eli milloin olette alkaneet tuntemaan ekoja vauvan liikkeitä.. miltä tuntuivat?? kovasti odotan, rv 16:)
ekat liikkeet
15
2269
Vastaukset
- odottava mamma
tunsin jo raskausviikolla 14 nyt oon 19 viikolla, ja potkuja satelee kyllä nytkin vähänväliä.Se on ihana tunne, kun tuntee sen ekan kerran. Vielä kun mieski tuntis
- näin..
.. tunsin ekat liikkeet rv 17 5 ja mies sai potkuja osakseen rv 19 2 kun sattumalta osasi pitää kättä mahalla oikeaan aikaan:)!
- heinä
mutt milt ne tuntuu???? rv 17 6 odotan niin innoissani ensimäisiä liikkeitä mutt tunnen vaan mun masun ääniä =(
- tunsin
heinä kirjoitti:
mutt milt ne tuntuu???? rv 17 6 odotan niin innoissani ensimäisiä liikkeitä mutt tunnen vaan mun masun ääniä =(
ensin pieniä muljahduksia ja nykäyksiä, vähän niinkuin elohiiri ois ollu masussa. rv 18 lähtien on tuntunut sitten myös ihan kunnon muljahduksia, ihan kuin vatsalaukku kääntyis ympäri, taitaa vauva silloin pyörähtää:).
ja välillä vauva myös puskee itseään mahaa vasten.. voi tuntua aika epämiellyttävältä kunhan kasvaa lisää.. eräs ystäväni kuvaili ekoja liikkeitään niin, että tuntui kuin kupla olisi mahassa poksahtanut.. mulla ne ekat tuntu ehkä enemmänkin pikku luunapeilta, mutta toi elohiiri on kyllä ehkä osuvampi kuvaus.
kyllä ne liikkeet sieltä vielä tuntuu, älä huoli:). ja piti kyllä itsekin miettiä kun ekan liikkeen tunsin että mitähän tuo oli.. enkä uskaltanut edes olla varma että oliko se liike ollenkaan:).
ensimmäiset liikkeet kaks viikkoa sitten, rv 15 0. Olin töissä juuri silloin, laskin keskittyneenä rahoja kun muljahti vasemmalla puolella, hetken päästä tajusin, että mitäs mitäs, tuo ei ollut ihan normaalia :)Sen jälkeen on tuntunut melkein päivittäin liikkeitä, joskus vaan pieniä hipaisuja, joskus vähän isompiakin hipaisujakin!
- näin...
minä tunsin ensimmäiset liikkeet viikolla 16 ...niin ja ne tuntuivat sellasilta pieniltä muljahduksilta :)
Mulla on nyt 17 0 menossa. Mä olen tuntenut jotain outoja pieniä muljahduksia, mutta kun on jotenkin vielä epävarma olo, että onko ne vauvan liikkeitä vai jotain muuta.. Innolla odotan myös sitä ensimmäistä liikettä jonka tunnistan varmaksi vauvan aikaansaannokseksi :)
- ja enempi sisäänpäin
Meillä myllerretään masun sisältöä uuteen järjestykseen ja vähempi potkitaan ulospäin. Vielä rv 25 liikkeet epäsäännöllisiä, rv 30 alkaen vasta jonkinmoisella rytmillä.
- =))
17 3 eteenpäin oon tuntenut päivittäin liikkeet ja sitä ennen satunnaisesti. Alkuun ei ollut varma oliko ne vauvan liikkeitä vai jotain muuta, mutta jälkikäteen kyllä pystyi jo sanomaan, että vauvahan se oli joka siellä jo silloin aikaisemminkin liikkui. Ehkä jonkinnäköinen pieni kuplan puhkeaminen voisi kuvata mun kohdalla sitä miltä ensimmäiset liikkeet tuntui. Nyt tulee kunnon muksimista ja möyrimistä. Ja virtsarakkoon kohdistuvat potkut tuntuu ihan pieniltä inhottavilta sähköiskuilta. Viikkoja 27 4
- mulla__
mulla tuntui rv16 ekan kerran ne tuntuivat ensin kuin kuplilta ja mies tunsi ekan potkun rv 18 kun sattui juuri oikealla hetkellä pitämään kättä oikeassa kohdassa :)
- Rv 12+4
Eilen illalla lukiessani selälläni sängyssä tunsin pieniä muljahduksia. Lapsia ennestään 4.
Voisinko jotenkin olla nyt herkistynyt tuntemaan aikaisemmin? Sitten tein testin kun muljahdukset hiljeni.
Hieroin masua voimakkaasti ja niin sieltä taas alkoi muljahduksia tuntumaan.
Ei tietenkään kättä vasten tunnu liikkeitä vaan nimenomaan muljahdukset siellä masun syövereissä tuntuu. - möö*
Rv 12+4 kirjoitti:
Eilen illalla lukiessani selälläni sängyssä tunsin pieniä muljahduksia. Lapsia ennestään 4.
Voisinko jotenkin olla nyt herkistynyt tuntemaan aikaisemmin? Sitten tein testin kun muljahdukset hiljeni.
Hieroin masua voimakkaasti ja niin sieltä taas alkoi muljahduksia tuntumaan.
Ei tietenkään kättä vasten tunnu liikkeitä vaan nimenomaan muljahdukset siellä masun syövereissä tuntuu.kyl mie oon kuullu et uudelleen syntyjät voi tuntee ne jo tosi aikases vaihees muljahukset :)
- 13....
tunsin ekat liikkeet, toki pieninä ja hentoina, siitä ne vähitellen voimistuivat. Ennestään 3 lasta. nyt viikkoja 22
- heinä
osaisiko joku vastata ett monellako viikolla vatsan päältä huomaa vauvan liikkeitä? olisi niin kiva katsella kun maha liikkuu =)
- rv 21+4
Itselläni ekat liikkeet vatsalla näky rv18 0 :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474