Menin, onneton pösilö, kastelemaan aloetani liikaa keskitalvella ja juuri mätäni.
Pistin jäljelle jääneen tyngän puukolla poikki ja vesilasin päälle niin, että tyvi juuri ja juuri ylettyy veteen. Tarkoitukseni on usuttaa se kasvattamaan juuret lähellä häämöttävää vettä tavoittelemaan.
Kyseessäoleva kasvi on sellainen, että sen lehdet ovat noin viisi senttiä leveät ja parikymmnetä senttiä pitkät. Poikasia se ei ole meillä asuessaan koskaan tehnyt, vaan kasvaa yhtenä ruusukkeena ja työntää uutta mehilehteä keskeltä. Oleili kesän eteläpartsilla suorassa paahteessa ja tuntui tykkäävän. Kesän mittaan se teki runsaat viisi uutta komeaa lehteä.
En millään pysty muistamaan, mistä se on meille tullut ja millainen se tullessaan oli ( paitsi pieni ). En muista oliko sillä juuret vai juurrutinko sen itse. Noloa, mutta totta!
Osaako joku viisas sanoa, millä olemassaolevan, tällä hetkellä juurettoman, kasvin voisi pelastaa vielä elämälle. Kiitän avustanne etukäteen!
aloella hengenlähtö lähellä
3
319
Vastaukset
- puistohortonomi
Heippa!
Olen kasvattanut oman Aloeni sillä tavoin, että kun se tuli liian isoksi, leikkasin puolesta välistä poikki, ja tökkäsin latvapuolen vaan multaan, ja hyvin lähti kukki jopa viimekesänä:)
Tässä linkissä samanlainen kuin minulla :)
http://www.flowers.org.uk/plants/images/pop-pics/aloe_big.jpg- aloe1
ihan laitoin itse suoraan multaan kun katkaisin,hyvin kasvaa ja vanhasta varren tyngästä kasvoi varmaan 7 uutta "poikasta" =)
- Pistokas kasvamaan?
Minun aloeni oli kuolla kupsahtanut lomamatkan aikana, oletan että itsekin kastelin liikaa koska kasvi oli löystynyt ja harmaantunut sen sijaan että olisi kuiva käppyrä. Harmittaa niin vietävästi kun aloe oli ensimmäinen ostamani kasvi kun muutin pois kotoa ja se alkoi juuri puoli vuotta sitten ensimmäistä kertaa tehdä uusia "oksia" eikä kasvanut pelkkää "päävartta".
No, sain pelastettua kasvin latvan, se oli vielä vihreä. Olen nyt kuivattanut sitä 3 päivää kun luin jostain että aloen pistokkaan pitää antaa kuivahtaa. Mutta mitäs nyt sitten, suoraan multaan vaan vai?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11576Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras951501Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva200948- 123842
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29760Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42751- 7724
- 60693