Avomiehen lehtolapset

sattuusattuusattuuu

Kyselin tätä jo Parisuhde-palstalla, olisi kiva kuulla myös äitien kommentteja, jos olette kokeneet samaa.. Tässä tarinani:

Olen seurustellut avokkini kanssa reilun kolme vuotta. Koko ajan olen ollut tietoinen, että hänellä on yksi tytär, jonka saanut nuoruudessaan. Ovat yhteydessä tytön kanssa ja minäkin olen hänet tavannut useasti, juttu on minulle ihan ok.

Sain kuitenkin vastikään tietää, että samoihin aikoihin miehelle onkin syntynyt kaksi lasta, toinen on myös siis tyttö ja lähes samanikäinen kuin toinenkin. Tytöillä siis aivan eri äidit! Tämä lapsi, josta en tiennyt, asuu toisella paikkakunnalla, eikä mieheni ole tätä lasta halunnut. Tähän vahinkoon hän ei siis ole ollut yhteydessä koskaan.

Minä järkytyin aika pahasti ensialkuun. Kun kuitenkin kuulin tilanteesta tarkemmin, selvisi että mies ei ole voinut vaikuttaa tilanteeseen itse, ei ole tiennyt ensialkuun lapsesta mitään. Tilanne on hänellekin vaikea, mutta minua loukkaa se, ettei minulle ole kerrottu asiasta mitään.

Mies on halunnut omien sanojensa mukaan unohtaa asian, koska tekee kipeää sitä ajatella. Minun kipuiluni tuntuu siis tyhmältä, mutta olisi vain ollut kiva kuulla mieheltä itseltään asiasta.

Nyt yritän toipua tilanteesta ja olisi kivaa kuulla kommentteja naisilta, jotka ovat samassa tilanteessa, tai joiden miehillä on avioliiton ulkopuolisia lapsia, menneisyydestä tai nykypäivästä.

Yritän saada asian käsiteltyä, koska haluan ainakin yrittää jatkaa parisuhdettamme. Minun aikananihan hän ei siis ole mitään lehtolapsia hankkinut, vaan paljon ennen tutustumistamme.

(Aivan, yritän puolustella hänen tekemisiään itselleni, että voisin antaa anteeksi ja unohtaa! Niin kovin säälittävää!)

Joskus olen elätellyt toiveita omista lapsista, mutta ne saattavat jäädä opiskelujen ja töiden takia tekemättä. En ole edes varma, voinko koskaan saadakaan biologisia lapsia. Nyt tuntuu, etten edes halua. Miehellänihän on jo kaksi, joten kiintiö on tavallaan täynnä..

22

1586

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tttm

jos se on suihkinut niitä enemmänkin, minkäs teet, ne on ennen sun aikaas alkuunlaitettu. Jos/kun on ollut huoleton veikko, niitä voipi olla vieläkin enemmän, sou vat! Anna olla, eihän se sinua ole pettänyt. On vain jättänyt kertomatta, ihan eri asia.

• Kurja tilanne

...niin sieltä menneisyydestä voi ilmestyä enemmänkin lehtolapsia tappeleen jäämistöstä.

• Sara

lapset jakavat perinnön keskenään, eivät lesken kanssa, leskelle ihan sama onko pentuja yksi vai kymmenen.

• herättää ajatuksia
        Sara kirjoitti:

lapset jakavat perinnön keskenään, eivät lesken kanssa, leskelle ihan sama onko pentuja yksi vai kymmenen.

Kurjinta tässä on se että joka on tämän miehen kanssa viettänyt esim: lähes koko elämänsä ja hoitanut hautaan asti niin tuntemattomat, jotka eivät ole olleet missään tekemisissä ikinä koko ihmisen kanssa, vievät hyeenien tavoin perinnötkin.

Miehen pitäisi ajoissa järjestellä asiansa niin että leski ei joudu jakaan mitään. Jos mies on aikanaan maksanut elatusmaksut sellaisille lapsille jotka naiset ovat yksimielisesti halunneet, niin sen pitäisi riittää. Miesten pitäisi hieman varoo minne siemeniään syytää. Kondomitkin saattaa rikkoutua joskus. Melkeimpä suosittelen käymistä maksullisissa paineita purkamassa. He vaatii kondomin ja laskua ei ainakaan tule perään.

Testamenttikaan ei auta sillä siitäkin viedään puolet. Ainoo keino on olla kuollessaan täysin varaton. Minua ainakin vituttaisi jos kuolemani jälkeen perinnön jaolle tulisi täysin tuntemattomat ihmiset. Haluan jättää jäämistöni sellaisille joiden kanssa olen elänyt täysin "sieluin ja rinnoin". Ja jotka ovat minusta välittäneet elin aikanani loppuun asti ja myös toisinpäin.

On tapauksia joissa vasta kuoleman jälkeen on ilmaantunut lapsi jostain hamasta nuoruudenajoilta, josta kukaan ei ole tiennyt ikinä mitään. Naisten taholta tällaisia yllätyksiä ei tule mutta miesten puolelta voi tulla keneltä tahansa. Eräskin tuttu sai vasta eläkkeellä olessaan tietää hänellä olevan aikuisen lapsen. Shokkihan se oli vaimolle. Eivät nämä ihan harvinaisia tapauksia ole.

Otetaanko vainajasta DNA näytteet talteen siltä varalta että perinnön vaatijoita saattaa ilmaantua? Varsinkin jos jäämistö on huomattava, sitä varmemmin löytyy "yllätysperijöitäkin".

• Sara
        herättää ajatuksia kirjoitti:

Kurjinta tässä on se että joka on tämän miehen kanssa viettänyt esim: lähes koko elämänsä ja hoitanut hautaan asti niin tuntemattomat, jotka eivät ole olleet missään tekemisissä ikinä koko ihmisen kanssa, vievät hyeenien tavoin perinnötkin.

Miehen pitäisi ajoissa järjestellä asiansa niin että leski ei joudu jakaan mitään. Jos mies on aikanaan maksanut elatusmaksut sellaisille lapsille jotka naiset ovat yksimielisesti halunneet, niin sen pitäisi riittää. Miesten pitäisi hieman varoo minne siemeniään syytää. Kondomitkin saattaa rikkoutua joskus. Melkeimpä suosittelen käymistä maksullisissa paineita purkamassa. He vaatii kondomin ja laskua ei ainakaan tule perään.

Testamenttikaan ei auta sillä siitäkin viedään puolet. Ainoo keino on olla kuollessaan täysin varaton. Minua ainakin vituttaisi jos kuolemani jälkeen perinnön jaolle tulisi täysin tuntemattomat ihmiset. Haluan jättää jäämistöni sellaisille joiden kanssa olen elänyt täysin "sieluin ja rinnoin". Ja jotka ovat minusta välittäneet elin aikanani loppuun asti ja myös toisinpäin.

On tapauksia joissa vasta kuoleman jälkeen on ilmaantunut lapsi jostain hamasta nuoruudenajoilta, josta kukaan ei ole tiennyt ikinä mitään. Naisten taholta tällaisia yllätyksiä ei tule mutta miesten puolelta voi tulla keneltä tahansa. Eräskin tuttu sai vasta eläkkeellä olessaan tietää hänellä olevan aikuisen lapsen. Shokkihan se oli vaimolle. Eivät nämä ihan harvinaisia tapauksia ole.

Otetaanko vainajasta DNA näytteet talteen siltä varalta että perinnön vaatijoita saattaa ilmaantua? Varsinkin jos jäämistö on huomattava, sitä varmemmin löytyy "yllätysperijöitäkin".

Mutta fiksut ihmiset hoitavat asiat kuntoon niin pitkälle kuin mahdollista.

Keskinäinen testamentti on perusturva. Siihen voi vielä liittää lisäyksen; "mikäli X vaatii lakiosaansa lesken eläessä, hän tulee saamaan vain lakiosansa". Silloin fiksut perilliset jättävät lesken rauhaan odottaen koko pottia. Todella katkerassa tilanteesa sitten voi tehdä erilaisia omaisuusjärjestelyjä. Kannattaa olla lakimieheen yhteydessä, ettei jää kanteen mentäviä aukkoja.

Yhteiseen asuntoon ei pääse kukaan käsiksi, laki takaa leskelle asumisoikeuden hamaan loppuun asti joitain poikkeustapauksia lukuunottamatta.

• lupiini
        herättää ajatuksia kirjoitti:

Tapaus läheltäni, jossa isä ja tytär olisivat halunneet olla yhteydessä, mutta miehen uusi vaimo esti sen. Säilytti lapsestaan kuvia ja muistoja vaimonsa tietämättä. Vasta kuolinvuoteellaan pääsi kunnolla tutustumaan tyttäreensä, vaikka vaimo pisti vielä silloinkin vastaan.

Kävi niin, että avioehto esti leskeä perimästä ollenkaan miehen omaisuutta. Leski yritti riitauttaa perinnön, mutta miehen sukulaiset nousivat vastaan. Heidän mielestään leski oli aiheuttanut tarpeeksi vahinkoa jo elossaolo aikanaan. Olipa vielä ehtinyt viedä rahoja miehensä tililtä ennen tämän kuolemaa ja jakaa niitä omille sukulaisilleen (yhteisiä lapsia heillä ei ollut).

Lehtolapsi sai kuin saikin koko isänsä perinnön, lesken ja tämän suvun vastustelusta huolimatta. Koko prosessin ajan nainen sai uhkasoittoja ja häntä haukuttiin äpäräksi, huoranpenikaksi etc. Oliko tuossa oikeutta? Vai saiko lehtolapsi liikaakin?

Tiedän, että olet se, joka on kirjoittanut tuonne aborttipalstalle ja penännyt tätä samaa asiaa. Tämäkin lähtee lain silmissä lasten oikeuksien puolustamisessa. Lapsella on oikeus vanhempiin, perintöön ja kaikkeen siihen mitä nyt eläminen tuo mukanaan. Olisiko oikeutta se, että lapsi joka on biologisesti sinun, olisi periaatteessa oikeudeton. Tiedän näkökantasi ja mietteesi koskien aborttia ja naisen päätäntävaltaa tässä asiassa. Kun olisikin niin yksiselitteistä. Lakia joka palvelisi jokaisen osapuolen oikeuksia, on hankala säätää sellaisessa asiassa, joka jokaisen kohdalla pitäisi käydä läpi tapauskohtaisesti. Hankala selittää mitä haen takaa. Muutosta tuskin on luvassa, mutta keskustelua on hyvä herättää (kuten teetkin!).

• kirjoittanut
        lupiini kirjoitti:

Tapaus läheltäni, jossa isä ja tytär olisivat halunneet olla yhteydessä, mutta miehen uusi vaimo esti sen. Säilytti lapsestaan kuvia ja muistoja vaimonsa tietämättä. Vasta kuolinvuoteellaan pääsi kunnolla tutustumaan tyttäreensä, vaikka vaimo pisti vielä silloinkin vastaan.

Kävi niin, että avioehto esti leskeä perimästä ollenkaan miehen omaisuutta. Leski yritti riitauttaa perinnön, mutta miehen sukulaiset nousivat vastaan. Heidän mielestään leski oli aiheuttanut tarpeeksi vahinkoa jo elossaolo aikanaan. Olipa vielä ehtinyt viedä rahoja miehensä tililtä ennen tämän kuolemaa ja jakaa niitä omille sukulaisilleen (yhteisiä lapsia heillä ei ollut).

Lehtolapsi sai kuin saikin koko isänsä perinnön, lesken ja tämän suvun vastustelusta huolimatta. Koko prosessin ajan nainen sai uhkasoittoja ja häntä haukuttiin äpäräksi, huoranpenikaksi etc. Oliko tuossa oikeutta? Vai saiko lehtolapsi liikaakin?

Tiedän, että olet se, joka on kirjoittanut tuonne aborttipalstalle ja penännyt tätä samaa asiaa. Tämäkin lähtee lain silmissä lasten oikeuksien puolustamisessa. Lapsella on oikeus vanhempiin, perintöön ja kaikkeen siihen mitä nyt eläminen tuo mukanaan. Olisiko oikeutta se, että lapsi joka on biologisesti sinun, olisi periaatteessa oikeudeton. Tiedän näkökantasi ja mietteesi koskien aborttia ja naisen päätäntävaltaa tässä asiassa. Kun olisikin niin yksiselitteistä. Lakia joka palvelisi jokaisen osapuolen oikeuksia, on hankala säätää sellaisessa asiassa, joka jokaisen kohdalla pitäisi käydä läpi tapauskohtaisesti. Hankala selittää mitä haen takaa. Muutosta tuskin on luvassa, mutta keskustelua on hyvä herättää (kuten teetkin!).

Se on ollut joku muu, mutta asiahan koskee varsin monia, joten ei mikään ihme että ajatuksia herättää!

• kirjoituksiin viittaat
        kirjoittanut kirjoitti:

Se on ollut joku muu, mutta asiahan koskee varsin monia, joten ei mikään ihme että ajatuksia herättää!

En todellakaan ole sama kirjoittaja.

Minulla ei ole lapsia, eikä siis ole omakohtaisia kokemuksia.

• lupiini
        kirjoituksiin viittaat kirjoitti:

En todellakaan ole sama kirjoittaja.

Minulla ei ole lapsia, eikä siis ole omakohtaisia kokemuksia.

Olen pahoillani, jos pahoitin mielesi viittauksellani. Mutta kuten sanoin, hyvä että keskustelua aiheesta käydään. Ainoassakaan asiassa ei synny muutoksia, ellei se kerää ensin hieman huomiota tai herätä ihmisiä miettimään. Hyviä jatkoja sinulle.

• syntyneillä perimisoikeus
        lupiini kirjoitti:

Onko oikeudenmukaista se että jos kumpikin on alkanut suojaamattomaan seksiin, niin vain nainen voi päättää kaikesta? Nainen päättä lapsen pitäessä että maksakoon mies "elinikäisen 18 v" mokastaan. Mitäs nainen joutuu maksaan? Ei mitään.

Miten ihmeessä voi vaimo estää isän ja tyttären yhteyden pidon? Johan useimmat kykenee sala rakastajiakin pitään pitkään kenenkään tietämättä. Ai vasta kuolinvuoteellako pääsi tytär isäänsä tutustuun. Vaimo ei voi mitään estää jos hänen miehensä haluaa todella tutustua lapseensa.

Oliko lehtolapsi vain rahan perään? Ja kaikki muu laitettiin vaimon syyksi? Hyvähän se on tuollakin omaatuntoo lohduttaa. Mutta se joka eli sen miehen kanssa suurimman osan elämästään jäi ilman, eikö niin.

Olisiko sinulle mukavaa jos lähes koko ikäsi elämää viettäneenä jonkun kanssa tulisi yhtäkkiä joku ulkopuolinen ja vaatisi kaikki itselleen?

En usko koko stooriin koska mies joka haluaa yhteyden säilyvän lapsiin niin sitä ei manipuloida noin helposti. Kuoleman jälkeenhän sitä voi väittää mitä tahansa kun todistajaa ei ole enään.

Jos otsikkoni mukainen laki tulisi niin vähenisi lehtolapsien määrä heti yli puolella.

• lupiini
        syntyneillä perimisoikeus kirjoitti:

Onko oikeudenmukaista se että jos kumpikin on alkanut suojaamattomaan seksiin, niin vain nainen voi päättää kaikesta? Nainen päättä lapsen pitäessä että maksakoon mies "elinikäisen 18 v" mokastaan. Mitäs nainen joutuu maksaan? Ei mitään.

Miten ihmeessä voi vaimo estää isän ja tyttären yhteyden pidon? Johan useimmat kykenee sala rakastajiakin pitään pitkään kenenkään tietämättä. Ai vasta kuolinvuoteellako pääsi tytär isäänsä tutustuun. Vaimo ei voi mitään estää jos hänen miehensä haluaa todella tutustua lapseensa.

Oliko lehtolapsi vain rahan perään? Ja kaikki muu laitettiin vaimon syyksi? Hyvähän se on tuollakin omaatuntoo lohduttaa. Mutta se joka eli sen miehen kanssa suurimman osan elämästään jäi ilman, eikö niin.

Olisiko sinulle mukavaa jos lähes koko ikäsi elämää viettäneenä jonkun kanssa tulisi yhtäkkiä joku ulkopuolinen ja vaatisi kaikki itselleen?

En usko koko stooriin koska mies joka haluaa yhteyden säilyvän lapsiin niin sitä ei manipuloida noin helposti. Kuoleman jälkeenhän sitä voi väittää mitä tahansa kun todistajaa ei ole enään.

Jos otsikkoni mukainen laki tulisi niin vähenisi lehtolapsien määrä heti yli puolella.

Sinä saat uskoa mihin haluat, kukaan ei voi pakottaa muuhun! Se on sinun oikeutesi, kuten olet oikeutettu mielipiteesesi. Tarinassa on paljon muutakin, asioita joita et tiedä ja joita sinun ei tarvitsekaan tietää. Maailmaan mahtuu paljon ihmisiä, ja jokaisella heistä on oma menneisyys, tulevaisuus, oma tarina. Olen mielipiteeni jo sanonut liittyen tähän kaikkeen, joten en oikeastaan ryhdy toistamaan itseäni. Toivotan jatkoja myös sinulle :).

• lupiini

Ei kukaan voi kieltää sinua tuntemasta itsesi jollain tapaa petetyksi, eikä kukaan voi kieltää sinua tuntemasta pahaa mieltä. Mutta loppujen lopuksi sinun on vain käytätävä asia mielessäsi läpi ja saatava päätös asialle. Varsinkin jos haluat jatkaa suhdetta nykyisen kanssa.

On totta, että lapset on saatettu alulle jo ennen sinun aikaasi. Ja myös se on totta, ettei yksin miehesi ole siitä vastuussa (nainen kantaa tästä oman osansa vastuuta). He ovat olemassa.

Miehelläni olisi nyt kaksi omaa biologista lasta, mutta toinen meni kesken. Olen pahoillani hänen puolestaan ja tämän naisen puolesta myös. Kenellekään en toivo sellaista. Ennen kuin mieheni kertoi minulle tästä lapsesta, hän kysyi mielipidettäni. Sanoin, ettei siinä lasta auta syytellä, jos hän tähän maailmaan tulee. Minulta se ei olisi ollut mitään pois. En olisi myöskään ikinä kieltänyt miestäni olemasta tälle lapselle isä. Keskenmeno satutti jokaista.

Ja lohdutuksena, kukaan meistä ei voi menneisyydelleen mitään! Sieltä löytyy asioita, joista voi oppia. Sieltä löytyy asioita, joita ei voi korjata. Sieltä löytyy onnellisia muistoja. Sieltä löytyy koko menneen elämän kirjo. Ja juuri sen kanssa meistä jokainen elää (niin, en minäkään ole virheetön!).

• mahda

Mutta se miten se menneisyys sitten vaikuttaa tulevaisuuteen onkin eri asia.

Perintöasiat ovat mietittävä tarkempaan. Haluaako jättää mitään vahinko lapsille? Joita ei siis ole itse halunnut mutta ne ovat huolimattomasta ehkäisystä tai sen puutteesta kuitenkin nainen yksimielisesti halunnut tehdä.

Lakiosansa lehtolapset ainakin saavat jos jotain perittävää jää.

• lupiini
        mahda kirjoitti:

Mutta se miten se menneisyys sitten vaikuttaa tulevaisuuteen onkin eri asia.

Perintöasiat ovat mietittävä tarkempaan. Haluaako jättää mitään vahinko lapsille? Joita ei siis ole itse halunnut mutta ne ovat huolimattomasta ehkäisystä tai sen puutteesta kuitenkin nainen yksimielisesti halunnut tehdä.

Lakiosansa lehtolapset ainakin saavat jos jotain perittävää jää.

Meillä jokaisella on menneisyys ja totta kai se vaikuttaa myös niihin päätöksiin, joita teemme nyt tai myöhemmin. Sitä juuri tarkoitinkin sillä, että meidän pitää elää menneisyytemme kanssa. Sille ei enää mitään mahda. Joten mitään uutta ei viestissäsi ollut.

Nuo perintöasiat ovat niitä, joissa jokainen toimii lain alla ja osin omantuntonsa mukaan. Elämä on, kuten DNA sanoisi.

• sattuusattuusattuuu

Juuri tuollaista vastausta tarvitsinkin. Kyseessä tosiaan on menneisyys. Minulla ei ole ollut vaikeuksia hyväksyä sitä, että miehelläni on valloittava tytär, miksei sitten toinenkin?

Ja ne perintöasiat.. Niitä nyt pitää alkaa funtsimaan siinä vaiheessa, kun omaisuutta on jakaa asti. Jotenkinhan se ikävä vaihtoehto on suljettava pois, että lapsi, jolle mieheni ei ole ollut isä, saisi yhtä ison palan kakkua kuin se, jolle hän on isänä ollut arjessa ja juhlassa.

Kiitos muillekin vastauksista.. Tämä auttoi huomattavan ison askeleen eteenpäin!!

• Mona-Henrika
        sattuusattuusattuuu kirjoitti:

Juuri tuollaista vastausta tarvitsinkin. Kyseessä tosiaan on menneisyys. Minulla ei ole ollut vaikeuksia hyväksyä sitä, että miehelläni on valloittava tytär, miksei sitten toinenkin?

Ja ne perintöasiat.. Niitä nyt pitää alkaa funtsimaan siinä vaiheessa, kun omaisuutta on jakaa asti. Jotenkinhan se ikävä vaihtoehto on suljettava pois, että lapsi, jolle mieheni ei ole ollut isä, saisi yhtä ison palan kakkua kuin se, jolle hän on isänä ollut arjessa ja juhlassa.

Kiitos muillekin vastauksista.. Tämä auttoi huomattavan ison askeleen eteenpäin!!

varmaan eniten teidän suhteessa on kärsinyt luottamus toiseen ihmiseen. Mutta jos muut asiat ovat kunnossa, niin sekin kyllä korjaantuu ajan myötä.

Kirjoitit:

>> Jotenkinhan se ikävä vaihtoehto on suljettava pois, että lapsi, jolle mieheni ei ole ollut isä, saisi yhtä ison palan kakkua kuin se, jolle hän on isänä ollut arjessa ja juhlassa.>>

Onhan tämä toinenkin lapsi kumminkin myös miehesi lapsi. Se, että miehesi ei ole halunnut sitä toista lasta, ei sulje isyyttä pois. Ja tietääköhän tämä ei-toivottu lapsi isästään ? Minusta tuntuu aika julmalta sulkea oma lapsi pois elämästään. Mutta toivottavasti saatte asiat kuntoon.

Anoppini perheessä paljastui myös vähän samankaltainen juttu. Hänen äitinsä kuoli jo 14 vuotta sitten. Mutta hänen isänsä sairastui vakavasti muutama vuosi sitten. Ja sairastumisen yhteydessä selvisi, että tällä hänen isällään (siis mieheni ukilla) oli poika avioliiton ulkopuolella. Joka tosin oli jo kuollut, aikuisiässä. Järkytys oli todella suuri anopilleni ja hänen siskoilleen. Ensiksi heille tuli vihan tunteet, miksi heille ei ollut kerrottu.

Ja sitten suru siitä, että he eivät koskaan olleet saaneet oppia tuntemaan velipuoltansa. Se oli jo liian myöhäistä, kun asia selvisi. Ja se asia painaa anoppiani vieläkin.

Tietysti nämä asiat ovat aika vaikeita jo henkisestikin. Ei yksinään lapsen vanhemmalle, vaan myös sisaruksille ja muille sukulaisille, joita asia koskettaa.

• katkeruutta, surua ym.......
        Mona-Henrika kirjoitti:

varmaan eniten teidän suhteessa on kärsinyt luottamus toiseen ihmiseen. Mutta jos muut asiat ovat kunnossa, niin sekin kyllä korjaantuu ajan myötä.

Kirjoitit:

>> Jotenkinhan se ikävä vaihtoehto on suljettava pois, että lapsi, jolle mieheni ei ole ollut isä, saisi yhtä ison palan kakkua kuin se, jolle hän on isänä ollut arjessa ja juhlassa.>>

Onhan tämä toinenkin lapsi kumminkin myös miehesi lapsi. Se, että miehesi ei ole halunnut sitä toista lasta, ei sulje isyyttä pois. Ja tietääköhän tämä ei-toivottu lapsi isästään ? Minusta tuntuu aika julmalta sulkea oma lapsi pois elämästään. Mutta toivottavasti saatte asiat kuntoon.

Anoppini perheessä paljastui myös vähän samankaltainen juttu. Hänen äitinsä kuoli jo 14 vuotta sitten. Mutta hänen isänsä sairastui vakavasti muutama vuosi sitten. Ja sairastumisen yhteydessä selvisi, että tällä hänen isällään (siis mieheni ukilla) oli poika avioliiton ulkopuolella. Joka tosin oli jo kuollut, aikuisiässä. Järkytys oli todella suuri anopilleni ja hänen siskoilleen. Ensiksi heille tuli vihan tunteet, miksi heille ei ollut kerrottu.

Ja sitten suru siitä, että he eivät koskaan olleet saaneet oppia tuntemaan velipuoltansa. Se oli jo liian myöhäistä, kun asia selvisi. Ja se asia painaa anoppiani vieläkin.

Tietysti nämä asiat ovat aika vaikeita jo henkisestikin. Ei yksinään lapsen vanhemmalle, vaan myös sisaruksille ja muille sukulaisille, joita asia koskettaa.

"Tietysti nämä asiat ovat aika vaikeita jo henkisestikin. Ei yksinään lapsen vanhemmalle, vaan myös sisaruksille ja muille sukulaisille, joita asia koskettaa."

Totta on. Ja on vaikeaa muiden sukulaisten puuttua asioihin jos vahinko lapsen isä ei halua yhteyksiä pitää elinaikanaan ollenkaan lehtolapseensa. Minkäs teet? Ei voi pakottaa ketään väkisin isyyteen jos ei sitä itse halua.

Sitten on niitä jotka kyllä haluaisivat olla vahinko lapsen elämässä mutta heille ei anneta sitä mahdollisuutta.

Kävi sitten niin tai näin, niin aina joku tai useammat kärsii ja katkeruuden solmuja ei ehkä ikinä saada auotuksi.

• eppulainen

..jos haluat jutella asiasta enemmän, niin laita viestiä profiiliini. olen käynyt saman läpi mieheni kanssa ja asia on vielä arka, kun en halua sukulaisteni tietävän asiasta. olisi kiva jos olisi kohtalotoveri jonka kanssa vaihtaa ajatusta..

• tenttuliini

Otan yhteyttä heti, kun opin käyttämään palvelua.

t. aloittaja

• tenttuliini

Ota suomi24-sähköposti käyttöön omalla nimimerkilläsi, niin voidaan helpommin jutella asiasta sähköpostilla...

• eppulainen
        tenttuliini kirjoitti:

Ota suomi24-sähköposti käyttöön omalla nimimerkilläsi, niin voidaan helpommin jutella asiasta sähköpostilla...

mutta [email protected]

• nainen;

kumppani on naimisissa ja hänellä on ainakin 2 poikaa, 2- ja 4- vuotiaat.
      Olemme seurustelleet yhdessämme 6 vuotta. Ennen eka lasta, hän sanoi, ettei tuosta vaimosta väliä. Raskaudesta sain tiedon aika myöhäisesä vaiheessa. Toisesta lapsesta sain tiedon sattumalta kahvilassa viime kevällä, kun lompakosta löytyi lapsen kela-kortti. Vielä sen jälkeenkin pitkään väitettiin, ettei ole enemmän kuin 1 lapsi.
      Epäilen vähän, että olisi enemmän.
      Tuo nykyinen hänen avioliittonsa ei ole eka.
      Hän on luvannut kaikkea hoitaa eroamiseen päin, mutta sitten salassa muutettiinkin Vantaalta Järvenpäähän isompaan omistusasuntoon ja käsittäkseni nyt ollaan omakotitalossa.
      Me ollaan päivittäin yhdessämme, paitsi nyt lauantai, jolloin hän joutuu kiltisti olemaan vaimonsa vieressä. Vaimolle hän puhuu "höpöä".
      Mun on pakkoa häntä ymmärtää, mutta huomaan että suhteemme alkaa mennä yhä vaikeammaksi niiden lasten ja mukavan kotiasumisen johdosta, niin kuin hän itsekin väittää, että asumiseen on otettu kova määrä lainaa ja se estää eroamista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3655
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      25
      3202
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      80
      2645
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1728
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1670
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1497
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1455
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1454
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      27
      1425
    Aihe