Hei, tuolla Skoda-palstalla joku väitti, että Audin Multitronic-vaihteisto on sama japanilainen veihteisto kuin Hondassa ja Nissanissa, onko näin? Siis että kyseessä on aivan sama vaihteisto? Onko se jonkin muun valmistajan tekemä erikseen vai Hondan tai Nissanin tekemä?
Vaikka ei kai sillä käyttännössä merkitystä, niin hyvää olen ko. vaihteistosta kuullut, että joka tapauksessa olen Pro Businessiä ko. vaihteistolla hankkimassa (A4 1.8T)
Onko Multitronic Audin oma vaihteisto?
37
11218
Vastaukset
- ole...
Vaan se on tosiaankin Japanilainen ja valmistaja joku muu kuin automerkki. Eiköhän tuostakin löydy eri versioita (vaikea uskoa että Jazzissa ja Primerassa olisi sama aski...) Mahtaako Audi/VAG tehdä itse mitään muuta automaattilaatikkoa itse kuin DSG:n...
Netistä löytyy tietoa kuka käyttää kenenkin askia vaan en muista sivua. Noita valmistajia ei ole ihan kauheasti.- se....
Aisin-Warner.
Mutta, Nissan tekee CVT-automaattinsa itse, ja sillä on Japanissa hyvinkin erikoisia vaihteistoratkaisuja käytössä.
Hondan tuotannosta en tiedä, todennäköisesti ei tee itse. - Warner Brothers
se.... kirjoitti:
Aisin-Warner.
Mutta, Nissan tekee CVT-automaattinsa itse, ja sillä on Japanissa hyvinkin erikoisia vaihteistoratkaisuja käytössä.
Hondan tuotannosta en tiedä, todennäköisesti ei tee itse.ole entinen Borg-Warner? Toyota osti sen ja alkoi "kehittämään" niitä laatikoita. Seurauksena oli se, että laatikot hajosivat. Tämän takia Toyotalla ei ole dieseliin automaattia saatavilla. Alettiin tehdä sitä laatikkoa halvemmalla ja pienemmillä osilla. Eli se tyypillinen Toyotan politiikka oli taas kyseessä. Itse en osta mitään tuotetta jossa Toyota on jollain lailla mukana. Kolme kokeilua riitti. Kaikki tehdään halvalla pelkästään voiton maksimoinniksi.
- Antti
Nimimerkki multitronic puhuu asiaa eli se on Audin tekemä vaihteisto.
Miksi sinunkin nimimerkki Ei pitää kommentoida asiaa, josta et näköjään tiedä yhtään mitään? - audi?
Warner Brothers kirjoitti:
ole entinen Borg-Warner? Toyota osti sen ja alkoi "kehittämään" niitä laatikoita. Seurauksena oli se, että laatikot hajosivat. Tämän takia Toyotalla ei ole dieseliin automaattia saatavilla. Alettiin tehdä sitä laatikkoa halvemmalla ja pienemmillä osilla. Eli se tyypillinen Toyotan politiikka oli taas kyseessä. Itse en osta mitään tuotetta jossa Toyota on jollain lailla mukana. Kolme kokeilua riitti. Kaikki tehdään halvalla pelkästään voiton maksimoinniksi.
Eli et sitten ajele Audilla?
audi? kirjoitti:
Eli et sitten ajele Audilla?
Ei sieltäkään ihan äkkiä vastausta peruskysymykseen saa, mutta siellä on havainnollinen toimintaperiaatteen esittely
http://www.audi.com/audi/com/en1/new_cars/technology/drive___suspension/multitronic/variator.htmlKassara kirjoitti:
Ei sieltäkään ihan äkkiä vastausta peruskysymykseen saa, mutta siellä on havainnollinen toimintaperiaatteen esittely
http://www.audi.com/audi/com/en1/new_cars/technology/drive___suspension/multitronic/variator.htmltoinen
http://www.audi.com/audi/com/en1/glossary/multitronic.html- Borg&Warner
Warner Brothers kirjoitti:
ole entinen Borg-Warner? Toyota osti sen ja alkoi "kehittämään" niitä laatikoita. Seurauksena oli se, että laatikot hajosivat. Tämän takia Toyotalla ei ole dieseliin automaattia saatavilla. Alettiin tehdä sitä laatikkoa halvemmalla ja pienemmillä osilla. Eli se tyypillinen Toyotan politiikka oli taas kyseessä. Itse en osta mitään tuotetta jossa Toyota on jollain lailla mukana. Kolme kokeilua riitti. Kaikki tehdään halvalla pelkästään voiton maksimoinniksi.
Ollut yhtään sen kummoisempi. Saabihan tuota aikoinaan käytti ja se sai lisänimen SaabSulake kun ei turbokoneissa oikein kestänyt. Taisi vielä tuohon aikaan olla vain kolmelovinenkin ilman sähköistä loikkaria.
- joo.......
Antti kirjoitti:
Nimimerkki multitronic puhuu asiaa eli se on Audin tekemä vaihteisto.
Miksi sinunkin nimimerkki Ei pitää kommentoida asiaa, josta et näköjään tiedä yhtään mitään?No tottakai se on Audissa, niin eihän se nyt voi olla Japanilainen... Eihän Sakemannissa voi olla osia riisikuppimaasta:
http://www.aisin-aw.co.jp/en/01corporate/05client_company/index.html
Eli perinteinen Automaatti Tiptronic (joka on muuten Porshcen tuotemerkki, ei Audin)
Ja tässä tämä toinen suuri VAG:n keksintö. Harmi vaan, että joku muu keksi sen jo ennen 2.maailman sotaa...
http://en.wikipedia.org/wiki/Twin-clutch_Gearbox
Ja kyllä linkki Audin käyttämän CVT vaihteistonki sivulle vielä löytyy... - kaupallista
se.... kirjoitti:
Aisin-Warner.
Mutta, Nissan tekee CVT-automaattinsa itse, ja sillä on Japanissa hyvinkin erikoisia vaihteistoratkaisuja käytössä.
Hondan tuotannosta en tiedä, todennäköisesti ei tee itse.CVT laatikkoa Nissankin käyttää... Linkki vaan kadoksissa.
- Antti
joo....... kirjoitti:
No tottakai se on Audissa, niin eihän se nyt voi olla Japanilainen... Eihän Sakemannissa voi olla osia riisikuppimaasta:
http://www.aisin-aw.co.jp/en/01corporate/05client_company/index.html
Eli perinteinen Automaatti Tiptronic (joka on muuten Porshcen tuotemerkki, ei Audin)
Ja tässä tämä toinen suuri VAG:n keksintö. Harmi vaan, että joku muu keksi sen jo ennen 2.maailman sotaa...
http://en.wikipedia.org/wiki/Twin-clutch_Gearbox
Ja kyllä linkki Audin käyttämän CVT vaihteistonki sivulle vielä löytyy...Miten nuo linkkisi todistavat, että Audi ei tee itse multitronic-vaihteistoa.
Minä totesin, että Audi tekee itse multitronic-vaihteistonsa. Jos Aisin tekee niitä myös, mitä sitten?
Vielä voin sinua valistaa sen verran, että esimerkiksi Nissanin käyttämä vaihteisto on hihnavetoinen ja multitronicissa hihnaa työnnetään.
Ei kannattaisi esiintyä asiantuntijana, jos ei asiasta mitään tiedä. - Toope
Antti kirjoitti:
Miten nuo linkkisi todistavat, että Audi ei tee itse multitronic-vaihteistoa.
Minä totesin, että Audi tekee itse multitronic-vaihteistonsa. Jos Aisin tekee niitä myös, mitä sitten?
Vielä voin sinua valistaa sen verran, että esimerkiksi Nissanin käyttämä vaihteisto on hihnavetoinen ja multitronicissa hihnaa työnnetään.
Ei kannattaisi esiintyä asiantuntijana, jos ei asiasta mitään tiedä.oleppa Atti sitten hiljaa kun et tiedä
- Antti
Toope kirjoitti:
oleppa Atti sitten hiljaa kun et tiedä
Et sitten keksinyt mitään muuta? Voisit vaikka netistä etsiä vastausta, niin luulosi vähenisivät.
Vieläkään en ymmärrä, miksi välttämättä pitää vastata asiallisiin kysymyksiin, jos ei ole mitään tietoa. Itsetehostuksen tarveko vai mikä lie syynä??? - TFSI
Antti kirjoitti:
Miten nuo linkkisi todistavat, että Audi ei tee itse multitronic-vaihteistoa.
Minä totesin, että Audi tekee itse multitronic-vaihteistonsa. Jos Aisin tekee niitä myös, mitä sitten?
Vielä voin sinua valistaa sen verran, että esimerkiksi Nissanin käyttämä vaihteisto on hihnavetoinen ja multitronicissa hihnaa työnnetään.
Ei kannattaisi esiintyä asiantuntijana, jos ei asiasta mitään tiedä.Se Nissanin hihna työntää ja Audin hihna vetää. Tämähän on todettu jo vuosia sitten Tekniikan Maailman artikkelissa jossa koeajettin A4 V6 Multitronicia.
- Desingner
TFSI kirjoitti:
Se Nissanin hihna työntää ja Audin hihna vetää. Tämähän on todettu jo vuosia sitten Tekniikan Maailman artikkelissa jossa koeajettin A4 V6 Multitronicia.
hieman yksinkertainen enkä ymmärrä miten tuo veto tai työntö eroaa teknisesti toisistaan ja miten se on näytettävissä toteen käytettäessä hihnaa, joten selittäkääpä se nyt minulle ja varmaan muutkin ovat kiinnostuneita.
Se että Tekniikan maailmassa on joku "viisas" sanonut niin ei suinkaan tee siitä faktaa. Se muuttaa asian luonteen jos japonialaisessa ei käytetä lainkaan hihnaa... - Toope
Antti kirjoitti:
Et sitten keksinyt mitään muuta? Voisit vaikka netistä etsiä vastausta, niin luulosi vähenisivät.
Vieläkään en ymmärrä, miksi välttämättä pitää vastata asiallisiin kysymyksiin, jos ei ole mitään tietoa. Itsetehostuksen tarveko vai mikä lie syynä???Taidat itsekin olla perusvänkääjä. Ei sinunkaan netistä löytämäsi tieto tule kirjoituksistasi esille.
- minulle...
TFSI kirjoitti:
Se Nissanin hihna työntää ja Audin hihna vetää. Tämähän on todettu jo vuosia sitten Tekniikan Maailman artikkelissa jossa koeajettin A4 V6 Multitronicia.
Mitenkä HIHNA työntää?
Olen kyllä nähnyt sellaisia hinhnalenkkejä, no vaikka fillarin ketjut, mutta en kyllä mitenkään keksi mitenkä sen saisi työntäväksi. Silloinhan sitä kutsuttaisiin tangoksi ja se olisi kyllä hirmu epäkäytännöllinen kun sen joutuisi määräajoin syöttämään jostakin sisään... - sinunkaan
Antti kirjoitti:
Miten nuo linkkisi todistavat, että Audi ei tee itse multitronic-vaihteistoa.
Minä totesin, että Audi tekee itse multitronic-vaihteistonsa. Jos Aisin tekee niitä myös, mitä sitten?
Vielä voin sinua valistaa sen verran, että esimerkiksi Nissanin käyttämä vaihteisto on hihnavetoinen ja multitronicissa hihnaa työnnetään.
Ei kannattaisi esiintyä asiantuntijana, jos ei asiasta mitään tiedä.Näytöt kovin vahvoja ole.
Vai että työntävä hihna...
ps. Ihan vaan tiedoksi. Ei nuo autotehtaat tee itse mitään muuta kuin kasaa nuo autot muiden tekemistä osista... - deequ
minulle... kirjoitti:
Mitenkä HIHNA työntää?
Olen kyllä nähnyt sellaisia hinhnalenkkejä, no vaikka fillarin ketjut, mutta en kyllä mitenkään keksi mitenkä sen saisi työntäväksi. Silloinhan sitä kutsuttaisiin tangoksi ja se olisi kyllä hirmu epäkäytännöllinen kun sen joutuisi määräajoin syöttämään jostakin sisään...Nykyisissä CVT-vaihteistoissa ei käytetä kuminauhaa vaan metallilamellihihnaa.
http://auto.howstuffworks.com/cvt5.htm
Multitronicissa on ketju.
http://www.luk.de/content/en/products/transmission_components/cvt/luk_kette_sv/LuK_Kette_sv.jsp?
- E.p.a
Multitronic on Audin oma laatikko. Kehitetty yhteistyössä Luk Gmbh & Co kanssa, samoin kuin DSG.
- Toope
Ja antti myös... japaniasta tulleet laatikot on.
- japanilaisia!!!!
Toope kirjoitti:
Ja antti myös... japaniasta tulleet laatikot on.
Ovat liian mukavia ja kestäviä riisinpurijoiden tekemiksi! Kyllä ne ovat Saksalaisia!
- naapuriautoilija
Toope kirjoitti:
Ja antti myös... japaniasta tulleet laatikot on.
Onko se nyt niin vaikeaa tajuta että vaihteisto ei todellakaan ole japanilainen? Ymmärryksessä vikaa?
http://www.luk.com/content/de/press/press-releases/press-details_31117.jsp - Toope
naapuriautoilija kirjoitti:
Onko se nyt niin vaikeaa tajuta että vaihteisto ei todellakaan ole japanilainen? Ymmärryksessä vikaa?
http://www.luk.com/content/de/press/press-releases/press-details_31117.jspKyllähän siinä selvästi sanotaan että Luk valmistaa Audin laatikot...
- Jamppa1
naapuriautoilija kirjoitti:
Onko se nyt niin vaikeaa tajuta että vaihteisto ei todellakaan ole japanilainen? Ymmärryksessä vikaa?
http://www.luk.com/content/de/press/press-releases/press-details_31117.jspse fakta putkahti esiin. Monennäköistä tarinaa ehti jo tulla ja varmaan on vielä luvassa. Eipä siinä mitään LuK on maineikas valmistaja kuten on ZF:kin joka toimittaa myös askeja VAG:lle. Onhan niitä konsernin omatekoisiakin automaattiaskeja olemassa.
- Kurpat
Toope kirjoitti:
Kyllähän siinä selvästi sanotaan että Luk valmistaa Audin laatikot...
Nyt laittakaa naamat kiinni, tiedän joilla ei ole vara ostaa multitronicia niin vääntävät paskaa!! On voineet keksiä Japsit homman, mutta mitä vitun väliä sillä on kun toimii, eikä noissä paskarukkasissa avensiksissa ole sitä näkynyt. AVENSIS on auto jota en koskaan osta enkä kellekkään suosittele.
- toisin
Jamppa1 kirjoitti:
se fakta putkahti esiin. Monennäköistä tarinaa ehti jo tulla ja varmaan on vielä luvassa. Eipä siinä mitään LuK on maineikas valmistaja kuten on ZF:kin joka toimittaa myös askeja VAG:lle. Onhan niitä konsernin omatekoisiakin automaattiaskeja olemassa.
itse luin tuon niin että multitronic on audin suunnittelua, luk on vain alihankkija. eli laskisin tuon selkeästi audin omaksi laatikoksi.
- sanotaan
Toope kirjoitti:
Kyllähän siinä selvästi sanotaan että Luk valmistaa Audin laatikot...
ja Luk oli... aivan, ei japanilainen. Joten... olet väärässä?
- Autistinen
useimmilla automerkeillä on ollut ja on edelleenkin variaattorivaihteistoja ja useimmat tehtaatkin on niitä täynnään, eli periaate ei toki ole tämänpäivän keksintöjä. Itse näin ensimmäisen variaattoriauton ja jouduin sitä pelastamaan n. 40 vuotta sitten ja merkki taisi olla DAF.
Multitronic on Audin kehittämä variaattorivaihteisto, ei siis kenenkään muun. - Desingner
japonialaisiin, joissa variaattori toimii ikäänkuin "työntämällä", eli siinä on vain akselinpäät vastakkain ja kuperien laippojen välissä on poikittain kallistelevat välilaipat jotka säätää välitystä, on Multitronikissa palattu alkuperäisempään ajatteluun, eli hihnaan, omaperäiseen ja metalliseen, kartiohihnaan.
Harvempi autotehdas itse tekee vaihteistonsa, niillehän on globaalit valmistajat olemassa. Voihan olla että Audikin valmistuttaa vaihteistonsa jollain muulla fabriikilla, joskaan se ei vähennä Audin omaa panosta vaihteistossa, etenkin sen kehityksessä... - Multironic
Kyllä se on audin oma vaihteisto, nuku vaan rauhassa. Ne perse käivärät kopioi sitten kun kerkiivät, kun patentti laki on ummessa. Qatroa ne per.. llet ei vielä ole saaneet
- multitr
Tuntui hyvältä tuo viesti, en komentoi enempää. Antaa paska käivärien kopioda sitten, muuta ne paskakäivärät ei osaa tehdä. No mitä työläiskansallla olisi ostettavaa.. ?? Jos ne niitä kopion paskoja ei olisi markkinoilla, ja sitten naapurille pääsisi kehumaan... mulla on "farmari avensis" metalli värillä, melkein ampuisin itseni ennen kuin sanoisin noin...
- kopioi
ja ketä? Ompa tosiaan Audin keksintö tuo CVT vaihteisto. Ja kaiken kukkuraksi se on made in Japan... V
- hakusanaksi
Jatco ltd ja VAG tai Audi niin eiköhän noilla jotakin taustaa ko laatikosta ala löytyä...Vaikka tietysti onkin Audin ihan oma
- deequ
Jos kerran olet jotain löytänyt niin pistä suora linkki! Itse en löytänyt muuta kuin juttua jossa mainittiin ensin Audin Multitronic ja sen jälkeen kerrottiin Jatcon vastauksesta Audin haasteeseen. Ei siis mitään puhetta että olis sama tuote vaan toistensa kilpailijoita.
- samalla
deequ kirjoitti:
Jos kerran olet jotain löytänyt niin pistä suora linkki! Itse en löytänyt muuta kuin juttua jossa mainittiin ensin Audin Multitronic ja sen jälkeen kerrottiin Jatcon vastauksesta Audin haasteeseen. Ei siis mitään puhetta että olis sama tuote vaan toistensa kilpailijoita.
Huomasit, että kyseisen kioskin asiakkaana on VAG. Missä muissa VAG autoissa/malleissa käytetään CVT vaihteistoa?
- deequ
samalla kirjoitti:
Huomasit, että kyseisen kioskin asiakkaana on VAG. Missä muissa VAG autoissa/malleissa käytetään CVT vaihteistoa?
Katsopa vähän tarkemmin tuotelistoja. Jatco Ltd valmistaa 4-vaihteisia automaatteja Poloon, Lupoon, Arosaan ja Fabiaan sekä 5-vaihteisia Golfiin ja Sharaniin. Ei ainuttakaan CVT:tä VAG:lle.
http://www.jatco.co.jp/ENGLISH/PRODUCTS/lineup.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402939
- 172726
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402058