Vaimoni on mennyt kiukuspäissään ottamaan säästöistämme rahaa ja ostamaan kahden hengen melkein kahden viikon matkan canariansaarille. Olen varhais eläkkeellä oleva toimittja ja olen harjoitellut vuosia ikämiesten hiihdon sm kilpailuihin jotka pidetään maaliskuun lopulla ihanassa kotikunnassani Kälviällä. (kaikki katsomaan) Olen myös päättänyt menestyä niissä. Nyt tämä kahden viikon kulutus turhuus osuu erittäin pahasti harjoittelujakson tärkeimpään vaiheeseen. Haluaisin pitää kisakuntoani yllä tämän pakollisen matkan ajan. Niin ja en sitten halua kommentteja hiihto on huono harrastus tai, että älä lähden tai anna matka minulle. Matkaa ei voi peruuttaa koska kyseessaä on joku alennus matka (sinänsä hyvä asia, että vaimo on ollut hintatietoinen sijoittaessaan yhdessä keräämiämme rahjoa ). Lisäksi joka aamuinen aamiainen on etukäteen maksettu.
Onko siellä missään
7
498
Vastaukset
- Lunta
Teidellä lunta, joskin siellä tahtoo olla aika voimakkaat tuulet. Kyllähän ne ikämiehen parkkiintuneet kasvot ne kestää. Tulee myös samalla pidettyä tuo korkeanpaikan leiri. Teiden korkeus yli kolme kilometriä. Eipä tarvitse hemohessiä, kun vietät pari viikkoa siellä ylhäällä. Vaimo voi viettää tyytyväisenä lomaa rannalla ja pikku kuppiloissa. Te sen sijaan voitte keskittyä kaikessa rauhassa suureen koitokseenne teidellä.
- paikalliset perinteisillä
Tammikuun lopussa Teiden "kuunmaiseman" yläpuolisella kohtalaisen tasaisella alueella hiihtivät pertsan vehkeillä. Alueellehan vaaditaan vaelluslupa, mutta alhaalla, jossa lupaa ei ilmeisesti tarvita, voi hiihtää olosuhteiden mukaan.
Olosuhteet tarkoittavat lumiolosuhteita, välillä lunta on ala-asemalla, välillä ei. Suihkuvirtauksen vallitessa olot ala-asemalla ovat RANKAT. Vaellusaseman lähtöpaikan vieressä pystyi hiihtämään luonnonolosuhteissa viikolla 3 ja 4.
Suosittelen kuitenkin alemmilla vaelluspoluilla sauvakävelyä, se käy korkeanpaikan leiristä ja on kohtalaisen lajinomaista reeniä, ainakin reisille.
- esqui de fondo
löytyy Madridista... kaukaa siis.
Mitenkäs olisi hiihto hiekkadyyneillä? Tai rullasukset?- hiekkadyyneillä
kävelykin käy jo hiihdosta. Tai ota rullasukset mukaan.
- sekin auttaa
muuta kuin ryyppyputki mutta sehän on toimittajilla tuttua puuhaa, ehtii sitä sitten hiihdellä kotonakin. Ja Kanaria kirjoitetaan ihan K:lla, eikö toimittaja sen vertaa osaa suomea.
- hyvä,
että "toimittaja" on jo varhais eläkkeellä, sillä on tuo oikein kirjoitus vähän huonoissa kantimissa. Meneekö hiihto putkeen vai hiihtäjä hiihtoputkeen?
- hiekkaa
oliko niin että ainoastaan teneriffalla lumihuippu, mutta vesihiihtoa voi harrastaa kaikilla kanariansaarilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1635015Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa203611Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1643426Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss382927Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082689Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie282058Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191905Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky121824Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1551522Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo111512