta. Vakaampi kuin moni muu jo "valmis" jakelu.
Sopii myös ohjelmistokehittäjälle tai tietyn alan ammattilaiselle siinä kuin muutkin jakelut, jos ei puhuta jostain erikoisjakeluista."Sopii myös ohjelmistokehittäjälle tai tietyn alan ammattilaiselle siinä kuin muutkin jakelut"
No ei minun mielestäni. Ohjelmistokehittäjät eivät tarvitse työpöytäohjelmistoa ja silmänkarkkia, vaan toimivan ohjelmointiympäristön, joten heille sopii jakelu joka on erikoistunut kehitystyöhön.
Tietyn alan ammattilaisille sopii jakelu joka on suunnattu tämän ammatin harjoittamiseen.
Tavalliselle työpöytäkäyttäjälle sopii jakelu joka on suunnattu työpöytäkäyttöön, kuten PCLinuxOS on. - hiili
O_o o_O kirjoitti:
"Sopii myös ohjelmistokehittäjälle tai tietyn alan ammattilaiselle siinä kuin muutkin jakelut"
No ei minun mielestäni. Ohjelmistokehittäjät eivät tarvitse työpöytäohjelmistoa ja silmänkarkkia, vaan toimivan ohjelmointiympäristön, joten heille sopii jakelu joka on erikoistunut kehitystyöhön.
Tietyn alan ammattilaisille sopii jakelu joka on suunnattu tämän ammatin harjoittamiseen.
Tavalliselle työpöytäkäyttäjälle sopii jakelu joka on suunnattu työpöytäkäyttöön, kuten PCLinuxOS on.Toimii ko. jakelu ilman mainitsemiasi työpöytäohjelmistoja ja silmäkarkkiakin. Et ilmeisesti ymmärtänyt lausetta "jos ei puhuta jostain erikoisjakeluista".
- painaa ?
O_o o_O kirjoitti:
"Sopii myös ohjelmistokehittäjälle tai tietyn alan ammattilaiselle siinä kuin muutkin jakelut"
Tavalliselle työpöytäkäyttäjälle sopii jakelu joka on suunnattu työpöytäkäyttöön, kuten PCLinuxOS on.>...sopii jakelu joka on suunnattu tämän ammatin harjoittamiseen.
Tästä ja kaikista tämän ketjun kommenteista saa käsityksen että olet kovin vasta astunut Linuxin maailmaan ja Windowsin ajatusmaailma vänkää esille.
Koeta nyt käsittää että mistä tahansa jakelusta voi tehdä just sellaisen kuin itse haluaa eikä se ole edes työlästä tai vaikeaa. Mistä luulet näitä jakeluja purkautuvan kuin "sieniä sateella" jos se olisi vaikeaa? - kerho?
c=3 kirjoitti:
"KAIKKI ohjelmat ja ominaisuudet toimivat KAIKILLA distroilla joissa on samanikäinen kernel"
Ei pidä paikkaansa. Jos ohjelman käyttämät kirjastot löytyvät ja niiden versiot täsmäävät, niin ohjelma toimii distrosta riippumatta, kernelin versiolla ei usein ole mitään väliä.>...kirjastot löytyvät ja niiden versiot täsmäävät..
Onko täällä joku aloittelijoiden "Tutustu Linuxiin"-ilta.
Tuon nyt pitäisi olla ensikertalaisellekin itsestäänselvyys. Onko tullut muuten tutustuttua siihen mitä joku .rpm tai .deb-paketti sisältää ? - c=3
hiili kirjoitti:
Lässytä vaan, toisilla on jopa omaa kokemusta asioista. Texstar ei laske puolivalmista käsistään ja on tunnettua, että PCLOS on vakaa kehitysversionakin. USA:ssa käytetään nykyään joka tuotteessa vastaavia "vastuuvapauslausekkeita".
Kokeile itse.Itse lässytät.
Beta versio != "vastuuvapauslauseke" - c=3
kerho? kirjoitti:
>...kirjastot löytyvät ja niiden versiot täsmäävät..
Onko täällä joku aloittelijoiden "Tutustu Linuxiin"-ilta.
Tuon nyt pitäisi olla ensikertalaisellekin itsestäänselvyys. Onko tullut muuten tutustuttua siihen mitä joku .rpm tai .deb-paketti sisältää ?Kauhea sota syttyi yhden distron beta versiosta...
"Tuon nyt pitäisi olla ensikertalaisellekin itsestäänselvyys"
Niin pitäisi, vaan ei näytä olevan.
"Onko tullut muuten tutustuttua siihen mitä joku .rpm tai .deb-paketti sisältää ?"
On, ja tgz-pakettien sisältöön vielä useammin. - hiili
c=3 kirjoitti:
Itse lässytät.
Beta versio != "vastuuvapauslauseke"Voi pientä. Beta-versio ei ole sama kuin epävakaa.
- c=3
hiili kirjoitti:
Voi pientä. Beta-versio ei ole sama kuin epävakaa.
"Beta-versio ei ole sama kuin epävakaa"
Olenko näin väittänyt?
Lyhyesti:
Beta-versiolla tarkoitetaan ohjelmaa joka on tarpeeksi vakaa ns. esittelyversioksi, mutta ei vielä julkaistavaksi. Beta-versio sisältää kaikki toiminnot jotka tulevat olemaan mukana lopullisessa julkaisussa, mutta niissä saattaa olla vielä bugeja.
Toisin sanoen beta-versio on mahdollisesti epävakaa.
Ymmärsitkö? - O_o o_O
painaa ? kirjoitti:
>...sopii jakelu joka on suunnattu tämän ammatin harjoittamiseen.
Tästä ja kaikista tämän ketjun kommenteista saa käsityksen että olet kovin vasta astunut Linuxin maailmaan ja Windowsin ajatusmaailma vänkää esille.
Koeta nyt käsittää että mistä tahansa jakelusta voi tehdä just sellaisen kuin itse haluaa eikä se ole edes työlästä tai vaikeaa. Mistä luulet näitä jakeluja purkautuvan kuin "sieniä sateella" jos se olisi vaikeaa?"Tästä ja kaikista tämän ketjun kommenteista saa käsityksen että olet kovin vasta astunut Linuxin maailmaan ja Windowsin ajatusmaailma vänkää esille."
Aika monta vuotta olen käyttänyt, aloitin käytön Slacwarella. Koskas sinä aloitit ja millä jakelulla?
"Koeta nyt käsittää että mistä tahansa jakelusta voi tehdä just sellaisen kuin itse haluaa eikä se ole edes työlästä tai vaikeaa."
Teeppäs sitten mulle malliksi slackwareen perustuva jakelu, johon asennetaan helposti kaikki ohjelmat joita linuxiin on saatavilla, joka konfiguroidaan graafisesti.
Kun se ei ole työlästä eikä vaikeaa niin odotan sen olevan jaossa viimeistään ensiviikon perjantaina. Jakelun tulee toimia luotettavasti. - O_o o_O
c=3 kirjoitti:
Olenko näin väittänyt?
Lyhyesti:
Beta-versiolla tarkoitetaan ohjelmaa joka on tarpeeksi vakaa ns. esittelyversioksi, mutta ei vielä julkaistavaksi. Beta-versio sisältää kaikki toiminnot jotka tulevat olemaan mukana lopullisessa julkaisussa, mutta niissä saattaa olla vielä bugeja.
Ymmärsitkö?Ihan pihallahan tuo on...
- O_o o_O
hiili kirjoitti:
Toimii ko. jakelu ilman mainitsemiasi työpöytäohjelmistoja ja silmäkarkkiakin. Et ilmeisesti ymmärtänyt lausetta "jos ei puhuta jostain erikoisjakeluista".
Toimii toki ja saahan siitä vaikka pelkän ytimen ympärille kasatun komentotulkin ja gcc kääntäjän.
Sitten voikin käännellä onnessaan haluamansa ohjelmat lähdekoodeista, lataillen vähän väliä netistä lisää kirjastoja, jos käytössä on netti yhteys.
Jos ei niin sitten pitääkin juosta vähän väliä kaverin luona, jolta on sen PCLinuxOS CDn saanutkin.
Sitä vain yritin sanoa että helpompiakin tapoja on. PCLinuxOS CD ei sisällä täydellistä ohjelmointiympäristöä, sen sijasta paljon teemoja ynnämuuta karkkia, multimedia ohjelmistoa, netti ohjelmistoa, toimisto ohjelmistoa, pelejä.
Sitten löytyy jakeluja joissa ne on mukana.
Minun mielestäni helpompaa hankkia sellainen kuin alkaa tekemään itse jostain desktop live-cdstä.
Mutta tämähän on vain minun mielipide, tehkää te miten itse haluatte. - hiili
c=3 kirjoitti:
Olenko näin väittänyt?
Lyhyesti:
Ymmärsitkö?Et tainnut vieläkään ymmärtää, että PCLOS on vakaampi ja muutenkin käytettävämpi kuin Ubuntu.
Et tosin ole selvillä edes omista väitteistäsi. - hiili
O_o o_O kirjoitti:
Toimii toki ja saahan siitä vaikka pelkän ytimen ympärille kasatun komentotulkin ja gcc kääntäjän.
Sitten voikin käännellä onnessaan haluamansa ohjelmat lähdekoodeista, lataillen vähän väliä netistä lisää kirjastoja, jos käytössä on netti yhteys.
Jos ei niin sitten pitääkin juosta vähän väliä kaverin luona, jolta on sen PCLinuxOS CDn saanutkin.
Sitä vain yritin sanoa että helpompiakin tapoja on. PCLinuxOS CD ei sisällä täydellistä ohjelmointiympäristöä, sen sijasta paljon teemoja ynnämuuta karkkia, multimedia ohjelmistoa, netti ohjelmistoa, toimisto ohjelmistoa, pelejä.
Sitten löytyy jakeluja joissa ne on mukana.
Minun mielestäni helpompaa hankkia sellainen kuin alkaa tekemään itse jostain desktop live-cdstä.
Mutta tämähän on vain minun mielipide, tehkää te miten itse haluatte.Määrittele "täydellinen ohjelmointiympäristö" ja katso mitä Synaptic tarjoaa.
Jatketaanpa spekulaatiotasi: entä jos ei ole nettiyhteyttä eikä konetta. Eikä työpöytää, tuolia, sähköä eikä taloa... Perskutarallaa, jatka listaa. - jak
hiili kirjoitti:
Et tainnut vieläkään ymmärtää, että PCLOS on vakaampi ja muutenkin käytettävämpi kuin Ubuntu.
Et tosin ole selvillä edes omista väitteistäsi.Nyt täytyykin ihan kysyä että millä tavalla se väitetty pclinuxos:n parempi vakaus ubuntuun nähden ilmenee? Kaatuileeko ubuntun perusasennuksessa olevat softat jatkuvasti vai mitä? Itse en ainakaan sellaista havainnut silloin kun oli ubuntu koneella. Enkä missään muussakaan distrossa.
- hiili
jak kirjoitti:
Nyt täytyykin ihan kysyä että millä tavalla se väitetty pclinuxos:n parempi vakaus ubuntuun nähden ilmenee? Kaatuileeko ubuntun perusasennuksessa olevat softat jatkuvasti vai mitä? Itse en ainakaan sellaista havainnut silloin kun oli ubuntu koneella. Enkä missään muussakaan distrossa.
Kokeile itse niin huomaat eron. Selvästi.
- jak
hiili kirjoitti:
Kokeile itse niin huomaat eron. Selvästi.
Epäilen vahvasti mutta kai sitä voi joskus kokeilla kun tarvii johonkin tutun koneeseen linux asentaa, itse tykkään gentoosta. Mites se vertailu pitää suorittaa? Noissahan on oletuksena ihan eri työpöytäkin joten pitäisi kai asentaa se kde ubuntuunkin?
- mehulinko
mulla kans pörisee koneessa pclinuxos ja tyytyväinen olen.
se sisältää erinomaiset konfauskilökuttimet kuten mandrivakin mutta on köykäsempi. - näin :)
Taas sai mäsätrolli oikein kunnon kinan aikaiseksi aloittelevien, pinnallisilla tiedoillaan brassailevien Linux-rookien kesken ja luultavasti rahoittajaltaan palkankorotuksen.
Luultavimmin sama tyyppi on myös yksi näistä "tietäjistä".- O_o o_O
Ymmärsinkö tuon nyt oikein, tarkoititko että sinunkaan mielestä jakeluissa ei ole eroja?
- mikä keskustelu!
Vei varmasti linuxin sanomaa pitkälle eteenpäin!
- hilipatirallaa
Ja se sanoma mielestäsi oli mikä?
Ja se sanoma mielestäsi oli mikä?
..se, että sitä käyttävät ainoastaan keskenkasvuiset idiootit, joiden elämä pyörii tietokoneen ympärillä.
Siis: mitä väliä sillä on, mitä sitä käyttää, onko se vakaa vai epävakaa tai edes toimiiko se ylipäätään, kunhan itse on sihen tyytyväinen? Get a life. Get a FreeBSD:)
- Loph
Linux käyttikset verrattuna windows xp eivät ole vakait vaan ne kaatuilevat yhtenään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi724969Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1164689- 804163
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1014087Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa33158Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1223094- 352828
- 282767
- 372742
- 402733