Vinkkejä kaipailen...

camel850

Olen lähdössä 9.2. Intiaan. Lennän Mumbaihin, josta olis taroitus matkustaa junalla tai bussilla Goaan. Mistä sais ostettua helpoimmin junaliput? tai mikä on sen linja autoaseman nimi josta lähtee ns.sleep busseja goaan?
Mihin Goassa kannattaa majoittua ja onko vaikee yleensä löytää tähän aikaan vuodesta edullista hotellia?
Muitakin neuvoja saa kirjoitella..KIITOS:)

7

1175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Indiafan

Heips
      Itse olen käyttänyt Intialaista matkatoimistoa [email protected]. Ovat toimittaneet liput haluamaani paikkaan, joko hotelliin Intiassa tai Suomeen. Toimii hyvin.

www.chieftravelsandproducts.com

• kaisa

voi junaliput hankkia juna-asemalta (aivan keskustassa) mutta junat voi olla täynnä eli pari päivää kannattaa varata aikaa.
      Liput Goalle ostetaan aseman toisesta kerroksesta sisälle ja ylös pääset sieltä missä taksit odottelee. Asema on iso ja lipunmyynti pisteitä useassa paikassa mutta vain uhdestä paikasta myydään lippuja goalle itsellä ainakin oli hankaluuksia ekalla kerralla löytää oikeaan paikkaan. Siellä myös pyörii useita miehi, jotka hankkivat liput sulle mutta voit joutua maksamaan tuplahinnan eli kannattaa ostaa suoraan luukulta.

• arambol

Kun itse tupsahdettiin Victorian asemalle(mista junat lahtee Goaan) ja piti menna tiettyyn hotelliin joka olikin taynna, niin nopeaa ne paikalliset taksisuharit meidat loysi. Se hommas majoituksen ja ajoi paikkaan josta ostettiin seuraavalle paivalle bussilippu seelpers-bussiin Goalle. Bussilipun hinta oli kohdallaan, tosin se hotelli ja taksimatkat oli roimasti ylihintaisia, mutta lento oli aamulla Mumbaissa joten unettoman yon jalkeen ei jaksanut kauheasti neuvotella.Taksikuskien kans kannattaa neuvotella se hinta heti vallmiiksi ulkona, ennen kuin menee kyytiin ja pudottaa puoleen sen mita ne ehdottaa. Kyl siella niita palveluntarjoajia on.
        Junaa ei saatu kun oltiin perilla pe ja piti paasta jatkaan matkaa seur. paivana. Maanataille ois paikkoja jo ollut.
        Se bussimatka on kylla kokemus, ei nyt kannata ajatella et nukkuu mukavasti yon, se tie on aika pottupeltoa ja siella bussissa saa muutamaan mustelmaan varautua pahimmissa heitoissa, mutta unohtumaton kokemus silti, maisemat yolla komeita taydenkuun loisteessa eli kiva kun tuli koettua.

• arambol
        arambol kirjoitti:

Kun itse tupsahdettiin Victorian asemalle(mista junat lahtee Goaan) ja piti menna tiettyyn hotelliin joka olikin taynna, niin nopeaa ne paikalliset taksisuharit meidat loysi. Se hommas majoituksen ja ajoi paikkaan josta ostettiin seuraavalle paivalle bussilippu seelpers-bussiin Goalle. Bussilipun hinta oli kohdallaan, tosin se hotelli ja taksimatkat oli roimasti ylihintaisia, mutta lento oli aamulla Mumbaissa joten unettoman yon jalkeen ei jaksanut kauheasti neuvotella.Taksikuskien kans kannattaa neuvotella se hinta heti vallmiiksi ulkona, ennen kuin menee kyytiin ja pudottaa puoleen sen mita ne ehdottaa. Kyl siella niita palveluntarjoajia on.
        Junaa ei saatu kun oltiin perilla pe ja piti paasta jatkaan matkaa seur. paivana. Maanataille ois paikkoja jo ollut.
        Se bussimatka on kylla kokemus, ei nyt kannata ajatella et nukkuu mukavasti yon, se tie on aika pottupeltoa ja siella bussissa saa muutamaan mustelmaan varautua pahimmissa heitoissa, mutta unohtumaton kokemus silti, maisemat yolla komeita taydenkuun loisteessa eli kiva kun tuli koettua.

Junalippuja saat ainakin Helsingista Intia-keskukseta joka on myos matkan jarjestaja. Tosin valityspalkkio on melkoinen (oiskohan ollut junalipun hinta sielta ostettuna n. 50 euroa, eli jai tekematta kaupat) Helppo vaihtoehto se ainakin on

• arambol

Tuli noista laakkeista mieleen, et kaikki saa taalta Goalta. Turistiripuliin oiva antibiootti on taalta saatavissa(cipralexiini) samoin kaikki hyttysmyrkyt. Myos antihistmiinit loytyy, kuten zyrtec seka kortisonipitoisia voiteita ja jotain muitakin (ostin jotain tahnaa moskiitonpuremaan ja se paukama katos muutamassa paivassa, kortisonivoide ei tehonnut)
      Niita laakkeita jota luulee/epailee tarvitsevan, niin kannattaa selvittaa laakkeen vaikuttavan aineen nimi ja laittaa itselle ylos, tuotenimet kun on taalla erilaiset. Seka kaytto-ohje esim antibiootille ripuliin (tabletti aamuin-illoin kolme paivaa on Cipralexiinille)
      myos piilolasinesteet on taalla saatavissa, jos sellaista tarvii. Bambumajoissa(tai lahinna ne alkaa oleen lastulevymajoja)on moskiittoverkot yleensa valmiina, ei ole tullut Palolemissa vastaan paikkaa jossa sita ei olisi. Tulomatkalle se wc-paperi kannattaa muistaa ottaa mukaan:)
      Goalla sita kylla saa joka kioskista.

• Tapsa_h

Hyvistä vinkeistä..Itse olen perjantaina mumbaissa ni ostan varmaan intiakeskuksesta junalipun ni pääsen sit varmasti lähtemään perjantaina jo goaan..
        Kiitos!

• arambol
        Tapsa_h kirjoitti:

Hyvistä vinkeistä..Itse olen perjantaina mumbaissa ni ostan varmaan intiakeskuksesta junalipun ni pääsen sit varmasti lähtemään perjantaina jo goaan..
        Kiitos!

Noita parranajovehkeita ei kannata pakata mukaan. parranajo pelkastaan(hyvaa ja tehokasta palvelua jo pelkka ajo, saa myos lisahintaan kasvojen ja paan hierontakasittelyn)maksaa 20 rupiaa. Ja ne ylimaaraiset t-paidat voi kans jattaa kotiin, ne ei taalla paljoa maksa, kuten ei myoskaan vaatteiden pesetys ja pesupalvelua loytyy joka paikasta.
        Ja matkavakuutukset tietty kunnossa. Jos kay niin, ettei ripuli/oksentelu mene laakkeista huolimatta ohi 24 tunnissa niin kysy lahinta tohtoria, niilta loytyy apu eika tarvi useita paivia potea.(onneksi ei ole tarvinut) Ja sita vetta kannattaa olla huoneessa useita litroja, koska tarkeinta pitaa huoli nestetasapainosta. Imodium tosin on hyva ottaa matkaan tai ostaa heti Mumbaista, jos sattuu oleen huono tuuri et juuri matkan aikana tai juuri sita ennen menee vatsa loysalle, ei kun tabut suuhun niin helpottaa.(harva kylla sairastuu samana paivana tanne tullessa)Muutoin se paiva kannattaa potea, imodium ei paranna mitaan(antibiootit tosin tekee senkin)
        Ps. nauti matkasta. Kun olet Mumbaissa ollaan mekin, valitettavasti vaan lahdossa takaisin suomeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      53
      4290
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      81
      3973
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3458
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3380
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      105
      2393
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2258
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2129
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2129
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2109
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2004
    Aihe