Tarkastelin noita Ceraton varusteita ja mielestäni ihan hyvät, varsinkin tuossa EX versiossa.
Ceratossa on polttoaineensyötön katkaisuventtiili, niin mitäköhän tuo tarkalleen ottaen tarkoittaa?
Koskakohan tuo uusi 1.6 diesel versio tulee myyntiin?
Löysin yhden paikan josta muuten löytyy jonkin verran lisävarusteita Ceratoon ja ihan kohtuu hintaankin:
www.tomato-anp.de/cerato/t_index.htm
Mielelläni lukisin myös kokemuksia autosta Ceraton omistajilta.
Cerato
9
3374
Vastaukset
- KiAulis
polttoaineensyötön kolaritilanteessa.
- jts
Moi,
Mulla on cerato ollu nyt noin 2kk ja mittarissa on noin 6000km. Mitään ongelmia ei ole ollu ja olenkin autoon varsin tyytyväinen. Cerato hoiti mallikkaasti jopa yli 35 asteen pakkaset.
Mulla on itellä lx jonka etu istuimiin olin siinä määrin tyytymätön että hankin uudet sportti istuimet jotka verhoilutan ceraton omilla materiaaliella. Hintaa vaihdolle tuli ~500€.
1,6 bensa koneeseen kaipaisi hieman terävyyttä, kone ei ole hirveän kierrosherkkä, mutta vääntää ihan hyvin. Voi olla että teen tällekkin asialle jotain.
Kuten sanoin mitään ongelmaa ei ole ollut, alussa takajarrut piti vinguntaa mutta sekin on loppunut noin 3000 km kohdalla. - Nimetön
Se venttiili katkaisee syötön jos ajat auton kallelleen - ojaan tai katolleen. Pelkästä kopsauksesta tuskin.
Takana 6000 km. Alussa oli ohjainyksikköviasta johtuva keskuslukko-ongelma, jonka liike hoiti kuntoon ( oikean varaosan saanti tökkii ) pienen räkytyksen jälkeen. Pakkasella ( -33 ) hyytyi kytkinneste - ajo kuin traktorilla vaihtamisen puolesta -> liike vaihtoi kytkimen nesteen, odotan uusia pakkasia - nyt -25 ja toimii.
Ajamisen perstuntuma tosi hyvä. Mulla tää on 8. auto, takana kaikkiaan 600000 kilometriä. Tähänastisista Cerato on paras, kun viimeksi oli Primera 1,6 -99. - odottaen
1.6 diesel on tilattuna - tilasimme tammikuun alkupuolella ja toimitus luvattiin huhtikuussa... Saa nähdä pitääkö toimitusaika kutinsa. Toivottavasti kuitenkin ennen kesää...
Diesel tulee EX varustelulla. Hassua kuitenkin ettei tässä paremmassakaan varustelussa ole radiota - 'valmius' vain. Piti siis tilata vielä lisäksi radio/cd-soitin.
Bensakonetta koeajoimme kun ei diesel-versiota ollut liikkeessä. Pientä kutinaa jo on odotellessa - tai ehkä ei niin pientäkään, tämä kun on ensimmäinen ihka uusi auto meikäläiselle. Aiemmin vain käytettynä ostettuja bensakoneita.
Hauska lukea mielipiteitä kun enimmäkseen Cerato-kuskit ovat olleet tyytyväisiä valintaansa...- JormaJ
Onko kertaakaan tullut sellainen tunne, että paska tuli ostettua? Vai pelkästään positiivista?
Mikä lopulta vaikutti ostopäätökseen? Oliko yhtään ennakkoluuloja? - mielipidettä
JormaJ kirjoitti:
Onko kertaakaan tullut sellainen tunne, että paska tuli ostettua? Vai pelkästään positiivista?
Mikä lopulta vaikutti ostopäätökseen? Oliko yhtään ennakkoluuloja?No eipä ole tullut tuollaista tunnetta.
Pari negatiivista asiaa on eli penkkien tuenta voisi olla parempi, mutta kyllä niilläkin pärjää.
Huolto hinnat suhteellisen korkeat maahantuojalla, mutta nykyään voikin viedä muuallekkin eli ei sekään juurikaan rasita.
Ostopäätökseen vaikutti hinta, takuu ja ajomukavuus.
Varsinkin tuossa diesel versiossa suhteellisen hyvä vääntö ja pieni kulutus. - aki
mielipidettä kirjoitti:
No eipä ole tullut tuollaista tunnetta.
Pari negatiivista asiaa on eli penkkien tuenta voisi olla parempi, mutta kyllä niilläkin pärjää.
Huolto hinnat suhteellisen korkeat maahantuojalla, mutta nykyään voikin viedä muuallekkin eli ei sekään juurikaan rasita.
Ostopäätökseen vaikutti hinta, takuu ja ajomukavuus.
Varsinkin tuossa diesel versiossa suhteellisen hyvä vääntö ja pieni kulutus.1,6 diesel maksaa ja onko ilmastointi mukana.abs lienee löytyy ja paljonko on teho ja vääntö.Kenen valmistama kone?
- vastauksia
aki kirjoitti:
1,6 diesel maksaa ja onko ilmastointi mukana.abs lienee löytyy ja paljonko on teho ja vääntö.Kenen valmistama kone?
Piti oikein tarkistaa tuolta kiamotorsin sivuilta eli ovh. hinnat on 1.6 diesel 5-ovinen 22150e ja 4-ovinen 22450e.
Ilmastointi kuuluu hintaan niin kuin abs.
Teho koneessa 115hv ja vääntö 255nm.
Kone on turbolla varustettu common rail eli niinsanotusti suora- yhteispaineruiskutus moottori. - odottaen
JormaJ kirjoitti:
Mikä lopulta vaikutti ostopäätökseen? Oliko yhtään ennakkoluuloja?Ei suoranaisesti ole tullut paskan makua suuhun, ei lähellekään. Päinvastoin olen jälkeenkin päin tuumaillut että dieseleistä valinta oli loppujen lopuksi paras - hinta tärkeä tekijä...
Vastaavatehoinen diesel jollain muulla merkillä maksaa enemmän. Tämäkin hinta oli yläkantissa siihen nähden mitä yleensä uuteen dieselautoon olin valmis sijoittamaan.
Toki laadun suhteen olen epätietoinen ja se vähän arvelutti, mutta loppujen lopuksi hyvä takuu rauhoittaa...
Itse harkitsin enemmän sedan-mallia, mutta vaimo halusi hatchbackin joten sehän tilattiin (parempi tossun alla kuin taivasalla! ;-) )
Ennakkoluuloja ei oikeastaan ollut, olin (olimme) myönteisesti asennoituneita Kia-merkkiin.
Pieni seikka vaikutti myös ostopäätökseen: paikallisessa sanomalehdessä oli Kia Ceraton mainos, ja autoliikkeitä kierrellessämme päätimme käydä myös Delta-Autossa tutustumassa tähän malliin. Koeajo ei loppujen lopuksi kovin pitkä ollut vaimon työkiireestä johtuen, mutta riittävä jotta uskalsimme kaupat tehdä. Perusauto, mukava ajaa, eikä mitään negatiivista tullut esille.
Diesel-Ceraton lämpimyyttä näinkin kylmien säiden vallitessa olen jännännyt mutta eipä kukaan vielä viimeksi tarkistaessani ollut tiennyt kertoa asiasta mitään (samalla palstalla aiemmin tehty kysymys).
No, kerron itse sitten asiasta kun auto tulee - jos nyt enää silloin mitään pakkasia on...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3611476- 639950
- 1505629
- 1443794
- 753760
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243193- 652835
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792633