mulla on joku ihme tautihässäkkä menossa. melkein viikon jo vatsakipua. luulin jo et se meni ohi mut auta armias kun lähdin bussilla töihin ja se tärisi. alkoi mahaa polttaan ja oksettaa. kuumettakin ollu jo viikon noin 37,5 astetta. menin sit lääkäriin ja se paineli mahaani ja sanoi, että hän epäilee umpparia. mutta koska verikoetulokset oli ok, ei lähettäny sairaalaan. tässä sitä nyt ollaan edelleen kuumeessa ja kun liikkeelle lähden niin alkaa poltto ja oksetus.
onko jollain muulla ollu tällasta ja jos on niin onko ollu umppari loppuviimeks vai mikä?en tie pitäiskö vaan vielä odottaa vai soittaa uudelleen lääärille.
umppari?
8
861
Vastaukset
- Make_
lääkäriin ja pikaisesti,lämpö ja jatkuva vatsakipu viittaavat johonkin.
Ne sun tärinästä tulleet oireet viittaisi umppariin,aristiko kovasti kun lääkäri tunnusteli,jos umpilisäkkeen tulehdus on niin pitkällä että tulee yleinen pahoinvointi ja liikearkuus niin kyllä painallustutkimus on kivulias,on tuossa kuitenkin välittömästi uuden lääkärin käynnin tarve ,samoin verikokeet.
Suolisto on pitkä ja se vika voi olla useammassakin kohdassa. - täälläkin
Tosiaan, mene vaan uudestaan lääkäriin, sillä itse en tajunnut kipujeni olevan niin pahoja, että niiden takia olisi pitänyt mennä lääkäriin, sillä seurauksella, että tulehtunut umpparini valutti sisältöään. Onni onnettomuudessa oli ehkä se, ettei sisältö mennytkään vatsaonteloon, jossa se olisi voinut aiheuttaa vatsakalvontulehduksen, vaan teki märkäpesäkkeen umpparin viereen. Nyt sitten yritetään kuivatella sitä antibiooteilla, jotta päästäisiin leikkauspuuhiin muutaman kuukauden kuluttua. Itselläni reagoi pahiten juuri tuohon tärinään, mutta yskäisy ei tuntunut pahalta eikä myöskään se, että yritin nostaa oikeaa jalkaa ylös, kun joku yritti samalla painaa sitä alaspäin (perinteisiä tapoja selvittää, onko kyse umpisuolesta).
- saanas
aika inhottavaa tollanen...
mut mitattiinko teillä ne tulehdus-, sun muun arvot? Mulla sattuu edelleen vatsa kun sitä painelee, mutta myös ylämahasta. lämpöä pitelee..
toisaalta eiks sen ois pitäny jo äityy pahemmaks jos umppis olis? en tiedä sitten. jos se on vaan jotain vatsatautia.
- oireita
Mene ihmeessä lääkäriin uudestaan. Siellä on voinut hyvin olla virhediagnoosi.
Mulla aikanaan teki hirveen huonon olon, aivan sikamaisen kuvottava ja heikottava.
Soitin päivystykseen ja neuvoivat mittaamaan lämmön kainalosta ja peräaukosta. Jos ero oli 5 kymmenystä tai enemmän niin selvä tapaus. Menin sitten sairaalaan ja oli viittä vailla ettei ehtinyt puhjeta, leikattiin heti.- päivystys potilas
tuo antaa varman diagnoosin lämmön mittaaminen kainalosta ja peräaukosta.
- oireista
Onko umpisuolen tulehduksessa kipu jatkuvaa vai voiko se välillä lakata kokonaan? Itselläni välillä koskee ja aristaa niiltä seuduilta, mutta sitten menee vähäksi aikaa kaikki ohi ja alkaa taas jonkin ajan päästä uudestaan. Autolla ajosta vatsa ei tykkää hyvää.
- päivystys potilas
kyllä voi hetkellisesti kivut kadota mutta todellakin vain hetkellisesti
- saanas
nyt olen tullu siihen tulokseen, että taitaa olla jotain muuta, ku umpparia tää. Kipu on jääny jomottamaan tohon ylävatsalle ja siitä alas oikealle. ei kuitenkaan niin alas ku umppari on.
Huomenna yritän saada itelleni ajan lääkärille. Lämpöily nimittäin jatkuu ja jatkuu. yöllä heräsin taas tuohon kipuun. sattuu aika kivasti ku painaa tosta ylämahasta ite hiukan.
töissäkin tarvis jaksaa ja koulussa. sit oon vielä innokas liikunnan harrastaja,mutta en ole päässy viikkoon tän takii minnekään =(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411301- 629162
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403348
- 612713
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722430Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal152249