Olen miettinyt omaa seksuaalisuuttani niin kauan kuin muistan. Olen 19 v. Lapsuudessa ihmettelin usein, miksi ihastun sekä miehiin että naisiin. Joskus 13-vuotiaana olin aivan varma, että olen hetero, koska kiihotuin naisista. Joskus 14-15-vuotiaana huomasin, että myös miehet kiinnostavat, mitä en halunnut itselleni myöntää. Nyt sitten kun olin vihdoin hyväksynyt olevani 100% homo, niin huomaan jälleen rakastuneeni naiseen, seksuaalisessa ja hankisessä mielessä.
Joskus on sitten niin saatanan vaikea päättää, mikä tässä loppujen lopuksi on. Aina kuulee jauhettavan, että etsii itseään eikä ole sinut oman seksuaalisuutensa kanssa. Luulisi, että asia olisi jo tähän mennessä selvinnyt. Ehkä tämä asia ei selviä minulle koskaan, koska rakastun usein persoonaan, mutta myös ruumiiseen. Ja millon voi sanoa olevansa bi? Jos aamulla haluttaa melaa ja illalla römpsää, niin alkaa siinä hiljalleen miettiä, että mitä helvettiä tässä pitäisi nyt tehdä. Olisi oikein mukava vajota maan alle tai vaipua loppu iäkseen impotenssiin, niin ei tarvitsisi selittää kellekään yhtään mitään missään vaiheessa.
En voisi missään tapauksessa ajatella asuvani miehen kanssa, koska jostain kumman syystä miehen ruumis kaikkine eritteineen oksettaa minua silloin tällöin. Ehkä joku ymmärtää, mitä tarkoitan, kun sanon, että pidän, mutten kuitenkaan pidä. Samalla tavalla olen hyin valikoiva naisten suhteen. Kun ei voi vain ymmärtää.
Bisse, homo tai what ever...
14
1374
Vastaukset
- mikä lie?
Tämä yhteiskunta on niin rakentunut tämän seksuaalisen hierarkian varaan, että täytyy joskus oikein kunnolla osata valikoida, mitä suustansa päästää. Johtuu varmaan tästä paineesta, ettei voi vain olla oma itsensä 100%:sti, kun aina vain oletetaan jotain. Nykyään seksuaalisuuteen suhtaudutaan vapaammin, mutta silti korostetaan oikein sitä, onko esim. homo vai hetero. Mitä väliä? Samalla tavalla minua ärsyttää se, että joudun katselemaan julkisesti homojen limomista kuin heterojenkin. Ehkä tosiaan on parempi, ettei ole yhtikäs mikään.
- Ach so
Sinä siis inhoat miehiä ja heidän eritteitään. Kuitenkin se likaisuus jotenkin kiihottaa?
"...onko esim. homo vai hetero. Mitä väliä?"
Ei ympäristölle niin olekaan. Sinulle vaikuttaisi olevan.
"Samalla tavalla minua ärsyttää se, että joudun katselemaan julkisesti homojen limomista kuin heterojenkin."
Täytyy sanoa, että en koskaan edes näin kaupungissa asuvana näe miesten suutelevan, enkä edes pitävän toisiaan kädestä kiinni. Ja ehkä kerran tai pari vuodessa heterojenkaan näen suutelevan.
Voisiko olla niin, että olet sisälläsi kateellinen toisten parisuhteesta? Ihan yhtä hyvin sinua voisi ärsyttää se, että joudut katsomaan ihmisten aivastamista.
Yritä omaksua Terentiuksen ohjenuora. "Homo sum, nihil humani a me alienum puto" - Olen ihminen, eikä mikään inhimillinen ole minulle vierasta.
Eikös juu? Ja jos asia toden teolla vaivaa, luulen että sinulla on vielä itsessäsi paljon tutkiskelemista, muussakin kuin seksuaalisuuden saralla. Psykiatriselle on muuten niin pitkä jono, että sinne kannattaa hakeutua ajoissa, ennen kuin ongelmat pahenevat.
Seksuaalinen identiteetti kirkastuu paremmin vielä joskus, mutta vaikuttaisi, että häpeät itseäsi kuitenkin homoseksuaalisten taipumusten vuoksi. Sinähän osoitat räikeää suvaitsemattomuutta vihaamalla suutelevia pareja. "Naturalia non sunt turpia" - Luonnolliset asiat eivät ole häpeällisiä. Päästä irti vihasta ja katkeruudesta, vahingoitat sillä vain itseäsi.
"Ira furor brevis est" - no joo
Ach so kirjoitti:
Sinä siis inhoat miehiä ja heidän eritteitään. Kuitenkin se likaisuus jotenkin kiihottaa?
"...onko esim. homo vai hetero. Mitä väliä?"
Ei ympäristölle niin olekaan. Sinulle vaikuttaisi olevan.
"Samalla tavalla minua ärsyttää se, että joudun katselemaan julkisesti homojen limomista kuin heterojenkin."
Täytyy sanoa, että en koskaan edes näin kaupungissa asuvana näe miesten suutelevan, enkä edes pitävän toisiaan kädestä kiinni. Ja ehkä kerran tai pari vuodessa heterojenkaan näen suutelevan.
Voisiko olla niin, että olet sisälläsi kateellinen toisten parisuhteesta? Ihan yhtä hyvin sinua voisi ärsyttää se, että joudut katsomaan ihmisten aivastamista.
Yritä omaksua Terentiuksen ohjenuora. "Homo sum, nihil humani a me alienum puto" - Olen ihminen, eikä mikään inhimillinen ole minulle vierasta.
Eikös juu? Ja jos asia toden teolla vaivaa, luulen että sinulla on vielä itsessäsi paljon tutkiskelemista, muussakin kuin seksuaalisuuden saralla. Psykiatriselle on muuten niin pitkä jono, että sinne kannattaa hakeutua ajoissa, ennen kuin ongelmat pahenevat.
Seksuaalinen identiteetti kirkastuu paremmin vielä joskus, mutta vaikuttaisi, että häpeät itseäsi kuitenkin homoseksuaalisten taipumusten vuoksi. Sinähän osoitat räikeää suvaitsemattomuutta vihaamalla suutelevia pareja. "Naturalia non sunt turpia" - Luonnolliset asiat eivät ole häpeällisiä. Päästä irti vihasta ja katkeruudesta, vahingoitat sillä vain itseäsi.
"Ira furor brevis est"Olet itse moralisoimassa heti toisia. Taidat olla hieman sellainen kyynikko, jonka mielestä ihminen on seksuaalisuudeltaan aina 100% homo tai 100 % hetero, ja kaikki muu siltä välitä on jotain pohjasakkaa, joiden ajattelutavalle ei tule antaa mitään arvoa. Seksuaalisuus kun ei kuitenkaan ole aina aivan niin yksiselitteinen juttu. Tuo hoitoon kehottaminen oli jo aika törkyisästi sanottu. Eikö seksuaalisuuteen kuulu yleensä se, että joskus yököttää ja joskus taas ei? Ja jotkut eivät koskaan löydä itseään...
- Ach so
no joo kirjoitti:
Olet itse moralisoimassa heti toisia. Taidat olla hieman sellainen kyynikko, jonka mielestä ihminen on seksuaalisuudeltaan aina 100% homo tai 100 % hetero, ja kaikki muu siltä välitä on jotain pohjasakkaa, joiden ajattelutavalle ei tule antaa mitään arvoa. Seksuaalisuus kun ei kuitenkaan ole aina aivan niin yksiselitteinen juttu. Tuo hoitoon kehottaminen oli jo aika törkyisästi sanottu. Eikö seksuaalisuuteen kuulu yleensä se, että joskus yököttää ja joskus taas ei? Ja jotkut eivät koskaan löydä itseään...
"Olet itse moralisoimassa heti toisia."
Jos joku tulee Gay-palstalle kertomaan, että häntä ärsyttää katsella homopareja, niin täyden suhteellisuustajun omaava henkilö tietää, että kritiikkiä saattaa tulla.
"Taidat olla hieman sellainen kyynikko, jonka mielestä ihminen on seksuaalisuudeltaan aina 100% homo tai 100 % hetero, ja kaikki muu siltä välitä on jotain pohjasakkaa, joiden ajattelutavalle ei tule antaa mitään arvoa."
En. Sanomanihan oli selvästi, että "elä ja anna toisten elää." Tämä palsta on muuten tarkoitettu *vain* homoseksuaaleille.
"Tuo hoitoon kehottaminen oli jo aika törkyisästi sanottu."
Niinkö? Käsitit varmaan, että pidän sinua sairaana. En toki, mutta persoonallisuushäiriöt ja mieltä vaivaat asiat tai mitkä tahansa henkiset ongelmat voi setviä ammatti-ihmisten kanssa. Sinne menemistä minä harkitsisin, jos minulle tulisi jotain aggressioita ihan normaaleista arkipäiväisistä asioista.
"Eikö seksuaalisuuteen kuulu yleensä se, että joskus yököttää ja joskus taas ei? Ja jotkut eivät koskaan löydä itseään... "
Toisten syrjintä ja suvaitsemattomuus ei kuulu seksuaalisuuteen.
Ja turha minua on niuhottajaksikaan sanoa, sinä vaikutat olevan herkkähipiäisempi kuin minä. Mielenterveysasioista keskustelu ei ole törkyisää. Jos haluaisin olla törkyisä, sanoisin, että "Sinunlaisellesi über-rasittavalle kakaralle olisin antanut pienenä kylpyleluksi hiustenkuivaajan ja radion". Mutta enhän minä nyt semmoista sanoisi... - katkerako
Ach so kirjoitti:
"Olet itse moralisoimassa heti toisia."
Jos joku tulee Gay-palstalle kertomaan, että häntä ärsyttää katsella homopareja, niin täyden suhteellisuustajun omaava henkilö tietää, että kritiikkiä saattaa tulla.
"Taidat olla hieman sellainen kyynikko, jonka mielestä ihminen on seksuaalisuudeltaan aina 100% homo tai 100 % hetero, ja kaikki muu siltä välitä on jotain pohjasakkaa, joiden ajattelutavalle ei tule antaa mitään arvoa."
En. Sanomanihan oli selvästi, että "elä ja anna toisten elää." Tämä palsta on muuten tarkoitettu *vain* homoseksuaaleille.
"Tuo hoitoon kehottaminen oli jo aika törkyisästi sanottu."
Niinkö? Käsitit varmaan, että pidän sinua sairaana. En toki, mutta persoonallisuushäiriöt ja mieltä vaivaat asiat tai mitkä tahansa henkiset ongelmat voi setviä ammatti-ihmisten kanssa. Sinne menemistä minä harkitsisin, jos minulle tulisi jotain aggressioita ihan normaaleista arkipäiväisistä asioista.
"Eikö seksuaalisuuteen kuulu yleensä se, että joskus yököttää ja joskus taas ei? Ja jotkut eivät koskaan löydä itseään... "
Toisten syrjintä ja suvaitsemattomuus ei kuulu seksuaalisuuteen.
Ja turha minua on niuhottajaksikaan sanoa, sinä vaikutat olevan herkkähipiäisempi kuin minä. Mielenterveysasioista keskustelu ei ole törkyisää. Jos haluaisin olla törkyisä, sanoisin, että "Sinunlaisellesi über-rasittavalle kakaralle olisin antanut pienenä kylpyleluksi hiustenkuivaajan ja radion". Mutta enhän minä nyt semmoista sanoisi...Ei millään pahalla, mutta olet lukenut jo alkuperäisen viestini siten, ettet ole ollenkaan tajunnut, mitä olen milläkin asialla tarkoittanut. Ehkä en osaa sanoa asioita niin kuin oikeasti ajattelen.
Jotenkin vaikutat sellaiselta katkeralta. Ja jos sanon suoraan, mitä ajattelen, niin olen argessiivinen. No joo, ihan miten vain. Ehkä olet kokenut elämässäsi jonkinlaisen "gay and proud"- ilmestymisen hieman liian myöhään. Tuo herkkähipiäisyys näyttäytyy sinun kohdallasi ainakin hyökkäävyytenä ja vähättelynä. Useinhan sanotaan, että homot ovat ivallisia. Vahvistat ainakin tuon stereotypian, toivottavasti samoin ei ole, mitä 'kanamaisuuteen' tulee. Anteeksi nyt vain, mutta joitain piirteitä en voi sietää sekä miehissä että naisissa. Älkää ottako tästä nokkiinne. Teilläkin on oikeus omaan mielipiteeseenne.
"Tämä palsta on tarkoitettu *vain* homoseksuaaleille". Lokerointia! Väität, että hyväksyt kaikki seksuaaliset suuntaukset, mutta et ole valmis ottamaan vastaan minkäänlaista kritiikkä edes sisältäpäin.
Enkä sanonut, että en pidä katsella pelkästään homopareja, vaan julkinen limominen ei miellytä. Se ei johdu siitä, että olisin kateellinen, vaikka haluaisit asian niin tulkita. Se ei vain miellytä.
"Elä ja anna toisten elää". No niin elänkin, mutta hieman vaikeaa se saattaa olla varsinkin, kun joillain on tällainen "homo tai ei sitten mikään"-asenne elämään. Ja mistä tempaisit tuon agression? Ihan kuin olisin kirjoittanut tuon koko sepustuksen tabska pohjassa. Persoonallisuushäiriöt lienevät jo hieman laajempi ilmiö: jotkut saattavat ajatella, että jo poikkeava seksuaalinen suuntautuminen on häiriö. Mutta niinhän ei ole, eihän?
En tiedä, onko tuo kirjoituksesi tarkoitus, mutta iva siitä paistaa pahasti läpi. Jos tästä kirjoituksesta paistaa agressio, niin se ei ole tarkoitus. Pitäisikö oikein pyrkiä siihen, että on mahdollisimman stereotyyppinen homo? Entä, jos ei vain tiedä, mikä on. Jos olisin bi, ja sanoisin, että joskus miehet oksettavat minua, niin minua potkittaisiin päähän, mutta jos olisin homo ja sanoisin saman, niin kaikki ajatettelisivat vain, että jaa, saattaahan se noinkin olla. Mutta sinun kanssasi on turha keskustella näköjään, koska et kykene näkemään metsää puitta ja ajattelemaan, että kaikki eivät vain ajattele samoin. Onneksi tuossa oli muutama erilainenkin kommentti. - Ach so
katkerako kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta olet lukenut jo alkuperäisen viestini siten, ettet ole ollenkaan tajunnut, mitä olen milläkin asialla tarkoittanut. Ehkä en osaa sanoa asioita niin kuin oikeasti ajattelen.
Jotenkin vaikutat sellaiselta katkeralta. Ja jos sanon suoraan, mitä ajattelen, niin olen argessiivinen. No joo, ihan miten vain. Ehkä olet kokenut elämässäsi jonkinlaisen "gay and proud"- ilmestymisen hieman liian myöhään. Tuo herkkähipiäisyys näyttäytyy sinun kohdallasi ainakin hyökkäävyytenä ja vähättelynä. Useinhan sanotaan, että homot ovat ivallisia. Vahvistat ainakin tuon stereotypian, toivottavasti samoin ei ole, mitä 'kanamaisuuteen' tulee. Anteeksi nyt vain, mutta joitain piirteitä en voi sietää sekä miehissä että naisissa. Älkää ottako tästä nokkiinne. Teilläkin on oikeus omaan mielipiteeseenne.
"Tämä palsta on tarkoitettu *vain* homoseksuaaleille". Lokerointia! Väität, että hyväksyt kaikki seksuaaliset suuntaukset, mutta et ole valmis ottamaan vastaan minkäänlaista kritiikkä edes sisältäpäin.
Enkä sanonut, että en pidä katsella pelkästään homopareja, vaan julkinen limominen ei miellytä. Se ei johdu siitä, että olisin kateellinen, vaikka haluaisit asian niin tulkita. Se ei vain miellytä.
"Elä ja anna toisten elää". No niin elänkin, mutta hieman vaikeaa se saattaa olla varsinkin, kun joillain on tällainen "homo tai ei sitten mikään"-asenne elämään. Ja mistä tempaisit tuon agression? Ihan kuin olisin kirjoittanut tuon koko sepustuksen tabska pohjassa. Persoonallisuushäiriöt lienevät jo hieman laajempi ilmiö: jotkut saattavat ajatella, että jo poikkeava seksuaalinen suuntautuminen on häiriö. Mutta niinhän ei ole, eihän?
En tiedä, onko tuo kirjoituksesi tarkoitus, mutta iva siitä paistaa pahasti läpi. Jos tästä kirjoituksesta paistaa agressio, niin se ei ole tarkoitus. Pitäisikö oikein pyrkiä siihen, että on mahdollisimman stereotyyppinen homo? Entä, jos ei vain tiedä, mikä on. Jos olisin bi, ja sanoisin, että joskus miehet oksettavat minua, niin minua potkittaisiin päähän, mutta jos olisin homo ja sanoisin saman, niin kaikki ajatettelisivat vain, että jaa, saattaahan se noinkin olla. Mutta sinun kanssasi on turha keskustella näköjään, koska et kykene näkemään metsää puitta ja ajattelemaan, että kaikki eivät vain ajattele samoin. Onneksi tuossa oli muutama erilainenkin kommentti."Ehkä olet kokenut elämässäsi jonkinlaisen "gay and proud"- ilmestymisen hieman liian myöhään."
-Ei. Olen kokenut jonkinlaisen "sick and tired"-ilmestymisen, kun vuosikaudet olen kuunnellut, kuinka ihmisten mielestä on sitten niin inhottava katsella kahden miehen suutelevan.
"Tuo herkkähipiäisyys näyttäytyy sinun kohdallasi ainakin hyökkäävyytenä ja vähättelynä."
-Jaa, kuinkas nyt niin?
"Useinhan sanotaan, että homot ovat ivallisia."
-En ole kuullutkaan.
"Lokerointia! Väität, että hyväksyt kaikki seksuaaliset suuntaukset, mutta et ole valmis ottamaan vastaan minkäänlaista kritiikkä edes sisältäpäin."
-Pistäpä lainausmerkkeihin kohta, jossa esitin tuon hyväksymisväitteen. En hyväksy sellaisia suuntauksia, jotka ovat tällä hetkellä rikoksiksi luokiteltuja Suomessa. Ei ole suinkaan minun keksintöni tuo "vain homoille". Tuossa palstan alussa hyvin yksiselitteisesti sanotaan, että "Homoseksuaalien oma keskustelupaikka - vain homoille." En minäkään mene uimahallissa naisten suihkuun ja huuda asiasta huomautettaessa "Lokerointia!"
"No niin elänkin, mutta hieman vaikeaa se saattaa olla varsinkin, kun joillain on tällainen "homo tai ei sitten mikään"-asenne elämään"
-Ja sellaisia ihmisiäkö ovat julkisesti suutelevat? Ymmärsin, että heidän vuokseen sinulla on vaikeuksia?
"Ja mistä tempaisit tuon agression? Ihan kuin olisin kirjoittanut tuon koko sepustuksen tabska pohjassa"
-Olen paljon opetellut sivistyssanoja, mutta en vieläkään tiedä, mikä on tabska, enkä osannut päätelläkkään. Jotain Helsinkin murretta? Kuitenkin, agression "tempaisin" siitä, kun kerroit, kuinka kovasti ja helposti sinä ärsyynnyt pikkuasioista, kuten toisten ihmisten onnellisuudesta (Julkisuutelu).
"Mutta sinun kanssasi on turha keskustella näköjään, koska et kykene näkemään metsää puitta ja ajattelemaan, että kaikki eivät vain ajattele samoin."
-Ai että olen minä hankala keskustelija? Audiatur et altera pars - "Kuultakoon toistakin puolta". Kokeilepa postata viestisi vaikkapa bodaus- tai autofoorumille, niin hetkessä saat vastauksina 100 esimerkkiä hankalista keskustelijoista. Quot homines, tot sententiae - "Niin on mieliä kuin on miehiä"
"Onneksi tuossa oli muutama erilainenkin kommentti."
-tasan yksi.
Inhottaa, kun pakotetaan keskustelemaan näin lainaus-vastaus tyylisesti.
Lopuksi pieni vinkki. Älä herranen aika mene sanomaan gay-foorumille, että sinua ärsyttää katsella homojen suutelua. Saatat hämmästykseksesi huomata, että sieltä ehkä löytyy joku "katkera" ihminen joka ei sellaisesta pidä.
Ja muuten, se minkä sinä näet ivallisuutena, minä näen huumorina. Ilman huumoria keskustelut vaikuttavat aggressiiviselta.
Dixi et animam levavi. - ihan miten vain
Ach so kirjoitti:
"Ehkä olet kokenut elämässäsi jonkinlaisen "gay and proud"- ilmestymisen hieman liian myöhään."
-Ei. Olen kokenut jonkinlaisen "sick and tired"-ilmestymisen, kun vuosikaudet olen kuunnellut, kuinka ihmisten mielestä on sitten niin inhottava katsella kahden miehen suutelevan.
"Tuo herkkähipiäisyys näyttäytyy sinun kohdallasi ainakin hyökkäävyytenä ja vähättelynä."
-Jaa, kuinkas nyt niin?
-En ole kuullutkaan.
"Lokerointia! Väität, että hyväksyt kaikki seksuaaliset suuntaukset, mutta et ole valmis ottamaan vastaan minkäänlaista kritiikkä edes sisältäpäin."
-Pistäpä lainausmerkkeihin kohta, jossa esitin tuon hyväksymisväitteen. En hyväksy sellaisia suuntauksia, jotka ovat tällä hetkellä rikoksiksi luokiteltuja Suomessa. Ei ole suinkaan minun keksintöni tuo "vain homoille". Tuossa palstan alussa hyvin yksiselitteisesti sanotaan, että "Homoseksuaalien oma keskustelupaikka - vain homoille." En minäkään mene uimahallissa naisten suihkuun ja huuda asiasta huomautettaessa "Lokerointia!"
"No niin elänkin, mutta hieman vaikeaa se saattaa olla varsinkin, kun joillain on tällainen "homo tai ei sitten mikään"-asenne elämään"
-Ja sellaisia ihmisiäkö ovat julkisesti suutelevat? Ymmärsin, että heidän vuokseen sinulla on vaikeuksia?
"Ja mistä tempaisit tuon agression? Ihan kuin olisin kirjoittanut tuon koko sepustuksen tabska pohjassa"
-Olen paljon opetellut sivistyssanoja, mutta en vieläkään tiedä, mikä on tabska, enkä osannut päätelläkkään. Jotain Helsinkin murretta? Kuitenkin, agression "tempaisin" siitä, kun kerroit, kuinka kovasti ja helposti sinä ärsyynnyt pikkuasioista, kuten toisten ihmisten onnellisuudesta (Julkisuutelu).
"Mutta sinun kanssasi on turha keskustella näköjään, koska et kykene näkemään metsää puitta ja ajattelemaan, että kaikki eivät vain ajattele samoin."
-Ai että olen minä hankala keskustelija? Audiatur et altera pars - "Kuultakoon toistakin puolta". Kokeilepa postata viestisi vaikkapa bodaus- tai autofoorumille, niin hetkessä saat vastauksina 100 esimerkkiä hankalista keskustelijoista. Quot homines, tot sententiae - "Niin on mieliä kuin on miehiä"
-tasan yksi.
Lopuksi pieni vinkki. Älä herranen aika mene sanomaan gay-foorumille, että sinua ärsyttää katsella homojen suutelua. Saatat hämmästykseksesi huomata, että sieltä ehkä löytyy joku "katkera" ihminen joka ei sellaisesta pidä.
Ja muuten, se minkä sinä näet ivallisuutena, minä näen huumorina. Ilman huumoria keskustelut vaikuttavat aggressiiviselta.
Dixi et animam levavi.No sinä olet kyllä sitkeä kääkättäjä (ivaa). Osaat kyllä takertua ihan kaikkeen. Miksi sitten pitäisi niin aina korostaa olevansa jotain? Jos menen heteropalstalle sanomaan, että minua ärsyttää julkilimominen (yleensä, ja yleensä näkee vain miesten ja naisten välistä), niin saan lukuisia samanlaisia vastauksia riippumatta siitä, onko kukaan noista henkilöistä mitenkään tunnemaailmaltaan rajoittunut. Koska jos pitää toisesta, niin sitä varten on suljettu tila, jossa saa tehdä ihan mitä haluaa.
Näkäjään olet vähän sick and tired (Anastacia on muuten hyvä). Kysymys ei välttämättä olekaan siitä, että ihmiset vihaisivat homoja, vaan siitä, että asiat voi toimittaa ihan muualla. Sitä minä tarkoitin. Halusit tulkita tuon ain siten, että vihaan miesten suutelua ja joudun hoitoon. Näin ihan tyynen rauhallisesti sanoen: vaikutan pikkaisen sellaiselta pilkunnyssijältä, joka takertuu pikkuseikkoihin (ivaa). Et sinäkään ole näköjään aivan sinut itsesi kanssa, kun sinulla on pakonomainen tarve korostaa omaa seksuaalisuuttasi ja sen ilmentämää käyttäytymistäsi. Varmasti monelle ystävällesi tai tuntemallesi kaappihomolle (jos sellaisia tunnet) tulee joskus aika vaikeat paikat, kun on tuollainen Besserwisseri koko ajan sanelemassa, miten tulisi toimia.
Ja todella mukava varmasti tuollainen väistynyt alemmuuskompleksi. Olet melko rääväsuun oloinen, mutta epäilen, viljeletkö oikeassa elämässäsi aivan noin paljon noita kaikenmaailman fraaseja ja elämänviisauksia. Olet sanalla sanoen melko rassaava: viimeisen sanan olet ainakin onnistuneesti pyrkinyt sanomaan joka kerta. Ymmärsithän tämän nyt ivana, kultaseni? - ............
ihan miten vain kirjoitti:
No sinä olet kyllä sitkeä kääkättäjä (ivaa). Osaat kyllä takertua ihan kaikkeen. Miksi sitten pitäisi niin aina korostaa olevansa jotain? Jos menen heteropalstalle sanomaan, että minua ärsyttää julkilimominen (yleensä, ja yleensä näkee vain miesten ja naisten välistä), niin saan lukuisia samanlaisia vastauksia riippumatta siitä, onko kukaan noista henkilöistä mitenkään tunnemaailmaltaan rajoittunut. Koska jos pitää toisesta, niin sitä varten on suljettu tila, jossa saa tehdä ihan mitä haluaa.
Näkäjään olet vähän sick and tired (Anastacia on muuten hyvä). Kysymys ei välttämättä olekaan siitä, että ihmiset vihaisivat homoja, vaan siitä, että asiat voi toimittaa ihan muualla. Sitä minä tarkoitin. Halusit tulkita tuon ain siten, että vihaan miesten suutelua ja joudun hoitoon. Näin ihan tyynen rauhallisesti sanoen: vaikutan pikkaisen sellaiselta pilkunnyssijältä, joka takertuu pikkuseikkoihin (ivaa). Et sinäkään ole näköjään aivan sinut itsesi kanssa, kun sinulla on pakonomainen tarve korostaa omaa seksuaalisuuttasi ja sen ilmentämää käyttäytymistäsi. Varmasti monelle ystävällesi tai tuntemallesi kaappihomolle (jos sellaisia tunnet) tulee joskus aika vaikeat paikat, kun on tuollainen Besserwisseri koko ajan sanelemassa, miten tulisi toimia.
Ja todella mukava varmasti tuollainen väistynyt alemmuuskompleksi. Olet melko rääväsuun oloinen, mutta epäilen, viljeletkö oikeassa elämässäsi aivan noin paljon noita kaikenmaailman fraaseja ja elämänviisauksia. Olet sanalla sanoen melko rassaava: viimeisen sanan olet ainakin onnistuneesti pyrkinyt sanomaan joka kerta. Ymmärsithän tämän nyt ivana, kultaseni?Piti sanoa, että vaikutat pilkunnyssijältä. Mutta saatanhan minäkin olla ;)
- Minna
Ach so kirjoitti:
"Ehkä olet kokenut elämässäsi jonkinlaisen "gay and proud"- ilmestymisen hieman liian myöhään."
-Jaa, kuinkas nyt niin?
-En ole kuullutkaan.
-tasan yksi.
Dixi et animam levavi.En nyt oikein tiedä, kumman puolella olisin, mutta sinä Ach so vaikutat hieman ylimieliseltä. Tuo sinun ymmärryksesi tuntuu koskevan vain ja ainoastaan homoseksuaaleja.
- Ach so
ihan miten vain kirjoitti:
No sinä olet kyllä sitkeä kääkättäjä (ivaa). Osaat kyllä takertua ihan kaikkeen. Miksi sitten pitäisi niin aina korostaa olevansa jotain? Jos menen heteropalstalle sanomaan, että minua ärsyttää julkilimominen (yleensä, ja yleensä näkee vain miesten ja naisten välistä), niin saan lukuisia samanlaisia vastauksia riippumatta siitä, onko kukaan noista henkilöistä mitenkään tunnemaailmaltaan rajoittunut. Koska jos pitää toisesta, niin sitä varten on suljettu tila, jossa saa tehdä ihan mitä haluaa.
Ja todella mukava varmasti tuollainen väistynyt alemmuuskompleksi. Olet melko rääväsuun oloinen, mutta epäilen, viljeletkö oikeassa elämässäsi aivan noin paljon noita kaikenmaailman fraaseja ja elämänviisauksia. Olet sanalla sanoen melko rassaava: viimeisen sanan olet ainakin onnistuneesti pyrkinyt sanomaan joka kerta. Ymmärsithän tämän nyt ivana, kultaseni?"Osaat kyllä takertua ihan kaikkeen. Miksi sitten pitäisi niin aina korostaa olevansa jotain?"
Tartun korkeintaan virheellisiin tai tulkinnanvaraisiin väittämiin. En sanonut missään vaiheessa, että pitäisi korostaa olevansa jotain tai ettei saisi olla biseksuaali tai kaapissa. Keksit noita asioita päästäsi, yrität kaiketi lukea rivien välistä, mutta luet sieltä ihan omiasi.
Ei ole pakko olla homo, hetero, bi, aseksuaali tai transseksuaali. Voi keksiä itselleen vaikka ihan oman seksuaalisuuden.
Pointtini ei todellakaan ollut siinä, että pitäisi korostaa olevansa jotain vaan siinä, ettei pidä tulla gay-palstalle sanomaan, ettei pidä homojen julkisesta suutelemisesta.
Mistä tiedät, etten ole yhä kaapissa? Mainittakoon nyt, etten koskaan suutele julkisesti. Mutta minulla piru vie on siihen oikeus, jos niin haluan tehdä. Se oli 5 miljardia vuotta miesten välillä kiellettyä, nyt kun se on sallittua, niin se oikeus minulla ja muilla nyt on, eikä sitä oikeutta enää kyseenalaista kukaan, vaikka kuinka jotakin ärsyttäisi katsella.
"Et sinäkään ole näköjään aivan sinut itsesi kanssa, kun sinulla on pakonomainen tarve korostaa omaa seksuaalisuuttasi"
-Miten niin? Enhän ole edes kertonut, mitä seksuaalisuutta edustan.
Sanoit minua Besserwisseriksi, rääväsuun oloiseksi, rassaavaksi ja sitkeäksi kääkättäjäksi. Ei ole ehkä aivan minun käsitetykseni nokkelasta ivallisuudesta taikka hyvästä huumorista, mutta hyvä alku kuitenkin. Tuota tekstiä oli miellyttävämpi lukea, kuin homovihaa hehkuvia viittauksia.
"Oikeassa elämässä" viljelen noita elämänviisauksia paljon enemmän, mutta jotta et kuvittelisi, että yritän päteä niillä, niin jätin ne tästä viestistä kokonaan pois.
Ystäväni monesti kyselevät minulta ihan itse, miten tulisi missäkin toimia. Kohtalaisen tyytyväisiä ovat olleet minun näkökulmastani. Olen kai sellainen persoona, johon helposti tukeudutaan ongelmatilanteissa. Mutta minun ystäväni eivät kuulu tähän asiaan mitenkään, sinulla on selvästi paha tapa ottaa esille asioita asian ulkopuolelta vältelläksesi perustelua. Ikäänkuin poistua aiheesta, seuraavaksi kai jätät kaikkiin argumentteihini vastaamatta ja esität luulosi minun autoni surkeudesta?
- 23v ja edelleen hakusessa
Seksuaalisuuteen ei pitäisi suhtauta tilana vaan pikemminkin projektina, onko sillä loppujen lopuksi väliä vaikka tällaista kausivaihtelua onkin.
Muutama vuosi sitten ajattelin ihan samalla tavalla kuin sinä, mutta sen verran on mieli muuttunut, että seurustelu miehen kanssa onnistuu jo.
Tietysti rankkaa on silloin, kun on oikeesti toi aamulla tyttöä illalla miestä vaihe.. Siltä pohjalta on vähän vaikea koittaa mitään parisuhteita rakennella, ei ole riittävän pitkäjänteistä kiinnostusta, toisaalta jos saa itsnesä kunnolla ihastumaan ei enää haittaa, vaikka tekisi enemmän mieli jotain muuta. Ei se seksi kuitenkaan ole se 1. juttu suhteissa.. - no juu
Ehkä annan jo periksi. Luulen, että molemmat olemme ymmärtäneet tässä toisemme hieman väärin. En osaa varmastikaan sanoa, mitä tarkoitan oikeasti enkä ymmärrä myöskään, mitä sinä tarkoitat. Ehkä meni tuo yritteellinen ivakin hieman nälvimisien puolelle, joten sori vaan. Tavallaan ymmärrän, mitä tarkoitat, kun sanot, että saat 5 miljardin vuoden jälkeen saanut ensimmäisen kerran "näyttäytyä". Mutta en tietenkään anna periksi joissain mielipiteissäni ;) Saanenko kysyä, minkä ikäinen olet?
- Ach so
Kiitos ymmärryksestäsi. Myönnettäköön myös, että osaltani erehdyin spekuloimaan tuota "limomisjuttua" turhankin paljon.
"Erehtyminen on inhimillistä - erehtymisen myöntäminen on yli-inhimillistä." Latinankielistä versiota en tarkkaan muista. =D
Ikäni on jossain kahdenkympin ja kolmenkympin melko keskellä. Mutta sanoin jo silloin ammoin täytettyäni 20, että en tästedes täytä enempää kuin 20. Ja sen jälkeen kaikissa synttärikorteissani on vuodesta toiseen lukenut "hyvää 20-vuotis synttäriä" =D - ....
Ach so kirjoitti:
Kiitos ymmärryksestäsi. Myönnettäköön myös, että osaltani erehdyin spekuloimaan tuota "limomisjuttua" turhankin paljon.
"Erehtyminen on inhimillistä - erehtymisen myöntäminen on yli-inhimillistä." Latinankielistä versiota en tarkkaan muista. =D
Ikäni on jossain kahdenkympin ja kolmenkympin melko keskellä. Mutta sanoin jo silloin ammoin täytettyäni 20, että en tästedes täytä enempää kuin 20. Ja sen jälkeen kaikissa synttärikorteissani on vuodesta toiseen lukenut "hyvää 20-vuotis synttäriä" =Däks dee ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä4011724Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san334659Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2512827Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1442584- 1121662
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo14105140 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke
Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.207832- 82830
En luota sinuun
en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv61735- 10728