Olen 44 vuotias,jolla vasemm.sisäänpäinkarsastus.Leikattu alle kouluikäisenä,sekä n.40 vuotiaana,vain sairas silmä.Leikkauksen jälk.näytti hyvältä muutamia kuukausia,mutta tilanne palautui ennalleen.Käytän 3.25 ja 2.25 linssejä.Kärsin melkoisesti,eniten haittaa sos.kontakteissa!Onko mitään tehtävissä?
Karsastuksesta eroon
4
758
Vastaukset
- silmälääkäri
Todennäköisesti katsot vain "terveellä" silmällä. Sisäänkarsastuksessa aivot usein "ohjaavat" karsastavan silmän sellaiseen virheasentoon, että katsesuunta on sellainen, että terveen silmän katsoma kohde osuu karsastavan silmän "sokeaan pisteeseen" tai sen lähettyville (sokea piste on näköhermon kohta silmässä, jossa ei ole aistisoluja). Karsastava silmä saattaa kyllä olla muussakin asennossa.
Koska toisenkin leikkauksen jälkeen silmä pysyi suorassa vain lyhyehkön ajan on todennäköistä, että vaikka silmään tehtäisin vieläkin uusi toimenpide, alkaisi silmä ennen pitkää karsastamaan uudelleen. Silmän pysyminen suorassa edellyttäisi normaalia yhteisnäköä, joka antaisi "aivojen ohjauskeskukselle" riittävän impulssin ohjata silmä jatkuvasti suoraan eli katsomaan toisen silmän kanssa samaan kohteeseen.
Yksi karsastusleikkausten ongelma onkin se, että karsastusleikkauksessa voidaan vain muuttaa lihasten asentoa silmään nähden, mutta ei voida vaikuttaa ohjauskeskukseen. Eli korjataan seurausta, mutta ei syytä. Sisäänpäinkarsastajat, varsinkin jos toinen silmä on heikkonäköinen eli amblyooppi tai yhteisnäkö ei ole normaalilla tavalla kehittynyt, on juuri se ryhmä, jossa on todennäköisintä, että silmä alkaa karsastaa uudelleen karsastusleikkauksen jälkeen (mutta on yksilöllistä, kuinka suureksi kulma muodostuu ja kuinka pian se tulee esille).
Sinun tapauksessasi en ainakaan näillä esitiedoilla suosittelisi uutta toimenpidettä.- karsastaja
Kiitos,olenkin menettänyt toivoni.Sitä ei kyllä kukaan voi ymmärtää,miten paljon karsastus vaikuttaa psyykkeeseen,sosiaalisuuteen....
- Tappi
karsastaja kirjoitti:
Kiitos,olenkin menettänyt toivoni.Sitä ei kyllä kukaan voi ymmärtää,miten paljon karsastus vaikuttaa psyykkeeseen,sosiaalisuuteen....
Minä ymmärrän...Itse olen kärsinyt karsastuksesta 4 vuotiaasta lähtien, kokenut koulukiusaamiset ja kaiken muun, kuten häpeän, kun ei kykene normaaiin sosiaaliseen kanssakäymiseen, sillä ei voi katsoa toista ihmistä silmiin. Tai voihan toki, jos haluaa näyttää hassulta....
- me kierosilmät
Tappi kirjoitti:
Minä ymmärrän...Itse olen kärsinyt karsastuksesta 4 vuotiaasta lähtien, kokenut koulukiusaamiset ja kaiken muun, kuten häpeän, kun ei kykene normaaiin sosiaaliseen kanssakäymiseen, sillä ei voi katsoa toista ihmistä silmiin. Tai voihan toki, jos haluaa näyttää hassulta....
Tulin näille palstoille vasta eilen illalla. Lueskelin otsikoita, ja tietysti kiinnosti karsastusta koskevat jutut, vaikka mulla on muitakin ongelmia silmieni kanssa. Vastasinkin yhteen juttuun, tai oikeammin vaan kerroin lyhyesti omasta karsastuksestani.
Kun tänään palasin tänne keskustelupalstalle ja rupesin selailemaan näitä aikaisempia keskusteluja, niin taas poimin täältä näitä karsastusjuttuja. Tätä sinun kirjoitustasikin kun luin, niin oli kuin olisin sen itse kirjoittanut. Olen koko ikäni kärsinyt valtavasti tämän silmäni takia, joka katselee itään, kun toinen katselee länteen. Eniten kärsin lapsena ja nuorena, mutta ei se tilanne ole paljoa muuttunut, vaikka olen jo yli kuusikymppinen (nainen).
Tästä olisi mielenkiintoista keskustella enemmänkin, mutta jutusta tulisi turhan pitkä.
En muuten ole henkilökohtaisesti törmännyt elämäni varrella vastaavanlaisiin silmiin, olisi tosiaan ollut mukava vaihtaa kokemuksia ja tuntoja, saada vertaistukea ongelmaan, jos nyt näin hienosti asian ilmaisisi. Sitä on vain aina ajatellut, että muita kierosilmiä ei tosiaankaan ole missään....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse5128739Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1396027Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3515077Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli634706Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s914290Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1664013SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1813873- 911808
- 1031364
- 47939